Ihmettelyketju

  • 6 399 242
  • 38 815

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Edit: No just, korjasin olennaisen kohdan kun pää sumeana kirjoitin näköjään pienemmän juuston maksavan kilohinnaltaan 5,15 euroa. Ei suinkaan noin, vaan puoli kiloa maksoi tuon verran eli kilohinta yli kympin ja 0,5 kg paketin hinta siis lähes sama kuin 5,85 euroa maksaneessa kilon mötkössä.
Ok, tämä selvittää paljon. En kyllä ole juuri pienien Oltermannien hintoja katsellut, varsinkin kun meille ko. juustoperheestä ostetaan vain pitkään kypsytettyä, josta en ole ainakaan itse löytänyt edes pientä. Ja juusto muutenkin kuluu sen verran paljon, ettei tuo 900g kestä kuin vajaan viikon. Mutta joo, läpi olisi mennyt se, että kilohinta olisi pienemmissä halvempi.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Monet tuotteet on kaupoissa hinnoiteltu niin, että pieni purkki maksaa kilohinnaltaan vähemmän kuin se suurempi, ja uskon tässä olevan pientä ns. hämäystä mukana kun useimmiten asiakkailla lienee kuitenkin käsitys että isompi pakkaus on yleisesti se halvempi vaihtoehto kappale- tai kilohinnaltaan.
Ihmettelen, että missä tuotteissa se pienempi pakkaus muka on halvempi? Ei tule mieleen kuin olut.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Ihmettelen, että missä tuotteissa se pienempi pakkaus muka on halvempi? Ei tule mieleen kuin olut.
Juuri satuin lähiseudun Prismassa vilkaisemaan hapankorppujen kilohintaa, ja yllätyksekseni huomasin pikkupakkauksen jonkin verran edullisemmaksi yksikköhinnaltaan.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ihmettelen, että missä tuotteissa se pienempi pakkaus muka on halvempi? Ei tule mieleen kuin olut.

Näitä löytyy yllättävän paljon, viimeksi vastaan tuli Rainbow naudanjauheliha.

Kilohintoja ja tuoteselostuksia kannattaa tutkia aika tarkkaan. Jauhelihan kohdalla kannattaa esimerkiksi miettiä rasvapitoisuutta, joskus (riippuu valmistettavasta ruuasta) vähärasvainen tuote on halvempaa kuin kilohinnaltaan halvempi normituote, koska osa "lihasta" sulaa pannulle.

Toinen hyvä esimerkki on nakit, lihapitoisuuksissa on huimia eroja.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmettelen, että missä tuotteissa se pienempi pakkaus muka on halvempi? Ei tule mieleen kuin olut.

Tätä tuossa alkuperäisessä kirjoituksessa juuri tarkoitin, ihmisiä ns. hämätään kauppojen hinnoittelulla kun oletetaan asiakkaiden ajattelevan juuri noin, eli tarkistelematta kilohintoja ostetaan iso pakkaus kun ajatellaan sen olevan halvempi.

Heti tulee mieleen joidenkin pastapussien lisäksi mm. tiskiaine, satuin nimittäin juuri viikonloppuna ostamaan ja pieni Fairy-pullo oli litrahinnaltaan halvempi kuin se iso vaihtoehto siinä vieressä. Muutenkin mahtuu keittiön kaapin lokeroon paremmin eli kannatti ostaa pienempi.

Aikanaan olen katsellut vastaavia mm. ketsupin kanssa, pieni on halvempi ja mahtuu jääkaappiin paremmin jne. On muitakin vastaavia jo pitkältä ajalta tullut seurailtua, kiinnitettiin tähän huomiota isoveljeni kanssa jo joskus alle parikymppisinä 15 vuotta sitten kun ruokakaupoilla käytiin, kyllä noita on paljon kun katselee niitä hintatietoja eikä vain oleta ison pakkauksen olevan automaattisesti säästöä.
 
Viimeksi muokattu:

rasmus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Pool, Konalan Pallo
Monet tuotteet on kaupoissa hinnoiteltu niin, että pieni purkki maksaa kilohinnaltaan vähemmän kuin se suurempi, ja uskon tässä olevan pientä ns. hämäystä mukana kun useimmiten asiakkailla lienee kuitenkin käsitys että isompi pakkaus on yleisesti se halvempi vaihtoehto kappale- tai kilohinnaltaan.

Näin yhden ihmisen taloudessa elävänä totean, että tämä on pelkästään positiivinen asia. Itse seuraan tarkasti eri tuotteiden kilo- ja litrahintoja. Niissä saattaa kyllä olla aika huimia eroja.
 

Tuamas

Jäsen
Ihmettelen, että missä tuotteissa se pienempi pakkaus muka on halvempi? Ei tule mieleen kuin olut.

Paitsi että tämä pätee käytännössä kaikissa tuotteissa, joissa pienempää pakkausta valmistetaan ja myydään selvästi isoa enemmän.

Esimerkkeinä nyt alkuun makaronit, levitteet, ketsupit, maidot (toki se isompi tölkkikoko taisi jo poistua), osa lihoista, tiskinpesuaine...
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Mikä tämä Facebookissa pari päivää levinnyt juttu oikein on?
Monella on päivityksenä jotain tällaista:

Minulle tarjottiin töitä prostituoituna.
Poikaystäväni sai töitä Kiinasta, muutamme sinne.
Rakastan vieläkin exääni.

Näitä päivityksiä on useammalla kaverilla eli kyse ei voi olla mistään Facebook-raiskauksesta tms.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Mikä tämä Facebookissa pari päivää levinnyt juttu oikein on?
Monella on päivityksenä jotain tällaista:

Minulle tarjottiin töitä prostituoituna.
Poikaystäväni sai töitä Kiinasta, muutamme sinne.
Rakastan vieläkin exääni.
Nämä ovat taas näitä helvetin hauskoja ketjuvitsejä/viestejä, ja tällä kertaa homman idea on seuraavanlainen:
Sun ei ois kannattanu kommentoida/tykätä mun statusta tai sen kommenteista.. HON HON HON! Astuit ansaani, tämä on peli! Kommentoijan/tykkääjän täytyy valita yksi seuraavista statuksista ja laittaa se seinälleen 24 tunniksi. 1. Minulla on ollut 42 eri suhdetta. 2. Luulen, että olen minulla on sukupuolitauti, mitä minun tulisi tehdä? 3. minulle tarjottiin töitä prostituoituna 4. Päätin lopettaa alusvaatteiden käytön. 5. Rakastan vieläkin exääni. 6. Päätin ryhtyä homoksi/lesboksi. 7. Olen raskaana. 8. Tahdon seksiä 9. käytän sringejä 10. Päätin adoptoida lapsen. 11. Mun poika-/tyttöystävä on saanut uuden työn. Muutamme Kiinaan. Sinun täytyy siis kirjoittaa yksi näistä statuksista, täysin sama lause ilman mitään lisäyksiä tai selityksiä. Jos joku tykkää tai kommentoi tilaasi, sinun täytyy lähettää hänelle tämä viesti!

Missasin sen kohdan missä tuon jutun piti olla jotenkin hauska. Olenkohan tosikko?
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Nämä ovat taas näitä helvetin hauskoja ketjuvitsejä/viestejä, ja tällä kertaa homman idea on seuraavanlainen:
Taas ollaan sellaisen hetken äärellä, jolloin mieleni toteaa lakonisesti, että "I don't want to live on this planet anymore". Ei vittu, sanattomaksi vetää...

Toinen loputon ihmetyksen aihe on Kevan ailusten ja hellsténien ynnä muiden eläkepomojen, ay-johtajien ja poliitikkojen, sekä oikeastaan lähestulkoon kaikkien ihmisyksilöiden täysin perverssit mittasuhteet saava häpeämätön materiaalinen ahneus ja kohtuuttomuus. Eikö mikään riitä? Albert Einstein totesi aikoinaan osuvasti, että "vain kaksi on ääretöntä: universumi ja ihmisten tyhmyys, enkä ole ensimmäisestä aivan varma." Muuttaisin itse tämän seuraavaan muotoon:

Vain kaksi on ääretöntä: universumi ja ihmisten ahneus.
 
Viimeksi muokattu:

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Nämä ovat taas näitä helvetin hauskoja ketjuvitsejä/viestejä, ja tällä kertaa homman idea on seuraavanlainen:
Missasin sen kohdan missä tuon jutun piti olla jotenkin hauska. Olenkohan tosikko?

Aha. Mitäpä muuta tuohon voi sanoa. Hauska se ei nimittäin ainakaan ole. Kiitos kuitenkin vastauksesta.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Kun mediat aina tykkää kirjoittaa näitä "tiesitkö tämän, tiesitkö että" juttuja niin olen ihmetellyt miksi missään ei ole ollut vielä (en ole ainakaan nähnyt) juttua, että "tiesitkö tämän, Facebookissa on siinä vastauksesi oikealla puolella edit-nappi jolla voit korjata kirjoitusvirheesi eikä tarvitse vastata uudemman kerran tyypillisellä *korjaus kirjoituksella".

Esim.

Mikko Mallikas kirjoitti: Jee mä söin tänään hampurilaisen.

Vesa Virolainen vastasi: Missäs kävit aterioimasa?
Vesa Virolainen vastasi: *aterioimassa
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
....Albert Einstein totesi aikoinaan osuvasti, että "vain kaksi on ääretöntä: universumi ja ihmisten tyhmyys, enkä ole ensimmäisestä aivan varma." Muuttaisin itse tämän seuraavaan muotoon:

Vain kaksi on ääretöntä: universumi ja ihmisten ahneus.

Eikö ahneus ja tyhmyys ole käytännössä sama asia?

Jos ihmisellä miljoona, on tyhmyyttä olla ahne ja yrittää venkuloida lisää etuja. Miksi pimittää lapsilisiä, jos tienaat palkkana tuhat kertaa enemmän? Miksi riskeerata palkka?
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Nämä ovat taas näitä helvetin hauskoja ketjuvitsejä/viestejä, ja tällä kertaa homman idea on seuraavanlainen:

Noiden viestissäsi olevien tekstien lisäksi olen nähnyt myös "tahdon toisen lapsen" ja "päätin adoptoida apinan".
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Taas ollaan sellaisen hetken äärellä, jolloin mieleni toteaa lakonisesti, että "I don't want to live on this planet anymore".

Ota minut mukaasi. Joskus tulee niitä hetkiä, kun haluaisi kaikota iäksi toiseen galaksiin. Veikkaanpa tosin, että hyvin pian ei-toivotuimmat seuraisivat perässä.

Ei niitä ole aiemminkaan pakoon päässyt, vaikka mitä tekisi. Miksi siis tehdä asialle mitään? Ihmetelkäämme. Ihmettelen, siis olen.

Niin ja oma ihmettelyni kohdistuu autokoulun harjoitteluvaiheeseen. Tänään olin itse kokemassa tämän insinööriaivojen toteuttaman mestariteoksen. Maksoi ilmeisesti ihan tuhottomasti, ja rahasta sai vastineeksi ajaa 50 minuuttia suoraa tietä 80 km/h.
 
K

kiwipilot

Jengi poraa kuinka "kaikki mielenkiintoiset nimimerkit potkitaan palstalta". Siis ketä täältä nyt on Schollin lisäksi lähiaikoina ulostettu? Joku pillittäjä voisi listata vaikkapa kymmenen värikästä ja hienoa lopullisesti bannattua kirjoittajaa. Veini lensi pesäänsä vuosia sitten, joku Q loundgeineen oli täysi pelle ja Angsti-Ruttusen hyvyyttä en koskaan tajunnut. Kirkkaasti suurin osa poistoista on ollut täysin perusteltuja, pl. Modegaten tunarointi. Kiitokset etukäteen.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joillakin naisilla on tapana soittaa puhelimella jollekin jos illalla myöhään kävelevät ulkona. Siis mikä toi juttu oikein on? Pelottaako niitä joku? Tuoko toi jotenkin turvallisemman olon vai mitä ihmettä. En tajua. Mä en ihmisten ilmoilla yleensä kehtaa edes vastata puhelimeen. Ja aina välillä joku nainen soittaa mulle "ihan muuten vaan kun kävelen täällä keskustassa yksin blaa blaa, jutellaan vähän aikaa". En suostu juttelemaan jos on tuollainen motiivi.

Vituttaa. Jos mä olisin himoraiskari niin iskisin noihin kiinni.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Joillakin naisilla on tapana soittaa puhelimella jollekin jos illalla myöhään kävelevät ulkona. Siis mikä toi juttu oikein on? Pelottaako niitä joku? Tuoko toi jotenkin turvallisemman olon vai mitä ihmettä. En tajua. Mä en ihmisten ilmoilla yleensä kehtaa edes vastata puhelimeen. Ja aina välillä joku nainen soittaa mulle "ihan muuten vaan kun kävelen täällä keskustassa yksin blaa blaa, jutellaan vähän aikaa". En suostu juttelemaan jos on tuollainen motiivi.

Vituttaa. Jos mä olisin himoraiskari niin iskisin noihin kiinni.

Kaipa naisilla on ajatuksena tosiaan tuo, että jos nainen on puhuvinaan puhelimeen, niin mikään Kaisaniemen puskasta esiin pongahtava musta* raiskari ei valitsekaan häntä uhrikseen.

(* = Musta tarkoittaa tässä totta kai sitä, että eihän marraskuisessa pimeydessä yöllä ole kuin mustia hahmoja puskissa etnisestä taustasta riippumatta. Pois se minusta, että rohkenisin väittää yön Timon harrastavan suostumusneutraalia, puskasta ponkaisevaa pakkorakastelua todennäköisemmin kuin ihan vain pelkän Timon. Moinenhan väite olisi perin ennakkoluuloista, vaikka kuinka perustuisi tilastolliseen todennäköisyyteen siitä, mitkä etniset ryhmät todennäköisemmin näissä tilastoissa esiintyvät.)

Minäkin joskus tosin hyödynnän tuota "näplään tekstaria/päätän soittaa puhelun"-tekniikkaa kadulla kävellessäni, jos näen vastaan tulevan sellaisen henkilön, jonka kanssa en halua juuri sillä hetkellä jutella tai pysähtyä jaarittelemaan, mutta jonka kanssa muuten pitäisi todennäköisesti vaihtaa kohteliaisuussyistä sananen tai pari.

Tällöin voi vain nyökätä ohimennessä ja jatkaa matkaa luuri kädessä/korvalla ja välttää liiallisia sosiaalisia tilanteita, jotka rasittavat epäsosiaalisen introvertin senhetkistä sietokykyä. Aina kun ei vain jaksa jaaritella tai olla nimellisestikään kiinnostunut, varsinkin jos on kyse jostain puolitutusta kuten vaikkapa vanhasta koulukaverista, jonka kanssa ei silloin ennenkään jaksanut enempää jauhaa ja jonka asiat eivät myöhemmin kiinnosta senkään vertaa. Jos joku on ollut luokallani vuonna 1992, niin ei se tarkoita, että minua kiinnostaisi nytkään yhtään sen enempää tämän henkilön asiat, vaikka mitään vastaankaan ei sinänsä olisi.

Puhelinhypistely toimii hyvin varsinkin jos vastaan näyttäisi olevan tulossa vaikkapa vuosien takainen exä, jonka kanssa periaatteessa on kaverikortti-väleissä eikä viitsi olla avoimen vihamielinen tai välinpitämätön, mutta jonka kanssa ei halua mitään puhuakaan. Luuri vain korvalle ja soitto näön vuoksi vaikka omaan vastaajaan.

Tähän auttaa toki myös "minä näin sinut ennen kuin sinä minut"-periaate, jolloin voi vältellä sujuvammin kohtaamisia, joita ei vain jaksa. Karkuun ei tarvitse juosta, mutta pikku reitinmuutoksilla saa ihmeitä aikaan.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minäkin joskus tosin hyödynnän tuota "näplään tekstaria/päätän soittaa puhelun"-tekniikkaa kadulla kävellessäni, jos näen vastaan tulevan sellaisen henkilön, jonka kanssa en halua juuri sillä hetkellä jutella tai pysähtyä jaarittelemaan, mutta jonka kanssa muuten pitäisi todennäköisesti vaihtaa kohteliaisuussyistä sananen tai pari.
Ai jaa, mutta jos kohteliaisuudesta puhutaan, niin mun mielestä tuollainen on vielä epäkohteliaampaa. Kyllähän aina välillä joku kysyy vaikka että onko heittää kolikkoa, mutta aina on riittänyt se "sori, ei".

Ja yksi juttu. Jotkut spurgut tms. alkavat välillä juttelemaan tuolla kaupungilla tai jossakin, niin mä olen huomannut että jotkut ihmiset ovat kuin eivät näkisi tai kuulisi ollenkaan sitä spurgua. Hölmönä vaan katselevat ympärille, siis jos miettii että vaikka lähijunassa istuisivat vastakkain tai jotain vastaavaa. Jos mä en joskus jaksa jutella niin sanon sen, enkä ala ylimielisesti näyttelemään.
 

Stabiil

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS
Seuramiehet, nuo miehistä parhaat

Kyllä tämä juttu Savinaisen seuramiehistä vähän ihmetystä aiheuttaa. Toisaalta, hulluksihan tuolla jossain Siperiassa yksin tulisi. Tosta saisi hyvän tosi-tv sarjan: Ne toisenlaiset hokiwaiffit.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Kyllä tämä juttu Savinaisen seuramiehistä vähän ihmetystä aiheuttaa. Toisaalta, hulluksihan tuolla jossain Siperiassa yksin tulisi. Tosta saisi hyvän tosi-tv sarjan: Ne toisenlaiset hokiwaiffit.

Oli hyvä juttu mielestäni kavereiden elämästä Siperiassa. Voi vaan kuvitella Vellun alkukauden hankaluudet, kun yksi joukkueesta puhuu englantia ja asut paikassa, josta ei saa edes tuoretta ruokaa. Vaatii ylipäätään kovaa ystävyyttä, että tuollainen systeemi toimisi. Epäilen vahvasti, että naiset eivät ikimaailmassa pystyisi tuohan järjestelyyn.

Vellu vaikuttaa jotenkin boheemilta tyypiltä, jota ei paljon asiat paina ja stressaa. Riittää, että muutama tietty asia on kunnossa. Jollain tapaa aiheuttaa ihailua ja jopa kateutta, kun ihminen pystyy elämään noin hetkessä.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Sen tunnetuimman Kennedyn kuoleman 50-vuotispäivä osuu perjantaille, eikä MTV tai Nelonen esitä tv:stä Oliver Stonen JFK-elokuvaa.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Joillakin naisilla on tapana soittaa puhelimella jollekin jos illalla myöhään kävelevät ulkona. Siis mikä toi juttu oikein on? Pelottaako niitä joku? Tuoko toi jotenkin turvallisemman olon vai mitä ihmettä.

Tossahan tosiaan vastaat jo kysymykseesi oikealla vastauksella. Ainakin yksi tuttu nainen kerran sanoi soittavansa siskolleen aina, kun käveli kotiin mennessään metsikön läpi, ihan sen takia, että tuli turvallisempi olo ja saihan siinä vaihdettua kuulumiset siskonsa kanssa samalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös