Ihmettelyketju

  • 6 358 316
  • 38 767

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Miten helvetissä tuo homoihin liittyvä keskustelu voi herättää noin paljon puupäistä toimintaa puolin sekä toisin? Jotenkin hiljalleen nuo omat musiikilliset jauhamiset jäävät toiselle sijalle kun lukee tuota viestiketjua.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ihmettelen, miten helvetissä voidaan tehdä tällainen uutisotsikko edes Iltalehdessä: Traaginen parveketurma: toinen uhri kuoli.

Kysymyshän on siitä, että tämä tyyppi, joka kuoli sitten sairaalassa, istui parvekkeen reunalla humalassa, tippui alas ja tippuessaan vetäisi mukaansa sivullisen ihmisen. Niin miten tämä voi minkään lehtinaisen mielestä olla tilanteessa uhri, kuten kyseinen toimittaja otsikkoon on laittanut?
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Tätä on tänne ennenkin ihmetelty, mutta ihmetellään lisää. Autokaistoilla kaupunkien keskustassa ajelevat fillaristit, vittu miten ärsyttävää. Miksi he tunkevat itsensä munamankelinsa kanssa siihen autokaistalle, kun vieressä on metrikaupalla tyhjää tilaa kevyenliikenteen väylää, jossa voisi sotkea sillä pyörällä. Nämä "minä ajan missä haluan"-pyöräilijät aiheuttavat hurjasti vaaratilanteita, koska eivät kuitenkaan aja samaa vauhtia auton kanssa ja muutenkin heitä voi olla risteyksissä vaikea huomata. Usein he menevät myös risteyksissä päin vittua menemällä päin punaisia. Ihmettelen.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Usein he menevät myös risteyksissä päin vittua menemällä päin punaisia. Ihmettelen.

Tätä punaisia päin ajamista ihmettelen itsekin. Olen lukuisia kertoja todistanut (koska päivittäin ajan autoa työkseni pääkaupunkiseudulla), kuinka pyöräilijä autokaistalla ajaessaan ajaa surutta päin punaisia. Samoin olen lukuisia kertoja nähnyt, kuinka autokaistalla polkeva huomaa vauhdissa ollessaan liikennevalojen vaihtumisen punaiseksi ja vaihtaa nopeasti risteyksessä kevyenliikenteen väylälle/jalkakäytävälle ja ajaa risteyksen yli suojatietä pitkin, kun niille palaa vihreä. Ja sen jälkeen vaihtaa taas autokaistalle. Ja todella monesti olen nähnyt, kun tämä pyöräilijä on meinannut jäädä auton alle näissä tilanteissa tai aiheuttanut muun vaaratilanteen esim. lähes tulkoon ajamalla jalankulkijan päälle.

Yhtään ei kyllä haittaisi, vaikka mahdollisimman moni näistä pyöräilijöistä törmäisi sen auton kanssa liikenteessä noin toimiessaan. Harmittaisi ainoastaan sen autoilijan puolesta.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ihmettelen oikeasti tuota kohuotsikointia Weekendfestivaaleilta. Ihmiset ovat "joutuneet" jonottamaan narikkaan, vaikka mitään pakkoa ei ole ollut sinne kamojaan tunkea. Viime vuonnahan ihmiset myös valittivat miten ei kortit toimineet maksupäätteillä, mutta onko tuokaan ihme, jos ihmisiä on pakkautunut pienelle alueelle yli 20 000 ihmistä ja korttipäätteet vinkuvat jatkuvalla syötöllä.

Voisi suoraan sanoa, että vitun uusavuttomat paskat!
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Löydän itseni taas ihmettelyketjusta. Noh, ihmetellään lyhyesti tällä kertaa. Tuli tänään tv-tarjontaa lueskella mieleen, että mihin tarvitaan niin paljon a) laihdutusohjelmia b) ruokaohjelmia erilaisine illallis-ja mukajulkkisteemoinen c) sisustusohjelmia. Ihmettelen, että tämäkö on nyky tv:n tarjonta todella.
 

änähaim

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Löydän itseni taas ihmettelyketjusta. Noh, ihmetellään lyhyesti tällä kertaa. Tuli tänään tv-tarjontaa lueskella mieleen, että mihin tarvitaan niin paljon a) laihdutusohjelmia b) ruokaohjelmia erilaisine illallis-ja mukajulkkisteemoinen c) sisustusohjelmia. Ihmettelen, että tämäkö on nyky tv:n tarjonta todella.

Katsooko joku nykyään televisiota? Taitaa ohjelmat olla suunnattu niille jotka sitä vielä katsovat. Eläkeläiset yms. Varmasti osasyy on saada ihmiset maksullisille kanaville.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Katsooko joku nykyään televisiota? Taitaa ohjelmat olla suunnattu niille jotka sitä vielä katsovat. Eläkeläiset yms. Varmasti osasyy on saada ihmiset maksullisille kanaville.

Itse olen luovuttanut jo television suhteen. Toki nyt on taustalla telkkari auki jos jaksaisi vilkaista miten PSV - AC Milan pelissä kävisi mutta ei viitsi kun en ole mikään jalkapallon suurin ystävä. Muutenkin entisenä television suurkuluttaja olen siirtynyt katsomaan netin kautta niitä sarjoja mitä haluan katsoa ja jätän telkkarin avaamisen muille ihmisille.

-Tinke
 
Ihmettelen tätä maailmanluokan tähtivalmentajaa Juhani Tammista ja hänen suurta pyrkyryyttään päästä julkisuuteen. Kun ei valmentajan pestiä löytynyt niin piti mennä johonkin Tanssii Tähtien kanssa ohjelmaan. Taitaa Tami olla jääkiekon Paavo Väyrynen.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Ihmettelen tätä maailmanluokan tähtivalmentajaa Juhani Tammista ja hänen suurta pyrkyryyttään päästä julkisuuteen. Kun ei valmentajan pestiä löytynyt niin piti mennä johonkin Tanssii Tähtien kanssa ohjelmaan. Taitaa Tami olla jääkiekon Paavo Väyrynen.

Mutta mistä me tiedämme ettei Juhani Tamminen olisi myös maajoukkuetasoa tanssilattialla? Kai se hänen pelifilosofiansa yltää myös luomaan parketeille painepitoisen pelikirjan?
 

Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tätä on tänne ennenkin ihmetelty, mutta ihmetellään lisää. Autokaistoilla kaupunkien keskustassa ajelevat fillaristit, vittu miten ärsyttävää. Miksi he tunkevat itsensä munamankelinsa kanssa siihen autokaistalle, kun vieressä on metrikaupalla tyhjää tilaa kevyenliikenteen väylää, jossa voisi sotkea sillä pyörällä. Nämä "minä ajan missä haluan"-pyöräilijät aiheuttavat hurjasti vaaratilanteita, koska eivät kuitenkaan aja samaa vauhtia auton kanssa ja muutenkin heitä voi olla risteyksissä vaikea huomata. Usein he menevät myös risteyksissä päin vittua menemällä päin punaisia. Ihmettelen.
Mä koen ainakin huomattavasti turvallisemmaksi ajaa autokaistaa kuin kevyen liikenteen väylää useammissa paikoissa. Ainakin jos ajaa yhtään kovempaa. Kevyen liikenteen väylällä vaaratilanteita sattuu joka päivä, ei tietenkään sellaisia, että niissä kaikissa henki lähtisi ja siellä risteyksissä on meinattu melkoisen monta kertaa ajaa päälle. Ei kevyen liikenteen väylillä yleensä voi ajaa yli 15km/h ja sekös vituttaa. Tää on mun mielestä ihan oikeasti melko iso ongelma suomalaisessa liikenteen suunnittelussa, johon on pikkuhiljaa tulossa ratkaisu nimeltä pyöräkaista. Toisaalta punasia päin ajamista tapahtuu ihan järkyttävän paljon ja se on perseestä.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Mua ainakin usein kylmää ajaa töistä kotiin ja ohittaa se Ritva 70v. joka painaa helkamalla 8km/h ja autoilla on 100km/h nopeusrajoituksena, sekä kaistat ovat normaaleja leveydeltään. Siinä sitten joutuu hidastamaan itse, jos vastaan vielä tulee autoja eikä ole tilaa väistää vastaantulevien kaistan kautta ollenkaan. Tässä vaiheessa vaan se seitsemänkymmenen tuhannen euron arvoisen Audin tai BMW:n omistaja tulee minun takapuskuristani noin 10cm päähän kärkkymään.

Tietä tuossakin siis olisi pienen matkan päässä, ettei tarvitsisi autojen seassa painella, mutta ei vissiin jaksa 50m kiertää. Muutenkin jos auto kulkee mahdollisesti 60-80km/h ja se pyöräilijä n. 15-30km/h ja jalankulkija 4km/h, niin keiden kahden tässä kuuluisi liikkua toistensa joukossa, jos mietitään potentiaalia isoonkin vahinkoon? Nopeudet kuitenkin ovat autolla niin eri luokkaa mitä pyöräilijällä tai jalankulkijalla.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Minua on jo pitemmän aikaa ihmetyttänyt eräiden nimimerkkien tapa kirjoittaa kaksi k-kirjainta esimerkiksi sanoihin "itsekin", "minullekin" ja vaikkapa "ollakin". Onko kysymyksessä silkka vahinko vaiko sittenkin kyseisten nimimerkkien omaksuma kirjoitusasu, jota he käyttävät myös muussa elämässä? Vai ovatko kyseiset nimimerkkien haltijat vaan unohtaneet, mitä äidinkielen opettajat heille joskus muinoin ala-asteella opettivat?

Tarkoituksenani ei ole vittuilla. Kysyn vaan uteliaisuudesta.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Tämä maailma on ihan käsittämätön paikka, mikäli Iltalehteä on uskominen. Uppo-outoja uutisia. Tylsistyneet teinit päättivät ampua nuoren miehen ihan muuten vain Amerikassa, ja joku 70-vuotias ukkeli oli tunkenut haarukan virtsarakostaan sisään. Mitä vittua?

Milloin Suomessa?
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Ei ole minunkaan tarkoitus vain vittuilla, vaan samanaikaisesti vittuilla, vihjata ja kysyä, oletko kenties sinäkin unohtanut jotain äidinkielentunnilla opetettua?

Pakko myöntää, että näin on käynyt. Pyrin kuitenkin välttämään mahdollisimman paljon kirjoitusvirheitä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaverini, 36-vuotias mies, kysyi multa tänään, että "minkä väristä viski on?". Luulin tietenkin läpäksi, mutta jätkä oli tosissaan. Kun ei kuulemma juo kyseistä ainetta, niin ei tiennyt, onko kirkasta vai minkä väristä. Ämpöliivöpöl.
 

Isle of Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, TuTo
Kaverini, 36-vuotias mies, kysyi multa tänään, että "minkä väristä viski on?". Luulin tietenkin läpäksi, mutta jätkä oli tosissaan. Kun ei kuulemma juo kyseistä ainetta, niin ei tiennyt, onko kirkasta vai minkä väristä. Ämpöliivöpöl.
Tällaiset asiat ovat yksi niistä syistä miksi täytätytän schollmaisesti kyselylomakkeen ennen kuin hyväksyn jonkun ystäväkseni.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mihin se kesä katosi? vissiin koneella istuen kun alkaa jo kohta puut kellertää, noh kohta on syksy ja ruska, vois koittaa ainakin kerran avaa verhoja.
 
Tällaiset asiat ovat yksi niistä syistä miksi täytätytän schollmaisesti kyselylomakkeen ennen kuin hyväksyn jonkun ystäväkseni.

Mutta kaveripiirissä on sijaa diversiteetille, sillä mikäs sen parempaa ja ärsyttävämpää kuin kavereille päteminen. Vedonlyönti päivänselvistä asioista näiden kanssa on myös tuotokasta touhua. Mulle rahaa, heille sivistystä. Win-win.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Aamun uutiset kertoo että palomiehet koulutetaan tulevaisuudessa Virossa.

Ymmärrän kyllä että joku osa kansasta hakee halvemmat juomat Virosta ja ymmärrän myös että valtion toimetkin on hyvä kilpailuttaa mutta aika uskomaton pään avaus on lähteä kouluttamaan palomiehiä Viroon, tämän jälkeen voidaankin sitten teettää ihan kaikki palvelut, koulutukset siellä suunnalla koska se on halvempaa ja näemmä ei kiinnosta maksella turhia tänne kotimaahan. Voitaisiin myös täyttää Viron koulut suomalaisilla lapsilla koska täällähän vain ryhmäkoot kasvaa koko ajan. Opiskelijat on varmaan sinne jo löytäneetkin.

_
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös