Ihmettelyketju

  • 6 376 115
  • 38 790
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Voitaisiin myös täyttää Viron koulut suomalaisilla lapsilla koska täällähän vain ryhmäkoot kasvaa koko ajan. Opiskelijat on varmaan sinne jo löytäneetkin.

_

Tätähän scholl jo kerran ehdottikin, ettei tarvitsisi kuunnella häiritseviä ja meluavia lapsia täällä kotimaassa. Tulisivat sitten koulutettuina tänne takaisin tienaamaan meille lisää rahaa.
 

J.Petke

Jäsen
Ymmärrän kyllä että joku osa kansasta hakee halvemmat juomat Virosta ja ymmärrän myös että valtion toimetkin on hyvä kilpailuttaa mutta aika uskomaton pään avaus on lähteä kouluttamaan palomiehiä Viroon

Ehkä tälläkin uutisoinnilla on tarkoitus hieman näpäyttää tuota Kuopion käytännössä ainoaa koulutuspaikkaa ylisuurista hinnoista. Viro on lähempänä, halvempi ja ehkä tällä keinolla voidaan sitten vaikka säästää pari irtisanomista.
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Kalsarikännääminen. Mitä itua? Jengi ryyppää itsekseen tai mahdollisesti jonkun frendin kanssa kotona neljän seinän sisällä. Ei ymmärrä. Ennenkaikkea ei ymmärrä miksi joku vetää kännit yksin kotona. Sopisi myös ketjuun junttimaisinta mitä tiedät.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Kalsarikännääminen. Mitä itua? Jengi ryyppää itsekseen tai mahdollisesti jonkun frendin kanssa kotona neljän seinän sisällä. Ei ymmärrä. Ennenkaikkea ei ymmärrä miksi joku vetää kännit yksin kotona. Sopisi myös ketjuun junttimaisinta mitä tiedät.

Entäs kuule jos ei vaan ole kavereita?
 

Da-Capo

Jäsen
Kalsarikännääminen. Mitä itua? Jengi ryyppää itsekseen tai mahdollisesti jonkun frendin kanssa kotona neljän seinän sisällä. Ei ymmärrä. Ennenkaikkea ei ymmärrä miksi joku vetää kännit yksin kotona. Sopisi myös ketjuun junttimaisinta mitä tiedät.

Olin nuorempana täsmälleen samaa mieltä sekä myös sitä, että yhden kahden kaljan takia ei kannata vaivautua. 30 kun alkoi lähestyä, niin alkoi kelkka kääntyä ja nykyään on varsin rentouttavaa ja viihdyttävää ottaa kotosalla kännit tai miksei vain parikin.
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Olin nuorempana täsmälleen samaa mieltä sekä myös sitä, että yhden kahden kaljan takia ei kannata vaivautua. 30 kun alkoi lähestyä, niin alkoi kelkka kääntyä ja nykyään on varsin rentouttavaa ja viihdyttävää ottaa kotosalla kännit tai miksei vain parikin.

Niin, itsehän juuri ajattelen, että joko ei oteta ollenkaan tai sitten tehdään se kunnolla. Tämän takia en ymmärrä miksi joku haluaa olla jurrissa kotona ja varsinkaan itsekseen. Voi olla, että itsekin joskus tajuan idean. Omalla kohdalla epäilen kyllä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
No en silti ymmärrä miksi pitää kännätä kotona. Kannattaisi ehkä yrittää tehdä asialle jotain tms. Toki kukin tavallaan.

Mutta esim. Kalsarikänniketjussa voi olla kiva kännätä tai jollakin muulla keskustelupalstalla, Facebookissa, mitä niitä paikkoja on, virtuaaleja. Voi myös olla ihan yksin. Se on kivaa kans. Joskus ainakin. Mutta, kuten sanoit, kukin tavallaan. Tärkeintä on kuitenkin, että ollaan kännissä.

Baareissa on usein amatöörejä juomassa, eritoten loppuviikosta.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Kalsarikännääminen. Mitä itua? Jengi ryyppää itsekseen tai mahdollisesti jonkun frendin kanssa kotona neljän seinän sisällä. Ei ymmärrä. Ennenkaikkea ei ymmärrä miksi joku vetää kännit yksin kotona. Sopisi myös ketjuun junttimaisinta mitä tiedät.

Mene naimisiin ja perusta perhe niin jopa rupeaa avautumaan...:)
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Heh. Voipi olla. Onneksi ei taida hetkeen tuota vaaraa olla. Vaikka kai siinäkin ne hyvät puolensa on. Niitä ei vaan useasti kuule.

Ehdottomasti on. Enemmän ja isompia, kuin osaat kuvitellakaan. Mutta se opettaa myös arvostamaan sellaisia hetkiä, kun saat olla yksin kotona ja ottaa jokusen oluen, eli kalsarikännätä. Siinä sen homman järki piilee.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ehdottomasti on. Enemmän ja isompia, kuin osaat kuvitellakaan. Mutta se opettaa myös arvostamaan sellaisia hetkiä, kun saat olla yksin kotona ja ottaa jokusen oluen, eli kalsarikännätä. Siinä sen homman järki piilee.

Kummasti on kyllä alkanut maistua vapaaillat yksin kotona pojan syntymän jälkeen, ikää tuolla on nyt vuoden ja kolme kuukautta. Ei tarvi edes kännätä, pari bisseä, netissä surffailua ja pelailua on aika helvetin luksusta tälläkin hetkellä. Tätä hiljaisuutta osaa arvostaa ihan eri tavalla.

En mäkään sinkkuna himassa juuri viihtynyt vaan radalle oli päästävä. Ikä ja tuo jälkikasvu on muuttaneet fiiliksiä aika paljon. Ja toisaalta, eipä nykyään olisi varaakaan käydä samaan malliin baarissa.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Kalsarikännääminen. Mitä itua? Jengi ryyppää itsekseen tai mahdollisesti jonkun frendin kanssa kotona neljän seinän sisällä. Ei ymmärrä. Ennenkaikkea ei ymmärrä miksi joku vetää kännit yksin kotona. Sopisi myös ketjuun junttimaisinta mitä tiedät.

Olet 19-vuotias. Itse olen kohta 20 vuoden ajan pyörinyt yökerhoissa, edustustilaisuuksissa ja baareissa ympäri maailman. Nyt, 36-vuotiaana olen tyytyväinen kun saan kaikessa rauhassa chillailla viihtyisässä kodissa tai mökillä ja siemailla alkoholia onnellisena tiedosta ettei tarvitse lähteä tänään mihinkään.
 

Balrog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Erilliset saarekkeet
Heitetäänkö muuten Kaivopihan Ale Pubissa vieläkin ulos liiaallisesta dokaamisesta riehumaan rupevia inttipoikia ?
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Olet 19-vuotias. Itse olen kohta 20 vuoden ajan pyörinyt yökerhoissa, edustustilaisuuksissa ja baareissa ympäri maailman. Nyt, 36-vuotiaana olen tyytyväinen kun saan kaikessa rauhassa chillailla viihtyisässä kodissa tai mökillä ja siemailla alkoholia onnellisena tiedosta ettei tarvitse lähteä tänään mihinkään.

Kaipa tuo pitää paikkansa, että ikä on se juttu, jonka takia tämä asia ihmetyttää vain meikää. En kuitenkaan osaa kuvitella, että itse joisin alkoholia tulevaisuudesskaan vain kotona. En osaa edes itselle kuvitella sauna kaljaa tavaksi. Mielestäni turhia juomia jos ei halua itseään ympäri päihin. Sen takia ihmettelen kotona dokaamista, mutta kai tuo asia muuttuu useilla kun ikää tulee. Mahdollisesti itsellänikin.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Kaipa tuo pitää paikkansa, että ikä on se juttu, jonka takia tämä asia ihmetyttää vain meikää. En kuitenkaan osaa kuvitella, että itse joisin alkoholia tulevaisuudesskaan vain kotona. En osaa edes itselle kuvitella sauna kaljaa tavaksi. Mielestäni turhia juomia jos ei halua itseään ympäri päihin. Sen takia ihmettelen kotona dokaamista, mutta kai tuo asia muuttuu useilla kun ikää tulee. Mahdollisesti itsellänikin.

Ahaa, olet nuori mies vielä. Älä rupee myöhemminkään hulluna dokaamaan! Helvetin typerää touhua.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Kaipa tuo pitää paikkansa, että ikä on se juttu, jonka takia tämä asia ihmetyttää vain meikää. En kuitenkaan osaa kuvitella, että itse joisin alkoholia tulevaisuudesskaan vain kotona. En osaa edes itselle kuvitella sauna kaljaa tavaksi. Mielestäni turhia juomia jos ei halua itseään ympäri päihin. Sen takia ihmettelen kotona dokaamista, mutta kai tuo asia muuttuu useilla kun ikää tulee. Mahdollisesti itsellänikin.

Vastasin toki vain omalta osaltani, noista kalsarikänniketjun apinoista en osaa sanoa mitään.

Enkä juo alkoholia vain kotona, en sinne päinkään. Seuraava tapahtuma ylihuomenna kaveriporukalla saunomaan jonka jälkeen Petri Nygårdin keikalle. Ja muutaman kerran viikossa on joku edustustilaisuus/urheilutapahtuma jossa joutuu ottamaan.

Mutta nyt katselen Tukholman Timanttiliigaa viskilasin kanssa ja viihdyn.
 
Viimeksi muokattu:

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Tässä nyt on ilmeisesti kyse siitä, että Fasö ei pidä oluen mausta. Minä juon kaljaa kotona, koska se on hyvää, enkä halua jatkuvasti olla kännissä. Opiskelijana tuntuu kaikki kämpän kaljat kuluvan juhlissa ravaamiseen, mutta yritän aina välillä vähän maistella kotonakin. Jos olisi sauna, niin varmasti joisin sielläkin.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En osaa edes itselle kuvitella sauna kaljaa tavaksi.

Mun mielestä saunakalja on melkeinpä parasta mitä olla voi. Etenkin nykyään kun tulee saunottua ani harvoin, niin se yksi tai kaksi saunaolutta kyllä maistuu. Eikä ainakaan omalla kohdalla ole ollut minkäänsortin ikäkysymys, vaan kyllä niitä saunakaljoja on tullut jo 16-kesäisenäkin otettua.

Kalsarikännäilyyn nyt sen verran, että eipä se vielä ihan omalta hommalta tunnu, vaan kyllä sitä radalle pitää yleensä päästä. Mutta voin kuvitella, kun ikää alkaa kertymään hieman enemmän niin mielipide tulee muuttumaan.
 

Orlando

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mun mielestä saunakalja on melkeinpä parasta mitä olla voi.

En minäkään tiedä juurikaan parempaa, kuin kovien löylyjen jälkeen kylmä huurteinen olut.

Mitä tulee tuohon kalsarikännäämiseen, niin minä en perjaintaisin työviikon jälkeen edes jaksa lähteä mihinkään, vaan lämmitän saunan ja rentoudun olutta juoden. En kuitenkaan juo niin paljoa, että krapula yllättäisi lauantai-aamuna. Meikäläiselle tuo sauna on ihan yhtä olennainen osa kalsarointia, kuin itse olutkin.

Onhan mulla toki kavereitakin, joiden kanssa sitten lauantaisin tehdään milloin mitäkin ja missä milloinkin, yleensä olutta juoden. Baareissa tulee nykyisin käytyä tosi harvoin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Juu, kunhan ikää tulee hiukan enemmän, ei ole enää mitään tarvetta käydä baareissa näyttäytymässä tai hakemassa pilluseuraa. Vanhempana herrasmiehenä meluisat yökerhot ovat aivan perseestä ja jonnekin leppoisaan pubiin tulee joskus lähdettyä hyvässä seurassa. Mutta hyvin usein kotona särpiminen voittaa baareilun. Siis siinä vaiheessa, kun tajuaa suurimman osan ihmisistä olevan paskiaisia ja että oma seura on paras seura. Muttei kuitenkaan kestä itseään selvin päin.
 

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
Parhaat kännit on yksin juodut, jos muiden seura ei vedä vertoja omallesi. Eli siis jos on helvetin hyvä jätkä. Jos on tussu niin seura saattaa kohottaa fiiliksiä ja silloin voi juoda porukassa. Mutta kärkimiehille on yleensä parasta juoda yksin. Siinä piilee kuitenkin myös vaara nimittäin kovin usein ei voi yksin juoda koska silloin uhkaa alkoholismi. Se on vaan niin nättiä, ja helppoa kun ei tarvitse kuin kalsarit ja viinaa.

Vaikka sitä ei heti uskoisi niin kalsarointi on myös sivistynyttä käytöstä. Kaikkien pitäisi ymmärtää se, ettei kännissä oleminen ole kaunista katseltavaa ja pysyä visusti omissa oloissaan kun ryyppää kunnolla. Kun yleisillä paikoilla juodaan, juodaan kohtuudella eikä vedetä perseitä. Ainoastaan yhteiskunnan alhaimisto ryyppää ihmisten ilmoilla.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Siis siinä vaiheessa, kun tajuaa suurimman osan ihmisistä olevan paskiaisia ja että oma seura on paras seura. Muttei kuitenkaan kestä itseään selvin päin.

Tähän se kalsarikännäämisen filosofia pitkälti kiteytyy. Lisäksi tietenkin se etu, että seuraavana aamuna ei tarvitse miettiä, tuliko puhuttua paskaa tuntemattomille. Ainoana pelkona persiissä on, että tuliko kirjoitettua paskaa internetissä. Eipä tämä kk:n autuus tosin minullekaan vielä 19-vuotiaana ollut avautunut. Muutenkin olin niin raitis ja reilu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös