Ihmettelyketju

  • 6 361 766
  • 38 772

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos siellä on useampi poke/ilta. Nauhalta saadan heti oikea kaveri puhutteluun...

Häh, oletko tosissasi? Eikö nyt jumalauta helpompaa olisi kysyä, kuka ko. iltana vuorossa olleista käännytti pyörätuolimiehen? Vai onko meininki mennyt niin hurjaksi, että valvontakamerakuvasta pitää tuollainen asia tarkastaa?
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Nelonen jatkaa pohjanoteerauksien tekemistä uutislähetyksissään

Eikös nelonen näytä SM-liigaa ensikaudella, kovasti ovat jo alkaneet harjoitella kuinka tunnelma pilataan.

Tuollahan alkaa olla jo kiekkostudio-tiimi kasassa.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Häh, oletko tosissasi? Eikö nyt jumalauta helpompaa olisi kysyä, kuka ko. iltana vuorossa olleista käännytti pyörätuolimiehen? Vai onko meininki mennyt niin hurjaksi, että valvontakamerakuvasta pitää tuollainen asia tarkastaa?

Esitän pienen epäilyksen, että eivät välttämättä kerro kuka sen pyörätuolimiehen käännytti. Siinä voi käydä siten, että totuus ei tulisi selville kuin äärimmäisiin keinoihin turvautuen, joten nauhan katsominen voi olla helpompi tehtävä ja varmuudella saadaan hetimmiten selville, että kuka on syyllinen käännytykseen.

vlad.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
^ Ei tuo kuvaus ainakaan Nina Hyrskyä tuo mieleeni. Nina on aika usein päässyt tai oikeastaan joutunut Marcon kamuksi lähetyksiin, mutta hän (siis Nina) on hoitanut hommansa erinomaisen hyvin.
Hyrsky on Niina kahdella i:llä! Makuasioitahan nämä, mutta en ole koskaan pitänyt myöskään Hyrskyn tavasta lukea uutisia. Ilmeetön ja flegu muija, vähän sellainen naispuolinen Lurppa. Todennäköisesti myös huono panemaan. Toki panisin silti.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Hyrsky on Niina kahdella i:llä! Makuasioitahan nämä, mutta en ole koskaan pitänyt myöskään Hyrskyn tavasta lukea uutisia. Ilmeetön ja flegu muija, vähän sellainen naispuolinen Lurppa. Todennäköisesti myös huono panemaan. Toki panisin silti.

Mun Niinaa ei tulla ikinä Lurpaksi sanomaan, perkele!

2000-luvun alussa Niinan nimi kyllä kirjoitettiin yhdellä i:llä.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Esitän pienen epäilyksen, että eivät välttämättä kerro kuka sen pyörätuolimiehen käännytti. Siinä voi käydä siten, että totuus ei tulisi selville kuin äärimmäisiin keinoihin turvautuen, joten nauhan katsominen voi olla helpompi tehtävä ja varmuudella saadaan hetimmiten selville, että kuka on syyllinen käännytykseen.

vlad.

Voihan se olla, mutta tuntuu kyllä aika erikoiselta, ettei kerrottaisi. Itse ainakin olen työelämässä oppinut, että käsi reippaasti pystyyn virheen merkiksi, milloin se on aiheellista, ja luotto sen kuin lisääntyy.

Ihmetyttää tämä siksikin, että tästä töppäyksestä seurauksena oli niinkin raju sanktio kuin puhuttelu. Ei sillä, että muuta olisi pitänytkään, mutta ovatko nykyajan ovimiehet sellaisia raasupettereitä, että ovat paskat housussa pelkästä puhuttelun mahdollisuudesta ja siksi pyrkivät piilottamaan mahdolliset virhearvionsa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
No kun se kääntäjä kato luulee olevansa yhtä etevä riimityksissään kuin alkuperäislyrikoija, niin onhan se nyt käännettävä karvoineen kaikkineen. Sen takia saamme nauttia näistä "Sam pani jotain juomaani" -tyyppisistä käännöslyriikan hienoimmista tunneista.
Onomatopoetiikkahan on ainoa hyväksyttävä tapa vääntää näitä. Vrt. She Belongs to Me -> Siipi lonksuu niin.

Jos nyt joku biisi pitäisi kääntää näin, niin ainakin sen Kaarle Kustaan muijan bändin biisistä saisi hyvän. Siitä missä ne vetää hepreaksi jotain schalom alechem tjsp. Olen aina kuvitellut että se menee ne vei mun saa-noo-malehden.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Voihan se olla, mutta tuntuu kyllä aika erikoiselta, ettei kerrottaisi. Itse ainakin olen työelämässä oppinut, että käsi reippaasti pystyyn virheen merkiksi, milloin se on aiheellista, ja luotto sen kuin lisääntyy...

Itse olen todennut ihan saman mutta nyt ollessani itse esimiehenä olen huomannut miten suunnattoman vaikeaa joillekkin sen oman virheen myöntäminen on. Hajonneita tavaroita piilotetaan mihin sattuu ja sutta paskaa työnnetään asiakkaalle koska ei luonto anna myöten tulla kertomaan mitä sattui. Kaikki tekee virheitä enkä koskaan ole ketään teilannut sen takia että tekee virheen mutta siitä olen kyllä vittuillut jos niistä ei ole kerrottu...
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse olen todennut ihan saman mutta nyt ollessani itse esimiehenä olen huomannut miten suunnattoman vaikeaa joillekkin sen oman virheen myöntäminen on. Hajonneita tavaroita piilotetaan mihin sattuu ja sutta paskaa työnnetään asiakkaalle koska ei luonto anna myöten tulla kertomaan mitä sattui. Kaikki tekee virheitä enkä koskaan ole ketään teilannut sen takia että tekee virheen mutta siitä olen kyllä vittuillut jos niistä ei ole kerrottu...

Lisäksi voisi ajatella, että kun virhe myönnetään ja tuodaan se itse esiin, niin jonkunlainen oppimisprosessi on jo siinä vaiheessa tapahtunut ja esimies voi luottaa, että saman virheen toistuminen on hyvin epätodennäköistä. Ihmetyttää tietysti noin ylipäätään, että omia virheitä ei myönnetä ja tämänhän voi yleistää työelämän lisäksi koskemaan myös vaikkapa parisuhdetta ja muita inhimillisen toiminnan osa-alueita.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Häh, oletko tosissasi? Eikö nyt jumalauta helpompaa olisi kysyä, kuka ko. iltana vuorossa olleista käännytti pyörätuolimiehen? Vai onko meininki mennyt niin hurjaksi, että valvontakamerakuvasta pitää tuollainen asia tarkastaa?

Luulen että on ollut ravintolapäällikön näkökulmasta yksinkertaisesti helpompaa tarkistaa asia valvontakameran tallennukselta rauhassa itsekseen, kuin alkaa soittelemaan jokaiselle sinä iltana töissä olleelle järjestyksenvalvojalle asiasta. En tunne kyseistä ravintolaa, mutta isommassa klubissa on äkkiä likemmäs kymmenkunta järkkäriä viikonloppuyönä töissä ja osa heistä saattaa olla vielä vuokrafirman kautta, jne. Eli ovat kuka missäkin, kenties tavoittamattomissa. Turhaahan siinä olisi soitella asiaankuulumattomille tuosta asiasta, kun valvontatallenteelta näkee suoraan kuka oli sillä hetkellä ovella ja teki tuon tempauksensa.

Ovimiehen toiminta tilanteessa kuulostaa kyllä oudolta. En nyt yhtäkkiä keksi miksi kukaan järkevä ihminen alkaisi kiusaamaan pyörätuolissa istuvaa henkilöä. Hyvä että tuli julki tämä tapaus.
 

Eleanor

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Devils

Kaivanto

Jäsen
Paralympiavoittaja Oscar Pistorius otettiin kiinni epn ampumisesta - Yleisurheilu - Ilta-Sanomat

Mitä tähänkin nyt sanoisi? Pistorius ampunut muijansa "luullessaan" häntä murtovarkaaksi. Onpahan vanhana muisteltavaa elämästä, enää puuttuisi joku sukupuolikohu mallia Semenya niin alkaisi olla paketti valmis.

Tässä viitataan spekulaatioihin, että mimmi olisi järjestellyt ystävänpäiväylläriä ja se olisi mennyt hieman puihin tunnetuin seurauksin.

"Mitä tähän nyt sanoisi" on hyvin sanottu.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Pistoriuksen Osculla on nyt vaikea hetki menossa elämässään ja hän tarvitsee kaiken mahdollisen tuen, mutta onneksi kaverilla on sentään terveys tallella.
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ihmettelen sitä sympatiaa mitä tämä tyttöystävänsä vahingossa ampunut pikajuoksia saa. Minulta ei heru kuin halveksuntaa tyypille ketä ampuu sokkona kun vähän jostain kolinaa kuuluu. Positiivista tässä on jos edes joku heräisi miettimään että onkohan se ase paras kodinpuolustuskeino. Tapaushan ei ole mitenkään ainutlaatuinen, tällä kertaa vahinko sattui vaan julkkikselle. Toivottavasti kaveri saa kunnolla linnaa.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Ihmettelen sitä sympatiaa mitä tämä tyttöystävänsä vahingossa ampunut pikajuoksia saa. Minulta ei heru kuin halveksuntaa tyypille ketä ampuu sokkona kun vähän jostain kolinaa kuuluu. Positiivista tässä on jos edes joku heräisi miettimään että onkohan se ase paras kodinpuolustuskeino. Tapaushan ei ole mitenkään ainutlaatuinen, tällä kertaa vahinko sattui vaan julkkikselle. Toivottavasti kaveri saa kunnolla linnaa.

Mikä on parempi, harjanvarsi? Jos tosipaikka tulee, ei ole pumppuhaulikkoa voittanutta(Edellyttäen että osaa sen käytön vaikka silmät kiinni, myös sen turvallisen ja vastuullisen käytön, Ja kyllä, vastuullista käyttöä on mielestäni myös silloin jos aseellinen murtovaras tulee sisälle ja on itse / läheiset ovat välittömässä vaarassa).
Muuten kyllä ihan samaa mieltä kirjoituksestasi.
Kusipäistä on toimia jos ei ole 100% varma mitä on vastassa, ja silloinkin pitäisi olla vielä 100% varma ettei mahdollisista toimista aiheudu haittaa mahdollisille sivullisille.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kusipäistä on toimia jos ei ole 100% varma mitä on vastassa, ja silloinkin pitäisi olla vielä 100% varma ettei mahdollisista toimista aiheudu haittaa mahdollisille sivullisille.
Joo, voisi jopa sanoa että kusipäistä on ampua tyttöystävänsä kuoliaaksi.

Ei oikein tässä tapauksessa löydy puolusteltavaa sen suhteen onko fiksua puolustautua kodissaan aseella vai jollain muulla välineellä, jos ei tuon paremmin tiedä kuka on "vastassa", kannattaa jättää liipaisimesta nykimättä.

Jos nyt ylipäätänsä luuli tätä edes murtovarkaaksi, tuskin heti saadaan totuutta tietää oliko murha vai vahinkotappo. No, siinäkin tapauksessa, varsin kusipäistä ampua tyttöystävänsä, teki sen sitten tarkoituksella tai vahingossa luullen tätä joksikin muuksi.
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Heitetääs tähän vastapainoks meikäläisen isäukko, joka taas on aina poikkeuksetta etuajassa. Jos sovitaan että se/he tulevat meille neljältä, niin aivan takuulla viimestään 15:30 soi ovikello. Kuppi meni nurin kerran totaalisesti kun, en nyt muista ks. kellonaikaa mutta käytetään tuota neljää, oltiin siis sovittu että äjjä tulee poikkeen neljältä. Oltiin kauppareisulla sillosen vaimon kanssa kun puhelin soi jotain vähän puolen jälkeen. Ukko sielä mouhoo kiukkusena että missä sitä ollaan kun on täälä rimputellut ovikelloo eikä kukaan tunnu olevan kotona. Jumalauta että unohtu raamatun 5. käsky siinä paikassa toviksi!

Täällä ihan sama homma. Meinas mennä vati nurin jouluaattona, kun olin käynyt iltapäivällä tekemässä lumityöt ja oli sovittu, että joulupukki (eli meikäläisen isäukko) tulee 16:30. Sain lumityöt tehtyä 15:45 ja äkkiä siitä sitten suihkuun, kun ajattelin, että eiköhän se ukko ryykää viimeistään 10 yli 4 sisään. Noh sain suihkun käännettyä auki, kun koirilta mei vati nurin. Arvasin heti, että mistä oli kysymys. 15:50 oli kello kun pukki tuli.

Muutenkin aivan sama, että mihin mennään mitä sovitaan, niin ukko on vähintään vartin etuajassa joka paikasta. Ärsyttävää.
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mikä on parempi, harjanvarsi? Jos tosipaikka tulee, ei ole pumppuhaulikkoa voittanutta(Edellyttäen että osaa sen käytön vaikka silmät kiinni, myös sen turvallisen ja vastuullisen käytön, Ja kyllä, vastuullista käyttöä on mielestäni myös silloin jos aseellinen murtovaras tulee sisälle ja on itse / läheiset ovat välittömässä vaarassa).

Hyviä keinoja kodin puolustamiseen ovat poliisi, pakeneminen, murtohälytin ja vartiointi. Jos haluaa lähteä leikkimään sankaria mahdollisen murtovarkaan kanssa niin sitten tainnutusase. Tainnutusaseen käytön kynnyskin on pienempi koska ase ei käytännössä ole hengenvaarallinen.

Kun kotona on ase itsepuolustusta varten niin se tarkoittaa että ase on helposti saatavilla. Ja kun ase on helposti saatavilla niin sen kanssa käy vahinkoja. Mikäköhän on itsepuolustusaseiden kanssa vahingossa surmansa saaneiden ja niillä aseilla pelastettujen henkien suhde? Ja yleensä vahingossa surmansa saa juuri sellainen kenellä ei aseen kanssa ole mitään tekemistä. Suomessa ei asetta saa itsepuolustustarkoitukseen ja hyvä niin.

Kaveri kuitenkin ilmeiseti tappoi emäntänsä ihan tarkoituksella, mutta ei se mielipidettäni aseista muuta. Metsästys- ja urheiluaseet asianmukaisessa kaapissa ovat mielestäni ok.
 

pakki3000

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Onhan tuo neljä laukausta yläruumiiseen (myös päähän) ja yksi käteen luultavasti todellinen "vahingossa" niittaaminen..

offtopiccina..ei olisi muutenkaan pitänyt ikinä päästää normaaleihin olympialaisiin..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös