Minä en kyllä jummarra. Eli ihmetyttää. Lihansyöjänä minulle on loppujen lopuksi melkein sama, syönkö minä hevosta, kissaa tai koiraa (ok, ihmisen syönti voisi olla vähän outoa), etenkin jos nyt puhutaan pelkästään siitä, mistä eläimestä liha on tullut. Jos minulla ei ole mitään tietoa tai edes voisi olla tietoa siitä, mistä jauheliha on tullut, minä syön vaikka naapurin kissaa.
Toinen ihmetyksen aihe. Pohjois-Ameriikan reissun '10 jälkeen minusta on tullut vainoharhainen luteita kohtaan. Ja nythän kävi ilmi, että uutisotsikoissa pyörineillä nokialaistan abien risteilyllä St. Peter's Linella (vaimikälie) oli ollut luteita solkenaan. Onneksi omassa kämpässä ei ludeongelmaa ole ollut, mutta kuinka moni tietää, kuinka perkeleen vaikea niistä on päästä eroon? Ei tarvita kuin yksi lude matkalaukkuun, ja siitä ne sikiää ja valloittaa kämpän. Kaikkia ötököitä ylitse kaiken vihaavana ludeongelma olisi yksi kauheimmista skenaarioista, joita voisin normielämässä kohdata. Ja nehän ei kuole helpolla, ne säilyy keposesti yli kuusi kuukautta ilman ravintoa, eikä pakkanen niitä tapa ellei niitä käytännössä jäädytetä (eli lasketa lämpötilaa äkillisesti yli -15C), koska muuten ne menevät vain horrokseen. Ja lämpötilan palautuessa normaaliksi jatkavat same o same o-settiä. Niiden hävittäminen on tehty vaikeaksi, koska se myrkky, mikä tappoi ne toisen maailmansodan jälkeen melkein sukupuuttoon, on nykyisin kielletty ihmisille haitallisena myrkkynä.
KUKA VASTAA? VOISIKO JOKU JOSKUS AJATELLA LAPSIA?!?!1