Ihmettelyketju

  • 6 345 543
  • 38 746

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Sami Hedberg on ylivoimaisesti paras suomalainen standup-koomikko.

Samoilla linjoilla. Niko Kivelä ja Mika Eirtovaara myös hyviä. Jotkut eivät tykkää, kai se on se tyyli jolla ne asiat kerrotaan. Toki näilläkin parannettavaa monella saralla, mutta ei ole kovin hankalaa olla Suomen kärkeä tällä alalla.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sami Hedberg on ylivoimaisesti paras suomalainen standup-koomikko.

Jos ei jopa euroopan paras.

Samoilla linjoilla. Niko Kivelä ja Mika Eirtovaara myös hyviä. Jotkut eivät tykkää, kai se on se tyyli jolla ne asiat kerrotaan. Toki näilläkin parannettavaa monella saralla, mutta ei ole kovin hankalaa olla Suomen kärkeä tällä alalla.

Juuri näin. Mulle ainakin uppoaa Hedbergin vitsit todella hyvin. Aivan loistava esiintyjä, mutta eihän kaikki tykkää se on selvä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Sami Hedberg on ylivoimaisesti paras suomalainen standup-koomikko.
Minusta André Wikström on valovuoden muita suomalaisia standup-koomikkoja edellä. Tai ehkä liioittelen, mutta ei ole vakavia haastajia vielä näkynyt. Kärki on kuitenkin harmillisen kapea.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se noissa joissakin suomalaisissa stand up -koomikoissa kummastuttaa, että minkä ihmeen takia niiden pitää esittää niin avutonta, tyhmää ja lapsellista. Mua ei ainakaan naurata sellainen öööö... raitiovaunu.... öööö.... liukuportaat.... öööö -landepaukkuilu.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minä uskon Lauri Marjamäkeen!
Joo kyllä ei ole esim. nuo Sami Hedbergin jutut minusta ollenkaan hauskoja. Helvetin ärsyttävää ja lapsellista lässytystä koko paska.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Haluan kyllä selventää sen verran, että en pidä Hedbergiä hyvänä. Hassutelin.
Paras on Zaani. Oikeasti.
 

Fordél

Jäsen
Täällä Noormarkussa on jo pitkään ihmetelty, että miksi näinkin kovat suomalaiset laulut, kuten Disco Ensemblen Second Soul (linkki vie You Tubeen ko. biisiin), eivät saa maailmanlaajuista suosiota.

Jos toi olisi ruotsalaisten tekele niin varmasti soisi ympäri maailmaa, video pyörisi eri kanavilla tappavan tasaiseen tahtiin ja biisi olisi eri maissa listojen kärkipäässä. Nyt kun on suomalainen niin soi lähinnä YleX:ssä. Joo tiedän, että kyllä Disco Ensemblelläkin on jalansijaa Euroopassa, mutta silti onhan se nyt kumma, että noin laadukkaalla materiaalilla ei päästä kovempiin parrasvaloihin. En ymmärrä mistä se on enää kiinni? Ei ainakaan enää itse materiaalin laadusta. Toikin voisi hyvin olla kova U2:n hitti. Ilmeisesti se promoaminen ja markkinointi ei toimi vieläkään riittävän hyvin. Ihmeellistä onpi se.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Täällä Noormarkussa on jo pitkään ihmetelty, että miksi näinkin kovat suomalaiset laulut, kuten Disco Ensemblen Second Soul (linkki vie You Tubeen ko. biisiin), eivät saa maailmanlaajuista suosiota.

Jos toi olisi ruotsalaisten tekele niin varmasti soisi ympäri maailmaa, video pyörisi eri kanavilla tappavan tasaiseen tahtiin ja biisi olisi eri maissa listojen kärkipäässä. Nyt kun on suomalainen niin soi lähinnä YleX:ssä. Joo tiedän, että kyllä Disco Ensemblelläkin on jalansijaa Euroopassa, mutta silti onhan se nyt kumma, että noin laadukkaalla materiaalilla ei päästä kovempiin parrasvaloihin. En ymmärrä mistä se on enää kiinni? Ei ainakaan enää itse materiaalin laadusta. Toikin voisi hyvin olla kova U2:n hitti. Ilmeisesti se promoaminen ja markkinointi ei toimi vieläkään riittävän hyvin. Ihmeellistä onpi se.

Lihavointi lisätty.

Ihmettelen ihmettelyäsi, kun itsekin kerran olet huomannut, että U2:n kopiosta on kyse. Miksi kukaan haluaisi kuunnella U2:n kopiota, kun alkuperäinenkin on vielä hengissä?
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lihavointi lisätty.

Ihmettelen ihmettelyäsi, kun itsekin kerran olet huomannut, että U2:n kopiosta on kyse. Miksi kukaan haluaisi kuunnella U2:n kopiota, kun alkuperäinenkin on vielä hengissä?

Täytyisi varmaan pistää avautumis-ketjuun, mutta tämä ei sitten ollutkaan U2:n biisi. Olin aivan varma, kun olen kuullut tätä joskus, että kyseessä on joku kyseisen bändin uusi hitti. Ihmettelinkin, että onko Bono kiekunut itselleen uuden äänenmurroksen, mutta ei sitten.

Niin ja biisihän on ihan hyvä poppiveto. Joskus vuosia sitten, kun pari kertaa näin Disco Ensemblen livenä, oli se ehkä hieman punkimpaa menoa kuin tämä kyseinen kappale.
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ihmettelen, ettei alta kolmensadan euron mukamas saa edes etäisesti asiallista työtuolia. Tuli kierrettyä Jysk, Sotka, Asko ja Isku. Jälkimmäisestä nyt ei saa edes pesuvatia alta viidensadan, mutta eipä noilla muillakaan ollut oikein mitään tarjottavaa järkevään hintaan, vaan kaikki halvemmat tai "alennuksessa" olevat tuolit olivat ihan totaalisia leluja. Etteivät vaan tulisi tasan samalta tehtaalta kaikki. Useimmista meinasi tippua jos koitti istua vähänkin rennommin ja melkein kaikissa oli täsmälleen samanlainen mekanismi tismalleen samalla kahvalla. Yhdenkään kiikumenanismia ei myöskään saanut lukittua kuin perusasentoon. Järjestäen taas yli kolmensadan tuolit olivat välittömästi hyviä istua.

Järkyttävää.
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olit ihan väärissä paikoissa. Olen pahoillani, että käytit aikasi päin helvettiä, toivottavasti oli edes työnantajan kustannuksella. Jysk!? Herra mun siunaa.

Joo, kyllä mä hommaisin jostain kiiltävästä erikoiskaupasta Martelan tai vastaavan, jos tarkoituksena olisi laittaa isompi summa fyrkkaa tuoliin. Mutta kun se ei ole tarkoituksena, niin itseasiassa Jyskissa oli kaksi parasta halpaa tuolia. IKEA on vielä tsekkaamatta, mutta muuten ei tule tampereen seudulta varteenotettavia paikkoja oikein mieleen.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Joo, kyllä mä hommaisin jostain kiiltävästä erikoiskaupasta Martelan tai vastaavan, jos tarkoituksena olisi laittaa isompi summa fyrkkaa tuoliin. Mutta kun se ei ole tarkoituksena, niin itseasiassa Jyskissa oli kaksi parasta halpaa tuolia. IKEA on vielä tsekkaamatta, mutta muuten ei tule tampereen seudulta varteenotettavia paikkoja oikein mieleen.

Kannattaa katsoa netistä Martelan kirppis-sivusto, siellä myydään vaihtokalusteita kohtuu hintaan. Ainakin joskus myytiin.
 

TAM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Joo, kyllä mä hommaisin jostain kiiltävästä erikoiskaupasta Martelan tai vastaavan, jos tarkoituksena olisi laittaa isompi summa fyrkkaa tuoliin.

Kannattaa muuten Martelastakin kysyä hintaa vaikka listassa ne näyttäisikin kalliilta. Itse ostin aikanaan yhden Martelan tuolin ja vaikka yksityishenkilönä olinkin liikkeellä, niin siitä listahinnasta sai ihan reilulla prosentilla alennusta.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Suunnattoman ihmetyksen jätti Yle Areenasta katsottu dokumentti Johan Vennisestä. Hieman alle 90 vuotias ukko joka asusteli (luullakseni jo vaineessa, dokumentti vuodelta -97) itse rakentamassaan talossa luonnon antimilla ja harrasti mm. kallion louhintaa ja metallitöitä. Eihän tuossa nyt sinänsä mitään kummempaa, paitsi että patu on ollut dokumentinkuvaushetkellä n. puolet elämästään 100% näkövammainen (ja sitä ennenkin nähnyt ainoastaan toisella silmällä). Ihmeellinen ukko, en muuta sano.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eihän tuossa nyt sinänsä mitään kummempaa, paitsi että patu on ollut dokumentinkuvaushetkellä n. puolet elämästään 100% näkövammainen (ja sitä ennenkin nähnyt ainoastaan toisella silmällä). Ihmeellinen ukko, en muuta sano.

Itseasiassa tuo 100% näkövammaisuus ei edes välttämättä näy päälle päin. Usko vain, tiedän mistä puhun. Ja ainoastaan toisella silmällä näkevä ihminen, jolla toisessa silmässä on normaali näöntarkkuus, ei edes ole näkövammainen. Hän saa ajaa autolla ihan luvan kanssa yms.

Venninen toki oli poikkeus. Niin mieleltään kuin taidoiltaankin. Ne jotka hänet tunsivat, puhuvat edelleen maailman vaatimattomimmasta miehestä, joka eli kuten opetti.
 

DrAvalanche

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Suunnattoman ihmetyksen jätti Yle Areenasta katsottu dokumentti Johan Vennisestä. Hieman alle 90 vuotias ukko joka asusteli (luullakseni jo vaineessa, dokumentti vuodelta -97) itse rakentamassaan talossa luonnon antimilla ja harrasti mm. kallion louhintaa ja metallitöitä. Eihän tuossa nyt sinänsä mitään kummempaa, paitsi että patu on ollut dokumentinkuvaushetkellä n. puolet elämästään 100% näkövammainen (ja sitä ennenkin nähnyt ainoastaan toisella silmällä). Ihmeellinen ukko, en muuta sano.

Tässä lisää Vennisestä: Tosi tarina: Vesille Vennisen mieli | Tv | Areena | yle.fi

Dokumentteja on kolmaskin, nimeltään "Vennisen testamentti", josta osa on kuvattu miehen kuoleman jälkeen. Venninen eli 99-vuotiaaksi.

Minäkin ihmettelen. Olen ihmetellyt siitä lähtien, kun ensimmäisen kerran nuo dokumentit näin.
 

Balrog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Erilliset saarekkeet
Ihmettelen Ivan Lendlin kropan kestävyyttä uran alkuvuosina, Lendl pelasi vuosina 1980-1982 käsittämättömät 363 ottelua ATP-kiertueella ja 77:ssä turnauksessa, hän pelasi myös yhdeksässä pienessä näytösturnauksessa noina vuosina. Lendl aloitti vuoden 1980 pelaamalla ajanjaksona 11.2- 26.5 jok'ikisella viikolla jonkinlaisessa kisassa, nykyäänhän harva miespuolinen top-5 pelaaja pelaa edes neljällä peräkkäisellä viikolla. Yleensäkin muillakin huippupelaajilla näkyy tilastoissa lukemia jotka saavat ihmettelemään kropan kestävyyttä, esimerkiksi Connors pelasi urallaan 1520 ATP-tason ottelua mikä tekee noin 60 ottelua 25:ssä vuodessa, Navratilovalla on vieläkin enemmän pelattuja otteluita, yli 1600 kaksinpelissä ja nelinpelissäkin lähes 900, Navratilova pelasi muuten Chris Evertin kanssa 80 ottelua keskenään vuosina 1973-1988.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Mahtoikohan Urhon selostaja mainita KalPa-Lukko-pelin aikana tarpeeksi monta kertaa sen, että Lukossa ei enää pelaa tanskalaisia NHL-pelaajia?
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Ja mistä vitusta se keksi ne kettupaidat? Tai no onhan siellä olkapäissä ne ketunkuvatukset.

Muuten kyllä ihan hyvä selostaja.

Taisi puhua "kettusydämistä". No, päin persettä joka tapauksessa.

Yleisesti kyllä oli hyvä selostaja. Tuhat kertaa parempi kuin Anssi "JYP" Ritari. Urheilukanavalla Mestistä ja MM-kisojen rupuotteluita selostaessaan Ritari oli mielestäni Suomen paras selostaja. Urholla hän on vain ärsyttävä.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Laitetaan nyt sitten tänne:

Onnistuuko Noora Karman huikea SM-liigaennustus? | SM-liiga | Iltalehti.fi

Karman ennustuksen kohteena ovat ottelut HIFK-Jokerit, Ilves-SaiPa, JYP-Tappara, KalPa-HPK, Lukko-Ässät sekä Pelicans-Kärpät.

- HIFK:n ja Jokerien välinen peli on kiihkeä paikalliskamppailu, joten sen ennustaminen on todella mielenkiintoista ja jännittävää, mutta niin on myös muidenkin pelien lopputulosten ennustaminen. Valitsin tämän kierroksen, koska silloin pelataan mahdollisimman monta peliä.


Mikään ihmeempi ennustaja ei tämä eukko ole, sillä pitäisihän ennustajan tietää sellainen asia, että tuossa ei ole "mahdollisimman monta peliä". Joukkueita on SM-liigassa tietääkseni neljätoista, ellei tämä Noora sitten ole ennustanut, että Blues ja TPS saavat lähtöpassit sarjasta.

- Tietääkseni tämmöistä ei ole tehty missään päin maailmaa aiemmin. Tämä on minullekin täysin uutta, joten olen todella innoissani. Lisäksi tämä temppu on aiheeltaan suomalainen, mikä on kiva asia.

Uskoakseni Suomessa sekä ulkomailla on harrastettu urheiluveikkausta ja -vedonlyöntiä aikaisemminkin.

Uskon tähän ennustajaan vasta kun näen. Arto Nybergissä taisi olla jo vierailulla, mutta se ei riitä.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Siis tämä Karma vetää kuuden ottelun kierroksen kaikkien otteluiden lopputuloksen oikein. Toki veikkaamista on harrastettu iät ja ajat, mutta se kuka nykäisee jokaisen ottelun lopputuloksen oikein, on suorastaan ihme. Tämä sillä oletuksella, että ennustuksen osuvat. Mielenkiinnolla odotan miten tässä käy.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Siis tämä Karma vetää kuuden ottelun kierroksen kaikkien otteluiden lopputuloksen oikein. Toki veikkaamista on harrastettu iät ja ajat, mutta se kuka nykäisee jokaisen ottelun lopputuloksen oikein, on suorastaan ihme. Tämä sillä oletuksella, että ennustuksen osuvat. Mielenkiinnolla odotan miten tässä käy.

Kai tämä Karma julkaisee nämä tulokset ennen kierrosta, eikä vasta kierroksen jälkeen?! Olisi paljon uskottavampaa, sekä voisin itsekin laittaa tulosvetoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös