Ihmettelyketju

  • 6 368 897
  • 38 785
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sport & Flyers
Jos joku haluaa ostaa jotain esim. postimyynnin kautta (koskee kai nettimyyntiäkin?) hänen pitää olla joko 18v tai hänellä pitää olla huoltajan suostumus ja allekirjoitus. Miten hypoteettisessa tapauksessa että ostaja on 4v lapsi ja hänen huoltajana on 17v teiniäiti?
 

scholl

Jäsen
Niin kisassa, mutta kyllä kai karsinnoissa on aina ne neljä turistia kuitenkin mukana?

niin ja siitä puhuttiin, että nyt on iso, täysi joukkue. Oikein paukuteltiin henkseleitä. Ei muistettu sanoa sitä, että silloin, kun Suomi vielä pärjäsi niin sai lisämiehiä sen takia mukaan, joten oli aina 6 miestä mukana. Nyt 4 on iso määrä ja tänään niistä lähti 3 himaan, kun hypyt menivät ihan vihkoon. Yksi ainoa hyppääjä siellä ja hänkin siirtyi yhdistetystä mäkihyppyyn vasta tälle kaudelle. On hyvin erikoista, kuinka on mahdollista, että tuo laji on mennyt niin kuralle. Siis kaikin mittarein. Siitä on vasta muutama vuosi, kun Ahosen lisäksi Olli, Matti Hautamäki ja muutama muu kundi pärjäsi. On myös täysin käsittämätöntä, miten se talous on mennyt niin kuralle, kun Ahonen hyppäsi voitosta voittoon, eikä sitä osattu hyödyntää lainkaan. Hiihtäjät selvisivät 2001 Lahden dopingsotkusta, jonka jälkeen loppuivat kaikki sponssisopimukset. Mäki sen sijaan on vedetty ihan kuralle. Sitä ei pysty käsittää. Kaikista mahdollisista maista, joissa ei voi edes kuvitella olevan hyppääjiä, tulee miehiä, jotka peittoavat suomalaiset. Samoin Saksan nousu on suorastaan häkellyttävää. Schmittin ja Hannawaldin jälkeen oli vähän huonompi vaihe, mutta nyt siellä on varmaan 5 jätkää, jotka voivat hypätä palkintopallille. Suomalaiset ovat pudonneet kaikilla lajin osa-alueilla täysin pois pelistä. Sitä ei oikein voi millään selittää, kun täällä on kuitenkin Lahti, Rovaniemi, Kuusamo ja Puijo nyt muutamia paikkoja mainitakseni, joiden pitäisi pystyä lahjakkuuksia kehittämään. Muiden paikkojen pikkumäet sitten tukevat noita paikkoja.

Ehkä sekin porukka pelaa nykyään sählyä, eikä suomalaisnuoret uskalla enää hyppiä. Enää ei voi edes naureskella ruotsalaisille mäkihyppääjille, kun laji on täällä samassa jamassa.
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikä on se "sali" mistä te monet puhutte, ja miksi siellä pitäisi käydä. Tai no jossain Svenska Klubbenilla salin puolella ja silleen, mutta mutta. Siis mikä on Sinun "sali" missä on jopa melkein pakko käydä?
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
ukkometsolla taitaa olla taas se aika kuukaudesta kun ei halua ymmärtää mitään. Onneksi itsellä ei ole kalenterissa puolukkapäiviä ollenkaan.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
ukkometsolla taitaa olla taas se aika kuukaudesta kun ei halua ymmärtää mitään. Onneksi itsellä ei ole kalenterissa puolukkapäiviä ollenkaan.

Joo, harmi että nyt jäi yksi lukija hämärän peittoon ihmettelemään mistä "salista" oli puhe. No, toivotaan että kyseinen nimimerkki vielä onnistuu päättelemään, minkätyyppisellä salilla sitä tuli tänään käytyä.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
ukkometsolla taitaa olla taas se aika kuukaudesta kun ei halua ymmärtää mitään. Onneksi itsellä ei ole kalenterissa puolukkapäiviä ollenkaan.
Nyt kyllä Oton vuohi... varoittamatta ja pyytämättä luin sopivasti osuvan viestisi, sitten karkasi ylemmän keskivartalon pidätyskyky aivoston niin sanoessa, joten tässä on sitten oluset nenän ja suun kautta pitkin työpöytää ja ynnämuuta elektroniikkaa.

Ihmettelen sitä, etten tiedä kiittääkö, nauraako vaiko hakea talouspaperia.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Niin kisassa, mutta kyllä kai karsinnoissa on aina ne neljä turistia kuitenkin mukana?
No nyt ne turistit sitten lähetettiin himaan ja yksi ainokainen hyppääjä todellakin edustaa Suomea mäkiviikolla!
 

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kenossa on viime aikoina tullut ihan hitosti suuria numeroita. Ennen oli paljon isompi hajonta numeroissa.
 

müller

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Oikeesti mitä it-tykkejä nää saksalaiset pennut ampuu, ei oo mun nuoruuden raketteja ja papaattimattoja. Ikkunat tärisee.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt kyllä Oton vuohi...

Täytyy tarkentaa sillä ne pisteet niiden kirjaimien välissä, niillä oli tarkoituksensa. Eli kyseessä oli Akronyymi. G.O.A.T. = Greatest Of All Time ja kun edessä lukee Otto niin sillä tarkoitettiin tietysti legendaarista #91,1. Eli kunnianosoitus kaikkien aikojen parhaimmalle ulkomaalaisvahvistukselle SM-Liigassa. Akronyymiä en luonnollisestikaan itse keksinyt kun aivoni ei kiipeä niille leveleille joissa jotain erikoista keksitään, vaan idea tuli rap-muusikko/näyttelijä LL Cool J eräästä levystä (linkki wikipediaan) jonka nimikkobiisissä hoetaan tuota "greatest of all time" -läppää.
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Just. Otakarin huom. aito pelipaita löytyy kaapista, vaikka viereisen seuran kannattaja olenkin. Kyllähän kaikki sen meiningin ja tekemisen, mikä silloin oli, myöntävät. Oli ja on iso mies.

Ihmettelen nyt näitä junnuja, eikö pokka tai perse kestä? Mikä vaivaa?
 

Anonymous

Jäsen
Mikä tekee Sami Hedbergistä niin suositun koomikon??

Itse tunnen lähinnä myötähäpeää, kun mies esittää mukahauskoja ääniefektejä, ja kertoo huonoja vitsejä.
 

Seymon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punakeltaiset och världens bästa Karlsson
Mikä tekee Sami Hedbergistä niin suositun koomikon??

Itse tunnen lähinnä myötähäpeää, kun mies esittää mukahauskoja ääniefektejä, ja kertoo huonoja vitsejä.

Olin eilen Senaatintorilla hetken ja siellähän se Hedberg oli. On muuten aika jäätävän huono esiintyjä. Mun mielestä se jätkä herättää lähinnä myötähäpeää esiintymisellään.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Itse tunnen lähinnä myötähäpeää, kun mies esittää mukahauskoja ääniefektejä, ja kertoo huonoja vitsejä.

Lihavoin oleellisen. Olen seurannut sivusilmällä suomalaisen stand-upin kehitystä siitä lukien kun Riku Suokas ja kumppanit alkoivat sitä tänne rantauttaa. Edelleen valitettavan moni suomalainen koomikko laiminlyö materiaalin hiomisen ja luulee että sen puutteet voi korvata mesoamisella ja koohottamisella. Monet maailman parhaista koomikoista ovat esiintymiseltään varsin hillittyjä ja arkisia. Se materiaali, ihmiset. Älkää yrittäkö olla hauskoja jätkiä, yrittäkää olla jätkiä jotka kertovat hauskoja juttuja.

P.S. Hedberg on kyllä yleinenkin taso huomioiden todella ärsyttävä ja huono.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmettelen amerikkalaista kirkumiskulttuuria. Joulun ja uuden vuoden pyhien aikana on tullut katseltua telkkarista jos jonkinlaisia ohjelmia ja en ymmärrä kirkumista mm. amerikkalaisissa tositelevisio-ja kilpailuohjelmissa. Esimerkkinä mainittakoon Kauhukeittiö, jossa kilpailijat keittiöfasiliteetit ensimmäistä kertaa nähtyään kirkuivat suoraa huutoa. Eurooppalaisissa tuotannoissa vastaavaa ei esiinny lähelläkään samassa mittakaavassa. Ihmettelen.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Juu, ja esimerkiksi UFC- lähetyksissä kun kuvataan yleisöä... Ei helvetti näitä spedejä lippiksineen ja ihme vitun käsimerkkeineen... WHOOOOAAA!!!! YEAAAAHHH!!!! WHUUUUUU!!!

Jenkit...
 

Tuamas

Jäsen
Mikä tekee Sami Hedbergistä niin suositun koomikon??

Itse tunnen lähinnä myötähäpeää, kun mies esittää mukahauskoja ääniefektejä, ja kertoo huonoja vitsejä.

Ei mikään.

Taannoin hain varmuuskopiona kyseisen janarin live-DVD:n joka oli ensimmäinen stand up-dvd jota en pystynyt katsomaan loppuun asti, vaikka olin kännissä.
Kokeilin vielä seuraavana päivänä selvinpäin, mutta ei pystynyt.

Jäätävää kuraa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös