Ihmettelyketju

  • 6 374 054
  • 38 790

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei ole ongelmia, on vain ratkaisuja. Jos tiedostetaan ongelmat niin silloinhan niihin voidaan puuttua, maalaisjärjellä ensimmäinen olisi vuorojen karsiminen. Pitkällä tähtäimellä pitääkin keksiä jotain toimivampaa. En tiedä olisiko pisararata ratkaisu, en ole raideliikenteen asiantuntia, eihän Raumalle tule edes henkilöjunaa. Mutta olen varma että Suomessa on ihmisiä jotka pystyisivät nämä ongelmat ratkomaan jos vaan halua olisi. Ilmaistahan se ei ole, mutta ajan kanssa varmaan maksaisi itsensä takaisin. Ei ongelmien edessä kuulu nostaa käsiä pystyyn.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
EDIT. Vaikka miljoonan euron innovaatiopalkinto sille ketä keksii toteutettavan ratkaisun, voisi pistää motivaatiota monen korkeakouluopiskelijan lopputyöhön.

Se, ketä keksii keinon lumen poistamiseksi ennen kuin se on satanut, olisi kyllä palkinnon ansainnut.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Vaikka olenkin kovin suvaitsevainen - ainakin joidenkin mielestä - niin olen kyllä kääntynyt sille kannalle, että yhteiskunnan on kyettävä vaatimaan tiettyjä "vastapalveluksia" myös sellaisilta henkilöiltä jotka valitsevat elämäntavakseen työvoimatoimiston asiakkaana olemisen vuosikausien ajaksi.

Et kyllä ole suvaitsevainen! Vapaamielinen joissain asioissa toki.

Sinänsä on totta, ettei nykyinen työttömyysturva ole järkevä rakenteeltaan, koska se esim. tekee lyhyet pätkätyöt joko mahdottomiksi tai epäkannattaviksi ja suosii kattoon syljeskelyä ja turha-kursseja, mutta ainoa kokonaisvaltainen ratkaisu, jonka olen tässä asiassa nähnyt, vaikka asiasta on keskusteltu (niin pirusti) jo vuosikymmeniä, on kansalaispalkka. Ja sanopa tuo sana ääneen niin tässä maassa räjähtelevät kymmenettuhannet kokoomuslaiset insinööriaivot. Ja hyvä on, ei sitten kansalaispalkkaa, vaikka se meillä de facto jo onkin paitsi passivoivana, byrokraattisena ja ylipäänsä tyhmänä, niin mitä sitten käytännön ratkaisuksi? Enkä usko, että mitkään lumityöt tai vanhusten ulkoiluttamiset olisivat ihan käytännöllisiä, lopultakaan.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Ihmettelen sitä, kuinka yhtäkkiä tunnen puolitutusti joitain liigapelaajia (siis niin, että jos näkee kaupungilla, voi moikata). Lehkonen, Ortio, Tepsin junnuista Rantanen ja Siiki (esim. Rantanen pelaa tänään edustuksessa). Lisäksi tunnen myös TPS:n pelaajakoordinaattori Ari Vuoren, viime kaudella pystyin morjestamaan mm. Marek Schwarzia.

Ketkä muut palstalta tuntevat samoilla kriteereillä edes jotenkin liigapelaajia / jääkiekkovaikuttajia?

Ihmettelin vain, kun liigajoukkueiden kokoonpanoissa on nykyään niin tuttuja nimiä.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ihmettelen sitä, kuinka yhtäkkiä tunnen puolitutusti joitain liigapelaajia (siis niin, että jos näkee kaupungilla, voi moikata). Lehkonen, Ortio, Tepsin junnuista Rantanen ja Siiki (esim. Rantanen pelaa tänään edustuksessa). Lisäksi tunnen myös TPS:n pelaajakoordinaattori Ari Vuoren, viime kaudella pystyin morjestamaan mm. Marek Schwarzia.

Ketkä muut palstalta tuntevat samoilla kriteereillä edes jotenkin liigapelaajia / jääkiekkovaikuttajia?

Ihmettelin vain, kun liigajoukkueiden kokoonpanoissa on nykyään niin tuttuja nimiä.

Tais tulla väärään ketjuun? Humble brag, eli nöyrä kerskailu keskuudessamme - Jatkoajan keskustelupalsta tuollahan noita muitakin on.

Tami yrittää kokoajan soitella ja kysellä neuvoja, mutta en jaksa vastata.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens

Perusjarmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Panthers
Mitä nyt tuli toisella silmällä asiaa seurattua, niin eikö VR etukäteen ilmoittanut, ettei se katso tarpeelliseksi sen kummemmin varautua tuohon lumipyryyn? Jos oikeasti teki näin, niin sitä sopii kyllä ihmetellä. Ja siihen jatkoksi sopii ihmetellä, että jos VR sittenkin olisi varautunut tilanteeseen etukäteen, niin miten se varautuminen olisi tehty, ja olisiko siitä muka jotain hyötyä ollut.

Liikennevirasto omistaa ja hallinnoi rataverkkoa.
VR puolestaan ostaa liikennevirastolta kunnossapidettyä ratakapasiteettia.
VR:n varautuminen talveen ei siis liity tähän mitenkään.
Käsittääkseni kalusto on toiminut olosuhteisiin nähden hyvin.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Istun junassa ja tuijotan käytävän toisella puolella nukkuvaa miestä ja ihmettelen, kuinka jonkun leuka voi näyttää noin ilmiselvästi pillulta. Vähän on ristiriitaset tunteet. Melkein alkaa panettaa, mutta onhan se varmaan teknisesti tosi vaikeaa naida leukaa.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Istun junassa ja tuijotan käytävän toisella puolella nukkuvaa miestä ja ihmettelen, kuinka jonkun leuka voi näyttää noin ilmiselvästi pillulta.

Kun herää niin seuraapa tarkkaan miten usein rapsuttaa leukaansa. Ja tekeekö sen yhdellä vai kahdella sormella.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Kun herää niin seuraapa tarkkaan miten usein rapsuttaa leukaansa. Ja tekeekö sen yhdellä vai kahdella sormella.
Ei se perhana herännyt ja piti itse poistua junasta, mietin kyllä hetken aikaa jatkaisinko pääteasemalle asti että asia selviäisi ja voisin kirjoittaa "Asia, joka avautui minulle"-ketjuun. Varmaan se paneminenkin olisi mennyt ihan poskelleen.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Vuosien ajan minua on ihmetyttänyt tiettyjen Tuulilasin lukijoiden äärimmäisen voimakas viha Saabia kohtaan. Kun heidän kommenttejaan lukee, ei voi olla miettimättä, mistä tuo lähes maaninen raivo kumpuaa.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Postilaatikkoon kolahti kirje puolustusvoimilta. Ylennys alikersantiksi. Mutta mistä ihmeen syystä? Joo tiesin että kertauspäiviä on tarpeeksi muttei meitä ole koskaan kertausharjoituksissa edes mitenkään arvioitu eikä tuo ylennys pitäisi kai mikään automaatio olla päivien täyttyessä. Ihmettelen kovasti.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Postilaatikkoon kolahti kirje puolustusvoimilta. Ylennys alikersantiksi. Mutta mistä ihmeen syystä? Joo tiesin että kertauspäiviä on tarpeeksi muttei meitä ole koskaan kertausharjoituksissa edes mitenkään arvioitu eikä tuo ylennys pitäisi kai mikään automaatio olla päivien täyttyessä. Ihmettelen kovasti.

Ylennykset ovat tiettyyn pisteeseen asti automaatioita, myöhemmin sodan ajan sijoitus vaikuttaa. Itsellä ylennykset loppuivat yliluutnanttiin vaikka kapteenin päivät on kerrattu, minut on ilmeisesti siirretty nostoväkeen.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Et kyllä ole suvaitsevainen! Vapaamielinen joissain asioissa toki.

Sinänsä on totta, ettei nykyinen työttömyysturva ole järkevä rakenteeltaan, koska se esim. tekee lyhyet pätkätyöt joko mahdottomiksi tai epäkannattaviksi ja suosii kattoon syljeskelyä ja turha-kursseja, mutta ainoa kokonaisvaltainen ratkaisu, jonka olen tässä asiassa nähnyt, vaikka asiasta on keskusteltu (niin pirusti) jo vuosikymmeniä, on kansalaispalkka. Ja sanopa tuo sana ääneen niin tässä maassa räjähtelevät kymmenettuhannet kokoomuslaiset insinööriaivot. Ja hyvä on, ei sitten kansalaispalkkaa, vaikka se meillä de facto jo onkin paitsi passivoivana, byrokraattisena ja ylipäänsä tyhmänä, niin mitä sitten käytännön ratkaisuksi? Enkä usko, että mitkään lumityöt tai vanhusten ulkoiluttamiset olisivat ihan käytännöllisiä, lopultakaan.

Ehkäpä sana vapaamielinen kuvaa minua paremmin, joskus olen ollut suvaitsevainenkin mutta elämä on karistanut sittemmin sen viitan harteiltani.

Olemme samoilla linjoilla kansalaispalkan suhteen mutta ikävä kyllä tilanne taitaa olla se, että siitä saamme haaveilla vielä kovin monta vuotta, joten jotain tulisi kehitellä sen suhteen jotteivat suuret työttömien massat täysin passivoidu. Ymmärtääkseni ne eivät Tanskanmaallakaan passivoidu vaan yhteiskunnan toimesta se estetään - pakolla.

vlad.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ylennykset ovat tiettyyn pisteeseen asti automaatioita, myöhemmin sodan ajan sijoitus vaikuttaa. Itsellä ylennykset loppuivat yliluutnanttiin vaikka kapteenin päivät on kerrattu, minut on ilmeisesti siirretty nostoväkeen.

Ei mene ihan näinkään. Meitä ylennettiin joskus armeijassa 6 kaveria samaan aikaan korpeiksi ja kaikilla on saman verran kertauspäiviä mutta vain minut ja yksi toinen on ylennetty nyt.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Vuosien ajan minua on ihmetyttänyt tiettyjen Tuulilasin lukijoiden äärimmäisen voimakas viha Saabia kohtaan. Kun heidän kommenttejaan lukee, ei voi olla miettimättä, mistä tuo lähes maaninen raivo kumpuaa.
Harva ns. tavallinen automerkki herättää noin polarisoituneita tunteita kuin Saab.

Tunnen joitakin aivan sairaalloisesti Saabia vihaavia ihmisiä, tai oikeammin he ovat olleet sellaisia ainakin 80-90 -luvuilla. Asuin muinoin vähän aikaa opiskelijasolussa, ja minulle osui kämppis jonka eräs vakiopuheenaihe oli Saabien mollaaminen. Erikoista sinänsä, kun tämä alkoi yleensä ihan tyhjästä, ilman että olisi tullut autoista muuten puhettakaan.

Vastapainoksi tiedän taas ainakin kaksi todellista Saab-fanaatikkoa. Toisella heistä on aina ollut Saab, useampiakin kerralla. Tämä aikuinen mies kerää lisäksi kaikenlaista Saab-sälää, ja tekee kaikenlaista pientä vaihtokauppaa toisten samanlaisten hurahtaneiden kanssa.
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Harva ns. tavallinen automerkki herättää noin polarisoituneita tunteita kuin Saab.

Citikat ovat toinen samanlainen. Oma fanaattinen citroenismini on hieman lieventymään päin, vaikkei auton kanssa ole ollut mitään huonoja kokemuksia. Tunnen muutaman tyypin jotka eivät suurinpiirtein tiedä muuta automerkkiä ja sitten on tämä enemmistö, joita vituttaa kun kertoo ettei autossa tosiaan ole ollut mitään vikaa ja olen sillä digannut ajella.

Täytyy varmaan seuraavaksi ostaa Saab.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Heh, Citroënit ovat yhdessä Renaultin kanssa niitä autoja, joita olen vihannut niin kauan kuin kykenen muistamaan. Eli aika hyvin nämä kaksi - Saab ja Citroën - osaavat jakaa kansaa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Miten joku voi vihata Citroenia? Ymmärrän kyllä, että joku Renaultin omistaja vihaa koslaansa, mutta että Sitikkaa? Vihaisitte vaikka Bemareita, kuten kaikki muut. Tai Volvo-kuskeja.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Kun olen jalan liikkeellä, vihaan kaikkia autoja. Kun istun autossa, vihaan jalankulkijoita. Pyöräilijöitä vihaan aina.

Ostakaa Saappi. Mukana pöytä ja kaappi.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On ehkä joskus joutunut olemaan sellaisen kyydissä.

Ihmettelen ihmeellisiä näkemyksiä. Citroen on historian saatossa yksi mukavimpia automerkkejä, joten ihmettelen, minkä takia joku vihaisi Sitikkaa sen takia, että on ollut sellaisen kyydissä. No, kyllähän maailmassa on kaiken maailman Nissan-miehiäkin, joilla lienee jonkinlainen muovi-, rumuus- ja tylsyys-fetissi, ja korealaisilla romuilla ajavilla täytyy olla jonkinlainen koiransyönti-fetissi, joten eipä ihmeellisimmätkään mielipiteet autoista yllätä minua.
 
Suosikkijoukkue
Kalpa
... ja sitten on tämä enemmistö, joita vituttaa kun kertoo ettei autossa tosiaan ole ollut mitään vikaa ja olen sillä digannut ajella.

Kun ihminen alkaa kieltämään todellisuuden syntyy tämmöistä tekstiä. Citroen jossa ei ole ollut vikoja. Uskon tuohon yhtä paljon kuin Pohjois-Korean uutisointiin yksisarvisen pesästä.


On ehkä joskus joutunut olemaan sellaisen kyydissä.

Minulle Sitikat eivät aiheuta vihaa, mutta tunnen suurta sääliä niillä matkustavia kohtaan.
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kun ihminen alkaa kieltämään todellisuuden syntyy tämmöistä tekstiä. Citroen jossa ei ole ollut vikoja. Uskon tuohon yhtä paljon kuin Pohjois-Korean uutisointiin yksisarvisen pesästä.

En sanonut vikoja, vaan ei mitään vikaa :). Jos raidetangon pään vaihtaminen on vika, niin sitten löytyy yksi. Joku lähiöpena sitä myös kävi potkimassa, kun kadunvarteen jäi ja pajalle joutui, autorukka.

Sitten täytyy ihmetellä, ovatko HSL:n lipuntarkastajat pääsääntöisesti mulkkuja, vai onko pissistä oikeasti sattunut "fyysinen kiinnikäyminen" Tikkurilassa? Alla linkki uutiseen:

Matkaliput olivat kunnossa - tarkastajat eivät päästäneet pois junasta
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
En sanonut vikoja, vaan ei mitään vikaa :). Jos raidetangon pään vaihtaminen on vika, niin sitten löytyy yksi. Joku lähiöpena sitä myös kävi potkimassa, kun kadunvarteen jäi ja pajalle joutui, autorukka.
Mun Sitikassa on ollut ihan oikeita vikojakin, mutta tykkään silti siitä ihan pirusti. Todella persoonallinen kulkuväline.

Sitten täytyy ihmetellä, ovatko HSL:n lipuntarkastajat pääsääntöisesti mulkkuja, vai onko pissistä oikeasti sattunut "fyysinen kiinnikäyminen" Tikkurilassa? Alla linkki uutiseen:

Matkaliput olivat kunnossa - tarkastajat eivät päästäneet pois junasta
Mitä tarkastajat tekivät tuossa tilanteessa väärin? Pissikset havaitsevat viime tinkaan, että tarttis vissiin jäädä pois. Jos samaan aikaan tarkastajat ovat juuri astuneet sisään ja dorkat lähtevät kiireellä ulos, tilanne vaikuttaa vähintäänkin epäilyttävältä. Ihan oma moka, jos juoruilu kiinnostaa enemmän kuin pois jäänti oikealla asemalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös