Ihmettelyketju

  • 6 361 955
  • 38 772

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
En ole nykyisin kovin hyvin selvillä SM-liigasta ja siihen liittyvästä uutisoinnista, mutta käsittääkseni ennen tämän illan kierrosta Lappeenrannan Saipa johti liigaa ja helsinkiläinen Jokerit oli sarjan häntäpäässä miinusmerkkisellä maalierolla. Kuitenkin Ylen juttu 21.50 alkaneiden uutisten urheiluosuudessa alkoi fraasilla "Saipa kiusasi Jokereita alusta asti..." Ymmärrän kyllä uutisoinnin pääkaupunkikeskeisyyden, (Helsingin peleistä on helpompi saada kuvaa, pääkaupungin joukkueiden pelaajista paremmin otsikoita ja juttuja) mutta miten tuossa mitenkään (varsinkaan Yle!) voi vääntää enää asetelmaksi sen, että liigajohtaja kiusaa Jokereita.
 

Pataprinsessa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tänään aamulla kummastutti aikuisen ihmisen järjenjuoksu. Töihin mennessäni tämä nainen näytti pukukopilla että "kato, tälläset puhtaat vaatteet tänään". Oli siis vaihtanu työvaatteet, ja "puhtaisiin" housuihin oli jääny joku tahra. Tyyppi oli sitte tietenki ottanu uudet puhtaat housut. No ei siinä mitään, aina välillä vaatteisiin tulee tahroja, mitkä ei lähde edes pesussa. Sitten tuleekin se ihmettelyn aihe: pukukopilta lähtiessään nainen ottaa edellisen käytössä olleen työasun kainaloon viedäkseen sen pyykkikoriin. Mutta mihin päätyykään nämä puhtaat housut, jotka ei ollutkaan puhtaat. No siihen puhtaitten vaatteitten rekkiin!

Mikä ihme ihmisiä vaivaa? Tää juttu sai taas pohtimaan sitä, että monella on se "oma napa, lähin napa" vähän liian syvälle iskostunu päähän. Monta kertaa pienillä jutuilla saisi kaiken sujumaan vähän helpommin. Pikku jousto itseltä jossain välissä voi vaikuttaa jossain muussa asiassa paljon enemmän. Ja tässä kun ei ole kyse edes mistään joustosta, vaan ihmisten normaalista toiminnasta. Miksi yhteispeliksi sitä sitten kutsuukin. Jos tälle naiselle ei ne housut kelvanneet, niin laittaako joku muu ne sitten ilomielin jalkaansa? Miks hemmetissä ne täytyy laittaa siihen rekkiin takaisin vaan että joku seuraava voi vaatteita vaihtaessaan kohdata saman ongelman? Ois nyt ees vieny sinne pyykkiin muitten vaatteittensa kanssa. Tai vielä parempaa, laittanu koriin, mihin laitetaan kaikki vialliset (nappi irti tms.) vaatteet, niin vaatehuollossa joku ois voinu poistaa ne kierrosta tai mitä sitten olisikaan tehny.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lenkkeilyä piristääkseni olen pitkästä aikaa aloittanut radion kuuntelun. Ei siinä juostessa ehdi hirveästi kanavia katsella, selaan jonkun kanavan, jolta tulee kiva kappale, ja sitten jään sille kanavalle kunnes sieltä tulee liian kauan puhetta tai joku paska kappale. Ihmettelyn aihe on kanavien musiikkitarjonta. Iskelmäkanavalta tulee poppia/rokkia, kuten Eppu Normaalia ja Madonnaa. Suomipop kanavalta sitten tulee jotain Lauri Tähkää ja muita iskelmämusiikin esiintyjiä. WTF? Jotenkin yhdistän iskelmämusiikin lavatansseihin. "Seuraavaksi naistenhaku kappaleilla Hopeinen kuu sekä Vuonna 1985", näinkö tämä nykyään menee?
 

Konson Antti

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ihmettelen tuota kansalaisaloitteiden toimivuutta.

Jos nyt saataisiin 50 000 nimeä turkistarhauksen kieltämiseksi. Sitten aloite menisi eduskuntaan ja jos jollain ilveellä se laiksi muuttuisi, niin näkisimmekö me sitten heti perään uuden aloitteen jossa vaadittaisiin tarhaukseen laillistaminen?
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Coyotes
Iskelmäkanavalta tulee poppia/rokkia, kuten Eppu Normaalia ja Madonnaa. Suomipop kanavalta sitten tulee jotain Lauri Tähkää ja muita iskelmämusiikin esiintyjiä. WTF? Jotenkin yhdistän iskelmämusiikin lavatansseihin. "Seuraavaksi naistenhaku kappaleilla Hopeinen kuu sekä Vuonna 1985", näinkö tämä nykyään menee?

Itse olen huomannut näiden kahden kanavan väliltä sen, että Iskelmä soittaa paljon laajemmin musiikkia ja välillä myös toivekappaleita. SuomiPoPilla pyörii samat biisit päivästä toiseen. Eli jos saisin valita kumpaa näistä kuuntelisin musiikin perusteella, niin valitsisin Iskelmän. Mutta kun verrataan näiden kanavien juontajia, niin SuomiPoP vie helposti voiton.

Ihmettelen Iskelmän huonoja juontajia, mutta se kanava on kuitenkin valittuna saunaradiokseni.
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Coyotes
Arttu Harkki ja Taavi

Oletteko muuten pistäneet silmälle(kuulolle) kuinka samanlainen ääni näillä kahdella juontajalla on? Aina ei meinaa tunnistaa, vaikka Harkilla hieman möreämpi ääni onkin. Radiojuontajista myös Mikko "Peltsi" Peltonen on äänellään samaa kastia näiden herrasmiesten kanssa.
 

Woofer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Barca
Ihmettelen, että kuinka huonoja Iskelmän juontajat ovatkaan kun SuomiPopilla pyörii kuitenkin Arttu Harkki ja Taavi Salmivaara puhumattakaan ex-tähdistä Janne Katajasta ja Esko Eerikäisestä.

Se Iskelmän aamussa 100 vuotta juontanut nainen on kyllä raskasta kuunneltavaa, mutta hänen parinsa Juha Perälä pätkii mielestäni nämä neljä yllä mainittua herraa kevyesti, vaikkakaan ei tämän naisen kanssa pääse yhtä lennokaaseen menoon kuin Jaajon kanssa.
 
Suosikkijoukkue
Leijonat, Jokerit
Viime viikonloppuna baarissa tuli yht'äkkiä joku jätkä sanomaan: "Sä oot ihan Jarkko Ruudun näköinen!" Noh, minä kiittelin hölmistyneenä ja jatkoin iltaa. Ei siinä vielä mitään, mutta eilen serkkulikan poikakaveri, joka ei ollut vielä edes jutellut minun kanssani yhteisissä perhejuhlissa, tuli sanomaan samaa. Ihmeellistä, ajattelin, koska milloinkaan ennemmin kenellekään ei ole tullut mieleen, että meikäläisessä ja Jarkko Ruudussa olisi samaa näköä.

Asiahan piti varmistaa, ja kaivoin netistä tämän kuvan Jarkosta ja näytin sen äidille ja siskolleni. Kummatkin sanoivat, että ällistyttävän samannäköisiä olemme. Jos oma äitee on sitä mieltä, niin pakko se on uskoa.

Vieläkin on sellainen mitä vittua -fiilis. Pitänee vain olla tyytyväinen, että satun näyttämään yhdeltä lempipelaajaltani ja se pelaaja kiekkoilee vielä lempijoukkueessani. Pitänee laittaa pelipaita tilaukseen ja livahtaa Jokereiden pukukoppiin muina miehinä hengailemaan Karlssonin kanssa.

Mutta stadiin synkille kujille tai nakkikioskille en taida enää uskaltaa mennä...
 

pongo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vieläkin on sellainen mitä vittua -fiilis.
Sama fiilis on minullakin ollut jo useamman kuukauden. Minun kun mainittiin istuneen pari vuotta sitten MM-kisojen kisastudiossa. Kuvatodiste on kuulemma tässä. Myös vaimo vahvisti tämän, mikä puolestaan vahvisti minun epäilyjäni vaimoni hyvää makua kohtaan.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Ihmeellistä, ajattelin, koska milloinkaan ennemmin kenellekään ei ole tullut mieleen, että meikäläisessä ja Jarkko Ruudussa olisi samaa näköä.

Meikäläiseltä kysyttiin muutama vuosi takaperin, että olenko minä se Tuukka Rask. Ihan inasen hämmentyneenä kieltäydyin kunniasta ja lähdin kotiin tuijottamaan itseäni peilistä. En ollut samannäköinen silloin, enkä mielestäni vieläkään.
 

Rocco

Jäsen
Ravintoloiden noutopöydät. Hieno idea, mutta miten ihmeessä ihmiset voivat olla sen ääressä aivan idiootteja. Ruokalista varmasti löytyy kaikkialta, mutta silti pitää joka ruuan ääressä ihmetellä, että "mitä tuo on?". Sitten pitää kaivella sieltä ruuasta yksi herne tai viisi riisinjyvää lisää lautaselle, pitää ehkä pistää vähän takaisinkin, tutkia kaikkia ruokia vaikka tietäisi ettei sitä syö yms. Ei voi kestää yhden annoksen ottaminen minuuttia. Ristus.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Sähkön hinnan nousu on tunnetusti ikiliikkuja; tapahtuipa mitä tahansa, aina hinta nousee, eikä ikinä laske. Tästä on nyt saatu uusi osoitus, kun iltapäivälehdet pelottelevat sähkönsiirtohintojen nousulla kun sähkölinjoja siirrellään maakaapeleiksi. Ei tässä mitään, ihan ymmärrettävää, mutta yksi perustelu hiukan tökki:

"Harjanteen mukaan hintojen nousu on pysyvää, sillä investoinnit ovat pitkäkestoisia ja myös kaapeliverkon ylläpito maksaa."

Jos maakaapeliverkon ylläpidolla versus ilmajohtoverkko on hintoja nostava vaikutus, mitä järkeä koko hommassa edes on?
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Huomasin tv-kanava Kutoselta (ent. The Voice) futismatsia katsellessani, että kanavalla pyörii ahkeraan radiokanava-NRJ:n mainoksia. Voice ja NRJ ovat toistensa kovimmat kilpailijat käsittääkseni. Sama kuin Canalilla mainostettaisiin Viasatia.
 
Suosikkijoukkue
Leijonat, Jokerit
Ihmettelen, kuinka meikäläisen ihmettelystä on sikiänyt jo melko suosittu julkkiskaksoisolentoketju.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Minä ihmettelen miksi tietty ihmisryhmä (kohderyhmänä pääosin tässä asiassa ehkä noin 18-27 vuotiaat naishenkilöt, henkinen ikä ei samaa tasoa) puhuessaan viljelevät asioiden korostamiseksi englannin kielisiä lausahduksia ja heittoja. Kuulostaa muuten todella tyhmältä ja ärsyttävältä, varsinkin jos nämä toteamukset tehdään kovaan ääneen ryhmässä ja niitä toistetaan koko ajan olettaen, että muut samalla jotenkin vakuuttuisivat kyseisen henkilön englannin kielestä. Muutaman kerran olen joutunut ruokailemaan tällaisten henkilöiden kanssa samassa pöydässä ja ruoka pitää nautiskella normaalia nopeammin, että kyseistä dialogisuudesta pääsee pois. Itse eivät tule ajatelleeksi miten tyhmältä se kuullostaa, kun jollain vuosia vanhalla lukion lyhyellä englannilla aletaan keksimään mitä kekseliäämpiä toteamuksia jollain vitun karjalan tai savon murteella.

Otetaan esimerkki.

Henkilö A: "Kattelin eilen kenkiä netistä ja siis OU MAI GAAD miten ne oli upeita, siis mä haluun sinne viel VONS ÖGEEN"
Henkilö B: "RILIIII, siis mikä saitti se niinkun oli, oikeesti VANDERVULF"

ja sitä rataa....
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Minä ihmettelen miksi tietty ihmisryhmä (kohderyhmänä pääosin tässä asiassa ehkä noin 18-27 vuotiaat naishenkilöt, henkinen ikä ei samaa tasoa) puhuessaan viljelevät asioiden korostamiseksi englannin kielisiä lausahduksia ja heittoja.

Saat syyttää 1800-luvulla amerikkaan muuttaneita, he nuo sanat tänne toivat. Tai ainakin kaaran.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Minä ihmettelen miksi tietty ihmisryhmä () puhuessaan viljelevät asioiden korostamiseksi englannin kielisiä lausahduksia ja heittoja.

Eikä tämä päde vain puhumiseen, vaan myös kirjoittamiseen. Tämäkin foorumi on täynnä kirjoituksia, joissa yritetään typerästi korostaa omaa sanomaansa englanninkielisellä sanonnalla. Ajattelin joskus tekeväni listan näistä, ja avautua sitten jossain ärsytysketjussa. Lista jäi tekemättä, mutta lyhyellä katsauksella poimin seuraavat:

- Se on vaan tough luck.
- My bad, pitäisi avata silmät kunnolla ja tarkistaa mitä kirjoittaa.
- That´s my point, mutta mistä saada halvempi kakkonen...
- Lähdit sitten henkilökohtaisuuksiin, mutta nevermind.
- ...ja bossi vetelee siivut tuotosta pakkoyrittäjältä vuokrana oli sairas tai ei.

(Poistin Pavlikovskyn lainauksesta sulkujen sisällä olevan tekstin.)
 

Northern King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ja tuosta tulikin mieleen, että itse olen sitten ihmetellyt juuri tuon Pavlikovskyn mainitseman kohderyhmän tapaa sisustaa asuntoansa asettamalla erilaisia englannin kielisiä sanoja seinille. Esimerkkeinä Home, Live, Laugh & Love ja totta kai vanha tuttu Carpe Diem! Esimerkkejä löytyisi varmasti useampia. Olen vain pistänyt merkille, että todella monen naisen luona on tälläisiä koristeita.

Ja ylipäätänsä sisustukseltaan heidän asuntonsa ovat lähes identtisiä.
 

Mietsuslav

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ja tuosta tulikin mieleen, että itse olen sitten ihmetellyt juuri tuon Pavlikovskyn mainitseman kohderyhmän tapaa sisustaa asuntoansa asettamalla erilaisia englannin kielisiä sanoja seinille. Esimerkkeinä Home, Live, Laugh & Love ja totta kai vanha tuttu Carpe Diem! Esimerkkejä löytyisi varmasti useampia. Olen vain pistänyt merkille, että todella monen naisen luona on tälläisiä koristeita.

Ja ylipäätänsä sisustukseltaan heidän asuntonsa ovat lähes identtisiä.

Carpe diem on tosiaan englantia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös