Ihmettelyketju

  • 6 345 711
  • 38 746

Hirvonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara

Minä taas ihmettelen, miten sinulla riittää tuota tekstiä viestistä ja ketjusta toiseen. Todella hämmentävää, miten joku voi tuottaa keskustelupalstalle noin pitkiä viestejä päivästä toiseen. Onko sinullakin joku palkkaamasi kirjoittajalauma, joille sanelet mitä haluat heidän kirjoittavan? Noita kirjoittahaamuja juuri mitä mainitsit. Ei siinä kuitenkaan mitään, todella mielenkiinnolla luen noita tuotoksiasi, sillä niissä on aina hyvät perustelut ja asiapitoinen sisältö! Saa sitä ihminen kirjoittaa jos kirjoituttaa, kunhan ihmettelen ketjun mukaisesti.

Muokkaus: Näköjään Asia joka avautui minulle -ketjussa avaat hieman noita viestejäsi. Asia tätä myöten selvä.
 
Viimeksi muokattu:

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Ruotsin prinsessa Estrella kastettiin, mutta Jatkoajassa ei ollut tv-lähetyksen seurantaketjua. Miten ihmeessä tämä on mahdollista?
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ruotsin prinsessa Estrella kastettiin, mutta Jatkoajassa ei ollut tv-lähetyksen seurantaketjua. Miten ihmeessä tämä on mahdollista?
Jospa se vitsi vanheni jo ennen kuin ehätti alkaakaan.
 

_Kuusyks

Jäsen
Suosikkijoukkue
SKA Pietari, Afinogenov #61, (Blues & Jokerit)
Täällä jatkoajassa on ollut puhetta paljonkin näistä niin sanotuista "karjalalippiksista" ja "tuulareista", mutta törmäsinpä ehkä härskeimpään esimerkkiin, mitä voitte edes kuvitella. Kyseessä on vieläpä (nipin napin) täysi-ikäinen henkilö.

Keskustelu käytiin siis ennen 2012 MM-kisoja. Kerroin ettei Ruotsi nyt niin vakuuttava ole ollut, niillä on nyt 7 ottelun tappioputki menossa harjoitusotteluissa. Tähän tämä tyypi sitten tokaisi huutaen että KUUS-YKS (heh mun nimimerkkijoo, mutta ymmärtänette tarkoituksen), ruotsalaiset taitaa olla vieläkin katkeria viime vuoden tappiostaan. *naurua*. Naureskelin jutulle ja samalla mieleeni tuli, että tässäkö on sitten se karjalalippiksen stereotypia. Hieno mies kuitenkin kyseessä, eli eipä tuo haittaa. Myöhemmin kyseinen tyyppi räjäytti pankin mietteliäänä pohtien; eiks olympiafinaalis pelaa NHL-joukkueet, vai?

Sanattomaksi vetää. Ketjun entiset pohjat oli varmaan se, kun joku ei tiennyt kuka on Judas Priest, mutta tämä on jo ihan vitun sairasta.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Välillä vilkaissut tuota Euroviisukarsintaa Axel Foleyn ohessa. Näkemäni perusteella voisi luulla että osmanit eivät pysähtyneetkään Wienin porteille.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmettelen, miten nykyajan lapset eivät tunnista automerkkejä. Itse tunsin kyllä jo esikouluiässä kaikki liikenteessä olevat automerkit ja -mallit.

Jo nelj sama nainen? - Ilta-Sanomat

"Yksi pojista muisti, että auto oli mahdollisesti beigen tai hiekan värinen. Toinen kuvaili väriä siniharmaaksi tai hopeaksi.

- Tyttö muisteli, että auto oli vaalea ja kulmikkaan mallinen, ehkä farmari, Purhonen sanoo."

Korostettakoon, että tyttölasten osalta tämä on jopa ymmärrettävää, mutta kouluikäisellä pojalla ei ole mitään käryä, millainen auto yritti ajaa ylitse??? Lupaava tulevaisuus edessä, kun on kiinnostunut vain jostain Pokemoneista?
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ihmettelen, miten nykyajan lapset eivät tunnista automerkkejä. Itse tunsin kyllä jo esikouluiässä kaikki liikenteessä olevat automerkit ja -mallit.
Se johtuu siitä, että ennen automerkit näyttivät erilaisilta. Ei Ladaa voinut sotkea Volvoon eikä Audia Saabiin. Nykyisin kaikki autot ovat Mazdan näköisiä.

Väritkään eivät ole selkeitä punaisia, sinisiä, mustia tai hopeanharmaita, vaan sellaisia sävytettyjä vihertäviä tai harmahtavia tai sinertäviä... Tämä on rikollisen taivas. Ennen jos ryöstit pankin ja pakenit sinisellä Volkkarilla, niin kaikki tiesi heti että se oli sininen Volkkari. Nyt silminnäkijät sanoo tosiaan, että se oli ehkä japanilainen auto joka saattoi olla vaaleanruskehtava tai harmahtava, ehkä vivahti vihreäänkin.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Se johtuu siitä, että ennen automerkit näyttivät erilaisilta. Ei Ladaa voinut sotkea Volvoon eikä Audia Saabiin. Nykyisin kaikki autot ovat Mazdan näköisiä.
Tämä on ihan totta, mutta saattaa muuttua piakkoin, jos Mazda saa Takerin markkinoille piakkoin ja yhtä muikeana kuin konseptiauto.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Väritkään eivät ole selkeitä punaisia, sinisiä, mustia tai hopeanharmaita, vaan sellaisia sävytettyjä vihertäviä tai harmahtavia tai sinertäviä...

Tuo on niin totta. Riippuen valon määrästä ja väristä sekä auton pinnassa olevan tomun ja siitepölyn määrästä ynnä laadusta oma autoni on joko savunsininen, savunharmaa, sinivihreä tai ruskeaan taittuva. Kerro siinä sitten, minkävärinen se on. Virallisesti se on harmaa. Ihmettelen, miten ne on tuon värin saaneet aikaan.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmettelen, miten nykyajan lapset eivät tunnista automerkkejä. Itse tunsin kyllä jo esikouluiässä kaikki liikenteessä olevat automerkit ja -mallit.

Korostettakoon, että tyttölasten osalta tämä on jopa ymmärrettävää, mutta kouluikäisellä pojalla ei ole mitään käryä, millainen auto yritti ajaa ylitse??? Lupaava tulevaisuus edessä, kun on kiinnostunut vain jostain Pokemoneista?
Kommentoidaas nyt tätä kun itse taidan edustaa juurikin ihmettelemääsi ihmisryhmää, tosin lapsi en ole enää vuosikausiin ollut, mutta se todennäköisesti vaan pahentaa ihmetystäsi. Tunnistan ehkä logojen perusteella muutaman valmistajan ja malleja tuskin ainuttakaan. Yksinkertaisesti autot eivät ole koskaan kiinnostaneet pätkän vertaa, enkä koe yleistiedossani olevan mitään massiivista puutetta asian takia. Tai jos on, korvaan sen vaikka Pokemon-tietoudellani. Ajokorttia ei ole, eikä ole suunnitelmissa ajaa missään vaiheessa. Toki asia voisi olla toinen, jos asuisin jossain missä on vähän heikommat nuo liikenneyhteydet kuin Helsingissä.

Ihmettelyketjun aiheeseen liittyen, ihmettelen suuresti miten ko. lapsien lupaava tulevaisuus on automerkkien tuntemuksesta kiinni.
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
Se johtuu siitä, että ennen automerkit näyttivät erilaisilta. Ei Ladaa voinut sotkea Volvoon eikä Audia Saabiin. Nykyisin kaikki autot ovat Mazdan näköisiä.

Väritkään eivät ole selkeitä punaisia, sinisiä, mustia tai hopeanharmaita, vaan sellaisia sävytettyjä vihertäviä tai harmahtavia tai sinertäviä... Tämä on rikollisen taivas. Ennen jos ryöstit pankin ja pakenit sinisellä Volkkarilla, niin kaikki tiesi heti että se oli sininen Volkkari. Nyt silminnäkijät sanoo tosiaan, että se oli ehkä japanilainen auto joka saattoi olla vaaleanruskehtava tai harmahtava, ehkä vivahti vihreäänkin.

Tämä on niin perseestä!

Kultaisella 1980-luvulla tuli jokusia kilometrejä matkattua koko perheen voimin isin auton takapenkillä. Tämmönen ohkasesti vilkas pojankoltiainen ei malttanut sekuntiakaan sitä touhua, ellei käynnissä ollut joku kisa, visa tai sitten tappelu siskojen kanssa. Jostain syystä etupenkki ei suositellut jälkimmäistä.

Suosituin kisa oli automerkkikisa. Jokainen valitsi automerkin ja pisteen sai kun kyseisen merkin kaara tuli vastaan. Kun suurin osa matkoista oli valtatietä 74 Joensuusta Ilomantsiin, se joka pääsi valitsemaan Ladan, oli vahvoilla. Myös Toyotalla ja Datsunilla pärjäsi kohtuullisesti. Mutta mitä vittua - miten tätä kisaa käydään nykypäivänä? Piste siitä kun tunnistaa automerkin? Kuka tuomitsee? Pitääkö ottaa Rönn tai Levonen mukaan perhematkoille, jotta selvitään tappeluitta?

Ihmettelen. Persoonallisuudesta autolle aina pisteitä, vaikka kaikkia ei miellytäkään.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Suosituin kisa oli automerkkikisa. Jokainen valitsi automerkin ja pisteen sai kun kyseisen merkin kaara tuli vastaan.
Tätä tosiaan pelattiin usein. Toinen variaatio oli sitten autojen värikisa. Sekin oli helppoa, kun värit oli selkeästi erotettavissa toisistaan. Jo kaukaa näki että nyt tulee punainen auto, tai vihreä. Nykyisin vasta parin metrin päästä voi värin tunnistaa, jos edes silloin. Yleensä kaikki näkevät saman auton eri värisenä, ja silloin olisi tosiaan Levoselle sosiaalinen tilaus.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Ihmettelen, miten nykyajan lapset eivät tunnista automerkkejä.

Jos menet johonkin vähemmän kehittyneeseen maahan, jossa pojilla on vaikka vaan jalkapallo, niin ne tietää siitä kaiken. Pelaajat, joukkueet, tilastot...Ei meillä silloin -70-80-luvuilla nyt niin hirveästi ollut.

Nykynuorilla on vaan paljon muuta, kuin meillä aikoinaan. On pc, iPod, Iphone, xbox, pleikka, lukematon määrä pelejä, lukematon määrä erilaisia paikkoja netissä...

Väitän vaan, että vaikka nykynuoret eivät erotakkaan kaikkia automerkkejä tai malleja, niin ne tietää ja niillä on paljon enemmän, kuin meillä. En minäkään tunnista kaikkia vastaantulevia malleja, mutta joskus -70-80-luvuilla se oli helvetin helppoa.
 

ditrim

Jäsen
Väitän vaan, että vaikka nykynuoret eivät erotakkaan kaikkia automerkkejä tai malleja, niin ne tietää ja niillä on paljon enemmän, kuin meillä. En minäkään tunnista kaikkia vastaantulevia malleja, mutta joskus -70-80-luvuilla se oli helvetin helppoa.

Kyllä minä ainakin odotan pelonsekaisin tuntein, että mitä tapahtuu kuin syntymästään asti netissä hilluneet superlapset tulevat. Niillähän on ollut kaikki tieto tarjolla elämän alusta asti. Ei niiden ole tarvinut opetella tunnistamaan automerkkejä kun on ollut muutakin tekemistä.
 

Dishier

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ihmettelen, että miksi jään aina katsomaan noita tvinsin tyhmiä mainosvideoita telkkarista. Itse en ole mitään sieltä koskaan ostanut enkä tule koskaan tilaamaankaan, mutta tänään jäin taas vartiksi tuijottamaan kyseisetä ohjelmaa televisiosta.

Jotain ihme vekotinta ne taas kovasti mainosti ja sitten ihmeteltiin kuinka vyötärö kapenee ja lihakset kasvaa. Kuulemma yli miljoona tyytyväistä asiakastakin skandinaviassa, ja paskat sanon minä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yksi sukulainen pääsee vissiinkin tällä viikolla peruskoulusta. Siitä tulikin mieleeni, etten mä muista paljoakaan mitä peruskoulussa on opetettu. Tietenkin esimerkiksi jossakin matematiikassa tai englannissakin sä saat perusteet, jotta myöhemmin on helpompi oppia lisää, mutta esimerkiksi maantieto, biologia, historia yms. aineet ovat lähes kokonaan unohtuneet. En mä ainakaan muista, että peruskoulussa olisi koskaan opetettu mitään esimerkiksi jostakin Suomen sota-ajoista. Tietenkinhän sitä on opetettu, mutta mä en vaan muista. Noi kaikki jutut on pitänyt opetella myöhemmin uudestaan. Tai siis sen verran mä olen opetellut, mikä on mua kiinnostanut. Toi esimerkkinä mainitsemani Suomen sota-ajat ei mua erityisemmin ole kiinnostanut. Viron historiastakin mä tiedän enemmän kuin Suomen.

Melkeinpä turhaan meni yhdeksän vuotta, ainakin noin opetuksen kannalta, mitä siis nyt mietiskelen. Olisko se perkele pitänyt käydä se lukio siihen perään. Tosin kymmenen vuotta kävin muita kouluja. Ja taivaanrannanmaalariksi valmistuin.
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yksi sukulainen pääsee vissiinkin tällä viikolla peruskoulusta. Siitä tulikin mieleeni, etten mä muista paljoakaan mitä peruskoulussa on opetettu. Tietenkin esimerkiksi jossakin matematiikassa tai englannissakin sä saat perusteet, jotta myöhemmin on helpompi oppia lisää, mutta esimerkiksi maantieto, biologia, historia yms. aineet ovat lähes kokonaan unohtuneet
Melkeinpä turhaan meni yhdeksän vuotta, ainakin noin opetuksen kannalta.

Taisi mennä sitten ihmetellessä! Jos olisit ollut minun tarkkisluokalla, niin unissakin muistaisit vaikka mitä. Ja osaisit hyödyntää sitä tietoa, tai tiedonhakemista. Tai sitten kävisit terapiassa.

Eikä se aika mennyt opetuksen kannalta turhaan tai hukkaan, vaan oppimisen kannalta. Peilistä se vika löytyy.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Taisi mennä sitten ihmetellessä! Jos olisit ollut minun tarkkisluokalla, niin unissakin muistaisit vaikka mitä. Ja osaisit hyödyntää sitä tietoa, tai tiedonhakemista. Tai sitten kävisit terapiassa.

Eikä se aika mennyt opetuksen kannalta turhaan tai hukkaan, vaan oppimisen kannalta. Peilistä se vika löytyy.
Niin no joo. Mutta mä oon monesti miettinyt, että muistaakohan muut 30-vuotiaat esimerkiksi jotain ala-asteella opeteltuja juttuja. Välillä kun kuulee jossakin jonkun sanovan, että "sehän opittiin jo peruskoulussa". Niin varmasti opittiinkin, mutta muutaman vuoden päästä sitten unohdettiin. Ei mulla ollut tapana myöhemmin kertailla esimerkiksi mitään metsien eliöitä tai muitakaan juttuja, jotka eivät mua kiinnostaneet. Omatoimisesti mä olen kyllä nyt myöhemmin joitakin juttuja "opiskellut".

Matematiikka on ollut mulle aina suht helppoa.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin no joo. Mutta mä oon monesti miettinyt, että muistaakohan muut 30-vuotiaat esimerkiksi jotain ala-asteella opeteltuja juttuja. Välillä kun kuulee jossakin jonkun sanovan, että "sehän opittiin jo peruskoulussa". Niin varmasti opittiinkin, mutta muutaman vuoden päästä sitten unohdettiin. Ei mulla ollut tapana myöhemmin kertailla esimerkiksi mitään metsien eliöitä tai muitakaan juttuja, jotka eivät mua kiinnostaneet. Omatoimisesti mä olen kyllä nyt myöhemmin joitakin juttuja "opiskellut".

Matematiikka on ollut mulle aina suht helppoa.

Aika paljon on varmaan tullut opittua sellaistakin, jonka oppimista tai osaamista ei välttämättä kovin hyvin tiedosta. Tunnut esimerkiksi tietävän, että Suomi on käynyt jotain sotia jossain välissä ja arvelen, että erotat myös havupuun lehtipuusta. Varmaan myös ymmärrät, mitä tarkoittaa, jos "palvelun" hinta nousee 10% tai halpenee 100%, kuten käy niille, jotka eivät viitsi "palvelusta" maksaa. Samoin sinulla saattaa olla etäinen aavistus siitä, miten maailmankaikkeus toimii ja mitäs kaikkia maanosia sitä olikaan olemassa. Ehkä saatat myös muistaa, että kun alkoholiin sekoittaa limua, niin se alkoholipitoisuus laimenee. Ruotsiakin varmaan osaat sen verran, että jos Ruotsissa näet huoltsikan kyltin, jossa lukee "natt öppet", niin tiedät välittömästi, onko se mesta auki vai ei.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Se onkin. Jos ei muuten voi ottaa, täytyy lainata. Niin, ja potenssiin korottamisen vastakohta on impotenssiin alentaminen.
Tässä kun ikää kertyy, niin ehkä jonakin päivänä joudumme kohtaamaan joitakin tosiasioita. Mutta tuo vastakohtaisuus antaa mahdollisuuden puhua näin miesten kesken juurivaivoista, häveliäästi ja ohuen matemaattisen verhon takaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös