Ihmettelyketju

  • 6 377 579
  • 38 790

Buffalo_1988

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ihmettelen Red Bullin sponsoroimaa pipolätkäturnausta. Ovat päättäneet ainakin Jyväskylässä järjestää luonnon jäillä. Miksi ottaa riski kun Vaajakoskella ja Viitaniemessä olisi tekojäät ja ennakkoon jommasta kummasta olisi varmaan löytynyt (ehkä) 4h tunnin vuoro. Idea on pelata mahdollisimman ulkona ja askeettisesti, mutta nyt sitä tuskin pelataan ollenkaan tai lenkkarit jalassa. Voihan se olla että ei niitä vuoroja olisi edes saanut.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmettelen niin monen kirjoittajan tyyliä ilmoittaa esim. futis- tai lätkäpelaajien maalimääriä suhteutettuna pelaamiinsa matseihin. Koskee tätä Jatkoajan palstaa kuin myös montaa kirjoittavaa mediaa.

Usein kirjoitetaan, että se ja se pelaaja on urallaan tehnyt keskimäärin 0,5 maalia ottelua kohden. Ihmettelen aina, miksei mieluummin ilmoiteta että on tehnyt maalin keskimäärin joka toisessa pelaamassaan ottelussa, mielestäni tässä on enemmän järkeä sillä en ole koskaan omalla pelaajaurallani tehnyt saati nähnyt edes kenenkään huipputaitavan ammattilaisen onnistuvan tekemään esim. yhden matsin otannalla tuota 0,5 maalia.

Eli en vedä ranteita auki tai lataa haulikkoani kun tuollaisen yksityiskohdan näen, mutta omaan järkeeni sopii paremmin jos tosiaan tekee maalin joka toisessa tai joka kolmannessa pelaamassaan matsissa noiden desimaalilukujen per matsi -sijaan.

Ja tämä siis koskee niitä tilanteita, että pelaaja on tehnyt esim. helposti tuohon malliin muutettavalla tahdilla noita maaleja eli 0,5 ja 0,3 jne. Jos keskiarvo on epäsuotuisa niin sitten voi toki helpommin ilmoittaa että on tehnyt esim. 0,72 maalia ottelua kohden.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Usein kirjoitetaan, että se ja se pelaaja on urallaan tehnyt keskimäärin 0,5 maalia ottelua kohden. Ihmettelen aina, miksei mieluummin ilmoiteta että on tehnyt maalin keskimäärin joka toisessa pelaamassaan ottelussa, mielestäni tässä on enemmän järkeä sillä en ole koskaan omalla pelaajaurallani tehnyt saati nähnyt edes kenenkään huipputaitavan ammattilaisen onnistuvan tekemään esim. yhden matsin otannalla tuota 0,5 maalia.
En minäkään ole nähnyt murto-osalapsia, mutta silti suomalaisissa perheissä on keskimäärin 1,8 lasta. Vai oliko se nyt 1,7... ihan sama.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meitsi taas tulee Pukkilasta (pukki = panomies, pelimies, naistenkaataja). Totta. Tai no täällä Helsingissä mä oon syntynyt jne.

Itseäni ihmetyttää, tai ehkä enemmänkin säälittää, miten joku voi ajatella olevansa kova panomies tai naistenkaataja, jos track record koostuu lähinnä maksullisista naisista Tallinnassa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itseäni ihmetyttää, tai ehkä enemmänkin säälittää, miten joku voi ajatella olevansa kova panomies tai naistenkaataja, jos track record koostuu lähinnä maksullisista naisista Tallinnassa.
Täh? Siis kovan jätkän tavoin maksullisissa naisissa käyvä kova jätkä vs. säälittävästi baareissa siihen kaikkeen skeidaan alistuva jamppa.

Ostele drinkkejä, ostele kukkia, maksa taksi, availe ovia, kehuskele silmiä, juttele naistenjuttuja ja esitä kiinnostunutta, sekä muutenkin kaikin tavoin orjallisesti miellytä ja palvele. On se kyllä aikamoinen show.

Hieman nyt kyllä yleistin ja kärjistin, mutta noinhan se aika pitkälti menee.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Kun minulla on 2, se todistaa, että olen keskivertoa parempi panemaan vai onko välineet vain paremmat?

Osuutensa voi olla toisellakin osapuolella, meinaan että jos vaikka jonkun Brooke Logan -kloonin olet löytänyt; se kun tulee raskaaksi jos joku mies edes vähän katsoo sen perään.
 

lexicon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, THFC
Ihmettelen niin monen kirjoittajan tyyliä ilmoittaa esim. futis- tai lätkäpelaajien maalimääriä suhteutettuna pelaamiinsa matseihin. Koskee tätä Jatkoajan palstaa kuin myös montaa kirjoittavaa mediaa.

Usein kirjoitetaan, että se ja se pelaaja on urallaan tehnyt keskimäärin 0,5 maalia ottelua kohden.

Eiköhän tämä tapa juonna juurensa urheilun tilastoimisbuumista etenkin pohjois-Amerikassa. Siellä halutaan tilastoida kaikki ja mieluiten niin, että 1,000 on täydellinen suoritus ja toteutuneet suoritukset ilmaistaan sen osana, desimaalina tai prosenttina.

Kun minulla on 2, se todistaa, että olen keskivertoa parempi panemaan vai onko välineet vain paremmat?

Tai sitten (ehkäisy)välineet on pettänyt kokonaan.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko sitten myös niin, että hyvän ja laadukkaan panijan tunnistaa siitä, että saa itse nallin napsahtamaan?
Öö... Siis maksullisessahan voi tehdä juuri niin kuin itse haluaa. Ja onhan maksullinen seksi yleensä parempaa seksiä, eikä siinä tarvitse uhrata yhtään siitä nautinnosta sen toisen tyydyttämiseen, vaikka kyllähän jotkut miehet taitavat siitäkin ajatuksesta tykätä. Ja onhan ne naiset useimmiten paremman näköisiä. Monet asiat ovat maksullisessa seksissä paremmin tai parempia kuin esimerkiksi juuri baareissa naisia iskiessä. Tosin jotkuthan tuntuvat etsivän sitä naisen iskemisestä saatua kiksiä enemmänkuin kuin itse seksiä.
 

Jättikukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Florida Panthers (HIFK symp.)
Öö... Siis maksullisessahan voi tehdä juuri niin kuin itse haluaa. Ja onhan maksullinen seksi yleensä parempaa seksiä, eikä siinä tarvitse uhrata yhtään siitä nautinnosta sen toisen tyydyttämiseen, vaikka kyllähän jotkut miehet taitavat siitäkin ajatuksesta tykätä. Ja onhan ne naiset useimmiten paremman näköisiä. Monet asiat ovat maksullisessa seksissä paremmin tai parempia kuin esimerkiksi juuri baareissa naisia iskiessä. Tosin jotkuthan tuntuvat etsivän sitä naisen iskemisestä saatua kiksiä enemmänkuin kuin itse seksiä.

Eihän maksullisissa käynti ole seksiä, vaan silkkaa hyväksikäyttöä, kuten pedofilia tai raiskaus (tässä tapauksessa maksullinen raiskaus). Itsetyydytyskin on seksiä prostituutioon verrattuna. Seksi perustuu keskinäiseen kiinnostukseen ja sen tarkoitus on tuottaa nautintoa molemmille osapuolille - tai miksei useammallekin.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Ihmettele miehiä, jotka eivät voi käyttää pisuaareja esimerkiksi baareissa, lätkäpeleissä, ravintoloissa jne., vaan tunkevat aina sinne koppiin kuselle. Siis vaikka tuonne eriöön pitäisi jonottaa ja toisaalta vapaana olisi useita rännejä. Mikä juttu tuo on? Näitä tyyppejä löytyy kavereistanikin useita. Kuitenkin esim. saunottaessa on voinut todistaa, että ihan normikokoiset lekkerit niillä on eli tuskin tuostakaan johtuu. En ymmärrä, siksi ihmettelen.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eihän maksullisissa käynti ole seksiä, vaan silkkaa hyväksikäyttöä, kuten pedofilia tai raiskaus (tässä tapauksessa maksullinen raiskaus). Itsetyydytyskin on seksiä prostituutioon verrattuna. Seksi perustuu keskinäiseen kiinnostukseen ja sen tarkoitus on tuottaa nautintoa molemmille osapuolille - tai miksei useammallekin.
Kuulostaa kyllä todella oudolta ajatukselta tuo.. Mun mielestä maksullinen seksi on seksiä, joka on maksullista. Seksi on seksiä, eikä mitään kiinnostusta jostakin. Runkkaaminenkin on runkkaamista, eikä esimerkiksi laulamista tai vaikkapa syömistä. Sähän puhut molemmille osapuolille nautintoa tuottavasta seksistä, etkä "pelkästä" seksistä. Onhan seksi seksiä, vaikka kumpikaan ei nauttisi siitä.

Tietenkin onhan se totta, että osa ilotytöistä tekee sitä hommaa pakosta, ja onhan se kieltämättä ikävää.

Monet ilotytöt Suomessa tienaavat kuukaudessa puhtaana käteen esimerkiksi neljä tai viisikin tonnia tunnin tai parin tunnin työstä päivässä. Eihän niiden tarvitsisi sen ensimmäisen tai toisen tonnin jälkeen sitä työtä enää tehdä, elleivät jostain syystä haluaisi.

Suomessa tuntuu olevan aika vääristynyt kuva maksullisesta seksistä. Mediassakin kerrotaan todella harvoin kyseisestä asiasta objektiivisesti.
 

Sateentekijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Anaheim Ducks - pelaajista: Joe Sakic
Ihmettele miehiä, jotka eivät voi käyttää pisuaareja esimerkiksi baareissa, lätkäpeleissä, ravintoloissa jne., vaan tunkevat aina sinne koppiin kuselle. Siis vaikka tuonne eriöön pitäisi jonottaa ja toisaalta vapaana olisi useita rännejä. Mikä juttu tuo on? Näitä tyyppejä löytyy kavereistanikin useita. Kuitenkin esim. saunottaessa on voinut todistaa, että ihan normikokoiset lekkerit niillä on eli tuskin tuostakaan johtuu. En ymmärrä, siksi ihmettelen.

Kyllä tykkään pyyhkästä paperilla puhtaaksi kuin tyytyä ravisteluun ja jättää kusen hajun housuihin.

Ei millään pahalla, eikä hyvällä.
 

motamoro

Jäsen
Ihmettele miehiä, jotka eivät voi käyttää pisuaareja esimerkiksi baareissa, lätkäpeleissä, ravintoloissa jne., vaan tunkevat aina sinne koppiin kuselle. Siis vaikka tuonne eriöön pitäisi jonottaa ja toisaalta vapaana olisi useita rännejä. Mikä juttu tuo on? Näitä tyyppejä löytyy kavereistanikin useita. Kuitenkin esim. saunottaessa on voinut todistaa, että ihan normikokoiset lekkerit niillä on eli tuskin tuostakaan johtuu. En ymmärrä, siksi ihmettelen.

Syynä on myös monilla Sateentekijän mainitseman hygieeniapointin lisäksi ujopissa. Kusi ei vain tule, jos ei saa olla rauhassa tai joku seisoo vieressä/ odottaa vuoroaan takana. Hyvin mielenkiintoinen psykologinen ilmiö. Lisätietoa ja ihmisten kokemuksia löytyy aiheesta kun kirjoittaa Googleen Ujopissa
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Syynä on myös monilla Sateentekijän mainitseman hygieeniapointin lisäksi ujopissa. Kusi ei vain tule, jos ei saa olla rauhassa tai joku seisoo vieressä/ odottaa vuoroaan takana. Hyvin mielenkiintoinen psykologinen ilmiö. Lisätietoa ja ihmisten kokemuksia löytyy aiheesta kun kirjoittaa Googleen Ujopissa

Veikkaanpa että aika usein tämä "ujopissa" on se syy, tai ainakin sen pelkääminen.

Tähän sitten wanha tarina, olen tainnut kertoakin mutta kerronpa uudestaan. Tosi juttu kun odotin vuoroa kusilaarille Nordiksella. Kaksi erää oli pelattu HIFK-Tappara -peliä ja taisi olla pe-peli, joten simaa oli maisteltu enemmän ja vähemmän. Kaksi tyyppiä vittuilivat toisilleen, toinen HIFKin mies ja toinen tapparammiäs, kummallakin fanipaidat päällä. Suunsoitto oli aikamoista, kunnes punapaitainen sanoi oranssipaidalle, että eihän sulta edes tule kusi. Siitähän se riemu repesi.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä tykkään pyyhkästä paperilla puhtaaksi kuin tyytyä ravisteluun ja jättää kusen hajun housuihin.
Mikroskooppisesti jos tutkii, niin saattaahan ne pisuaarilla käyvän pöksyt hieman epähygieenisemmät olla, mutta enpä kyllä ole asiaa pahemmin edes ajatellut.. Kyllähän se kieltämättä vähän hassulta näyttää, jos joku menee esim. baarin vessassa aina "paskalle".

Ja joskus jos "naisten tyylillä" istualtaan kusee, sitä on istuessaan niin mutkalla, että noustessa saattaa vielä tippa tai pari tulla. Tai en mä tiedä. Joskus vaan olen jotain tuollaista huomannut..
 

Sateentekijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Anaheim Ducks - pelaajista: Joe Sakic
Mikroskooppisesti jos tutkii, niin saattaahan ne pisuaarilla käyvän pöksyt hieman epähygieenisemmät olla, mutta enpä kyllä ole asiaa pahemmin edes ajatellut.. Kyllähän se kieltämättä vähän hassulta näyttää, jos joku menee esim. baarin vessassa aina "paskalle".

En meinaa, että sen pisuaarin edessä olisi jotenkin epähygieenista (tai onhan se vähän, mutta bakteereja on nyt ihan jokaisessa esineessä ja ties missä).

Meinaan sitä boksereihin jäävää löyhkää tai pikemminkin epämiellyttävää tunnetta. Vähän kuin olisi nestemäinen loinen boksereissa.

Hyvä keskustelunaihe! Eduskunnan kyselytunnilla pitäisi ottaa tämä asia esille ja avata keskustelu hygieniasta. Joku vihreiden edustaja voisi ottaa asian puheeksi. Meneehän sitä paperia turhaan hukkaan moisen pikkuasian vuoksi.

Ajattelenpa luontoa ensi kerralla, kun käyn kusella. Ja hartaasti.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikäs vitun trollikuukausi täällä Jatkoajan keskustelupalstalla on oikein meneillään? Kaikki ovat pomppineet yhtä aikaa koloistaan ja nyt on, joka ketju pullollaan toinen toistaan typerämpiä viestejä. Narrit trollaavat Lennun-ketjua ja porilaiset etunenässä nuorten MM-skabojen ketjua...

Avatkaa nyt se saatanan korkki! Ei kukaan jaksa teitä selvinpäin!
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En meinaa, että sen pisuaarin edessä olisi jotenkin epähygieenista (tai onhan se vähän, mutta bakteereja on nyt ihan jokaisessa esineessä ja ties missä).

Meinaan sitä boksereihin jäävää löyhkää tai pikemminkin epämiellyttävää tunnetta. Vähän kuin olisi nestemäinen loinen boksereissa.
No joo. Oikeastaan mulla oli mielessä se kun muistelin jonkun joskus sanoneen, että "miehillähän jää aina kusella käymisen jälkeen tippa pöksyihin". Kun ei mulla ainakaan yleensä jää mitään. Tietenkään sitä ei vielä voi tietää miten joskus tulevaisuudessa käy kun ikääkin tulee lisää. Nytkin 30-vuotiaana kun huomaa jo erilaisia pieniä vaivoja. (Kohta vittu pitää jo matrix-tyyliin vedellä sinisiä pillereitä jne.)

Joissakin pisuaareissa ja jopa vessanpöntöissäkin seisten kustessa sitä kusta hieman tihkuaa ympärille. Se on kyllä tosi ikävää. Monestihan sitä ei välttämättä edes huomaa kun on farkut jalassa tms. Ja kerran kävi uskomaton tapaus. Olikohan se nyt lentokentän vessan pisuaari, joka automaattisesti alkoi huuhtelemaan sitä (no joo välillä näin käy) vaikka mä vielä kusta lorotin, ja jostain syystä mun kasvoille asti ja jopa huulillekin roiskui sieltä jokunen tippa kenen lie ties mitä eritteitä. Hitto mua kuvotti se. Varmasti kymmenen minuuttia pesin kasvojani ja purskuttelin vettä suussani sen jälkeen. Mitähän tauteja tuli vai tulikohan perkele kerralla koko värisuora.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eilen illalla selailin pitkästä aikaa otteluseurantaketjua. Ihmetytti kyllä hieman, kun jokaisen maalin jälkeen ainakin kymmenen kirjoittajan pitää kertoa maalin syntyneen. On kyllä vähän rasittavaa lukea sellaista, mutta ehkä sen ketjun on tarkoituskin olla enemmän sellainen chatti, jossa voi höpistä mitä sattuu. Mutta ei mulla ainakaan enää toisen maalin kohdalla tekisi mieli kirjoittaa sitä "MAAAAALI!!!" -juttua, kun olettaisin monen muunkin kirjoittavan sen. Ja tuskin siellä sentään nyt mikään kilpailukaan on käynnissä, että kuka ehtii ensin..
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Eilen illalla selailin pitkästä aikaa otteluseurantaketjua. Ihmetytti kyllä hieman, kun jokaisen maalin jälkeen ainakin kymmenen kirjoittajan pitää kertoa maalin syntyneen. On kyllä vähän rasittavaa lukea sellaista, mutta ehkä sen ketjun on tarkoituskin olla enemmän sellainen chatti, jossa voi höpistä mitä sattuu.

Tuo muuten rasittaa aivan helvetisti. Näiden tyyppien on pakko olla jotain teinejä sillä ei aikuinen ihminen noin käyttäydy.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös