Ihmettelyketju

  • 6 344 873
  • 38 746

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Lisäämällä joukkoja Afganistanissa? Nythän on tarkentunut, että lisäjoukot (mitättömät 33.000 sotilasta) oli 10% aiemmin ilmoitettua enemmän ja näiden lisäjoukkojen kotiuttaminen tapahtuu niinkin pian kuin syyskuuhun 2012 mennessä. Ai niin, seuraavat presidentinvaalit ovat sattumalta marraskuussa 2012.

Mites Irak? Vuonna 2009 siellä oli noin 135,000 sotilasta. Viime vuoden vaihteessa siellä oli 45,000 sotilasta. Miesten määrä todellisilla rintamilla on siis vähentynyt. Voisit myös lukea linkkisi hieman tarkemmin. Mainitsemistasi lisäjoukoista kotiutetaan 10,000 sotilasta jo tämän vuoden loppuun mennessä. Turha tästä on kinastella, kun folio tuntuu siellä kiristävän vannetta ihan riittävästi.
 

Gentleman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mites Irak? Vuonna 2009 siellä oli noin 135,000 sotilasta. Viime vuoden vaihteessa siellä oli 45,000 sotilasta. Miesten määrä todellisilla rintamilla on siis vähentynyt. Voisit myös lukea linkkisi hieman tarkemmin. Mainitsemistasi lisäjoukoista kotiutetaan 10,000 sotilasta jo tämän vuoden loppuun mennessä. Turha tästä on kinastella, kun folio tuntuu siellä kiristävän vannetta ihan riittävästi.

Demokraatit = Hyvä, Republikaanit= PAHA ? Niinkö? Republikaanit haluavat aina sotaa ja demokraatit rauhaa? Miten mahtaa olla asian laita USA:n historiassa?

Mikään muu ei vaikuta mihinkään? Asiat olisivat aina hyvin, jos ei joku vaan koko ajan ryssisi niitä?

Minä ihmettelen ihmisten musta/valkoinen asettelua ja yksinkertaistamisia.
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
FC Inter on tehnyt Veikkausliigassa 47 maalia joista kolmikko Furuholm, Ojala ja Lehtonen ovat tehneet yhteensä 36 maalia. Kaiken lisäksi tämä kolmikko on kolmoisjohdossa maalintekijätilastossa!
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Demokraatit = Hyvä, Republikaanit= PAHA ? Niinkö? Republikaanit haluavat aina sotaa ja demokraatit rauhaa? Miten mahtaa olla asian laita USA:n historiassa?

Mikään muu ei vaikuta mihinkään? Asiat olisivat aina hyvin, jos ei joku vaan koko ajan ryssisi niitä?

Minä ihmettelen ihmisten musta/valkoinen asettelua ja yksinkertaistamisia.

Ja pointti oli mikä? Ihan vaan faktoja tarjosin perättömille väitteille.
 

Gentleman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ja pointti oli mikä? Ihan vaan faktoja tarjosin perättömille väitteille.

Itse asiassa tarjosit asiasta irrallisia seikkoja, jotka voivat olla tottakin mutta faktoja ne eivät ole. Fakta kun on kiistaton tosiseikka ja sotilaihin liittyvät lukumäärät niitä harvemmin ovat.

Pointti oli se, että Eino Miehen aloittamaa Republikaanit/G.W Bush vuodatusta vastaan argumentoitiin ja sitä argumentoit siihen ihan välttävästi mutta silti irrallisesti.

Keskustelun yleinen teema alkoi mennä taas "Demokraatit hyvä, Republikaanit paha" linjalle ja siihen halusin hieman herätellä mahdollisia lukijoita, että ei se asia ihan niin yksinkertainen ole. Mutta ottakoon jokainen itse selvää, jos kiinnostaa.

Ihmetyttää "fakta" sanan raiskaamisen yleisyys.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Aikanaan vanhassa kotikaupungissani oli r-vikainen myyjä, joka myös kierteli sanoja. Liikkeessä oli myynnissä mm. pienkoneita, veneitä sun muuta sälää. Niinpä kekseliäisyyttä on tarvittu. Parhaiten on kuitenkin jäänyt mieleen perämoottorin potkuria tarkoittanut vesikoneen vemputin. Nerokasta.
Et Saarelaisen Imppaa vaan tarkoita? Sille esimerkiksi Evinrude oli pikkumusta.

Oli enoni hyvä kaveri, tämä Imppa. Soitteli hirvimetsältä palattuaan enolle ampuneensa hirven. Keskustelu meni suunnilleen näin:

- Ammuin yhen.
- Ai minkä?
- No sen hi.. jolla on ne sa.. Metsän kuninkaan!
- Ai karhun?
- Ei kun sen toisen.
- Hirven?
- No sen!
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Ihmettelen ja samalla vituttaa ne ihmiset jotka vasta bussissa rupevat kaivelemaan kukkarostansa rahaa taikka jostain repun pohjalta bussilippua.

Miksi sitä lippua/rahasummaa ei voi jo bussipysäkillä ottaa esille vaan kun takana jonottaa ihmisiä että pääsee bussiin niin edellä on joku ihminen joka kaivelee repun pohjalta lippuansa tai rahaa.

Tällainen sattui tänään, joku mummu pysäkillä odottamassa, kun hän astuu bussiin, niin hän rupeaa etsimään repustansa bussilippuansa. Ei se voi kovin vaikeaa ottaa esille ennenkuin bussi tulee.
 

lexicon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, THFC
Ihmettelen ja samalla vituttaa ne ihmiset jotka vasta bussissa rupevat kaivelemaan kukkarostansa rahaa taikka jostain repun pohjalta bussilippua.

Sama ihmetys ja toisinaan myös vitutus pätee kaupan kassajonossa. Naiset varsinkin kunnostautuvat tässä kun puhuvat puhelimeen. 200 €:n ostokset liukuvat hiljalleen alas hihnaa ja pälpätys jatkuu. Sitten kun ostokset on hihnan päässä, aletaan miettiä niitä muovikasseja ja lompakkoa (joka tietysti on laukun pohjalla, ja "höh, pitäis siivota laukkua, miten täällä onkin näin paljon tavaraa" heheh) ja sitten arvotaan bonuskortteja ja milloin mitäkin. Toki miehetkin tämmöistä puuhaa harrastavat, eilen Stockalla joku Polo-paitainen pikkuporvari käyttäytyi juuri tuolla tavalla. Oli Platinum-kantiskortit ja -Amexit ja vaikka mitä mutta pin-koodilaitteen käyttö tuntui olevan melko ylivoimaista ja kortit piti molemmat antaa kassaneidille ilmeisesti jotta koko jono näkisi vilahduksen hopeakylkeä.
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
Sama ihmetys ja toisinaan myös vitutus pätee kaupan kassajonossa. Naiset varsinkin kunnostautuvat tässä kun puhuvat puhelimeen. 200 €:n ostokset liukuvat hiljalleen alas hihnaa ja pälpätys jatkuu. Sitten kun ostokset on hihnan päässä, aletaan miettiä niitä muovikasseja ja lompakkoa (joka tietysti on laukun pohjalla, ja "höh, pitäis siivota laukkua, miten täällä onkin näin paljon tavaraa" heheh) ja sitten arvotaan bonuskortteja ja milloin mitäkin...

...ja sitten nämä eläkeläiset. Nehän p***le kokoontuu Prismaan vain kerätäkseen vihreitä bonuspisteitä. Sitten kassalla aletaan etsimään bonuskortteja ja kyselemään, että kävikös teillä tämä kortti. Uskomatonta, että se pitää kysyä, vaikka on käynyt jokaisena päivänä vuodesta -89 alkaen.
 

J.Petke

Jäsen
Liittyen tähän kassakäyttäytymiseen niin minua vituttaa ne (yleensä naiset) jotka siinä maksettuaan alkaa asettelemaan siinä maksupisteessä niitä kuitteja ja seteleitä pikkutarkasti lompakkoon ennen kuin siirtyy sinne pakkauspuolelle. Siinä kerkee takana oleva asiakas jo pienine ostoksineen odottelemaan sitä, että ylipäätään pääsee maksamaan ostoksensa kun Riitalla nyt ei mene se kympin seteli 90 asteen kulmaan sinne lompakkoon ja bonuskorttikin meinaa mennä ihan väärään välikköön.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Naisena pakko kommentoida ja myös ihmetellä. Itse en käyttäydy kassalla noin hidastellen, koitan selvitä siitä tapahtumasta itse asiassa mahdollisimman nopeasti. Inhoan siis itsekin niitä jumittajia. Olisi ollut kiva kaivaa joku ihmettelynaihe miehissä, mutta tämäkin valitettavasti osuu useammin naisiin.

Vaikkapa nyt Citymarketeissa ja Prismoissa kassat kun ovat täysin oma osastonsa, niin eihän niiden henkilöiden tarvitse itse tuotteista tietää. Usein näkee asiakkaita (huonolla tuurilla ne osuvat jonossa eteeni), jotka ostavat vaikka kenkiä näistä marketeista. Miksi, oi miksi he keksivät kaikki tuotteisiin liittyvät kysymykset juuri kassalla... "Pitääkö nää hyvin vettä, onhan nää aitoa nahkaa?". Miksei näitä voinut kysyä osastolla myyjältä, jonka työhön kuuluisi tietää niistä hieman enemmän?
 

Prookie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Oma ihmetykseni koskee Tarjoustalo -ketjua. Mikä jumalauta siinä on että aina ko. kaupassa asioidessa menee kassajonossa ikuisuus? Syynä on se että suunnilleen joka toisella asiakkaalla on sellainen ostos, että myyjän täytyy soittaa kyseisen tuotteen osastonvastaavalle tai jollekin, että saadaan tavara menemään eteenpäin. Missään muussa kaupassa en ole tähän ongelmaan juuri törmännyt, mutta Tarjoustalossa on melkein aina sama homma. Onko se nyt niin ylivoimainen homma hinnoitella tuotteet siten, että kassakin ne tunnistaa?
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Oma ihmetykseni koskee Tarjoustalo -ketjua. Mikä jumalauta siinä on että aina ko. kaupassa asioidessa menee kassajonossa ikuisuus? Syynä on se että suunnilleen joka toisella asiakkaalla on sellainen ostos, että myyjän täytyy soittaa kyseisen tuotteen osastonvastaavalle tai jollekin, että saadaan tavara menemään eteenpäin. Missään muussa kaupassa en ole tähän ongelmaan juuri törmännyt, mutta Tarjoustalossa on melkein aina sama homma. Onko se nyt niin ylivoimainen homma hinnoitella tuotteet siten, että kassakin ne tunnistaa?
Käyn aika usein lähiseudun Tarjoustalossa ostamassa pikkusälää. Jotain pikku epäselvyyksiä on joskus ollut, mutta ei tuo minun silmääni ole ollut edes pahin mesta. Riippuu tietysti mitä ostaa. Kokemuksesi kertoo nähtävästi siitä, kuinka hyvin tai huonosti tuotetietokantoja pidetään ajan tasalla.

Läheisessä Prismassa on ollut paljon useammin säätöjä kassoilla kuin Tarjoustalossa. Erityisen todennäköistä luuriin tarttuminen on, jos asiakas tuo Prisman rivikassoille tuotteita kodintekniikkaosaston suunnalta. Tämä on suorastaan varmaa, jos kyseessä on jotain poistohintaan myytävää tavaraa. Siksi kassajonoa valitessa on järkevää silmäillä, ettei edellä olevilla asiakkailla vaan ole tietynlaisia hankalia ostoksia kärryssä.

Kannattaa tietysti muutenkin käyttää tervettä järkeä kassoilla. On veren kaivamista nokasta, jos valitsee kassajonon jossa on edellä pari ikäihmistä, topakka keski-ikäinen täti lukuisten vaateostostensa kanssa ja ynnä joku patu joka raahaa mukanaan poistolavalta napattua edellisvuotisen mallisarjan taulutelevisiota. Todella ihmettelen niitä puusilmiä, jotka parkkeeraavat tällaisen "pommijonon" perukoille, ja jotka sitten puhisevat kiukusta kun jono ei etenekään.

Sen sijaan häsäävä lapsiperhe viikon ruokaostoksiensa kanssa on usein yllättäväkin ripeäliikkeinen kassaoperaatioissa. Osaavat vanhemmat hoitavat oman osuutensa tiukalla rutiinilla minimoidakseen kitinäajan. Usein heidän ostoksensakin koostuvat maidosta, vaipoista, peruselintarvikkeista ynnä muista volyymituotteista, joiden kanssa tulee harvoin epäselvyyksiä kassoilla. Useamman pienen lapsen kanssa liikkeellä olevat vanhemmat eivät myöskään haaskaa aikaansa kyselemällä mitään dorkaa kassoilta. Tällaiseen taas on ikäihmisillä aina aikaa ja usein vielä sopiva hetkikin.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Useamman pienen lapsen kanssa liikkeellä olevat vanhemmat eivät myöskään haaskaa aikaansa kyselemällä mitään dorkaa kassoilta. Tällaiseen taas on ikäihmisillä aina aikaa ja usein vielä sopiva hetkikin.

Itse kyllä yritän jutustella kauniiden kassatyttösten kanssa, vaikka olisi jälkikasvua mukana. Se kun on keskimäärin viikon eroottisin hetkeni.
 

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Erityisen todennäköistä luuriin tarttuminen on, jos asiakas tuo Prisman rivikassoille tuotteita kodintekniikkaosaston suunnalta. Tämä on suorastaan varmaa, jos kyseessä on jotain poistohintaan myytävää tavaraa.
Joku vuosi takaperin olin Citymarketin kassassa töissä, ja silloin meidät määrättiin soittamaan osastoille joka kerta, jos kalliiseen (>100€) tavaraan oli liimattu jokin alennusmerkintä. Sattui niitä "ai eikö se olekaan oikea hinta, no vahingossa varmaan tarttunut, en mä sitten ostakaan"-tapauksia omallekin kohdalle yllättävän usein.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Joku vuosi takaperin olin Citymarketin kassassa töissä, ja silloin meidät määrättiin soittamaan osastoille joka kerta, jos kalliiseen (>100€) tavaraan oli liimattu jokin alennusmerkintä. Sattui niitä "ai eikö se olekaan oikea hinta, no vahingossa varmaan tarttunut, en mä sitten ostakaan"-tapauksia omallekin kohdalle yllättävän usein.
Jotain tällaista ajattelinkin. Kun Prismasta ostaa vaikka poistomyyntiin hinnoitellun kirjan tai t-paidan muutamalla eurolla, niin kyllä ne on lähes poikkeuksetta päivitetty tietokantoihin vastaavasti eikä niiden perään soitella kassoilta.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Itse kyllä yritän jutustella kauniiden kassatyttösten kanssa, vaikka olisi jälkikasvua mukana. Se kun on keskimäärin viikon eroottisin hetkeni.
Olen kuullut, että joillakin vaimoilla on tapana suunnata miehen kanssa liikkuessa ostoskärryt juuri sille kassalle, jolla työskentelee kassarivin ainoa yli kolmekymppinen. Tuo onkin usein runsasvartaloinen syvällä eläkeputkessa oleva vanhempi rouva, joka on syvästi kyllästynyt työhönsä ja varsinkin asiakkaisiin. Poikkeuksen muodostaa tietysti kauppiaan tai hevi-osaston päällikön parikymppinen urheilua harrastava poika, joka on kesätöissä kassalla.

Ihmettelen tuolla tavoin toimivia naisia jotka vievät pienetkin ilot miehiltään. Samahan se on mistä mies ruokahalunsa hankkii, kun mies syö kuitenkin vain kotona.
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Itse asiassa tarjosit asiasta irrallisia seikkoja, jotka voivat olla tottakin mutta faktoja ne eivät ole. Fakta kun on kiistaton tosiseikka ja sotilaihin liittyvät lukumäärät niitä harvemmin ovat.

Pointti oli se, että Eino Miehen aloittamaa Republikaanit/G.W Bush vuodatusta vastaan argumentoitiin ja sitä argumentoit siihen ihan välttävästi mutta silti irrallisesti.

Keskustelun yleinen teema alkoi mennä taas "Demokraatit hyvä, Republikaanit paha" linjalle ja siihen halusin hieman herätellä mahdollisia lukijoita, että ei se asia ihan niin yksinkertainen ole. Mutta ottakoon jokainen itse selvää, jos kiinnostaa.

Ihmetyttää "fakta" sanan raiskaamisen yleisyys.

Itselläni ei ole mitään annettavaa tuohon demokraatit vastaan republikaanit väittelyyn. Sen vain halusin tuoda esille, että toisin kuin VT väitti, niin sotaoperaatioita aletaan ajamaan alas. Hiljalleen, mutta kuitenkin. Vaikka luvuissa olisi hieman heittoa, niin silti se seikka on tosiasia, että sotilaiden määrä on vähentynyt sotatantereilla Obaman tultua. Näin ehkä olisi voinut myös käydä McCainin alaisuudessa, mutta se on taas asia erikseen.

Tämä tästä asiasta.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sen vain halusin tuoda esille, että toisin kuin VT väitti, niin sotaoperaatioita aletaan ajamaan alas.
Toin asioita esille siitä syystä, että yleinen uskomushan oli, että Bush halusi vain sotia ja Obaman myötä kaikki muuttuisi. Kuitenkin Obama päätti lisätä joukkoja Afganistanissa ja jostain syystä vältti kritiikin täysin. Bushin jokaiseen pieneenkiin liikkeeseen reagoitiin samantien, joten objektiivisuus oli pahasti hukassa niin yksityishenkilöillä kuin mediallakin. Kuten tuossa edellä jo todettiin, Suomessa monella on sellainen käsitys, että demokraatit ovat rauhaa rakastavia hyväntekijöitä, joiden aikana talouskin on kunnossa. Republikaanit sen sijaan ovat sotahulluja ja sen takia maan talouskin menee kuralle. Lähihistorian tarkastelu kuitenkin osoittaa, että sotaoperaatiot eivät ole olleet mitenkään sidottuja siihen, onko presidenttinä republikaani vai demokraatti.

Hyvähän se on vaaleja ennen antaa vaikutelma, että sotilasoperaatioita ajetaan alas. Vaalien jälkeen voi taas arvioida tilannetta toisin.
 

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
Minua ihmetyttää ihan yhtälailla yllä mainittujen kaltaiset kassajumittelijat, yms. ja ihmetyttää myös se, että hyvin usein, kun yrittää pelisilmää käyttää, niin kuitenkin sen "nopeimman" kassan valitessa, tulee aina jotain säätöä jollain jostakin. Mutta, minä kiltisti tyydyn siihen rooliin, koska jos joskus sattuu itseni kohdalla käymään myyjälle erhe ja minä tarkkana siitä heti mainitsen, niin johan takana oleva jono aloittaa ilkeän tuijottelut ja kyräilyn. Eli ihmettelen sitä, että jos joskus kassalla tapahtuu virhe, niin miksi minä asiakkaana olisin siihen syyllinen ( esim. -30% ostos).
 

xAnZax

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
...

...Ihmettelen tuolla tavoin toimivia naisia jotka vievät pienetkin ilot miehiltään. Samahan se on mistä mies ruokahalunsa hankkii, kun mies syö kuitenkin vain kotona.

Entä jos nainen on laiska tekemään ruokaa, suositteletko käymään jossain pikaruokalassa työmatkan varrella? Vai pitääkö vain nöyrtyä ja hoidella itse ruoan laitto? Ei sekään mitään herkkua ole jos pitää joka päivä tehdä omat ruoat ihan omin käsin, tosin kyllähän siinä pikkuhiljaa alkaa taidot kasvaa. Ennen pitkää varmasti tulee jo niin hyvää ruokaa ettei sitä edes erota oikeasta "äidin tekemästä herkusta". Ja jossei ala sujumaan ja alkaa tuntumaan että kaikkea on jo kokeiltu niin onhan netistä saatavilla nopeasti kaikenlaisia reseptejä ihan selkeiden kuvien kanssa, ja saattaa jostaan löytyä ihan pätkiä näistä kokkailuohjelmista, niitähän on nykyään todella paljon erillaisia.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Entä jos nainen on laiska tekemään ruokaa, suositteletko käymään jossain pikaruokalassa työmatkan varrella? Vai pitääkö vain nöyrtyä ja hoidella itse ruoan laitto?
Aiheellisia kysymyksiä. Meitä on niin moneen junaan. Jokainen pärjätköön tyylillään.

Joku syö koko ikänsä vetistä kaurapuuroa kotona ja silloinkin harvakseltaan, kunnes lopulta kuukahtaa tyystin nahistuneena.

Toinen taas voi olla niin kova syömään ettei mikään riitä. Kotiruokien päälle haetaan rasvainen satsi pikaruokalasta, ja suupieliä pyyhkiessä tekisi mieli kokeilla vielä Michelin-ravintolan erikoisuuksia. Kesken unien iskee usein äkkinälkä, jolloin pitää nousta emännän vierestä laittamaan vielä omin käsin pikku hiukopalat. Aamulla toki syödään emännän kanssa pikainen aamupala kahdestaan, mutta annas olla kun päästään työpaikalle, niin konttorilla tekee mieli lihapiirakkaa jo ennen kuin sorvi pärähtää käyntiin.
 

StopTheRock

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onko sitten Jamie Wise nähty O:n lähtövirrassa ja OA ruutu saattaa olla työn ja tuskan takana, mutta heittäähän tämä jätkä itseään likoon kuin soturi ja painaa kovaa duunia pelipaikkansa puolesta.

Oonko vaan tyhmä vai miksei aukene, mikä on tuo mystinen "O" joka esiintyy lähes jokaisessa HCH:n viestissä?

Ja toinen ihmettelyn aihe, mistä tulee sanonta "on niin paljon rahaa, ettei paskalle taivu"? Miten niin ei taivu, hä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös