Ihmettelyketju

  • 6 373 290
  • 38 790

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ihmettelen, että miksi ihmeessä ne oluet piti laittaa hyllyyn ja ottaa takaisin?
Se oli symbolinen ele.

Noh, itseasiassa aluksi ajattelin, että jätän ne vaan kauppaan. Tulin sitten siinä siihen päätökseen, että ostan ne kun kerran on ollut pakko alkujaan sieltä viedäkin.

Jää nähtäväksi, että mitä tallenteista löytyy ja etsintäkuulutetaanko minut. Jos nyt käy niin, että vielä jään kiikkiin jälkikäteen tästä keissistä, niin sille ei sitten mahda mitään. Itsepähän olen keitokseni keittänyt ja sovitaan, että vaikka karma haluaa näpäyttää.

Jos tämä nyt tästä asiasta. Kummallinen on ihmisen elo toisinaan.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
On ihmeteltävä sitä, että toisten juomista pitää vahtia, jos ollaan kaveriporukalla istumassa iltaa. Enkä tarkoita nyt sitä, että joku joisi itsensä tajuttomaksi, jos muut eivät katso perään, vaan sitä, että muut alkavat mussuttaa, jos joku ei juo "tarpeeksi". Kuulemma estää muitakin juomasta, jos ei ole yhtä humalassa kuin he. Lisäksi on itsekäs, jos ei painostuksesta huolimatta kupita yhtään enempää kuin tekee mieli. Outoa tässä oli lisäksi se, etten suinkaan ollut mököttänyt kuivin suin nurkassa koko iltaa, vaan juonut kirkkaitakin muiden mukana ja osallistunut maailmanparannukseen. Minulla vain alkaa rajoittimet hakkaamaan ennen sammallusvaihetta ainakin yhdeksässä kymmenestä juomiskerrasta. Kyllä minä vittuilun kestän, mutta tulipahan taas sellainen fiilis, että juominen on aika perseestä.

Bonuksena kaverit tuntuvat ottavan itseensä, jos brenkku ei maistu minulle kuin tiettyyn rajaan asti. Vastaavia tapauksia löytyy varmasti joka porukasta. Onneksi joukossa on niitäkin, jotka antavat ihmisten juoda minkä juovat ja keskittyvät hyviin juttuihin naljailemisen ja painostuksen sijaan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
On ihmeteltävä sitä, että toisten juomista pitää vahtia, jos ollaan kaveriporukalla istumassa iltaa.
Kuulostaa todella lapselliselta touhulta. Minkähän ikäisistä heeboista lienee kyse? Jos ovat jotain hädin tuskin parikymppisiä, niin asian voi jotenkin vielä laittaa nuoruuden piikkiin, mutta muutoin äärimmäisen idioottimaista käytöstä.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Noita Tab-laitteita olen tutkiskellut tässä viime aikoina ja ei voi olla ihmettelemättä noiden hintoja. Näköjään se on sama, minkä hinnan sinne laittaa, nimenomaan sinne liioiteltuun suuntaan.

Expert.fi

Katshing.fi

Expertillä lähes kaksinkertainen hinta samalla laitteella. Ei ole noilla hinnoilla ihme, että Expert on yksi niistä harvoista, joilla tuota laitetta löytyy tällä hetkellä hyllystä.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Onko olemassa joku sääntö, joka kieltää oikolukemasta julkkisten blogikirjoituksia ennen julkaisemista virallisissa medioissa? Tämä Herra Jortikan blogi TS:n sivuilla toimikoon esimerkkinä. Jääkiekkovalmentajan ei todellakaan tarvitse olla mikään mikawaltari ja tiedän kyllä Jortsun vahvuuksien löytyvän enemmänkin verbaaliselta puolelta, mutta sanavirheitä vilisevä teksti ei siltikään ole hyvää mainosta Midakselle itselleen, eikä varsinkaan Turun Sanomille. Joltain kesätoimittajalta homman hoitamiseen menisi 5 minuuttia. Miksei niin voida tehdä?
 

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
Onko olemassa joku sääntö, joka kieltää oikolukemasta julkkisten blogikirjoituksia ennen julkaisemista virallisissa medioissa? Tämä Herra Jortikan blogi TS:n sivuilla toimikoon esimerkkinä. Jääkiekkovalmentajan ei todellakaan tarvitse olla mikään mikawaltari ja tiedän kyllä Jortsun vahvuuksien löytyvän enemmänkin verbaaliselta puolelta, mutta sanavirheitä vilisevä teksti ei siltikään ole hyvää mainosta Midakselle itselleen, eikä varsinkaan Turun Sanomille. Joltain kesätoimittajalta homman hoitamiseen menisi 5 minuuttia. Miksei niin voida tehdä?

No joo, eihän se ollut mitään täydellistä tekstiä, mutta minun mielestä se oli ihan luettavissa olevaa. Liekkö syynä sitten minun kieliopilliset taidot.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
No joo, eihän se ollut mitään täydellistä tekstiä, mutta minun mielestä se oli ihan luettavissa olevaa. Liekkö syynä sitten minun kieliopilliset taidot.
mielestäNI, Liekö, taitoni, kysymysmerkin puute. Neljä räikeää virhettä kahdessa virkkeessä. Et ole toivoton; paljon kehnompaakin saa lukea päivittäin.
 

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
mielestäNI, Liekö, taitoni, kysymysmerkin puute. Neljä räikeää virhettä kahdessa virkkeessä. Et ole toivoton; paljon kehnompaakin saa lukea päivittäin.

Kiitos tästä =D Näin savolais-turkulaisena eli tur-saa puhuvana kielioppini ei ola parasta laatia. Lisäksi olen äärettömän tyhmä. Voi kun olisinkin viisas, niin olisin rikas ja omistaisin humidorin, 100 erilaista laatu whiskeytä ja B&W systeemit.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Jortsulla suurin ongelma on kyllä yhdys sanoissa. Tämä korostuu aina sellaisten kohdalla, joille kielioppi on vieras käsite. Yksittäisiä virheitä tulee nyt kelle tahansa, mutta mahtoikohan Jortsu kirjoittaa yhtään yhdyssanaa oikein?
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Hieman ihmetyttää nyt kun kotimainen jalkapallo saa taas yhden hienon näytönpaikan, peli näkyy livenä ainoastaan jonkun epävakaan ja luonnollisesti sikamaksullisen nettipalvelun kautta (UrhoTV). Miten voi olla mahdollista, että peli viedään muitta mutkitta nettiin mutta yhteenkään televisioon sitä ei suorana saada?
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Ihmetellään nyt sitten tähän jatkoksi omaa hemoglobiinia, joka tänään verenluovutuksen yhteydessä näytti lukemaa 172. Käsittääkseni aika korkealla mennään näin normikansalaiseksi. Merenpinnan tasolla asun ja K-P Kyrön kanssa en ole ollut tekemisissä.
 

Jyrla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves.
Ihmetellään nyt sitten tähän jatkoksi omaa hemoglobiinia, joka tänään verenluovutuksen yhteydessä näytti lukemaa 172. Käsittääkseni aika korkealla mennään näin normikansalaiseksi. Merenpinnan tasolla asun ja K-P Kyrön kanssa en ole ollut tekemisissä.

Normaalin rajat miehellä lienevät 134-167g/l, joten voidaan kyllä sanoa hemoglobiinisi olevan normaalia korkeampi.

Treeni ja verenluovutukset voivat nostaa arvoa, samoin kehon kuivuus.

Toinen merkittävä tekijä on sinun perimäsi. Toisilla hemoglobiini nousee luonnostaan korkeammalle, vaikkei mitään treeniä olisikaan päällä. Tunnetuin esimerkki lienee hiihtäjälegenda Eero Mäntyrannan tytär, jonka hemoglobiini huiteli lähellä kahtasataa ilman mitään treeniä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Toinen merkittävä tekijä on sinun perimäsi. Toisilla hemoglobiini nousee luonnostaan korkeammalle, vaikkei mitään treeniä olisikaan päällä. Tunnetuin esimerkki lienee hiihtäjälegenda Eero Mäntyrannan tytär, jonka hemoglobiini huiteli lähellä kahtasataa ilman mitään treeniä.

Perimä on varmaan aika iso tekijä tuossa. Vaikka en mikään himotreenaaja ole koskaan ollut vaan ihan vaan peruskuntoa pitelen yllä lenkkeilemällä niin kyllä se vaan yli 170 minullakin melkein koko ajan huitelee. En tiedä mitä tuo sitten olisi jos alkaisi oikein kunnolla jonkun ohjelman mukaan treenaamaan.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Voisi mennä moneenkin ketjuun, mutta ihmetellään tätä täällä. Tänään kävimme Raision McDonaldsilla syömässä. Tilasimme pari hampparia ja maksettiin luukulle yksi. Siellä hyvännäköinen ruskettunut tyttö kertoi, että ajakaa terassimme eteen keltaiseen ruutuun, tilaus tulee sinne. Tämä oli allekirjoittaneelle ihan uusi ilmiö. Yleensä safkat napataan toisesta luukusta. No, sitten kun sinne köröteltiin, niin siellä oli yksi auto pysäköitynä, hmmm, hieman oudosti ja siihen sitten yritettiin viereen. Samalla peilistä huomaan miten takanani oleva auto saa omat ruokansa jostain syystä luukusta kaksi. No, eipä sitten mitään kun vekslailemaan auton kanssa, jotta hän pääsee ohitseni.

Menee hetki ja seuraavat takaatulevat autot pysähtyvät myös epämääräisesti sinne tänne odottelemaan keltaisen alueen lähettyville. Noin viiden minsan päästä se eka auto sai ruokansa ja me sitten seuraavan viiden minsan jälkeen. Kun tyttö toi safkat, niin oli pakko kysyä mikä tämän systeemin idea oli. Kuulemma nopeuttaa toimintaa, jos tulee pieniä tilauksia. Niin. Rehellisesti sanottuna yksi typerimmistä jutuista mitä olen pitkään aikaan kokenut. Ihan oikeasti, maksu luukulta yksi ja safkat luukulta kaksi toimii vielä ihan hyvin.
 

tty_01

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Verkkouutiset - Poliisi pidätti Puolasta lannoitteita tilanneen suomalaismiehen

Mies tilasi Puolasta 10 kg räjähteisiin sopivaa lannoitetta.

Tunnustan heti, että minulla ei ole tietämystä siitä, millaisen paukun tuolla lannoitemäärällä saisi aikaiseksi, mutta ei tuo määrä kovin isolta kuulosta. Vai onko kyseessä joku erityisen hyvin räjähteeksi sopiva lannoite? Onko sellaisia myynnissä edes?

E: jaa sama aine kuin Norjan pommittajalla ja muitakin tarvikkeita löydetty asunnosta. Onkohan tosiaan ihan vakavasti otettava asia, vaiko joku "uteliaan" kokeilu? No varmaan tämän päivän aikana selviää.
 
Viimeksi muokattu:

d2uce

Jäsen
Katselin juuri vikat 30min naisten futisottelusta Islanti - Espanja. Ei mitään hajua mitkä kisat siellä on nyt meneillään, mutta ottelu päättyi 0-4. Näin tuon viimeisen maalin ja se oli, sanotaanko, melko koominen. Ajattelin, että tämä on joku harkkapeli tai arvokisojen alkusarjaa, koska Islanti näytti muutenkin kokolailla surkealta. Lisäksi ottelun maalikoosteessa oli pari muuta sellaista kymppiuutisten kevennykseksi sopivaa maalia.

Pelin päätyttyä selostaja kertoi Islannin suuntaavan katseensa seuraavaksi pronssiotteluun. Mietinpähän vaan, miltä ne alkusarjan pelit ovat sitten näyttäneet, jos Islanti on top4 maa.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK

Inttikaveri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK (Joukkue ja nimimerkki)
Menee hetki ja seuraavat takaatulevat autot pysähtyvät myös epämääräisesti sinne tänne odottelemaan keltaisen alueen lähettyville. Noin viiden minsan päästä se eka auto sai ruokansa ja me sitten seuraavan viiden minsan jälkeen. Kun tyttö toi safkat, niin oli pakko kysyä mikä tämän systeemin idea oli. Kuulemma nopeuttaa toimintaa, jos tulee pieniä tilauksia. Niin. Rehellisesti sanottuna yksi typerimmistä jutuista mitä olen pitkään aikaan kokenut. Ihan oikeasti, maksu luukulta yksi ja safkat luukulta kaksi toimii vielä ihan hyvin.

En ole Raision mäkissä töissä, mutta luulen että tuo on systeemi on tehty sitä varten, että jos sieltä tilataan jotakin mitä heillä ei ole valmiina odottamassa he pyytävät mennä pois edestä sitä odottamaan. Aivan kuten sisälläkin kun tilaa, he pyytävät menemään pöytään odottamaan. Ja jos taas niillä löytyy se tilaus sieltä valmiina niin he antavat sen suoraan. Aivan kuten sisälläkin. Mielestäni kuulostaa täysin järkevältä systeemiltä.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En ole Raision mäkissä töissä, mutta luulen että tuo on systeemi on tehty sitä varten, että jos sieltä tilataan jotakin mitä heillä ei ole valmiina odottamassa he pyytävät mennä pois edestä sitä odottamaan. Aivan kuten sisälläkin kun tilaa, he pyytävät menemään pöytään odottamaan. Ja jos taas niillä löytyy se tilaus sieltä valmiina niin he antavat sen suoraan. Aivan kuten sisälläkin. Mielestäni kuulostaa täysin järkevältä systeemiltä.

Tämänpäiväisen otannan perusteella todella järkevä, kun "terassialueen" kahden asiakaspaikan ympärillä oli neljä autoa sikin sokin drive-innin ajokaistaa tukkimassa ja muita vielä peesissä. Eihän niillä ole käytännössä yhtä Big Macia lukuunottamatta mitään muutenkaan valmiina, niin käyttäisivät vain vanhaa systeemiään. Ei siinäkään oikein nopeat voita kun ovat muiden autojen takana kun muut venaavat aivan liian pienellä odotusalueella.
 

Inttikaveri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK (Joukkue ja nimimerkki)
Tämänpäiväisen otannan perusteella todella järkevä, kun "terassialueen" kahden asiakaspaikan ympärillä oli neljä autoa sikin sokin drive-innin ajokaistaa tukkimassa ja muita vielä peesissä. Eihän niillä ole käytännössä yhtä Big Macia lukuunottamatta mitään muutenkaan valmiina, niin käyttäisivät vain vanhaa systeemiään. Ei siinäkään oikein nopeat voita kun ovat muiden autojen takana kun muut venaavat aivan liian pienellä odotusalueella.

Unohdin lisätä viestiini sen maininnan etten tunne oiken tuon Mäkin pihaa tai muita tapoja. Tässä minun lähimäkissäni on drive-inin vieressä paljon tilaa mihin voisi mennä odottamaan tilausta ja hampurilaisiakin paljon odottamassa, koska asiakkaita käy paljon. Mutta kuitenkin ihmettelin väärin ihmettelyäsi ja olen siitä syvästi pahoillani.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Unohdin lisätä viestiini sen maininnan etten tunne oiken tuon Mäkin pihaa tai muita tapoja. Tässä minun lähimäkissäni on drive-inin vieressä paljon tilaa mihin voisi mennä odottamaan tilausta ja hampurilaisiakin paljon odottamassa, koska asiakkaita käy paljon. Mutta kuitenkin ihmettelin väärin ihmettelyäsi ja olen siitä syvästi pahoillani.

Syytäkin olla. Oltiin Raision Mäkissä vain, koska oltiin Turun suunnalla ja poikettiin tuonne. Hesan Mäkeissä missä olen asioinut, niin en ole tuohon touhuun käytännössä törmännyt.

Ihmettelyn aihe on muuten myös miten Turun kokoisessa kaupungissa ei ole Mäkkiä ihan ydinkeskustassa. Joo, Hesen alue jne. mutta silti.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Ihmettelyn aihe on muuten myös miten Turun kokoisessa kaupungissa ei ole Mäkkiä ihan ydinkeskustassa. Joo, Hesen alue jne. mutta silti.
Turun alueella on kolme McDonald'sia: linja-autoasema (24h), Itäharjun Prisma ja tuo Raisio.
Missä muuten mahtaa olla seuraava McDonald's Turusta katsottuna? Onko Salossa?
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Turun alueella on kolme McDonald'sia: linja-autoasema (24h), Itäharjun Prisma ja tuo Raisio.
Missä muuten mahtaa olla seuraava McDonald's Turusta katsottuna? Onko Salossa?

Ne kerrat kun tuon linja-autoaseman Mäkin ohi on mennyt, niin on aina näyttänyt aivan täydeltä. On kuitenkin aavistuksen keskustasta syrjässä. Kyllähän tuolle varmasti ihan torinkin laidalla olisi kysyntää. Mielenkiintoista miten vanha keskustan Donalds aikoinaan joutui käsittääkseni väistymään. Nykyään siinä on yllättäen Hese.

Salo varmaan on lähin. Olettaisin, en tiedä.
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Johan on Iskelmä-Finlandia... Ihmettelen vähän.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös