Viime syksystä asti olen odotellut, että 2v määräaikainen sopimus ADSL-liittymästäni loppuu ja pääsen vaihtamaan Soneralle KotiTV:n ja Urho Totalin pariin. Nyt kun vaihto olisi noin kuukauden päästä ajankohtaista niin ajattelin vilkaista Soneran sivujen kautta millainen olisi tämän hetken tarjous. Tuolta Soneran sivuilta pitäisi nähdä juuri minun osoitteeseeni saatavilla olevat tarjoukset, kun syötän kaavakkeeseen postinumeron ja osoitteen. Yllättäen sivut sitten ilmoittavat, ettei osoitteeseeni saa mitään Soneran laajakaistapalveluita. Hämmentävää, kun ovat koko tämän kahden vuoden ajan aika aggressiivisesti mainostaneet niitä palveluita. Välillä on käyty liimailemassa oveen jotain "Tässä osoitteessa asuu onnenpekka"-tarroja ja postiluukusta satanut ihan kivoja tarjouksia. Keväällä minulla olikin 3kk ajan ilmaisessa kokeilussa 100M-laajakaista ja KotiTV + MTV3 kanavapaketti. Mainostuksella, hyvillä tarjouksilla ja ilmaisella koejaksolla saivat minut vakuuttumaan tuotteesta ja haluaisinkin nyt tilata sen. Ja sitten yllättäen nettisivujen mukaan ei muka ole mahdollista. Kokeilin huvikseen tuon seinässä olevan ethernet-portin kautta mennä nettiin ja kyllä se vaan edelleen sieltä tarjoaisi Soneran Extra-laajakaistan tilausta...
Ihmetyttää, että noin kriittisessä paikassa kusee nettisivut. Jää varmaan aika monta tilausta saamatta kun laajakaistaliittymäänsä kilpailuttaville potentiaalisille asiakkaille ilmoitetaan virheellisesti ettei voi saada tuotetta.