Ihmettelyketju

  • 6 345 403
  • 38 746

J.Petke

Jäsen
Ei kai oman mukavuuden ajatteleminen mitenkään epänormaalia ole. Ei toisaalta ole sekään, että kokee täysin luonnollisen tarpeen tulla vanhemmaksi.

Näinhän se on, että ilman lasta et voi ymmärtää minkälaista on olla lapsellinen. En ole ikinä kokenut tarvetta hankkia lapsia ja sitä juuri ihmettelinkin, että mistä moinen vaisto tulee. Ja nimenomaan se, että se tulee toisille ja toisille ei. Lapset ovat ihan ok kunhan eivät ole omia ja vanhemmat osaavat pitää ne kurissa. Niin monta kauhukakaraa on tullut nähtyä ja vanhemmista näkee miksi ne kakarat ovat juuri sellaisia.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Miten 20vuotias voi olla pankkineitinä ja miten pankkineiti voi sekaantua ryöstöön? Ihmemeininkiä.
Siis ihmetteletkö sinä nyt tässä sitä että miksi 20-vuotias on vielä neiti eikä vielä rouva, vai sitä että miten pankkitoimihenkilöiden palkat eivät ole sellaisia ettei lisäansiot houkuttelisi.
 

Paastainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP & 80-luvun HoNsU
Siis ihmetteletkö sinä nyt tässä sitä että miksi 20-vuotias on vielä neiti eikä vielä rouva, vai sitä että miten pankkitoimihenkilöiden palkat eivät ole sellaisia ettei lisäansiot houkuttelisi.

Itse ihmettelen että, jos neiti on jäänyt 17 vuotiaana kavalluksesta kiinni, niin kuinka pankki ottaa sen vielä hommiin.
Toisaalta helpottihan tuo poliisin hommia kun oli epäilty jo valmiiksi kirjoilla.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten 20vuotias voi olla pankkineitinä ja miten pankkineiti voi sekaantua ryöstöön? Ihmemeininkiä.

Siis ihmetteletkö sinä nyt tässä sitä että miksi 20-vuotias on vielä neiti eikä vielä rouva, vai sitä että miten pankkitoimihenkilöiden palkat eivät ole sellaisia ettei lisäansiot houkuttelisi.
Mä luulen, että scholl ihmettelee sitä, miten joku on voinut käydä hankenin niin nopeasti, että on jo 20 -vuotiaana töissä.
 

Hepitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olen tässä sivussa katsellut kun tutut muijat rupeavat paukkumaan paksuksi ja heillä on älytön kiire perustaa perhe. En ole koskaan ymmärtänyt tätä perheen perustamisen hienoutta. Nyt kun tutustuu naisiin niin aina tulee jossain vaiheessa puhe, että perhe pitäisi saada muutaman vuoden sisällä. Käsittämätön hoppu ja tarve luoda lisää ihmisiä tänne hienoon maailmaan. Facebookistakin olen ruksannut näkymättömiin kaikki vauvalliset koska minua ei juuri kiinnosta jos "meidän Aki" on juuri oppinut kääntymään vatsalleen. Olen varmaankin todella epänormaali kun en koe lainkaan tarvetta perustaa perhettä ja hankkia lapsia. Haluan elää elämää niin ettei aina tarvi miettiä hommia muiden näkökulmasta ensin. Jos joskus tulee todella tarve hankkia lapsia niin mieluummin harkitsisin adoptiota ulkomailta kuin tehdä ns. oma.

Yhdytään osittain tähän ja sampion ihmettelyyn. Perheen perustamisen -syndrooma tuntuu olevan valoillaan eli on ns. pakko. Tuon kautta perheen perustaminen johtaakin osittain tähän 50% eroamistilastoon.

Omasta mielestä perheen "perustaminen" tulee lähinnä luonnostaan siinä vaiheessa, kun on löytänyt jonkun kenen seurassa on niin mukavaa, että se kestää myös yhteisen lapsen tuomat haasteet. Tämä ei tarkoita pelkästään biologistalasta vaan myös adoptiolasta, joka vaatii parisuhteelta vielä suurempaa yhtenäisyyttä.

Tuo oman lapsen elämäntilanteiden hehkutus FB:ssa, livenä, ircissä jne. täytyy suhteuttaa muihin asioihin. Kuka hehkuttaa suosikkibändiä, omaa lätkäjengiä ,omaa lastaan? Sitä hehkutetaan mikä on itselle tärkeintä. Ei sitä mikä on muille tärkeintä. Osa hehkuttaa BB:n tapahtumia.

Ihmetellä voi kaikkia edellä mainittuja asioita, mutta silloin kun joku muu ihmettelee lätkäpäivityksiä niin ennen kuin alkaa kaverille vittuilemaan niin kannattaa miettiä mitä itse on ihmetellyt ja mitkä on kenenkin arvot.

-H-
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Miten 20vuotias voi olla pankkineitinä ja miten pankkineiti voi sekaantua ryöstöön? Ihmemeininkiä.

Scholl ei taida olla ihan perillä maailman menosta. Pari vuotta sitten kaveriani, joka opiskeli tradenomiksi, ei otettu kesätöihin pankkiin tiskille. Tämä siksi, koska ei tulisi kuitenkaan jäämään tulevaisuudessa tähän tehtävään. Pankin mukaan olisi ylikoulutettu siihen. Alempi tutkinto tästä on ilmeisesti sitten jokin kauppaoppilaitoksen käyminen ja sieltä valmistuessa ollaankin yleensä kevyesti alle 20v. Miksei silloin voisi olla pankkineitinä?

Ja jos esim. opiskelijat muista laitoksista ovat päässeet kesätöihin vaikka vahingossa, niin voivat olla 20v tietääkseni.

Kaiken kaikkiaan ihmettelen tätä scollin ihmettelemistä. Eihän siinä ole mitään logiikkaa.

Paastaisen tapaan ihmettelen kyllä työhönottajaa. Kaveri on jo kassatehtävissä jäänyt kiinni varastamisesta ja tästä palkitaan sillä, että pääsee leikkimään vielä isomman kassan kanssa. Jokin sanktio olisi rekrytoijalle ehkäpä paikallaan.
 

Hepitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Paastaisen tapaan ihmettelen kyllä työhönottajaa. Kaveri on jo kassatehtävissä jäänyt kiinni varastamisesta ja tästä palkitaan sillä, että pääsee leikkimään vielä isomman kassan kanssa. Jokin sanktio olisi rekrytoijalle ehkäpä paikallaan.

Tuskin neiti on CV:iin laittanut kyseistä kavallusta. Turvallisuusselvityksen tekeminen, kun ei ole sallittua kuin rajatuilla aloilla.

-H-
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Olen tässä sivussa katsellut kun tutut muijat rupeavat paukkumaan paksuksi ja heillä on älytön kiire perustaa perhe.

Liityn mukaan joukkoon ihmettelemään tätä asiaa. Tuttavapiirissä on paljon esimerkiksi entisiä koulukavereita (naisia) jotka ovat saaneet ensimmäisen lapsensa tyyliin 20 vuotiaina. Monelle on tullut jo useampiakin lapsia ja omakotitalot asuntolainoineen on toki myös hommattu jo. Vastaavasti toinen esimerkki on vuoden takaa kun opiskelutoverini ilmoitti tavanneensa mukavan naisen. Tästä hetkestä kului noin 3 viikkoa kun muuttivat asumaan yhteen ja tästä noin kuukausi eteenpäin nainen oli raskaana. Ja raskaus oli kuulemma täysin suunniteltu eikä vahinkolaukaus.

Itsehän en ole missään vaiheessa tuntenut mitään "imua" perustaa perhettä vielä 26 vuodenkaan iässä, mutta toisaalta en kyllä ole yhtään lapsi-ihmisiä muutenkaan joten monasti on tullut mietittyä että en aio perustaa perhettä koskaan.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ihmettelen mikä saa kenet tahansa katsomaan kyseistä ohjelmaa.

Näin olen minäkin aina ihmetellyt, mutta Jethron takia tuota on nyt ihan pakko katsoa. Ei muuten hullumman näköinen tuo ison J:n daamikaan, mikä Susa tuo nyt olikaan.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Näin olen minäkin aina ihmetellyt, mutta Jethron takia tuota on nyt ihan pakko katsoa. Ei muuten hullumman näköinen tuo ison J:n daamikaan, mikä Susa tuo nyt olikaan.
Tulipa itsekin katseltua Jethron tanssi. Vapun nauru sai tosin vaihtamaan kanavaa heti tanssin jälkeen.
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tieto siitä, että illalla saa seksiä.

Rehellisyys, köyhän perusoikeus. Niin kuin tyylikin. Itseäni ihmetyttää, miksi vielä ei ole perustettu "Kirjoitusoikeudet Nakkikastikkeelle takaisin, ja pian" -ketjua. Vai laitetaanko Mode -tätien viestilaatikko pursuamaan?
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Itseäni ihmetyttää, miksi vielä ei ole perustettu "Kirjoitusoikeudet Nakkikastikkeelle takaisin, ja pian" -ketjua.
Minä ihmettelen, jäikö joku oikeasti kaipaamaan hänen hengentuotoksiaan. Surkeita känniläisen mukahassutteluja.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Mikä Jone Nikulan funktio Tanssii tähtien kanssa -ohjelmassa on? Miksi Sanna on laitettu Juhan pariksi? Ihmettelen.
Erittäin hyvä kysymys. Siitä lähtien kun kyseinen pitkätukka lateli Idols-kilpailussa viisauksiaan, hänestä tehtiin suomalaisen keltaisen lehdistön oraakkeli ja kaikkitietävä taho. Oli kyseessä sitten muoti, naiset tai urheilu, niin Jone Nikulalta on tiedusteltava mielipide asiaan. Musiikkiasioissa hänellä lienee jotain ihan oikeatakin sanottavaa, mutta noin muuten ihan turisti minun silmissäni. Tämän tanssikisan tuomarointi on jo aika paksua verrattuna siihen, millaisia tanssiammattilaisia hänen vierellään istuu. Vähän kun laittaisi Jari Porttilan mäkihyppykisojen tuomariksi.

Simonille sen verran kyselyä, että onko kaltaisesti tosimies valinnut illan ohjelman tutzban tavoin, vai tyydytkö tänään ihan mielikuviin viestisi pohjalta?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Simonille sen verran kyselyä, että onko kaltaisesti tosimies valinnut illan ohjelman tutzban tavoin, vai tyydytkö tänään ihan mielikuviin viestisi pohjalta?
Kanavasurffailu johti siihen, että nauliuduin hetkiseksi toljottamaan Silvon ryntäitä, mutta vaihdoin toki kanavaa vikkelästi SS:n poistuttua ruudusta. Vaikka vois sitä Helena Ahti-Hallbergiakin katella jonkin aikaa, Sanna Hirvaskarista puhumattakaan.
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
Erittäin hyvä kysymys. Siitä lähtien kun kyseinen pitkätukka lateli Idols-kilpailussa viisauksiaan, hänestä tehtiin suomalaisen keltaisen lehdistön oraakkeli ja kaikkitietävä taho. Oli kyseessä sitten muoti, naiset tai urheilu, niin Jone Nikulalta on tiedusteltava mielipide asiaan. Musiikkiasioissa hänellä lienee jotain ihan oikeatakin sanottavaa, mutta noin muuten ihan turisti minun silmissäni. Tämän tanssikisan tuomarointi on jo aika paksua verrattuna siihen, millaisia tanssiammattilaisia hänen vierellään istuu. Vähän kun laittaisi Jari Porttilan mäkihyppykisojen tuomariksi.

Jone Nikulasta on tehty viihdemaailman Joni Vesalainen. Mies, jonka kommentti on saatava joka asiaan nakkikastikereseptistä kuudennen ydinvoimalan rakennuslupaan. Jonihan kommentoi sitten kaikkea, mikä lasketaan kategoriaan urheilu.

Sinänsä näitä joka tuutin asiantuntijoita on yleensä katsonut alkuun ylöspäin, mutta kyllä nykyisin kummankin mielipiteet ovat ihan diipadaapaa, kun niitä on niin paljon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös