Ihmettelyketju

  • 6 389 375
  • 38 805

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oletko juonut viime aikoina grappaa? Kyseisen aineen runsas nauttiminen saattaa johtaa tilaan, jossa sisälläsi asuva kulturelli intellektuelli ja raavaan maskuliininen lätkäjätkä alkavat kamppailla keskenään.
Aika maltillisesti olen viime aikoina elellyt juomien suhteen, mutta kyllähän tuo selvästi kulturelli-minän ja aidon lätkä-minän välistä kamppailua oli. Syvällä sielussa unessa kyllä käytiin sillä vielä pieni hetki heräämisen jälkeenkin ketutti se, etten löytänyt kiekkoa. Vasta istumaan noustua ajattelin että jaahas, sillä lailla tällä kertaa.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Maailman 20 seksikkäintä miestä laitettu järjestykseen ja listalla on mitälie pikkumukuloita. Missä ovat herrat Sean Connery ja Clint Eastwood kysyn minä näin heteromiehenä? On tää maailma vaan ihmeelliseksi mennyt ja aina vaan ihmeellisemmäksi menee.
Kyllä minä näin heteromiehenä ihmettelisin jos maailman 20 seksimmän naisen listalla olisi jotain seitsemänkymppisiä mummoja.
 

Red Devil

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, TPS, HC Boners
Tänään K-marketissa tapahtunutta:

Ostin ruokaa. Punnitsen aina kurkut, paprikat ja muut valmiiksi yksittäispakatut hevi-tuotteet tyyliin 2 vaa'alle, toiseen tarra. Tällä kertaa ostin 2 paprikaa, punaisia vieläpä. punnitsin paprikat yhdessä, joten vain toiseen tarra. Yleensä kokeneet (yli 3 viikkoa töissä olleet) kassaneidit ymmärtävät asian ja heittävät toisen paprikan ilman viivakoodin lukua liukuhihnan loppupäähän. Tällä kertaa nuori tyttö, todennäköisesti lomatuuraaja, tuntui kuitenkin olevan aivan kassalla, joten mainitsin ääneen, että tuossa paprikassa on noiden molempien hinta. Meni hetki, että tyttö ymmärsi, ja sanoi "aa okei.", piippasi paprikan, pisti molemmat pakkauspäähän, mutta HETKINEN, ottikin tarralla varustetun tuotteen takaisin ja löi sen toiseen kertaan. Selitin, ettei sitä samaa paprikaa tarvitse kahteen kertaan piipata, koska punnitsin ne yhdessä, johon tuli vastaus "öö joo kyl mä tiiän, mulle on vaan neuvottu et näin pitää tehä". Enpä viitsinyt siinä enää alkaa jankkaamaan ja ajattelin, että tuon muutaman kymmenen sentin menetyksen voin kyllä antaa olla.

Miksi tehdä asioista liian vaikeita kassaneideille?
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Miksi tehdä asioista liian vaikeita kassaneideille?
Itse ainakin koitan mahdollisimman paljon välttää niitä HeVi-osaston pikkumuovipusseja. Yleensä siis lätkin tarrat suoraan tuotteen kylkeen, tai mahdollisesti sitten pakkaan kaikki samaan kassiin, johon lätkin sitten kaikkien tarrat. Ainakin itselle tää on ihan ekologinen valinta, kai tälle nyt muitakin syitä voi keksiä.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Kyllä minä näin heteromiehenä ihmettelisin jos maailman 20 seksimmän naisen listalla olisi jotain seitsemänkymppisiä mummoja.

Tässä asiassa naiset ja miehet ovat hieman eri juttu, mutta olihan tuo viestini sentään hieman kieli poskella heitetty. Ei toki silti muuta sitä tosiasiaa, että nuo mainitsemani henkilöt olivat aikoinaan ja ovat toki edelleenkin vähän eri kaliiberin miehiä kuin nuo listatut 20 miestä ja "miestä". Ja itse asiassa nuo "pojat" ovat jo 80-vuotiaita.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Itse ainakin koitan mahdollisimman paljon välttää niitä HeVi-osaston pikkumuovipusseja. Yleensä siis lätkin tarrat suoraan tuotteen kylkeen, tai mahdollisesti sitten pakkaan kaikki samaan kassiin, johon lätkin sitten kaikkien tarrat. Ainakin itselle tää on ihan ekologinen valinta, kai tälle nyt muitakin syitä voi keksiä.
Minä taas säästän ne muovipussit, koska niihin on kätevä laittaa kosteutta tihkuvat kahvinsuodatipussit. Muuten ne vuotavat roska-astian pohjalle ikävää litkua. Yleensä tulee tehtyä niin, että punnitsee esim. chilit ja valkosipulit erikseen, mutta laittaa ne samaan pussiin, jonka kylkeen ne tarrat teipataan. Kunhan muistaa sanoa kassahenkilölle, että siinä on sitten useampi tarra.

Tässähän tuli kaksi Pirkka-niksiä kerralla. Sukkahousuja en suosittele, kun ne eivät ole kosteudenpitäviä.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Yleensä tulee tehtyä niin, että punnitsee esim. chilit ja valkosipulit erikseen..

Mistä ostat irto-chilejä? Siis punnittavia. Monesti olen kaupoissa katsonut jos löytyisi, mutta ei ole vastaan tullut. En viitsi alkaa tilaamaan mistään jos/kun ovatkin sitten niin vahvoja ettei tällainen noviisi niitä pysty syömään. Olen nähnyt kyllä ihan K-kaupassakin muoviin pakattuja muutaman pitkän punaisen chilin pakkauksia, mutta ei ole mitään hajua mitä lajiketta ja kuinka vahvoja ne ovat.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mistä ostat irto-chilejä? Siis punnittavia. Monesti olen kaupoissa katsonut jos löytyisi, mutta ei ole vastaan tullut. En viitsi alkaa tilaamaan mistään jos/kun ovatkin sitten niin vahvoja ettei tällainen noviisi niitä pysty syömään. Olen nähnyt kyllä ihan K-kaupassakin muoviin pakattuja muutaman pitkän punaisen chilin pakkauksia, mutta ei ole mitään hajua mitä lajiketta ja kuinka vahvoja ne ovat.
Stockalta (Itis) ja Cittarista (Columbus). Keskimäärin hollantilaista melko mietoa lajiketta. Joskus osuu hiukan tujumpaakin. Viimeksi Stockalta ihan ok vihreitä chilejä, joissa oli jopa hiukan potkua, muttei liikaa. Ihan arkikäyttöön vaan, ei mitään extremeä.

PS. Suosin noita irtochilejä siksi, että valmiiksi pakatuissa on yleensä liikaa noita, kun ei ihan joka päivä tuoretta tarvitse.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Minä taas säästän ne muovipussit, koska niihin on kätevä laittaa kosteutta tihkuvat kahvinsuodatipussit. Muuten ne vuotavat roska-astian pohjalle ikävää litkua.
Suodatinpussihan pitäis laittaa biojätteeseen, ja ainakin oma biojätepussi tyhjenee melkein joka päivä kun ovesta ulos poistun, muuten se alkaa haisemaan.
Mistä ostat irto-chilejä?
Citymarketeissa on nykyään hyvä valikoima chilejä, löytyy perus-hollantilaista mietoa, habaneroja, ajia ja jopa nagaa. Samoin erilaisia kastikkeita löytyy hyvin.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Kiitoksia kummalekin vastauksista.

Ihmettelen mitähän sitä tekisi tänään ruokaa. Muksujen takia pitäisi jokaisessa murkinassa vissiin olla spaghettia ta makaroonia. Tulee korvista ulos. Taidan pakottaa vastavuoroisesti ne syömään chilejä jahka pääsen kaupoille. Vuoroin vieraissa.
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Muksujen takia pitäisi jokaisessa murkinassa vissiin olla spaghettia ta makaroonia. Tulee korvista ulos. Taidan pakottaa vastavuoroisesti ne syömään chilejä jahka pääsen kaupoille. Vuoroin vieraissa.

Oikein, kosta niille kaikki kokemasi vääryys! Vapauta itsesi alistumisen ikeestä!

Nappuloita on tavattoman helppo huijata syömään lähes mitä tahansa ruokaa, sitten kun jälkeenpäin kertoo safkan ainesosat niin joko a) jatkossa erilaiset ruoat uppoavat ilman ennakkoluuloja tai b) mitään muuta ei suostuta syömään kuin sitä saatanan spagettia ketsupin kanssa. Jos käyttäisin eri nimimerkkejä, niin tässä tapauksessa se olisi 'jauhelihakastike, jossa yli puolet sieniä'.

Kokeile, meneekö nuudelit läpi.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Nappuloita on tavattoman helppo huijata syömään lähes mitä tahansa ruokaa....

Meillä tehokkain tapa on olla tarjoamatta niille sitä ollenkaan. Jos menen melkein minkä tahansa safkan kanssa syömään enkä puhu kummallekaan mitään, niin ovat takuuvarmasti siinä norkoilemassa. Ja maistavat myös (joka johtaa yleensä siihen, että mun ei sitten kyllä tarvitse syödäkään). Jos alan kysymään ja tarjoamaan, niin ei mitään toivoa.

Ihme pellejä. Ehkä ne tokenee chili-koulutuksen jälkeen...
 
Viimeksi muokattu:

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Tässähän tuli kaksi Pirkka-niksiä kerralla. Sukkahousuja en suosittele, kun ne eivät ole kosteudenpitäviä.

Sukkahousuissa voi kantaa chilit, sipulit ja leivänpaahtimet kaupasta punnitsematta ja maksamatta. Mustalaisnaisilta nämä niksit.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
... Jos käyttäisin eri nimimerkkejä, niin tässä tapauksessa se olisi 'jauhelihakastike, jossa yli puolet sieniä'.

Kokeile, meneekö nuudelit läpi.

Söimme juuri perheen kanssa lihakastiketta, jossa oli kuivattuja suppilovahveroita joukossa (ja loraus punaviiniä). Pojan kaveri sai kuulla tämän ruokailun jälkeen ja kertoi inhoavansa sieniä tai ainakin inhosi aikaisemmin.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Ihmettelen miksi ihmiset kirjoittavat ketsupin muodossa ketchup? Jos Felixin purkissa on teksti perseellään, ei se tarkoita sitä että se silti suomea on. Tämä ei ollut kuitti pelkästään Schollille, vaan noin yleisesti ja tuli mieleen tuosta viestistä.
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Ihmetyttää miksi jotkut kirjoittavat nimim scholl isolla alkukirjaimella? Tämä ei ollut tarkoitettu edelliselle kirjoittajalle.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Ihmetyttää miksi jotkut kirjoittavat nimim scholl isolla alkukirjaimella? Tämä ei ollut tarkoitettu edelliselle kirjoittajalle.

Minä ainakin pidän nimimerkkiä erisnimenä, joka kuuluukin kirjoittaa isolla. Suurempi ihmetyksen aihe pitäisi olla se miksi niin monet kirjoittavat nimimerkkinsä pienellä. Maailma on ihmeitä täynnä.
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Tuohan menee yhteen sen kanssa, että kirjoittaa 'spaghetti'.

Voisin veikata lyhyellä saksankielentaidollani, että kyseinen hahmo kirjoittaa ne niin kuin kirjoittaa, koska on vain yksi ja oikea kieli ja se on saksa. Varsinkin kun schollista on kysymys.

Rommelille: niin, nimimerkithän on vain nimimerkkejä, itse en ainakaan niitä erisniminä pidä, vaikka niitä ovatkin.
 

Viljuri

Jäsen
Koska lähes kaikkialla muuallakin Euroopassa tehdään niin, mutta ei meidän junttien Suomessa. Nih!

Kuuluisi tietysti enemmän siihen ketjuun, jossa ihmetellään maitoa ja muita suomalaisia perinneruokia, mutta "Euroopassa" ketsuppia ei ole tarjolla pöydässä, sikäli mikäli kysymyksessä on asiallinen ateria.

Se on sitä paitsi tulkittavissa loukkaukseksi kokkia kohtaan, jos automaattisesti pyytää "kaikki mausteet" pöytään. Nakkikioskit ovat luonnollisesti erikseen.
 
Viimeksi muokattu:

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Minä ainakin pidän nimimerkkiä erisnimenä, joka kuuluukin kirjoittaa isolla. Suurempi ihmetyksen aihe pitäisi olla se miksi niin monet kirjoittavat nimimerkkinsä pienellä. Maailma on ihmeitä täynnä.

Minä taas tietoisesti kirjoitan nimimerkkini pienellä koska kyseessä on nimimerkki keskustelupalstalla eikä minun nimeni. Jos kirjoittaisin tänne omalla nimelläni, kirjoittaisin käyttäjätunnuksen automaattisesti isolla.

vlad.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös