Ihmettelyketju

  • 6 373 641
  • 38 790

Siim72

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L.A. Kings
Itsehän olen siitä onnellisessa tilanteessa, että herääminen ei ole minulle mikäään ongelma. Sanotaan vaikka, että 4h unien jälkeen jaksan herätä samantien ilman mitään vitutusta. Toki, se väsymys iskee muutaman tunnin päästä koulussa/töissä. Minun ongelmani on aina ollut se, etten oikein osaa nukahtaa.

Ja mikä ihme siinä, ettei "pysty" nukkumaan? Tänäänkin on vapaa-päivä, nukkumaan menin n. klo 03.30, mutta heräsin tossa 09.30. Eikä uni tullut enää oikein silmään, erikoista, kun olisi mahdollista nukkua, niin ei vaan pysty. Kyllähän nyt 6h unen jälkeen luulisi, että vielä pari tuntia ainakin nukkuisi. Varsinkin kun univelkaa kerääntynyt taas viikon ajan suht reippaasti. Hassua.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ja mikä ihme siinä, ettei "pysty" nukkumaan? Tänäänkin on vapaa-päivä, nukkumaan menin n. klo 03.30, mutta heräsin tossa 09.30. Eikä uni tullut enää oikein silmään, erikoista, kun olisi mahdollista nukkua, niin ei vaan pysty. Kyllähän nyt 6h unen jälkeen luulisi, että vielä pari tuntia ainakin nukkuisi. Varsinkin kun univelkaa kerääntynyt taas viikon ajan suht reippaasti. Hassua.

Samoja piirteitä itsessänikin havaittavissa.

Menin nukkumaan tuossa yhden-kahden aikaan ja heräsin kahdeksan aikaan. Olisin voinut ihan yhtä hyvin vielä nukkua pitempäänkin kun työttömänä olen, mutta minussa on sitä vikaa etten saa uudelleen kovin helposti unen päästä kiinni mikäli olen jo kertaalleen herännyt. Tämän takia harvoin saan nukuttua edes päikkäreitä. Herääminenkään ei tuota itsellänikään vaikeuksia normaalisti vaan aika helposti pääsen ylös silloinkin kun on tarvetta herätykselle.

Tuohon sinun tapaukseesi saattaa toisaalta vaikuttaa myös vuorokausirytmi? Itselläni ainakin on usein myös niin, että mikäli olen tehnyt aamuvuoroja monta perätysten niin se rytmi jää ikäänkuin päälle ja ensimmäisenä vapaapäivänä ainakin sitä herää aikaisin.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Ja sitten valitetaan, kun mä olen huonolla tuulella... En mä haluais olla. Voin myös ihmetellä sitäkin, miksi mua edelleenkin ihmetyttää ja vituttaa aamutoiminta tässä huushollissa.

No, ainakin jollain on aikaa aamulla kirjoittaa asiasta tänne. Meillä se ei ole mahdollista ja olen alkanut heräämään normaalia aikaisemmin, jotta pahemmilta ryysiksiltä ja kolareilta himassa vältytään. Lähden nykyjään pahimman säpinän seasta normaalia aiemmin duuniin.

Tuo torkkusysteemi ei tulisi meillä kuuloonkaan. Se kyllä vituttaa, että alakerran naapuri aloittaa välillä tuon shown klo 6.00 ja jatkaa sitä melkein tunnin. Hyvin kuuluu meille ja vituttaa. Onneksi viime aikoina on ollut hiljaisempaa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Mikä helvetti siinä on, ettei ihminen voi nousta ylös herätyskellon soidessa? Miksi pitää terrorisoida muita torkuttamalla esim. puoli tuntia? Eikö sitä kelloa voi laittaa suoraan soimaan myöhemmin?
Sulla on ilmeisesti valvontakamera meidän makuuhuoneessa, sen verran tarkoin kuvailet rouva Evilin aamurutiineja.
 

Pordinard

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buffalo Sabres
Jaa? Minun mielestäni torkku-toiminto on lähes jumalainen keksintö. Tulee aina laitettua herätys tarpeettoman aikaiseksi jotta ehtii kunnolla torkkuilemaan ennen kuin on pakko nousta ylös. Kolmesta kymmeneen torkkua menee joka aamu. Tykkään laskea kellosta montako torkkua minulla on vielä aikaa. Joskus alkaa viimeisen torkun aikana jo kyllästyttämään ja tekee mieli nousta ylös, mutta odotan aina äänimerkkiin asti.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kaikki eivät ole aamuihmisiä. Olenhan jo kuuluisa siitä, ettei mulle kannata soitella työasioissa ennen ensimmäistä kahvikupillista.

Kummasti tuo karvavekkari helpottaa kyllä heräämistä.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Ihmettelen naisia. Miten vitussa voi joku kiinnostua juopon retkuun, joka ei edes ajatellut lähtevänsä naisia katsomaankaan, vaan juomaan. Nyt ollaankin kohta jo talutusnuorassa..ihme touhua!
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Itse torkutan kyllä parhaimpina aamuina sen kymmenen kertaa. Emäntä valittaa siitä ja en ole yhtään sen pirteämpi, kun jos heräisin heti. Ainut hyvä puoli siinä on se, että kun huomaamatta painaa koko hälytyksen pois, niin sitten vähän ajan kuluttua huomaa, että kello on jo niin pirusti. Siitä singahtaa saman tien ylös, pikaiset aamutoimet ja töihin. Ei paljon vetkuttelua enää eikä väsytä! Joutuu sitten olemaan vaan tunnin pidempään töissä.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Voi jumalauta! Ei voi muuta kuin ihmetellä sellaista, että syödään myrkkysieniä. "Aila söi kuusi kärpässientä". Mielestäni myrkkysienten syöjät ja alkoholilla maksakirroosin itselleen hankkineet pitäisi siirtää viimeiseksi elinsiirtolistalle. Miten joku voi olla niin tyhmä?
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Minun mielestäni torkku-toiminto on lähes jumalainen keksintö. Tulee aina laitettua herätys tarpeettoman aikaiseksi jotta ehtii kunnolla torkkuilemaan ennen kuin on pakko nousta ylös. Kolmesta kymmeneen torkkua menee joka aamu. Tykkään laskea kellosta montako torkkua minulla on vielä aikaa.

Tätä minä olen aina ihmetellyt.

Eikö olisi paljon mukavampi nukkua heräilemättä niin pitkään kuin mahdollista ja jättää ne torkut väliin? Näin olisi olokin paljon pirteämpi.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Eikö olisi paljon mukavampi nukkua heräilemättä niin pitkään kuin mahdollista ja jättää ne torkut väliin? Näin olisi olokin paljon pirteämpi.

Ei. Ensimmäisellä torkulla herätään syvästä unesta, ja toisella siitä horteesta, kun ollaan jo henkisesti valmiita heräämään. Ensimmäisellä pirinällä voi herätä vain jos sattumalta ei ole unen syvimmässä vaiheessa.

Ihmettelen, miten hyvä mieli voi tulla siitä, että tekee edes jotain, mikä liittyy oman alan hommiin, vaikkei siitä makseta juurosenttiäkään.
 

ditrim

Jäsen
Ihmettelen naisia. Miten vitussa voi joku kiinnostua juopon retkuun, joka ei edes ajatellut lähtevänsä naisia katsomaankaan, vaan juomaan. Nyt ollaankin kohta jo talutusnuorassa..ihme touhua!

Ja kohta loppuu se juopporetkuilukin. Hulttiomiehet ovat naisille pelkkiä muuttamisleikkejä - "Katso millaisen minä sain kesytettyä". Sitten jos et taivu niin olet mulkku, kusipää ja alkoholisti. Vaikka sitten olisitkin vain joku edellämainituista. Tai sitten voit tyytyä seuraamaan Liisaa naru kaulassa pitkin kavereiden Tupperware-kutsuja. Ainoa toivo harmaissa tupperijuhlissa on se, että Liisan bestiksen Maijan, miesystävä Jari olisi viinamäen miehiä.

Sitten saatte rumia lapsia joita saat rakastaa kuin omiasi, vaikka ne jostain kumman syystä näyttävätkin ihan Liisan bestiksen Maijan miesystävältä. Kun oikeasti alat kiintyä noihin äpäröihin, Maija muuttaa maalle iso kyrpäisen Jarin kanssa kasvattamaan luomutomaatteja ja herneitä. Sitten olet taas vapaa, paitsi elätysmaksuista, joita makselet mukavasti vielä 10-12 vuotta.

Kannattaa siis juoda itsensä ihan siltaan saman tien ettei mitään pääse kehkeytymään.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Jelena Isinbayeva ei mahtunut IS:n äänestyksessä "yleisurheilun MM-kisojen seksikkäin naisurheilija" kolmen parhaan joukkoon. No makuasioistahan ei sovi kiistellä. Niistä pitää tapella.
 

mtuq

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmettelen suuresti, että onko järjenkäyttö ja asennusohjeitten lukeminen järjestelmällisesti kielletty niin sähkö-, kuin putkihenkilöiltäkin.

Pitääkö kaikki, jumalauta, ilman alan koulutusta tulla kertomaan jälkikäteen tyyliin:

"no ei se nyt noin voi olla, johan asennusohjeessa sanotaan. Eikö yhtään näyttänyt hölmöltä tommosena, vai?" tai "jaa että, teit vaan etkä juuri kysellyt. Tuliko mieleen kysyä joltain, että vaatiiko tämä jotain muutakin, ennen omatoimista tekemistä, tai jos vaikka olisit vilkaissut niitä speksejä.

Ja kaikkea siltä väliltä.

Jälkeenpäin sitten saa kuulla, että "kun se on niin vaikeeta korjata.. Blaa Blaa ja Bää Bää" ja aina saa potkia väkisin, että saa hommansa tehdyksi.

En ole varma puuttuvatko aivot vai ammattiylpeys.
 

wundermann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, LUFC
Ihmettelen suuresti, että onko järjenkäyttö ja asennusohjeitten lukeminen järjestelmällisesti kielletty niin sähkö-, kuin putkihenkilöiltäkin.

Pitääkö kaikki, jumalauta, ilman alan koulutusta tulla kertomaan jälkikäteen tyyliin:

"no ei se nyt noin voi olla, johan asennusohjeessa sanotaan. Eikö yhtään näyttänyt hölmöltä tommosena, vai?" tai "jaa että, teit vaan etkä juuri kysellyt. Tuliko mieleen kysyä joltain, että vaatiiko tämä jotain muutakin, ennen omatoimista tekemistä, tai jos vaikka olisit vilkaissut niitä speksejä.

Ja kaikkea siltä väliltä.

Jälkeenpäin sitten saa kuulla, että "kun se on niin vaikeeta korjata.. Blaa Blaa ja Bää Bää" ja aina saa potkia väkisin, että saa hommansa tehdyksi.

En ole varma puuttuvatko aivot vai ammattiylpeys.

Meillähän kävi juuri töissä joku tyyppi asentamassa pressokonetta ja totesi sitten siinä, että suodatin on vatmaan paskaa täynnä, kun ei tunnu toimivan. Kollega kertoi tän ja kysyin siltä, että koittiko se edes laskea eri paikoista sitä vettä. (Meillä on tosiaan ollut putkiremppa tossa ja edellisen koneen kanssa on ollut jo hetken ongelmia. Ongelmat on liittynyt nimenomaan siihen, että vesi ei kulje halutulla tavalla.) No ei, tampio duunikaveri ei edes kysynyt mitään, tyytyi vaan siihen että suodatin vaihdetaan parin päivä kuluttua. No, pari päivää kuluu ja sama asentaja tulee paikalle, vaihtaa suodattimen ja toteaa, että vika on paineentasaajassa. VITTU. Putkimies paikalle ja tuplalasku.

Kiva. Se suodatin olis ilmeisesti pitänyt vaihtaa jo n. puoli vuotta sitten. Siis, päällikkö ryssii , asentaja ryssii ja kollega ryssii, asentaja jatkaa ryssimistään ja loppulasku oli firmalle monta tonnia. Näinhän ne hommat hoituu. Puhutaan siis firmasta jossa on vakituisia työntekijöitä viisi(5) kappaletta. Antaa jotain kuvaa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Jelena Isinbayeva ei mahtunut IS:n äänestyksessä "yleisurheilun MM-kisojen seksikkäin naisurheilija" kolmen parhaan joukkoon. No makuasioistahan ei sovi kiistellä. Niistä pitää tapella.
On vähän turhan maskuliininen ollakseen heteromiehen silmään seksikäs.
 

Blasph

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Mikähän ihme se on kauppaan mennessä, että miksi niihin puljun oviin on aivan pakko hidastaa niin pirusti että oikein saa ihmetellä. Samalla sitten kuljetaan niin keskellä isossa ryppäässä ettei ohi pääse millään. Kyllä ne automaattiovet aukeavat (aukioloaikojen niin salliessa), ettei niitä useimmitenkaan tarvitse varoen lähestyä. Ja vaikka joskus tarvitseekin vähän ennakoida sitä ovea, niin siihen ei tarvitse jäädä tientukoksi muille.

Toinen samankaltainen tilanne on, että miksi siihen kaupan ovien välittömään läheisyyteen on ruuhka-aikana jäätävä rupattelemaan? Tilaa on varmasti aivan riittämiin vaikkapa 50 metriä sivumpana, jos sitä tuttavaa on aivan pakko sillä hetkellä jäädä haastattelemaan.
 

J.Petke

Jäsen
Mikähän ihme se on kauppaan mennessä, että miksi niihin puljun oviin on aivan pakko hidastaa niin pirusti että oikein saa ihmetellä.

Tähän liittyen minua vituttaa suunnattomasti se kun ihmiset menevät kauppaa ja heti kun pääsevät niistä kaupan porteista sisään niin on pakko heti pysähtyä keskelle väylää. Eikö sitä perkele voi kävellä vaikka neljä metriä ja siirtyä siihen käytävän reunaan ihmettelemään, että "ai tällänen kauppalappu tällä kertaa"
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Onko Vaasan Sportin kannattajat keskimääräistä tyhmempää porukkaa? Sportin talous -ketjussa noin puolet joukkueen kannattajista uskoo seurajohdon pikaisesti kyhäämät hätävalheet täytenä totena.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös