Ihmettelyketju

  • 6 390 504
  • 38 805

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihmettelen mikä helvetin ohjelma Dr.Phil oikein on? Joka kerta kun osun kanavalle, joku perhe käy läpi kuinka isoisä käytti perheen tytärtä hyväkseen. Kaikki osapuolet vastailevat kuin mitkäkin ammattilaiset ja käyvät tälläistä aihetta läpi jonkun Dr.Philin kaltaisen douchebagin kanssa. Perhe kuulemma esiintyy valeasussa, jotta pysyisivät tuntemattomina. 10 dollarin peruukki ja silmälasit kieltämättä hämäisivät ketä vaan.

MACK
 

Viljuri

Jäsen
Odotellaan nyt sen käräjäoikeudenkin kantaa asiaan, sillä toisinaan käräjäoikeus voi yllättää, ja antaa tuomionsa jopa lakiin perustaen.

Se, että syyttäjä ilmoittaa rangaistusvaatimuksellensa vaihtoehtoja, onkin tietysti todella merkittävä seikka. Halla-aholaisten tulisi näissä kysymyksissä pitää nopea 101-kurssi, sillä epä-älyllisyydet näiltä osin syövät varmasti uskottavuutta.

Ja jos ei muuta, niin ei varmaan kukaan tohtorismies halua juuri sitä menettää. Pari euroa on aivan toinen asia.
 

HemmoP

Jäsen
Minkä takia jotkut "allekirjoittavat" viestinsä, turhatkin, nimimerkillään jollakin keskustelupalstalla ?

"Nimi tässä näyttää vakuuttavalta" ?
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minkä takia jotkut "allekirjoittavat" viestinsä, turhatkin, nimimerkillään jollakin keskustelupalstalla ?

"Nimi tässä näyttää vakuuttavalta" ?

Tota on ihmetelty täällä jo arviolta 12-15 kertaa, vastauksia pitäisi kehittää jotta saataisiin uusia ihmetyksiä hiljalleen kuvioihin. Ei siihen varmaan valitettavasti mitään tieteellistä ja absoluuttista totuutta selviä vieläkään. Kieltämättä yksi elämän mystisimpiä asioita.

MACK
 

paistio

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Ottawa Senators
Ihmettelyä aiheuttaa ihmisten kova tarve spekuloida ottamatta selvää. Ammattikorkeakoulussa ei korkeita palkkoja makseta muille kuin tekniikan ja liikenteen alojen opettajille.

Tähän on itseasiassa aika hyvät syyt.

Jos arvoisa varjo selvittää työehtosopimuksesta kelpoisuusehdot niin syy alkaa selvitä. Ollakseen pätevä opettaja ammattikorkeakoulussa tulee opettajalla olla akateeminen korkeakoulututkinto, vähintään kolmen vuoden työkokemus alalta (opetustyö itsessään ei kelpaa ja työkokemus hankittava tutkinnon suorittamisen jälkeen) ja tähän päälle vielä aikuiskasvatuksen/pedagogiikan opinnot.

Voit kuvitella, että tekniikan ja liikenteen alalla päteviä ihmisiä ei pikkurahalla saa. Ja voin myös kertoa, että työ ei ole helppoa eikä kevyttä. Kokonaistyöaikaan kuuluvat tekevät 1600 tuntia vuosityöaikaa suurinpiirtein 9kk aikana kun opetus pyörii. Päivät ovat pitkiä ja työaika epäsäännöllistä. Tunnit aamulla, 2-3 tuntia taukoa, 4 tuntia luentoa tai labroja.

Opiskelijoista nykyisen rahoitusmallin mukaisesti maksetaan sisääntulovaiheessa, jotta homma pyörii ja suurin osa tulee valmistumisen yhteydessä.

Palkat ovat muuten julkista tietoa, eli löytyvät sentilleen työehtosopimuksista, jotka ovat netissäkin löydettävissä.

AMK:lle ja yliopistolle on molemmille paikkansa, ihmetyttää että tästä jaksetaan aina vääntää. Jos minulta kysytään, niin AMK ja yliopisto yhteiseksi kandin/inssin papereihin asti ja parhaat jatkaa maisteriksi..
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Ai että teki Eetvarttia. Heti herättyäni, ja noin 10 minuuttia sen jälkeen, luulin olevani überkanuunassa. Sittemmin alkoi päässäni valjeta, ettei minulla ollut mitään muuta kuin karmean morkkiksen oireita ja tajusin, että en ole juonut alkoholia.

Mitähän psykologia on mieltä tällaisesta tapauksesta? Ihminen voi moraalisesti pahoin, koska luulee tehneensä jotakin sellaista, jota ei ole tehnyt?

Ja kysymys ei tässä koske kännikohelluksia "mitä mä sanoin sille, vedinks mä sitä pataan, jäiköhän se henkiin?" jne...
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Mitähän psykologia on mieltä tällaisesta tapauksesta? Ihminen voi moraalisesti pahoin, koska luulee tehneensä jotakin sellaista, jota ei ole tehnyt?

Tästä tuli mieleen tositarina n. 10 vuoden takaa.

Entinen naapurimme jolle hapan maistui aika hyvin, ajoi kerran ratsiaan ja huusi ääneen että "ei vittu nyt lähti kortti."

Hetken panikoituaan muisti että "eiku vittu enhän mie juonukaan eilen."

Oli ollut jotkut sukujuhlat jossa oli ollut selvinpäin. Ja tuo oli ehkä toinen niistä kuivista päivistä vuodessa.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihmettelen ja arvuuttelen tässä sitä, että olenkohan jotenkin todella pahasti poikkeava vai menetänkö jotakin, kun en ole TV-sarjoista kuten big brother tai salkkarit tai vastaavat koskaan katsellut 5 minuutin pätkää enempää. Keskusteluista päätellen jotkut seuraavat noita varsin tiivisti, mutta eikös tuollainen ole jo rasite, jos joka päivä täytyy nähdä joku ohjelma ja mitä ihmettä siitä voi saada?

Ehkä mä sittenkin olen vaan kalkkis. Uutiset + urheilu ja dokumentit töllöstä riittävät mulle.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
eikös tuollainen ole jo rasite, jos joka päivä täytyy nähdä joku ohjelma ja mitä ihmettä siitä voi saada?
Ilmeisesti sisältöä elämään, ellei sitä muuten ole.

Nähdäkseni kyse on ihmisten typeryydestä.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Onko minussa jotain vikaa, kun en innostu näistä nykyisistä populäärikuttuurin massasuuntauksista kuten Big Brother yms.? Jos joku tietää vastauksen niin tähän sopii tarttua..

Ihmettelen sitä, että Liv-kanava on muka naisille suunnattu kanava ja Jim sitten mukamas miehille.

Nyt Livillä pyörii ohjelma "Luonnostaan rintava", jossa isotissiset naiset esittelevät tissejään.

Heh! Juuri eilen katsoin netistä kanssa ko. dokkarin. Taisi olla ensimmäinen katsomani Liv-kanavan ohjelma, eikä tätä menoa jää kyllä viimeiseksi.

EDIT: Jaa! Kohtalotovereita edellä...heh! Thank god..

EDIT 2: Mitä se kertoo ihmisistä yleensä, että vahtaavat silmät kovana, kun porukka ryyppää, nai ja käy paskalla ja sikailee suljetussa tilassa? Mikä huolestuttavinta, tällä myydään lehtiä.
 
Viimeksi muokattu:

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmettelen ja arvuuttelen tässä sitä, että olenkohan jotenkin todella pahasti poikkeava vai menetänkö jotakin, kun en ole TV-sarjoista kuten big brother tai salkkarit tai vastaavat koskaan katsellut 5 minuutin pätkää enempää. Keskusteluista päätellen jotkut seuraavat noita varsin tiivisti, mutta eikös tuollainen ole jo rasite, jos joka päivä täytyy nähdä joku ohjelma ja mitä ihmettä siitä voi saada?

Ehkä mä sittenkin olen vaan kalkkis. Uutiset + urheilu ja dokumentit töllöstä riittävät mulle.
Samaa olen ihmetellyt minäkin. Sattumalta äsken mietin, että mitä tiedän tai luulen tietäväni Salkkareista. 1) Jasper Pääkkönen näytteli siellä joskus. 2) Sitten joku näyttelee Ismo Laitelaa, joka on niin hauska heppu että sitä linkitetään youtubeen mm. täällä Hyvät naurut netistä ja Mille naurat juuri nyt -ketjuissa. En oo kattonut, en luultavasti nauraisi, kun koko hahmo ei ole tuttu. 3) Näyttelijä Risto Autio, nyk. kansanedustaja näytteli sarjassa joskus, ehkä vieläkin. Siinäpä se, noin pähkinänkuoressa.

BB on vielä käsittämättömämpi konsepti. Imbesillit kokoontuvat johonkin taloon, puhuvat paskaa ja ryyppäävät (kliimaksina, jota odotetaan, on se, että joku ehkä pääsee pukille). Sitten saamme kauan ohjelman jo loputtua lukea lehdistä mitä BB-Niko/Kalle/Mirva/Jaana on taas tehnyt, jotta ylittäisi jonkun paska-aviisin julkaisukynnyksen. Hohhoi!
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minä ihmettelen, miten olen jaksanut em paskaohjelmia katsella vielä pari vuotta sitten. No parempi sentään tulla järkiinsä myöhään kuin ei milloinkaan.
 

Viljuri

Jäsen
Melkoisen ulkopuolisen olon saa kyllä itselleen kehitettyä kahvipöydissä, kun keskustellaan jostakin Tolkienien tai Rowlingin kirjoista ja/tai filmatisoinneista, BB:stä tai Salatuista Elämistä.

Ei että Salatut Elämät eroaisivat missään oleellisessa mielessä Shakespearen tuotannosta, ja Tolkienin kunniaksi on sanottava se, että sosialisteilla oli jotakin häntä vastaan, mutta muutoin en ole vielä löytänyt mitään empaattista ja osanottavaa sanottavaa näistä kahdesta muusta.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Samaa olen ihmetellyt minäkin. Sattumalta äsken mietin, että mitä tiedän tai luulen tietäväni Salkkareista...

Itse katsoin maanantaina töissä elämäni ensimmäisen Salkkari -jakson ja itse ihmettelin sen tyyliä. Onko sarja tehty tarkoituksella tuollaiseksi?

Itselle tuli mieleen takavuosien sketsisarja, jossa S Kinnunen tai Hietalahti tms. "näyttelivät". "Otan jatimatikin taskustani ja ammun kaikki." "Väliaika, kahvia ja pullaa!"
 
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers
Mitä se kertoo ihmisistä yleensä, että vahtaavat silmät kovana, kun porukka ryyppää, nai ja käy paskalla ja sikailee suljetussa tilassa? Mikä huolestuttavinta, tällä myydään lehtiä.
Sehän kertoo vain sen, että nämä BB:n katsojat yms. ovat juuri niitä finninaamaisia nörttejä, joita ei ikinä nuorempana kutsuttu bileisiin.
Sitten voikin kivasti viettää illan nautiskellen muutaman siiderin, ja leikkiä ottavansa osaa coolien hunksien ja pissisten bileisiin, vaikka itse onkin rasvainen SaiPa-fani.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt ihmettelen, että missä vaiheessa ja ketä? Kotikadussa tietääkseni ollut mukana, mutta onko Salkkareissa?

...mitä tiedän tai luulen tietäväni Salkkareista.
No luulin siis tietäväni tuon verran, mutta sekin meni sitten väärin. Kotikatu tai Salkkarit -mitä väliä (eroa)? Myönnän heti, etten tiedä ja mielikuvani on siis ollut väärä.
 

ditrim

Jäsen
Siis ooks mä ny käsittäny ihan oikein, että Salkkareissa on joku BB?
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Ihmettelen miksi tv-sarjaan (Prison Break S4) täytyy jokaiseen autokohtaukseen laittaa kunnon elokuvarengaskiljumiset? Aivan sama vaikka auto lähtisi normaalisti, kääntyisi, tai melkeinpä vain paikallaan ollessaan, silti armoton ujellus. Sitä täytyy tehdä efektistudiolla oikein töitä sen eteen, että saadaan kohtaus epärealistiseksi. Onko toi nyt sitä ns. turhaa työtä....?
 

Red Devil

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, TPS, HC Boners
Ihmettelen suuresti, kuinka jotkut jaksaa jauhaa niinkin turhista asioista kuin bb tai salkkarit.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Vielä jotain vuosikymmen sitten syksyllä alkoi hyviä sarjoja, joita oli mukava katsella tauon jälkeen - nyt on vain BB ja Salkkarit... mihin tämä maailma on menossa. Taitaa käydä roomalaiset..
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kotikatu tai Salkkarit -mitä väliä (eroa)?

Ennen näillä sarjoilla oli paljonkin eroa, mutta ei valitettavasti enää niin paljoa nykyään.

Ennenhän Kotikatu oli laadukas draamasarja, mutta viime keväänä alkoi sen sarjan tiedostettu? alasajo ja draamasarjasta on tullut melkein jo saippuasarja myös. Valitettavasti.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikä helvetti siinä on, ettei ihminen voi nousta ylös herätyskellon soidessa? Miksi pitää terrorisoida muita torkuttamalla esim. puoli tuntia? Eikö sitä kelloa voi laittaa suoraan soimaan myöhemmin?

Ihmettelen myös, miksi jokainen aamu alkaa samalla "Väsyttää!"-valituksella? Ymmärrän erinomaisesti, että olisi mukava nukkua, mutta kun se ei nyt ole mahdollista. Ei se päivä todennäköisesti ainakaan paremmin lähde valittamalla käyntiin. Kyllä aikuisen ihmisen pitää päästä siitä yli. Tai sitten pitää mennä aikaisemmin nukkumaan. Ihmettelen, ettei mene jakeluun.

Ihmettelen myös sitä, että kun on monta kertaa tullut sanottua, kuinka em. käytösmalli vituttaa, niin mitään muutosta parempaan ei ole tapahtunut. Sitten tulee helvetillinen kiire ja alkaa sählääminen. Mies+lapset+sählääminen= huono yhdistelmä.

Ja sitten valitetaan, kun mä olen huonolla tuulella... En mä haluais olla. Voin myös ihmetellä sitäkin, miksi mua edelleenkin ihmetyttää ja vituttaa aamutoiminta tässä huushollissa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mikä helvetti siinä on, ettei ihminen voi nousta ylös herätyskellon soidessa? Miksi pitää terrorisoida muita torkuttamalla esim. puoli tuntia? Eikö sitä kelloa voi laittaa suoraan soimaan myöhemmin?

Minä olen ihmetellyt myös tuota torkuttamista, mutta siltä kannalta että siinä terrorisoi myös itseään samalla tavalla. Kyllähän se aikaisin herääminen vituttaa ihan joka aamu mutta ei tuo torkuttaminen ainakaan yhtään helpota sitä. Kun herää ihan suosiolla siihen ensimmäiseen kellon soittoon ja käy hetken siinä punkassa sitä vitutusta läpi ja nousee ylös niin se menee siitä nopeasti ohi. Mutta tuo torkuttaminen tekee vaan koko ajan väsyneemmäksi ja väsyneemmäksi ja se herääminen on kerta kerralta vaikeampaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös