Ja mikä ihme siinä, ettei "pysty" nukkumaan? Tänäänkin on vapaa-päivä, nukkumaan menin n. klo 03.30, mutta heräsin tossa 09.30. Eikä uni tullut enää oikein silmään, erikoista, kun olisi mahdollista nukkua, niin ei vaan pysty. Kyllähän nyt 6h unen jälkeen luulisi, että vielä pari tuntia ainakin nukkuisi. Varsinkin kun univelkaa kerääntynyt taas viikon ajan suht reippaasti. Hassua.
Samoja piirteitä itsessänikin havaittavissa.
Menin nukkumaan tuossa yhden-kahden aikaan ja heräsin kahdeksan aikaan. Olisin voinut ihan yhtä hyvin vielä nukkua pitempäänkin kun työttömänä olen, mutta minussa on sitä vikaa etten saa uudelleen kovin helposti unen päästä kiinni mikäli olen jo kertaalleen herännyt. Tämän takia harvoin saan nukuttua edes päikkäreitä. Herääminenkään ei tuota itsellänikään vaikeuksia normaalisti vaan aika helposti pääsen ylös silloinkin kun on tarvetta herätykselle.
Tuohon sinun tapaukseesi saattaa toisaalta vaikuttaa myös vuorokausirytmi? Itselläni ainakin on usein myös niin, että mikäli olen tehnyt aamuvuoroja monta perätysten niin se rytmi jää ikäänkuin päälle ja ensimmäisenä vapaapäivänä ainakin sitä herää aikaisin.