Ihmettelyketju

  • 6 389 798
  • 38 805

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kirjoitanpa tähän ketjuun, kun en parempaakaan keksinyt.

Näin tänään Lahden moottoritiellä avolava-auton, jonka takatilassa matkusti kaksi henkilöä. Toinen heistä seisoi auton perässä, ja hänen asentonsa viittasi siihen, että hän suoritti virtsarakon tyhjennystä keskellä moottoritietä auton liikkuessa. Itse ajoin vastakkaiseen suuntaan, joten havainto oli aika nopeasti tehty, enkä ole aivan varma näinkö oikein (saattoi hän tehdä käsillään jotain muutakin).

Ihmettelin vain sitä, eikö kaveri pelännyt sikainfluenssaa esiintyessään noin vähissä vaatteissa kaiken viiman keskellä?
 

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Viittaan ylläolevaan keskusteluun v-mäisesti nimetystä poikittaislinja 550:sta.

550:n tapauksessa on kyllä pelkästään fiksua antaa niin monta etua bussille kuin mahdollista, käsittääkseni myös liikennevaloetuja linjalla on. Ainakin aamuruuhkassahan noita menee tyyliin 20 bussia tunnissa. Ja eikös tuossa Brunon mainitsemalla sillalla kulje myös raiteet? Kai koko linja on tarkoitus kehittää kulkemaan raiteilla jossain vaiheessa.

Muutenkin pitäisi kehittää koko julkista liikennettä enemmän samaan suuntaan. Ylipäätään henkilöautoilu voitaisiin lakkauttaa kehä I:n sisällä.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
^ Joo, raidejokeriksi on jossain vaiheessa muuttumassa.

Hei. Miten voi olla että tamperelaiset ovat näin epäsankoin joukoin osallistuneet kiekkokeskusteluun tällä palstalla? Tappara-osiossa viestejä on 7,491 ja avonaisia ketjujakin hurjat 4!
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Hei. Miten voi olla että tamperelaiset ovat näin epäsankoin joukoin osallistuneet kiekkokeskusteluun tällä palstalla? Tappara-osiossa viestejä on 7,491 ja avonaisia ketjujakin hurjat 4!

Veikkaisin että tuo johtuu ihan Tappara.info:n suosiosta? Esim HIFK:lla ei ole vastaavan tasoista fanifoorumia netissä. Toki B2Reds:n keskustelupalsta löytyy mutta siellä on hemmetin vähän jengiä.

- Tinke-80
 

Siri

Jäsen
Pakkohan tähän on laajentaa että ranskalainen ajattelee: Millaisen aterian tuosta voisi valmistaa?

Ai, mä oon kuullut tuon niin, että ranskalainen ajattelee: Mitenhän tuo elefantti rakastelee?

Asiaan. Ihmettelen, kuinka koukussa sitä onkaan aamukahviin. Tänään en ole ko. ainetta höräissyt, eikä täten päivä lähde millään käyntiin.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Hei. Miten voi olla että tamperelaiset ovat näin epäsankoin joukoin osallistuneet kiekkokeskusteluun tällä palstalla? Tappara-osiossa viestejä on 7,491 ja avonaisia ketjujakin hurjat 4!
Oisko syynä se että internetit ei ole vielä saapunut Tampereelle. ;)

Mutta kai se todellinen syy on just se että sekä Tapparalla ja Ilveksellä on nääs omat suositut keskustelufooruminsa jossa ne sitten jauhaa Raipesta ja Jannesta. Btw. Jatkoajan Ilves-osio on vielä kuolleempi kuin Tapparan, onhan siellä tasan yksi ketju ylhäällä.

Mä taas ihmettelen sitä että Grandlundia ei vieläkään löydy Jatkoajan Hifkin pelaajaluettelosta.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Mutta kai se todellinen syy on just se että sekä Tapparalla ja Ilveksellä on nääs omat suositut keskustelufooruminsa jossa ne sitten jauhaa Raipesta ja Jannesta.
Katos! Tätähän mä en tiennytkään.

Ihmeellistä on se, että olin eilen juhlissa ja baarissa ja tulin kotiin kello kolme. OK, otin hyvin iisisti mutta luulisi nyt edes pienen krapulan kaihertavan. Vaan ei. Olen täynnä virtaa - toisin kuin vaimoni joka oli illan muksun kanssa kotona. Ei pysty muuta kuin makaamaan ja nukkumaan. Dokaileekohan salaa?
 

Seymon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punakeltaiset och världens bästa Karlsson
Ihmettelen kuinka huonosti lipunmyynti oli järjestetty naisten jalkapallon EM-kisojen Suomi-Tanska -ottelussa. Lipunmyyntipaikkaa sai etsiä kissojen ja koirien kanssa ja kun se löytyi, myynti alkoi noin 30 minuuttia myöhemmin kuin oli luvattu.

No, itse ottelu oli sitten ihan hieno kokemus varsinkin, kun Suomi hoiti homman himaan. Yleisöäkin ihan kiitettävästi (about 16.000). Lippujen hinnat olivat myös ihmeen kohtuulliset; pääkatsomoon pari kymppiä ja muihin halvemmat + mahdolliset opiskelija- tms. alennukset.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Ihmettelen sitä, että Liv-kanava on muka naisille suunnattu kanava ja Jim sitten mukamas miehille.

Nyt Livillä pyörii ohjelma "Luonnostaan rintava", jossa isotissiset naiset esittelevät tissejään. Heiluttelevat niitä ympäriinsä ja ihan ilman yläosia. Tämän ohjelman jälkeen Jimillä alkaisi joku ohjelma, jossa paidattomat miehet hakkaavat toisiaan. Kumpikohan noista nyt luulisi olevan enemmän miesten makuun? Siis heteromiesten. No tokihan tähän väliin tulee joku mukahauska kaappihomo sanomaan, että Jim-kanava tietenkin.

No, Livin mainoskatko loppuu juuri, ei passaa menettää tissienkatseluaikaa, joten täältä tähän.

Ei, en minä ole ns. tissimies mutta voihan sitä vilkaista.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Televisio on auki ja YLE2 lähettää radio-ohjelmaa (Radio Suomiko tuo nyt on). Joku oli lähettänyt studioon kysymyksen, mikä taivaankappale loistaa lounaisella taivaalla. Juontaja siirsi kysymyksen kuuntelijoille ja pyysi heitä tekstaamaan josko heillä olisi tietoa.

Olen sattumoisin asentanut hiljattain koneelleni Stellarium-nimisen ohjelman, jolla voi tutkailla taivaalla näkyviä kohteita haluttuna ajankohtana. Ilman aikeita osallistua, tarkistin mitä löytyisi lounaasta. Vastaus: Jupiter.

No sitten kun seuraava paska iskelmäbiisi oli päättynyt, juontaja luki joitain saamiaan vastauksia. Venus, Sirius, Mars. Mikään noista ei ole siellä päinkään. Jotkut vitun peelot siis koettavat päteä tekstaamalla jonkin taivaankappaleen nimen jonka ovat joskus kuulleet.

Ja mä kun luulin että mä olen urpo.
 

R Hood

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Näköjään suomalaisten mimmifutaajien EM-joukkue on saanut parissakin uutispalvelussa yllättäen lempinimen Naishuuhkajat...
eikö sen nyt olisi voinut ristiä hiukan omalaatuisemmin (Lepakot tms.)?
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Näköjään suomalaisten mimmifutaajien EM-joukkue on saanut parissakin uutispalvelussa yllättäen lempinimen Naishuuhkajat...
eikö sen nyt olisi voinut ristiä hiukan omalaatuisemmin (Lepakot tms.)?

Minustakin tuo on hieman huvittava. Tässä kontekstissa sana huuhkaja viittaa kokemukseni mukaan vanhentuneeseen naiseen, ei kovin imartelevassa sävyssä.
 
Joskus joku esitti kysymyksen, että kun puu kaatuu metsässä ja kukaan ei ole kuulemassa, niin kuuluuko siitä ääni? Mulle tuli vähän samanlainen ajatus mieleen tuossa äsken Ilta-Sanomien verkkosivulla. Siellä kun joku Nelosen mainosvideo mainostaa, että 1 murhaaja, 25 vierasta... niin pyöriikö mainos se siellä kun kukaan ei ole tuolla sivulla?
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Joskus joku esitti kysymyksen, että kun puu kaatuu metsässä ja kukaan ei ole kuulemassa, niin kuuluuko siitä ääni? Mulle tuli vähän samanlainen ajatus mieleen tuossa äsken Ilta-Sanomien verkkosivulla. Siellä kun joku Nelosen mainosvideo mainostaa, että 1 murhaaja, 25 vierasta... niin pyöriikö mainos se siellä kun kukaan ei ole tuolla sivulla?
Ei pyöri. Flash ajetaan selaimessa, joten se on vasta sinun koneellasi pyörivä mainos. GIF-bannerit ja muu serverillä ajettava materiaali periaatteessa pyörii siis kokoajan, vaikka sitä kukaan ei katsoisikaan.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Näköjään suomalaisten mimmifutaajien EM-joukkue on saanut parissakin uutispalvelussa yllättäen lempinimen Naishuuhkajat...
eikö sen nyt olisi voinut ristiä hiukan omalaatuisemmin (Lepakot tms.)?
Joo kyllä huuhkajat on ihan väärä nimi naisfutaajille. Kyllä naisfutaajia pitäisi jonkin sortin kissoiksi kutsua. Ja koska kyseessä ei ole mitään kissan pentuja niin laitetaan vielä varmuuden vuoksi sana iso eteen. 4-vuotiaan Emma-serkkuni mukaan punainen on likkojen väri niin otetaan sekin mukaan, vaikka sininen olisi ehkä oikeampi väri. Joten näin saadaan naisfutaajien uudeksi lempinimeksi: Isot punaiset kissat! Mut hei, eiks tää oo jo käytössä…
 

Jazerman19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Masan Massiivinen, sympatiat Leafs
Ihmettelen sitä, kuinka kova meteli on noussut siitä, kun muutama kepinheittäjä ei tuonutkaan kovasti odotettuja mitalleja kotio. Sen lisäksi ihmettelen sitä miksi neekerit jouksevat, niin paljon paremmin kuin valkonaamat.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Ihmettelen sitä, kuinka kova meteli on noussut siitä, kun muutama kepinheittäjä ei tuonutkaan kovasti odotettuja mitalleja kotio. Sen lisäksi ihmettelen sitä miksi neekerit jouksevat, niin paljon paremmin kuin valkonaamat.
Nopeiden- ja hitaiden lihassolujen suhde on useimmiten parempi kuin valkoisilla. Tuo oli yksi syy.
Pitkänmatkan juoksijoilla taas esim. Kenialaisilla on fyysisiä etuja. Jalkaterä ja itse jalka on kapeampi, pienempi kuin valkoisilla, tästä taas seuraa se että happea ja energiaa kuluu pitkässä juoksussa vähemmän, mikä taas parantaa tulosta.
Toki nuo ovat vain osatotuuksia ja dopingin, harjoittelun, psyykkisten ominaisuuksien ym vaikutusta on mahdoton tieteellisesti mitata.
 

ditrim

Jäsen
Ihmettelen syvästi kuinka hyvä olo minulla on nyt. Viikonlopun aikana tuli meinaan nukuttua aika hassusti. "Pe-la" välinen yö meni ohi kokonaan, nukuin sitten lauantaiaamuna klo. 11:00-17:00 välisen ajan. Seuraavana yö (la-su) tuli nukuttua klo. 4:20 - 9:00 välinen pätkä. Eilen menin sittten nukkumaan klo. 12:00 ja tänään heräsin klo. 6:30.

Ei okseta, ei väsytä, maha ei ole sekaisin, ei masenna eikä edes hävetä. johtuukohan tämä siitä, että olin Linnanmäellä sunnuntaikrapulassa. Jos ne laitteet ravisteli musta kaikki demonit ulos?
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Ei voi kyllä ymmärtää tuota ammattikorkeakoulujen rahoitusjärjestelmää, missä opiskelijoista maksetaan sen sijaan että maksettaisiin valmistuneista opiskelijoista.

Jos kerta suurella innolla "University of Applied Sciences":iin perustettuja kansainvälisiä linjoja ei saada täyteen, niin kenen etu oikeastaan on haalia sitten linjat täyteen opiskelijoita ulkomailta, koska laskunhan maksavat suomalaiset veronmaksajat ja kehitysyhteistyöbudjetti on oma rahareikänsä jo nyt. Ja sitten jos vielä ottaa huomioon väärennetyt todistukset, opiskelijoitten todennäköisin loppusijoituspaikka (eli muut Shengen-maat) jne. niin...

No, jotenkinhan ne AMK-opettajien käsittämättömät (noin yliopisto-perspektiivistä) palkat on maksettava, mutta tässä skenaariossa ei kyllä tunnu juurikaan voittajia olevan, koko AMK-uudistus on kyllä osoittautumassa suurimmaksi koulutuspoliittiseksi vitsiksi ja taloudelliseksi riippakiveksi sitten...niin, eipä vastaavia mokia taida olla Suomessa juurikaan tehty.
 

ditrim

Jäsen
No, jotenkinhan ne AMK-opettajien käsittämättömät (noin yliopisto-perspektiivistä) palkat on maksettava, mutta tässä skenaariossa ei kyllä tunnu juurikaan voittajia olevan, koko AMK-uudistus on kyllä osoittautumassa suurimmaksi koulutuspoliittiseksi vitsiksi ja taloudelliseksi riippakiveksi sitten...niin, eipä vastaavia mokia taida olla Suomessa juurikaan tehty.

Heh, ainakin minun mielestäni AMK-opettajat ansaitsevat leipänsä. Otetaan esimerkki: Yliopisto-opettaja nukuttaa pari tuntia päivässä luennollaan oppilaita, jos ketään nyt edes viitsii paikalle saapua. Samaan aikaan AMK-opettaja vetää täydelle luokalle aktiivista käytännön läheistä opetusta.

Eihän siinä sitten mitään, lopputulema on jotakuinkin seuraava:

Yliopistosta valmistuu 7 vuoden opiskelun jälkeen hemmo joka tietää kaikesta kaiken, muttei sitten töihin mentyään osaa edes tietokonetta käynnistää. Samassa ajassa AMK:ssa ehtii nappaamaan tuplatutkinnon, jonka avulla juuri ja juuri voi saada sen tietokoneen käyntiin.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei voi kyllä ymmärtää tuota ammattikorkeakoulujen rahoitusjärjestelmää, missä opiskelijoista maksetaan sen sijaan että maksettaisiin valmistuneista opiskelijoista.

Itse asiassa eikös se mene niin, että AMK saa opiskelijan aloittaessa jonkun x-määrän rahaa ja sitten, kun opiskelija valmistuu niin se saa x-määrän rahaa lisää? Näin itse sen olen ymmärtänyt.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Heh, ainakin minun mielestäni AMK-opettajat ansaitsevat leipänsä. Otetaan esimerkki: Yliopisto-opettaja nukuttaa pari tuntia päivässä luennollaan oppilaita, jos ketään nyt edes viitsii paikalle saapua. Samaan aikaan AMK-opettaja vetää täydelle luokalle aktiivista käytännön läheistä opetusta.

Tuossa kyllä unohtuu se, että yliopisto-opettajan päätoiminen tehtävä on tutkimus, eli opiskelijoitten nukuttaminen on sinänsä ihan "hyväksyttävää" (ei toki toivottavaa) jos toisaalta samalla rahalla saa sitten tutkimusta aikaiseksi.
Ja tämä on mahdollista lähinnä juuri siksi, että AMK:tten tulorakenne on erilainen kuin yliopistoilla ja opettajien palkkoihin voidaan satsata välittämättä esim. valtion palkkajärjestelmistä yms.

Ja sitten kun AMK:ita johdetaan kuin yrityksiä, niin myös voittoa pyritään maksimoimaan ja sehän onnistuu kivasti hankkimalla opiskelijoita mistä tahansa niitä saadaankin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös