Ihmettelyketju

  • 6 396 185
  • 38 810

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Muistaakseni tämän päätti yleisö tekstiviestiäänestyksellä notta mikä jakso näytetään juuri joulupäivänä. Joten itseemme saamme taas tästäkin syyttää.

Joo, mutta monikohan tajusi äänestäessään, että ne näytetään sitten miten sattuu. Luulisin, että jos äänestysvaihtoehtona olisi ollut:
a)näytetään sikinsokin joulupäivästä alkaen, paras ekaksi,
b)näytetään järjestyksessä joulupäivästä alkaen,
niin b olisi voittanut.
Maikkarin vika siis, yliarvioivat tyhmän kansan päättelykyvyn.
 

Jeda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Viekö ooppera kyvyn matkustaa raitiovounulla? Jos matkaan kasin spåralla ilta-aikaan himaan, nousee usein kyytiin epälukuinen joukko kulttuurin ystäviä. Typerät jutut ja äänekäs hohotus ärsyttävät jo sinänsä, mutta varsinainen ihmettelyn aihe on käytös ko. kulkuvälineessä. Kaikki oviaukot tukitaan järjestelmällisesti, jopa puolityhjässä ratikassa. Kulkuneuvosta pois pyrkivää ei väistetä, ei sitten millään. Muutenkin kaikenlainen toisten huomioon ottaminen on näille kulttuurin kirkastamille täysin vierasta ja mahdotonta.

Tästä viisastuneena en aiokaan koskaan mennä oopperaan. Käytän niin paljon julkisia kulkuvälineitä, että minulle olisi suuri katastrofi menettää kykyni käyttää niitä.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Mikähän vit... ihme tuota PAF:n pokerilinjaa oikein vaivaa kun ei pääse sisään IE:llä eikä Firefoxilla?

EDIT: heti alkoi toimia kun itki. Firefoxilla siis.
 
Viimeksi muokattu:

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Ihmettelen Ilta-Sanomien uutisointia. Siellä käytännössä annettiin ymmärtää että Linda Lovelace on kuollut, vaikka oikeasti kuollut olikin joku neverhead-Mark Felt. Ihmettelen vielä sitäkin että oliko äijä oikeasti muka joku syväkurkku ja sekin ihmetyttää että onko se nyt edes mikään uutinen jos 95-vuotias kuolee.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ihmettelen kovasti näitä puheita, joissa tuodaan ilmi kuinka turhia tällaiset maajoukkuturnaukset ovat. Miksi niistä on nykyisin tullut turhia kun esimerkiksi 70-luvulla kukaan ei ollut tuota mieltä...paitsi perheen naisväki. Nyt nämä ovat käyneet pilipali jutuiksi. Pullamössösukupolvi? Tämä korostuu varsinkin silloin kun oman jengin pelaaja loukkaantuu. Nytkin Kuhta. Lätkää pelaavalle kun niitä vammoja tulee. Peleissä, turnauksissa ja treeneissä. Ei pidä pelata tai seurata lätkää jos turnaukset ovat myrkkyä. Niitä kun on ollut aina.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Jos on kuollut, niin se on sitten varmasti mennyt minulta todennäköisesti Ilta-Sanomien epäonnistuneen uutisoinnin takia. Enpä ihmettelisi vaikka näin olisi käynyt.
 

Museoesine

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja muut keskisuomalaiset
Jos on kuollut, niin se on sitten varmasti mennyt minulta todennäköisesti Ilta-Sanomien epäonnistuneen uutisoinnin takia. Enpä ihmettelisi vaikka näin olisi käynyt.
Lovelace on ollut vainaa jo tovin. Hän loukkaantui vakavasti auto-onnettomuudessa huhtikuun 2002 alussa ja 22.4.2002 hänet irrotettiin hengityskoneesta (lähde).
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pakko ihmetellä miten Yle valitsee ohjelmat joita ostaa. Nyt tarjolla "huumoria" by Jope Ruonansuu, joka on suoraan sanottuna täyttä paskaa. Tekeekö siellä Ylessä joku sopimuksia tyyliin "Hei, toi on Jopen juttu - ostetaan" vai onko siellä jotakin ennakkokatselumahdollisuutta?

Onneksi on julkisen palvelun Yle, joka osaa puolestani valita laatuohjelemia. Tätäkään en osaisi muuten arvostaa.
 

Niksuli_

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ja Dallas Stars.
Ihmettelenpä vaan että mikähän on oikein vaivana, kun sängyssä kyljeltä toiselle kääntäessä huimaa ihan hetken? Ei se tosiaan häiritse sen pidempään koska asettuu nopeasti.
 

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Voisiko Tiia Hellebaut olla maailman karmeimman näköinen naisurheilija? Uskomattoman vastenmielisen näköinen.
Ei voi! Anne-Mari Sandell vie mielestäni voiton niiden pienten rintojen mitalla. Tuo Hellebaut voittaa ainakin omasta mielestäni monet viikonlopun taksitolpan löydöt, joita olen kotiini roudannut.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mua ihmetyttää se, kun niin moni ihminen pitää lääkärin sanomaa lähestulkoon lakina ja tottelevat kaikkia pienimpiäkin ohjeita ja neuvoja mahdollisimman tarkasti vailla oman järjen käyttöä. Toinen ihmetyksen asia on ne jotkut omalääkärit, mistä joidenkin olen kuullut puhuttavan. Siis jos ihminen käy vaikkapa noin 5-10 vuoden välein lääkärissä, niin kuka sitä muistaa ja ketäkin. Tietenkinhän monet ovat enemmänkin sairaita, enkä mä niitä tietenkään halua millään tavalla mollata. Onhan sitä mussakin vaikka mitä vikaa, esimerkiksi noi hampaat alkoivat irtoilemaan jo parikymppisenä. Tosin nyt tossa pari vuotta sitten se irtoilu näytti pysähtyneen, mitä nyt tietenkin pari pientä lohkeamaa on sen jälkeen ollut, plus hammaslääkärissä ne ovat vetäneet neljä tai viisi hammasta irti. Mutta enpä ole noista jaksanut murehtia, vaikka onhan se tietenkin hieman ikävää kun noista neljästä näkyvästä etuhampaastakin kolme on palasina. Noh.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
No tuota kisaa ei kukaan muukaan vie rinnan mitalla, mikäli joku sitä ihmettelee.
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Ihmetyttää, kuinka tietämätön täytyy korkeushypyn ja varsinkin kestävyysjuoksun kaltaisen rääkkilajin perusvaatimuksista olla, jos "edellyttää" niiden urheilijoilta ihkuja tissejä nettinörttien iloksi (asiaa varten löytyy runsaasti muita sivustoja). Ilmeisesti kokemukset reaalielämän naisista ovat jääneet vähemmälle.

Hieman ihmetyttää myös se, miksi siinä kestävyysnylkkäyksessä pilataan lupaus toisensa jälkeen toistamalla samantyyppisiä virheitä vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen - A-M Sandell yhtenä "malliesimerkkinä".
 
Viimeksi muokattu:
Täytyy kyllä ihmetellä omaa puhelinlaskua. Tietääköhän kukaan tarkemmin ulkomaanpuheluista ja soneran puhepaketeista?

Olemme puhuneet Saksassa töissä vielä hetken olevan tyttöystäväni kanssa puhelimessa 30-60min päivässä. Hänen puhelinlaskunsa on yltänyt ensimmäisen kauden ajalta yli 300 euroon, itselläni se on jäänyt 130e ensimmäisessä laskussa ja toisessa 140e.

Hänen ensimmäinen laskunsa on ajaltaan yhtä pitkä kuin vastaava ensimmäinen laskuni.

Liittymien välilläkään ei pitäisi kai olla näin suurta eroa. Minulla itselläni on Minun Sonera-liittymä, johon kuuluu Puhe 50-paketti. Hänen liittymänsä on Elisa.

Sairasta, jos erot ovat näin suuret. Vai meneeköhän koko juttu niin, että vain häneltä veloitetaan tuo ulkomaanlisä. Sehän tarkottaisi periaatteessa sitä, että puhuisin hänen laskuunsa.

Kummallista. Vastata saa toki jos jotain tietoa on. Huuli pyöreänä tässä ollaan oltu.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Näin olen käsittänyt nuo ulkomaiden puhelut, että ulkomailla oleva maksaa aina ylimääräiset kustannukset tai ainakin suurimman osan niistä. Mitään faktaa en osaa sanoa, mutta jo pitkään olen noin asian ymmärtänyt.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Näin olen käsittänyt nuo ulkomaiden puhelut, että ulkomailla oleva maksaa aina ylimääräiset kustannukset tai ainakin suurimman osan niistä.
Näinpä muistelen itsekin. Perusteena taisi olla se, että soittaja ei voi tietää missä puhelun vastaanottaja on.. Vastaaja siis maksaa nuo "ulkomaalisät".

Varmaan selviää helpoiten kun soittaa Soneran asiakaspalveluun (jossa saa jonottaa tuntitolkulla).
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Hmm. Toimiiko tuo päinvastoinkin?

Jos tyttöystäväni soittaa minulle, maksanko minä silloin ulkomaanlisät vai hän siinäkin tapauksessa?

Ei vaan ulkomailla oleva maksaa. Suomalaiset liittymät, silloin hän on ulkomailla. Juurikin edellisellä sivulla mainitut perustelut, et sinä voi (välttämättä) tietää missä päin maailmaa henkilö on, jolle soitat.

Niin ja vastaavasti hän tietää olevansa ulkomailla soittaessaan, ja sinä et voi tietää mistä maasta puhelu tulee, vaikka tuttu numero olisikin.
 

Tuamas

Jäsen
Hmm. Toimiiko tuo päinvastoinkin?

Jos tyttöystäväni soittaa minulle, maksanko minä silloin ulkomaanlisät vai hän siinäkin tapauksessa?

Roaming-maksut menevät aina jos vastaat puhelimeesi ulkomailla, EU-maissa tuo Roaming-maksu on muistaakseni pyöreästi 25snt/min ja ulkomailta Suomeen soittaminen on pyöreästi 45snt/min. Oman operaattorin sivuilta nuo löytyvät.

Suosittelen yhteydenpitoon Skypeä tai sitä, että tyttöystäväsi hankkii saksalaisen liittymän, niin voitte jakaa yhteydenpidon kuluja, kun sinä taasen maksat ulkomaanpuhelusta soittamalla saksalaiseen prepaid-liittymään, mutta tyttöystävä ei joudu maksamaan mitään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös