Ihmettelyketju

  • 6 398 059
  • 38 811

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tässä kohtaa joutuu ihmettelemään Espanjan joululoton palkintorahojen arvoa, 2,32 miljardia euroa. Lotossa 2,3 miljardia! Ei tietysti perinteinen lotto, mutta silti.

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200812228821518_ul.shtml

Samaan syssyyn voi ihmetellä toista tapausta; summa on sama, jonka espanjalainen Santander pankki menetti, kun se sijoitti ne Bernard Madoffin huijaukseen, joka nieli mahdollisesti jopa 50 miljardia dollaria.
 

Puster

Jäsen
Tampereen Hämeenkadulla jonotti tänään kymmenkunta ihmistä pankkiautomaatille seinän suuntaisesti! Eivätkä siis olleet tavalliseen tapaan kaikkien tiellä.

Kuka heitä on oikein opettanut? Tai mistähän mahtoi olla kotoisin se ensimmäinen jonoon tuolla tavoin asettunut?
 

J.Petke

Jäsen
Tampereen Hämeenkadulla jonotti tänään kymmenkunta ihmistä pankkiautomaatille seinän suuntaisesti! Eivätkä siis olleet tavalliseen tapaan kaikkien tiellä.

Kuka heitä on oikein opettanut? Tai mistähän mahtoi olla kotoisin se ensimmäinen jonoon tuolla tavoin asettunut?

Mitä helvettiä? Eivät varmaan olleet kyllä suomalaisia. Suomalainenhan olisi mennyt tuossa seinän viereisestä jonosta huolimatta suoraan siihen automaatilla olevan perään ja ihmetellyt, että miksi perkeleessä noin monta ihmistä seisoo seinän vieressä.

Noh, jos vertaa tätä suomalaista jonotussysteemiä esim aasialaiseen malliin niin meillä on asiat vielä hyvin.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmetyttää tuo Mitä sait joululahjaksi -ketju. Siis silloin joskus ala-asteellahan aina joulun jälkeen kyseltiin kavereilta noin, ja varmaan vielä yläasteellakin, mutta ihmetyttää että esim. 10-15 vuoden tauon jälkeen aikuisena aletaan taas viettämään samalla tavalla jouluja kuin silloin joskus penskana ja aletaan utelemaan muiden joululahjoja. Noh, itse olen kokonaan hypännyt pois jouluhössötysten oravanpyörästä, enkä viettänyt joulua mitenkään. Mä kun en ole enää mikään lapsi, eikä mulla ole omia lapsia, enkä mä ole niin lapsellinen että esimerkiksi vanhempien luokse menisin jouluksi feikkaamaan.
 

KingNothing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
... mutta ihmetyttää että esim. 10-15 vuoden tauon jälkeen aikuisena aletaan taas viettämään samalla tavalla jouluja kuin silloin joskus penskana ja aletaan utelemaan muiden joululahjoja. Noh, itse olen kokonaan hypännyt pois jouluhössötysten oravanpyörästä, enkä viettänyt joulua mitenkään.

Eli oletko juuri nyt tässä 10-15 vuoden tauolla ja kohta saat oman tyttöystävän ja ehkä "pete2010":n joiden kanssa joulua taas sitten vietetään ja joulun jälkeen kavereiden kanssa vertailet lahjoja?
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli oletko juuri nyt tässä 10-15 vuoden tauolla ja kohta saat oman tyttöystävän ja ehkä "pete2010":n joiden kanssa joulua taas sitten vietetään ja joulun jälkeen kavereiden kanssa vertailet lahjoja?
Noh, omien muksujen takia ehkä joskus voisin jotain joulujuttuja hommata, mutta muuten en. Ja silloinkaan ei mitään kinkkuja, lanttulaatikoita, joululauluja tai tyhmiä koristeita, joissa ei tietenkään ole mitään järkeä, mutta joita joillakin hölmöillä pitää joka joulu talvisodan hengessä ja perinteitä kunnioittaen aivan järjettömästi hankkia. Noh, muutenkin mulle lahjojen antaminen ja varsinkin vastaanottaminen on jotenkin vaikeaa. En oikein tiedä mistä toi johtuu, mutta varmaankin toi ajattelutapa on jotenkin lapsuudesta ja kasvatuksesta lähtöisin. Ihmetyttää suuresti kun välillä kuulee joiltakin, että ovat esimerkiksi saaneet vanhemmilta taulutelkkarin ihan tosta noin vaan, siis ilman että ovat itse siitä maksaneet, tai ilman että ovat sen eteen tehneet jotain työtä, tai ilman vastaavan arvoista vastalahjaa. Itse en jotenkin kehtaisi.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Ihmetyttää suuresti kun välillä kuulee joiltakin, että ovat esimerkiksi saaneet vanhemmilta taulutelkkarin ihan tosta noin vaan, siis ilman että ovat itse siitä maksaneet, tai ilman että ovat sen eteen tehneet jotain työtä, tai ilman vastaavan arvoista vastalahjaa. Itse en jotenkin kehtaisi.

Kieltämättä minäkin ihmettelen toisinaan sitä kuinka jotkut saavat vanhemmiltaan edelleen ties millaisia lahjoja vaikka ovat jo aikuisia - ihmetyttää jotkin tuhansien eurojen lahjat jollei taustalla ole jotain tärkeää merkkipäivää tai jotain muuta syytä miksi niin arvokas lahja antaa. Minä en oikein tiedä kuinka suhtautua siihen jos saisin yllättäen joltakin niin arvokkaan lahjan. Miettisin varmasti ensimmäisenä sitä, että mikähän mahtaakaan olla taka-ajatuksena...

Enkä minä pistä pahakseni sitä, että aikuisetkin ostavat toisilleen lahjoja mutta maltti tuolloin olisi syytä pitää matkassa. Ostan minäkin toisinaan syntymäpäivä tms. lahjoja ystävilleni ja läheisilleni mutta kohtuuhintaisia ne ovat (eipä minulla olisi varaakaan satojen eurojen lahjoihin).

Kaipa ihmettely ja mietintä johtuu omalla kohdallani siitä, että meillä ei koskaan annettu kalliita lahjoja, ei rippilahjaksi tai valmistujaisiin. Toisaalta en oikein ole edes osannut kaivatakaan kalliita lahjoja, minulle kun tärkeitä ja merkityksellisiä lahjoja voivat olla kirjat tms. - paljon arvokkaampia kuin jokin televisio.

vlad.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Kieltämättä minäkin ihmettelen toisinaan sitä kuinka jotkut saavat vanhemmiltaan edelleen ties millaisia lahjoja vaikka ovat jo aikuisia - ihmetyttää jotkin tuhansien eurojen lahjat jollei taustalla ole jotain tärkeää...

Jos vanhemmilla alkaa olemaan ikää ja omaisuutta on kertynyt jonkin verran, niin ymmärrän tässä tilanteessa sen, että omaisuutta/ varoja aletaan pikkuhiljaa siirtämään lapsille. Muutenhan siitä saa maksaa aivan pirusti, kun verottaja pääsee välistä vetämään.

Toinen on se, että jos lapsilla on omia lapsia, asuntolainaa ja heitä halutaan auttaa, kun itsellä ei enään ole menoja ( kämppä maksettu jne).
Pienten lasten vanhemmat on aina välillä aika ahtaalla rahallisesti.

Mutta muuten olen samaa mieltä, mutta joskus taustalla voi olla hyväksyttäviäkin syitä.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Mutta muuten olen samaa mieltä, mutta joskus taustalla voi olla hyväksyttäviäkin syitä.

Mainitsemasi syyt ovat kyllä sellaisia, että niissä kohdin ymmärrän sen, että vanhemmat tai jopa isovanhemmat tukevat perhettä rahallisesti tai muulla tavoin - hankkimalla ylellisyyshyödykkeitä, lomamatkoja tms. Itse vaan kun ei ole sellaiseen tottunut niin tuntuu oudolta mutta onhan se kyllä ihan ymmärrettävää toimintaa.

vlad.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Itse vaan kun ei ole sellaiseen tottunut niin tuntuu oudolta mutta onhan se kyllä ihan ymmärrettävää toimintaa.

En minäkään aina ymmärrä, kun ei ole niitä vanhempia ollut pariinkymmeneen vuoteen, mutta koitin nyt jotain keksiä, ettei dumata ihan suorilta käsin ihmisiä, joita vanhemmat tulevat.

Taitaa vaan tässäkin tapauksessa ( siis yleisesti) olla niin, että kateus on se, mikä laittaa vitutuksen päälle. Suomalainenhan osaa olla niin maan vitun mustis; jos naapurilla on uusi Sierra, niin siitä pitää vähintään käydä puhkomassa renkaat.
Ja toisinpäin, sillä uudella istuttavalla ruohonleikkurilla pitää aloittaa ruohon ajaminen vaikka vittu 06 aamulla, että varmaan kaikki naapurit näkee sen hankinnan.
Onneksi jotkut ihmiset ovat onnellisia silloin, kun päässä asiat on järjestyksessä, eikä siihen tarvita materiaa ympärille.
Kunhan ihmettelin.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulla itselläni tuo on silleen, että jos saan jonkun lahjan, niin väkisinkin ajattelen että jään sen verran velkaa. Esimerkiksi vanhemmilta en ole suostunut vastaanottaa melkeinpä mitään sen jälkeen kuin muutin niiden luota pois. Mutsi osti tossa noin reilu viitisen vuotta sitten uudet sohvat niille kotiin, ja mä kerroin että voin ottaa ne vanhat itselleni, mutta mutsi heittikin ne roskiin ja kertoi että ostaa mulle uudet, mutta siihen en ole suostunut.

Mutta siis tosta joulujutusta ja lahjoista. Mä vaan en ole sen tyylinen että ostelisin kavereille lahjoja, eivätkä kyllä miehet taida muutenkaan ostella niin paljoa toisilleen kuin naiset. Enkä mä tykkää viettää joulua mamman sylissä ja sukulaisten kanssa tonttulakit päässä virsiä laulellen. Nyt olin joulun tyttökaverin kanssa, ja sovittiin ettei osteta toisillemme mitään. Penskanahan sitä jotenkin odotti joulua aivan toisella tavalla, mutta silloinkin varmaan eniten sen takia, kun oli koulusta lomaa ja sai lahjoja.
 

Hanhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, AS Roma
Ihmettelen miksi piti avata tää fakin baari jo klo 12, kuka nyt tapanina päiväsaikaan bissellä käy, varsinkaan täällä. Ihan hyvin ois riittäny et ois avannu kolmelta tai neljältä.

Menee melkein jo vitutusketjun puolelle kun väsyttääkin sen verran.
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tällainen asia tänään ihmetyttää: Yritin lähettää yhdelle tutulle viestiä tänään, jossa tiedustelin halukkuutta nauttia alkoholia tänään. Nähtävästi hän on vaihtanut numeroa, ja viestini tavoitti jonkun itselleni tuntemattoman henkilön.

Tämä henkilö nähtävästi tuntee oman arvonsa, koska vastaus oli seuraavanlainen:

"Hyvä viestin lähettäjä! Viestinne tuli nyt väärälle henkilölle. Terveisin LKT neurol.el. XX XXXXXXX TYKS ENSIAPU"

Kyllä täytyy olla melko tyytyväinen omaan suoritukseensa uravalinnan suhteen, kun täytyy väärään osoitteeseen viestinsä lähettäneillekin kertoa tuollainen litania.
 

Emiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tämä henkilö nähtävästi tuntee oman arvonsa, koska vastaus oli seuraavanlainen:

"Hyvä viestin lähettäjä! Viestinne tuli nyt väärälle henkilölle. Terveisin LKT neurol.el. XX XXXXXXX TYKS ENSIAPU"

Kyllä täytyy olla melko tyytyväinen omaan suoritukseensa uravalinnan suhteen, kun täytyy väärään osoitteeseen viestinsä lähettäneillekin kertoa tuollainen litania.

Veikkaisin että tuo litania on jotenkin asennettu jo valmiiksi puhelimeen ja tulee automaattisesti jokaisen viestin mukana. Jonkinsortin allekirjoitus.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minkähän perkeleen takia kaikki hammassäryt täytyy aina tulla juhlapyhinä, siten ettei varmasti pääse hammaslääkäriin kuin vasta monen päivän kuluttua. Lohkesi sitten tänään aika kivasti hammas ja on ihan perkeleen kipeä, hammaslääkäriin pääsee vasta maanantaina. Vittu kun on hauskaa! Taidan vetää kännit tänään.
 

tutzba

Jäsen
Löysin äskettäin videon ottelusta Pelicans-Jokerit ja ihmettelen vain, kuinka ko. uutisoinnissa toteutuu objektiviisuus. Lisäksi ihmettelen, kuinka ottelurangaistuksen lisäksi voidaan tuomita viisiminuuttinen. Uutisissa pitäisi mielestäni kertoa asiat oikein.

Pienellä päällä on pienet ihmetyksen aiheet.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Ihmettelen itseäni, Lucky Lukea lainaten on näköjään täälläkin jotain hulluutta skalpin alla. Nimittäin tänä jouluna on tullut yllättävän paljon kuunneltua ja jopa itsekin lauleltua ruotsalaisia joululauluja. Aika omituista, mutta aina oppii jotain uutta.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Pitää ihmetellä joitain Jatkoajan keskustelufoorumilla avattuja ketjua. Eikö aikuinen ihminen todellakaan tiedä, mitä flunssassa pitäisi/kannattaisi juoda? Eri asia on lasten kanssa mutta silloinhan vanhemmat kyllä neuvovat tässä. Jumangega, mitä avuttomuutta.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pitää ihmetellä joitain Jatkoajan keskustelufoorumilla avattuja ketjua. Eikö aikuinen ihminen todellakaan tiedä, mitä flunssassa pitäisi/kannattaisi juoda? Eri asia on lasten kanssa mutta silloinhan vanhemmat kyllä neuvovat tässä. Jumangega, mitä avuttomuutta.

Sen verran pitää sanoa tuosta että tuota ketjua ei tainnut kukaan varsinaisesti avata vaan tuo avausviestin kysymys tuli kalsarikänniketjussa, ja moderaattorit päätti sen sitten siirtää omaksi keskustelukseen. Eli minä käsitin sen niin että ei tuo kysyjä ihan niin avuton ole ettei yhtään tietäisi mitä flunssassa kannattaa juoda vaan haki lähinnä drinkkivinkkejä, että mitkä totit maistuisivat sairaana ja mahdollisesti myös parantaisivat oloa.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Sen verran pitää sanoa tuosta että tuota ketjua ei tainnut kukaan varsinaisesti avata vaan tuo avausviestin kysymys tuli kalsarikänniketjussa, ja moderaattorit päätti sen sitten siirtää omaksi keskustelukseen. Eli minä käsitin sen niin että ei tuo kysyjä ihan niin avuton ole ettei yhtään tietäisi mitä flunssassa kannattaa juoda vaan haki lähinnä drinkkivinkkejä, että mitkä totit maistuisivat sairaana ja mahdollisesti myös parantaisivat oloa.

Nimimerkki Brunon tekstin luin ja siksi ihmettelin asiaa. No, kalkkiksiahan tässä jo muutenkin ollaan eli vanne kiristää päätä yhä useammin ja enemmän:)
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Ihmettelen ihmisia, jotka tulevat leffaan sen jo ollessa hyvassa vauhdissa. Ymmarran, jos myohastyt leffasta, mutta eiko sitten kantsis menna johonkin toiseen naytantoon ja mielummin katsoa se joku toinen leffa alusta asti? Nyt oot myohassa ja silti maksat tayden hinnan ja menetat leffan alussa usein olevan tarkean juonen rakentelun ja silti haluat nahda sen leffan...

Tuli vaan mieleen lauantaina kun kaytiin katsomassa Smithin Willin uusin plajjaytys 7 Pounds ja sinne tuli parikin eri ryhmaa ihmisia 10-15min leffan alkamisen jalkeen...
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eihän nuo ihmiset yleensä tulekaan sinne sitä elokuvaa katsomaan, vaan juttelemaan keskenään tai sitten puhelimessa. Näin ainakin minä olen pistänyt merkille että ne on juuri näitä mattimyöhäsiä jotka siellä sitten härväävät koko elokuvan ajan puhelimensa kanssa tai sitten selostavat vierustoverilleen jotain. Sitä kyllä ihmettelen sitten minäkin että miksi nämä ihmiset ylipäätään tulevat sinne teatteriin, halvemmalla selviäisivät vaikkapa kahvilassa.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Nyt oot myohassa ja silti maksat tayden hinnan ja menetat leffan alussa usein olevan tarkean juonen rakentelun ja silti haluat nahda sen leffan...

Tuli vaan mieleen lauantaina kun kaytiin katsomassa Smithin Willin uusin plajjaytys 7 Pounds ja sinne tuli parikin eri ryhmaa ihmisia 10-15min leffan alkamisen jalkeen...
Ihmettelen että onko Will Smithin elokuvissa joku juonikin.

On sitä tainnut joutua joskus elokuvan käydä ostamassa lisää kaljaa viereisestä kaupasta. Silloin se kyllä ihmetetti monia. Elokuva oli Bondi joten juoni ei kärsinyt.
 

VTVH

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Nyt oot myohassa ja silti maksat tayden hinnan ja menetat leffan alussa usein olevan tarkean juonen rakentelun ja silti haluat nahda sen leffan...

Eihän ne ihmiset tietenkään itse maksa leffalipuistaan... ja kun kyseessä oli Will Smithin uusin leffa niin fiksumpaa onkin mennä vähän myöhässä ettei tarvitse koko leffaa katsoa. Ei siinä alussa kuitenkaan vielä mitään räjähdä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös