Ihmettelyketju

  • 6 398 537
  • 38 811

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
- - - nuorisojoukko on "hulinoinut" Helsingin Kampissa ja poliisi sitten otti neljä herraa kiinni virkavallan vastustamisesta. Miten voi muka ottaa kiinni vain siitä? Ihan huvikseenko poliisit vain meni kokeilemaan, että josko nämä vaikka vastustaisivat pidätystä? Mitä jos pojat eivät olisi vastustaneet, niin mikä syy sitten olisi ollut? Eikös tuo virkavallan vastustaminen ole yleensä ns. lisärangaistus?
Eikös se tuossa jutussa aika hyvin tule ilmi? Kyseessä ei siis ollut pidätyksen vastustaminen, vaan virkavallan vastustaminen. Nämä neljä herraa ovat siis vastustaneet viranomaisen kehotusta/käskyä poistua paikalta, jonka jälkeen heidät on päätetty pidättää virkavallan vastustamisesta. Ainakin tuon uutisen perusteella ainoastaan yksi on vastustanut pidätystä: "Kiinnioton yhteydessä yksi nuorista potkaisi poliisia päähän...".

Hakemalla hakien tosin yhden omituisuuden löydän tuosta uutisesta: "Paikalle saapunut poliisipartio kehotti metelöivää joukkoa poistumaan, mutta käskyä ei noudatettu". Käsittääkseni viranomaisen antama kehotus on eri asia kuin viranomaisen antama käsky. "Ensin neuvotaan, sitten kehotetaan ja sitten käsketään!" on muistaakseni se kaava, joka poliisikoulussa opitaan.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Ihmettelen, kuinka lujaa uinti on puraissut meikäläiseen. Viime viikolla kävin pitkästä aikaa kunnon uimahallissa vetelemässä puolentoista kilometriä 50 metrin altaassa, ja tämä temppu tullaan uusimaan heti kun ehtii.

Vesi on mahtava elementti.
 

Kempula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Liverpool, Leijonat, Team Jatkis
Tässä yksin koffista nauttien aloin ihmettelemään onko Joensuun seudulla jatkoa-aikalaisia?
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Tässä yksin koffista nauttien aloin ihmettelemään onko Joensuun seudulla jatkoa-aikalaisia?

On tällä - ainakin allekirjoittanut. Olosuhteiden pakosta (työpaikka). Lisää alkuperäisiä tai tuulen tuomia löytynee mestis-osiosta (Jokipo-ketjusta useampikin nimimerkki). Vapaan puolella ei montaakaan aktiivikirjoittajaa ole - kaitten.

Asiaan: minä vaan ihmettelen, että kuinka Hifki voi pelata noin paskasti S/M-liigassa? Joukkue on nyt lähes sarjajumbo! Onko Hifkin halli rakennettu intiaanien hautausmaan päälle vai vieläkö Penan haamu vaeltelee hallilla?
 

Kempula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Liverpool, Leijonat, Team Jatkis
On tällä - ainakin allekirjoittanut. Olosuhteiden pakosta (työpaikka). Lisää alkuperäisiä tai tuulen tuomia löytynee mestis-osiosta (Jokipo-ketjusta useampikin nimimerkki). Vapaan puolella ei montaakaan aktiivikirjoittajaa ole - kaitten.

Itsekin olen vaimon perässä Joensuuhun muuttanut ja täytyy jossain vaiheessa kerätä rohkeutta ottaa yhteyttä Joensuulaisiin jatkoaikalaisiin. On muuten perseestä muuttaa toiselle paikkakunnalle, koska jää kaikki kaverit jotka kannattaa kotikaupungin joukkuetta ja yleensäkään seuraa jääkiekkoa, jää taakse ja sen jälkeen on kisastudiot aika tylsiä.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Jouduin eilen olosuhteiden pakosta kuuntelemaan Radio Aaltoa, ja eräs kanavan oma mainos kuvaili kanavaa mm. sanoilla "rohkeampi" ja asenteellisempi". Perään tuli iskulause "pehmeät suosikit - Radio Aalto". Ennen kyseistä mainosta soi Beatlesin Yesterday ja mainoksen jälkeen J. Karjalaisen Hän.

Jotenkin nuo mainoksessa mainitut adjektiivit eivät mielestäni istuneet muuhun kanavalta tulleeseen ohjelmavirtaan.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tästä on mahdollisesti ja todennäköisesti puhuttu ennenkin, mutta kertokaa nyt kerralla niin saadaan tähän selvyys.

Ihmettelen mitä lapsiperheet tekevät lauantaisin semmoista mitä sunnuntaisin ei voi tehdä?

Minkä ihmeen takia ne kaksivuotiaan synttärit ovat aina sunnuntaisin milloin isovanhempia lukuunottamatta ketään ei kiinnosta mennä sinne?

Minkä takia ne synttärit ei voi olla lauantaisin klo 14 minne voisi mennä ihan hyvillä mielillä, koska siitä ehtisi vielä kiekkopeliin tai pubille katsomaan Valioliigaa.

On kai se muutenkin aika typerää järjestää semmoiset juhlat missä suurin osa kutsutuista ovat lähinnä ahdistuneita. En kirjoittanut tätä siksi, että itse joutuisin nyt menemään, mutta kaveri laittoi viestiä. Eli ehei, tämä ei ole vain minun juttuni.

Uskaltaisin väittää tämän sunnuntaivastaisuuden olevan erittäin paljon yleisempääkin, kissa vaan jää aina nostamatta pöydälle.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Minkä ihmeen takia ne kaksivuotiaan synttärit ovat aina sunnuntaisin milloin isovanhempia lukuunottamatta ketään ei kiinnosta mennä sinne?

Ja minkä takia lapsen synttäreille pitää tupata kaikki suvun aikuiset, ihan pienillä sen ymmärrän..
Minun 9 ja 12 v. saavat kutsua kaverinsa ja veljeni lapset ihan oman kiinnostuksen mukaan.
Ne on lapsen kekkerit, aikuiset saa kiillotella sitä tunkkia kotonansa.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On kai se muutenkin aika typerää järjestää semmoiset juhlat missä suurin osa kutsutuista ovat lähinnä ahdistuneita. En kirjoittanut tätä siksi, että itse joutuisin nyt menemään, mutta kaveri laittoi viestiä. Eli ehei, tämä ei ole vain minun juttuni.

Kyllä meillä ainakin myös aikuisvieraat ovat viihtyneet ihan hyvin. Periaatteena on ollut, että lapset viihdyttävät toisiaan lastenhuoneessa ja aikuiset istuvat olohuoneessa rokkia kuunnellen. Viini- ja oluttarjoilu on lasten synttäreillä itsestään selvyys ja kahvin kanssa konjakit. Ja futistakin voi katsella tarpeen mukaan.

Erityisen absurdia on minusta se, että lapsille pitää järkätä jotain erityistä ohjelmaa. Samoin en ymmärrä miksi lapsi jätetään juhlille ja itse mennään jonnekin ulos kärvistelemään, kun isäntäväen kanssa aikuisporukassa on kuitenkin paljon nastempaa hengailla.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Hmm itse sen suunnan periferiasta poismuuttaneena kuvittelisin että sieltä löytynee muitakin Jatkoaikapersoonia kuin Evil.
Kai niitä on. Mie olen ihan paljasjalkainen pohjoiskarjalainen; syntyisin ja kouluja käynyt tuossa 100 km päässä mutta valtaosa aikuisiästä on kulunut Joen kaupungissa.
 

Maglor

Jäsen
Suosikkijoukkue
EDM
Maikkari lähettää joulupaivänä Star Wars episodi II:n ja tapaninpäivänä episodi II:n. Epäloogista?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Maikkari lähettää joulupaivänä Star Wars episodi II:n ja tapaninpäivänä episodi II:n. Epäloogista?

Siis saman elokuvan kahtena päivänä peräkkäin???

EDIT: Siis näköjään ensin tulee Episodi III ja sitten II. Tuotahan minä ihmettelin jo aikaisemmin, että miksi noita pitää aina näyttää jossain random-järjestyksessä. Nythän tuosta järjestettiin äänestys joskus kuukausi sitten, että katsojat saivat äänestää mitkä elokuvat haluavat nähdä. Mutta eihän tuossa ole vitunkaan järkeä että tuollaiset elokuvat, joissa asiat menevät tietyssä järjestyksessä, näytetään ihan missä sattuu järjestyksessä.
 
Viimeksi muokattu:

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Ihmettelen Ruotsin tärinöitä. Kansankoti ei minun papereissani ole kuulunut kuitenkaan mihinkään pahaan maanjäristysalueeseen, 4,5 (Mike) Richteriä on jo jonkunlainen lukema. Toivottavasti fjällhöga nord saa olla jatkossa rauhassa, ettei tästä tule tapaa.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Ihmettelen Ruotsin tärinöitä. Kansankoti ei minun papereissani ole kuulunut kuitenkaan mihinkään pahaan maanjäristysalueeseen, 4,5 (Mike) Richteriä on jo jonkunlainen lukema. Toivottavasti fjällhöga nord saa olla jatkossa rauhassa, ettei tästä tule tapaa.
Vastaavia järinöitä on silloin tällöin Suomessakin. Vuosittain Suomessa on alle 4 Richterin järinöitä ja yli 4 Richterin järinöitäkin mahtuu sataan vuoteen 4-5. Tänä vuonna järistyksiä on havaittu jo 31: http://www.seismo.helsinki.fi/fi/havainto/maanjaristykset/suomenlista.html
 

retiisi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mille naurat juuri nyt -ketjusta poimittua.
Tälle Kristian Meurmanin koiransa kuolemaa koskevalle uutiselle. No ymmärränhän minä, että koira voi jollekin olla rakas mutta kyllä tuo vuodatus menee jo aivan yltiöpäisen koomiseksi. Kait tuo ihan tosissaan tuon kirjoitti.

En ymmärrä miksi toisen tavalle surra lemmikkinsä kuolemaa pitää nauraa. Ihmiset käsittelevät surutapaukset eri tavoin: toinen suree rauhassa, toiselle on helpompaa kertoa siitä muille. En ota tässä ollenkaan kantaa siihen, kuka blogia kirjoittaa. Se voisi olla vaikka minä.
 
Viimeksi muokattu:

Rocco

Jäsen
Ihmettelen Ruotsin tärinöitä. Kansankoti ei minun papereissani ole kuulunut kuitenkaan mihinkään pahaan maanjäristysalueeseen, 4,5 (Mike) Richteriä on jo jonkunlainen lukema. Toivottavasti fjällhöga nord saa olla jatkossa rauhassa, ettei tästä tule tapaa.
Pohjolan maanjäristykset ovat jääkauden aiheuttamia. Pohjois-Eurooppa on kaukana kaikista mannerlaatojen reunoista, joten suurjäristyksiä tai tulivuoria on turha tänne odotella aikoihin. Jääkausi kun painoi Pohjois-Eurooppaa alaspäin, nyt saman ilmiön seurauksena maa täällä kohoaa, ja se aiheuttaa nämä tämän seudun järistykset.

Niin joo, tämän meikäläisten maankohoamisen seurauksena Hollanti vajoaa lähes samaa tahtia...
 

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
Minua ihmetyttää eräs asia: Rakentaminen Suomessa.

Suomessa kukaan ei rakenna uutta merkittävää jäähallia ja Olympistadionia ei voida pistää uusiksi, kiitos Museoviraston. Saksassa pistettiin Olympiastadion uusiksi ilman sen kummempaa, mutta täällä ei voida tehdä yhtään mitään. Ruotsissa pistetään jäähalleja jatkuvasti pystyyn ja nytkin on kolme merkittävää jalkapallostadionia rakenteilla. Yksi Malmöön, toinen Göteborgiin ja merkittävin Tukholmaan, jonka kapasiitetti jalkapallomatseissa on 50k ja konserteissa 67k.

Koska Suomessa? Ei varmaan ikinä.
 

Rocco

Jäsen
Minua ihmetyttää eräs asia: Rakentaminen Suomessa.

Suomessa kukaan ei rakenna uutta merkittävää jäähallia ja Olympistadionia ei voida pistää uusiksi, kiitos Museoviraston. Saksassa pistettiin Olympiastadion uusiksi ilman sen kummempaa, mutta täällä ei voida tehdä yhtään mitään. Ruotsissa pistetään jäähalleja jatkuvasti pystyyn ja nytkin on kolme merkittävää jalkapallostadionia rakenteilla. Yksi Malmöön, toinen Göteborgiin ja merkittävin Tukholmaan, jonka kapasiitetti jalkapallomatseissa on 50k ja konserteissa 67k.

Koska Suomessa? Ei varmaan ikinä.
Museovirasto estää käytännössä kaiken vanhan parantamisen, mutta urheilurakentamisessa törmätään siihen samaan asiaan, eli yhteiskunta ei sellaista pahemmin tue. Eri asia on joku musiikkitalo tai teatteri. Siihen löytyy aina lähes koko rahoitus yhteiskunnalta. Mikä tekee urheilurakentamisesta erilaisen? Jaa... en tiedä. Sitä voisi joku rohkea poliitikko lähteä selvittämään.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Maikkari lähettää joulupaivänä Star Wars episodi II:n ja tapaninpäivänä episodi II:n. Epäloogista?
Samaa aihetta päiviteltiin jo tuolla "Tänään TV:ssä" -ketjussa:

Tämä ei käsittääkseni ole vitsi: http://www.mtv3.fi/ohjelmat/sivusto2008.shtml/sarjat/star_wars_the_clone_wars/ohjelma__leffat

Maikkari lähettää siis leffasarjan järjestyksessä 3, 2, 1, 5 ja jännityksellä odotan, kruunataanko rivi lähettämällä ensin kutonen ja viimeisenä nelonen.

Ja kuten tuonne kirjoitin, jotain Bondeja nyt voi näyttää ihan satunnaisessa järjestyksessä (kuten toki tehdäänkin, tuossa tuli muutamia Mooren Bondeja putkeen ja huomenna näyttäisi tulevan Dr. No, eli eka Bond...), mutta näissä jatkuvajuonisissa tämä on ihan käsittämätöntä. Varsinkin kun kaikki leffat kuitenkin näytetään. Eiköhän seuraavaan Twin Peaks uusintakierrokseenkin haeta vähän lisäjännitystä arpomalla pilotin jälkeen muutama jakso kakkoskaudelta, sitten vaikka ykkösen finaali, sitten jatkaa ykköskauden alusta jne. En olisi uskonut, että edes Maikkari tällaiseen pystyisi.
 

FlaPa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers
Ihmettelen RAY:n väittävän, että uudet kortilla toimivat pelikoneet auttaisivat ongelmapelaajia. Sehän on vähä sama asia kuin, että otat baariin käteistä vaikka 50€ niin voit ehkä päästä edes lähes sillä 50:llä baari-illan. Jos käytät korttia, rahan menoa ei huomaa ja usein aamulla huomaa tuhlanneensa 100€:sta ylöspäin.. Näin siis ainaki allekirjoittaneella.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Pitää vähän ihmetellä tuota MTV3:n mainospolitiikkaa House-sarjasta puhuttaessa. Heti kun veri on roiskunut potilaan keuhkoista Dr. Foremanin valkoiselle takille, alkaa seksikäs hispaaninaisääni mainostaa punkkua sanoin "Authentic devotion." Vähän samanlainen tapaus oli Full Metal Jacketin tullessa kolmoselta, kun WC-itsarikohtauksen jälkeen aivojen oltua seinällä tuli heti perään Kotipizzan nautintomainos.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös