Ihmettelyketju

  • 6 392 801
  • 38 807

StevieY

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmettelin tänään kovaan ääneen sitä, kun uudessa Monopolissa (siis se lautapeli) Erottajan paikalla on Turenki! Kyllä siis Turenki! Kuhmo oli toiseksi kallein, sitten Lahti, Seinäjoki ja Kuusamo. Jotenkin oli ihan hölmö olo pitkästä aikaa pelata kyseistä peliä, kun ei ollut Vesilaitosta, Korkkaria jne.

StevieY
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Ihmettelin tänään kovaan ääneen sitä, kun uudessa Monopolissa (siis se lautapeli) Erottajan paikalla on Turenki! Kyllä siis Turenki! Kuhmo oli toiseksi kallein, sitten Lahti, Seinäjoki ja Kuusamo. Jotenkin oli ihan hölmö olo pitkästä aikaa pelata kyseistä peliä, kun ei ollut Vesilaitosta, Korkkaria jne.

StevieY

Jatkoaikakin pääsi pätemään, kun noita uusia kaupunkeja aikanaan tuohon monopoliin netissä äänestettiin. Turenkin siis sen takia erottajan paikalla. Muistaakseni tuota mainostettiin jatkoajassa jollain ketjullakin, jotta Turenkin saisi mahdollisimman paljon ääniä.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Ihmettelin tänään kovaan ääneen sitä, kun uudessa Monopolissa (siis se lautapeli) Erottajan paikalla on Turenki! Kyllä siis Turenki! Kuhmo oli toiseksi kallein, sitten Lahti, Seinäjoki ja Kuusamo. Jotenkin oli ihan hölmö olo pitkästä aikaa pelata kyseistä peliä, kun ei ollut Vesilaitosta, Korkkaria jne.

StevieY
Varmaan tarkoittaa sitä, että näillä paikkakunnilla ollaan valmiit maksamaan eniten jonkun vierailusta sillä kuka Turenkiin matkustaisi vapaaehtoisesti. Kaipa se oli siellä vuosisadan juttu saada oma käpykylä mukaan peliin.

Suosittelen pelaamaan vanhaa versiota, sitä ainoaa oikeaa.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Itse pelasin ihan tänä jouluna saatua Monopolyä ja siinä kyllä ihan Bulevardit, Manskut ja muut Kalliot oli ihan omiaan, eikä mitään landejuttuja onneksi tarvinnut ostella. Ainoa (isompi) muutos että käteinen oli vaihtunut Visaan, eikä ikinä oikein tiennyt mitä tilillään oli rahaa.
 

tutzba

Jäsen
Olin tuossa risteilyllä tyttöystävän kanssa ja kun hyökkäsimme buffet-illalliselle, jouduin todella suuresti ihmettelemään viereisessä pöydässä istuneen perheen toimintaa.

Kyseessä oli siis normaali isä-äiti-lapsi-perhe, jossa äiti haki suuresti roolia. Koko ajan huusi pojalleen, kuinka hän ei osaa käyttää oikeaa haarukkaa oikeaan ruokaan ja kuinka hänen pitää maistaa sienisalaattia sillä hienot ihmiset syövät sienisalaattia. Noh, poika halusi sitten jossakin kohtaa siirtyä jälkiruokiin, mutta eihän tämä äidille sopinut. Poika sai kuulemma vasta sitten hakea herkkuja, kun on näyttänyt äidille, että on maistanut kaikkea mitä buffetista saa. Uskomatonta touhua. Kaiken kruunasi se, kun poika oli syömässä suklaakakkua lusikalla. Eihän sellainen herranjumala onnistu, äiti nosti mekkalan ja haki pojalle pikkuhaarukan!

Ei siinä mitään jos halutaan opettaa omalle lapselle ns. etiketin mukaista ruokailua, mutta kai sen nyt voisi hoitaa pikkuisen paremmin. Niin, poika oli siis noin 13-15-vuotias. Olisittepa nähneet hänen ilmeen, kun äiti sanoi jäätävät sanat: vietämme tämän illan kolmisteen, ja kun olemme kierrelleet tarpeeksi, menemme samaan aikaan hyttiin nukkumaan. Kyllä kai tuon ikäinen poika osaisi yksinkin hiukan kierrellä. Ei toki mihinkään yöaikaan, mutta illalla saisi tehdä mitä haluaa.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Ihmettelin tänään kovaan ääneen sitä, kun uudessa Monopolissa (siis se lautapeli) Erottajan paikalla on Turenki! Kyllä siis Turenki! Kuhmo oli toiseksi kallein, sitten Lahti, Seinäjoki ja Kuusamo. Jotenkin oli ihan hölmö olo pitkästä aikaa pelata kyseistä peliä, kun ei ollut Vesilaitosta, Korkkaria jne.

StevieY

Kyllä mun jouluksi saama monopoli turku on hienompi. Kadut on kyllä jotenkin arvottu järjestykseen, mutta käytetään sentään rahaa eikä mitään korttia. Outoa se pelaaminen toki on, kiva kuitenkin huomata, että asuu siellä yhdellä kalleimmista kaduista. Tätä minä ihmettelenkin.
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
No johan on jonoa

Olen monesti ihmetellyt ihmisten käyttäytymistä tietyssä jonottamisen erityistilanteessa. Tilanne on se, että kaupan kassalle on kertynyt suhteellisen suuri, esimerkiksi viiden asiakkaan jono, kun toinen työntekijä tulee ja avaa myös viereisen kassan asiakkaiden käyttöön.

Miten asiakkaiden tulee tässä tilanteessa toimia? Onko etikettiä edes olemassa?

Todella usein jopa jonon viimeisenä olevat kiilaavat härskisti itsensä ykköseksi tähän toiseen jonoon ja alunperin heidän edellään ollut siirtyy tyynesti tämän hätähousun taakse. Ikinä en ole tainnut nähdä että tämä kiilaaja tarjoaisi paikkansa tälle toiselle, vaikka mielestäni näin tulisikin toimia. Itsestäni tämä on aina tuntunut hieman oudolta, mutta tuntuu olevan ihan yleinen käytäntö tämä nopeimman laki.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Olen monesti ihmetellyt ihmisten käyttäytymistä tietyssä jonottamisen erityistilanteessa. Tilanne on se, että kaupan kassalle on kertynyt suhteellisen suuri, esimerkiksi viiden asiakkaan jono, kun toinen työntekijä tulee ja avaa myös viereisen kassan asiakkaiden käyttöön.

Miten asiakkaiden tulee tässä tilanteessa toimia? Onko etikettiä edes olemassa?

Todella usein jopa jonon viimeisenä olevat kiilaavat härskisti itsensä ykköseksi tähän toiseen jonoon ja alunperin heidän edellään ollut siirtyy tyynesti tämän hätähousun taakse. Ikinä en ole tainnut nähdä että tämä kiilaaja tarjoaisi paikkansa tälle toiselle, vaikka mielestäni näin tulisikin toimia. Itsestäni tämä on aina tuntunut hieman oudolta, mutta tuntuu olevan ihan yleinen käytäntö tämä nopeimman laki.

Kyllä nuo ovat kieltämättä aika kinkkisiä tilanteita, ja meikäläinen oli tänään viimeksi ko. tilanteessa. Tällä kertaa päädyin ratkaisuun, että pysyn siinä alkuperäisessä jonossani, koska tilanne oli tosiaan niin sekava, suorastaan kaoottinen, eikä ollut kiire mihinkään. Annoin kiireellisempien tällä kertaa mennä edelle.

Jos jonot ovat todella pitkiä, odotan yleensä vain, mitä muut tekevät, ja jos ei suurta halukkuutta ole sinne tyhjälle kassalle tai sinne siirtyy vain pari asiakasta, säntään sinne itsekin. Yleensä odottamisesta seuraa kuitenkin se, että itsellä on edessä kaksi yhtä pitkää jonoa, jonka jälkeen ei enää tarvitsekaan siirtyä mihinkään.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Mitähän varten suomalaiset tv-kanavat lähettävät puolen vuoden välein samoja eläviä kuvia?

Tuli vain mieleen, kun marraskuussa viimeksi asiaa kirosin ja tänä iltana näyttäisi kolmoselta tulevan Kauhutarinoita tjsp., joka tuli katsottua samalta kanavalta viimeksi joskus keväällä, kuitenkin vuoden 2008 puolella.

Onko maailmassa elokuvat lopussa?
 

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
Olen monesti ihmetellyt ihmisten käyttäytymistä tietyssä jonottamisen erityistilanteessa...

Silloin kun itse satun olemaan siellä jonon päässä ja huomaan, että uusi kassa avataan, niin hieman siinä "haistelen" edellä olevien ihmisten liikkeitä ja annan toki edellä oleville mahdollisuuden mennä ensin. Tämä "haistelu" siis tapahtuu max. 10 sekuntia. Jos edellä olevat ei tee elettäkään liikkuakseen, niin annan itselleni oikeuden siirtyä uudelle kassalle. Ei siis ikinä saa hyökätä samalla sekunnilla jonon viimeisenä olevasta uuden kassan ekaksi.

Esim. Lähikaupassamme on asiamies Itella, kuin varmaan monella muullakin. Kaupan kassalla on yksi myyjä, joka hoitaa kassaa ja samalla Postin palveluja. Kauppaan sattuu tulemaan yhtä aikaa n.10-15 "paskahousua" eli n.15 vuotta vanhoja "euroopanomistajia" ostamaan vähän "nannaa". Postipuolella sattuu olemaan vaikka 2 asiakasta ja kaupan kassalla nämä "paskahousut" jonottamassa "pilponaateineen" ja "mässyineen". Tehtyäni ostokseni siirryn jonottamaan paskahousujengin perään. Siinä sitten 5min. jonotettuani ainoa myyjä päättää hälyttää toiselle kassalle toisen myyjän helpottamaan ruuhkaa. Toinen kassa aukeaa, jolloin minun taakse tulleet ihmiset ryntäävät kuin "viimeistäpäivää" uudella kassalle. Nämä ihmiset polttaisin roviolla!! Ja nämä "paskahousut", jotka joka ikinen päivä hengailee siinä kaupan nurkalla vaikka maailanloppu tulisi, lähettäisin vaikka vaihto-oppilaaksi Hämeenlinnaan.
 

Jeffrey

Jäsen
Mitähän varten suomalaiset tv-kanavat lähettävät puolen vuoden välein samoja eläviä kuvia?

Eipäs nyt taas olla näin suominegatiivisia. Sama homma se on ihan kaikkialla maailmassa. Itse olin hetki sitten toista kuukautta jenkeissä ja siellä oli ihan sama juttu. Okei en nyt tiedä, että kuinka usein kyseiset leffat siellä pyörii, mutta esim samat LOTRit, Bondit ja Seagullin actionit siellä pyöri.

Itseasiassa sain vielä sen kuvan että siellä pyörii vielä enemmän Samat ohjelmat kuin meillä täällä. Esimerkiksi kun jostain isommasta sarjasta (Top Chef) tuli uusi jakso niin ennen sitä uutta jaksoa näytettiin aina aikaisemmat jakson ko seasonilta ja sitten vielä tämä uusi jakso tuli kaksi kertaa putkeen. Ei meillä asiat täällä niin huonosti ole!
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Tämä jonotusasia tosiaan on ihmetyttänyt jo kauan.

Todellakin tuo kaupankassarefleksi on useilla aivan uskomaton. Pitäisi olla vähintään Usain Boltin reaktiot, jotta ehtisi omasta jonosta, jossa on etupäässä, keulimmaiseksi siihen uuteen jonoon. Minusta aivan uskomattoman urpoa ollut aina tuo juttu ja tänne olen siitä meinannut avautua itsekin.

Toinen jonotusasia on julkisiin kulkuneuvoihin liittyvä. Suomalaiset rynnivät sinne bussiin aivan kuin olisi joku sääntö, että 5 ensimmäistä pääsee mukaan, muut jätetään kyydistä. Junissa sama homma, jos lähtee Oulusta Helsinkiin, niin osa ihmisistä suunnilleen 20 min ennen määränpäätä on ovella valmiina lähdössä. Kovimmat tyypit jaksavat odotella Tikkurilaan asti mutta sitten on viimeistään jonotettava. Tiedä vaikka se juna jatkaisi suoraan Itämereen, niin parempi livahtaa heti junan pysähtyessä kyydistä pois, mieluiten suoraan vauhdista jos vain ovet aukeavat.
 

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Olen monesti ihmetellyt ihmisten käyttäytymistä tietyssä jonottamisen erityistilanteessa. Tilanne on se, että kaupan kassalle on kertynyt suhteellisen suuri, esimerkiksi viiden asiakkaan jono, kun toinen työntekijä tulee ja avaa myös viereisen kassan asiakkaiden käyttöön.

Miten asiakkaiden tulee tässä tilanteessa toimia? Onko etikettiä edes olemassa?

Eihän tässä mitään sääntöjä ole kuka siihen tyhjään kassaan ekaksi menee. Se tietysti joka ensin ehtii. Kyllä niissä jonoissa voi nöyristellä ja päästää ihmisiä eteensä niin paljon kun lystää, mutta eikös se päämäärä ole että saisi ne ostokset maksettua mahdollisimman noileesti ja pääsisi siittä vitun jonosta pois. Etuilu on taasen epäreilua.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Etuilu on taasen epäreilua.
Nii-i! Sitähän se omasta jonosta salamana toiseen jonoon edelle rynniminen juuri on - etuilua! Ja siksi se vituttaa ja ihmetyttääkin, että miten voi olla niin sikamaisia ihmisiä olemassa. Tuulipuku vain kohisee, kun kun kusipäät rynnivät kärkkyen takaa ohitse kuin pesäpallossa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Toinen jonotusasia on julkisiin kulkuneuvoihin liittyvä. Suomalaiset rynnivät sinne bussiin aivan kuin olisi joku sääntö, että 5 ensimmäistä pääsee mukaan, muut jätetään kyydistä.
Oi kyllä. Omien havaintojen mukaan ne pahimmat tunkijat ovat vielä niitä, joilla ei ole mitään lippua tai korttia, vaan maksavat ihan rahalla, ja samalla tietysti tukkivat koko kulkuväylän niin, etteivät kortilliset pääse leimaamaan. Toisaalta ymmärtäähän sen tunkemisen, jos ei pääse ensimmäisten joukossa bussiin, voi jopa joutua jonkun viereen istumaan, sen sijaan että voisi istua käytäväpaikalle ja istuttaa oman käsilaukkunsa siihen ikkunapaikalle. Perkele.
Junissa sama homma, jos lähtee Oulusta Helsinkiin, niin osa ihmisistä suunnilleen 20 min ennen määränpäätä on ovella valmiina lähdössä. Kovimmat tyypit jaksavat odotella Tikkurilaan asti mutta sitten on viimeistään jonotettava. Tiedä vaikka se juna jatkaisi suoraan Itämereen, niin parempi livahtaa heti junan pysähtyessä kyydistä pois, mieluiten suoraan vauhdista jos vain ovet aukeavat.

Taas sama. Turkuun Tampereelta tullessa Loimaan jälkeen ovat ensimmäiset jo laittamassa takkia päälleen, näin kärjistetysti. Ymmärtäähän senkin, sitähän löytää itsensä salamannopeasti Turun sataman asemalta ja sitten tietysti helposti Tukholmasta, jos ei ole viimeistään Auran kohdalla jonottamassa ulospääsyä.

Nii-i! Sitähän se omasta jonosta salamana toiseen jonoon edelle rynniminen juuri on - etuilua! Ja siksi se vituttaa ja ihmetyttääkin, että miten voi olla niin sikamaisia ihmisiä olemassa. Tuulipuku vain kohisee, kun kun kusipäät rynnivät kärkkyen takaa ohitse kuin pesäpallossa.
Eri. Eihän sekään ole etuilua, jos päätät jonon viimeisenä ollessasi vaihtaa toiseen lyhempään jonoon, ja lopulta olet ennen alunperin edelläollutta valmis. Olen sitä mieltä, että kun uusi kassa aukeaa, kiireisimmät ja urpoimmat saavat rynniä, niitähän varten se kassa aukeaa.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Ihmettelen ihmisia, jotka tulevat leffaan sen jo ollessa hyvassa vauhdissa. Ymmarran, jos myohastyt leffasta, mutta eiko sitten kantsis menna johonkin toiseen naytantoon ja mielummin katsoa se joku toinen leffa alusta asti? Nyt oot myohassa ja silti maksat tayden hinnan ja menetat leffan alussa usein olevan tarkean juonen rakentelun ja silti haluat nahda sen leffan...

Tuli vaan mieleen lauantaina kun kaytiin katsomassa Smithin Willin uusin plajjaytys 7 Pounds ja sinne tuli parikin eri ryhmaa ihmisia 10-15min leffan alkamisen jalkeen...

Samaa ihmettelen jääkiekkopeleissä erää kulunut 5 min niin osa laahustaa paikalle ja hyvissä ajoin ennen erätauko lähdetään.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toinen jonotusasia on julkisiin kulkuneuvoihin liittyvä. Suomalaiset rynnivät sinne bussiin aivan kuin olisi joku sääntö, että 5 ensimmäistä pääsee mukaan, muut jätetään kyydistä.

Ja tähän liittyy myös sekin asia, että kaikki matkutajat lähes poikeuksetta haluavat istua niissä paripenkeissä yksin ja ikkunapaikalla. Bussiin rynnätään kuin viimeistä päivää, ilmeisesti on noloa istua tuntemattoman ihmisen vieressä. Suomalaisen jurottajan viereen ei kukaan ole tervetullut istumaan. Ihmeellistä!
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
No mun mielestä taas siihen seuraavaan jonoon saa siirtyä kuka tahansa, kuka vaan ehtii.. Ja minkä takia jonkun jonon ensimmäisenä oleva haluaisi siirtyä vieressä olevaan avonaiseen jonoon? Ei kai kukaan lähde enää sieltä tupakkahyllyjen takaa sinne toiseen pujottelemaan?
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eihän tässä mitään sääntöjä ole kuka siihen tyhjään kassaan ekaksi menee. Se tietysti joka ensin ehtii.
No mun mielestä taas siihen seuraavaan jonoon saa siirtyä kuka tahansa, kuka vaan ehtii.
Nämä vastaukset eivät lainkaan yllätä, sillä sama ajatusmaailma on nähtävissä ruokakaupassa. Eihän tämä kerro mistään muusta kuin kyseisten ihmisten käytöstapojen puuttumisesta. Valitettavasti sama käytöstapojen puutos ilmenee useissa arkipäivän tilanteissa ja näkee, että vähintään 1/4 aikuisista suomalaisista ei omaa edes alkeellisia käytöstapoja.

Vastaavassa tilanteessa itse annan edellä olijoille mahdollisuuden siirtyä uuteen jonoon minun edelleni.

Toinen esimerkki vastaavasta käytöstapojen puuttumisesta on (hyvä esimerkki Rautatieasema) oven auki pitäminen. Ihmiset menevät jonossa ovista sisään. Ovet ovat sellaisia, jotka pitää itse avata. Hyviin käytöstapoihin kuuluu, että oven annetaan pysyä auki. Ihmisiä kulkee niin tasaisena virtana, ettei tarvitse edes hiljentää, riittää että kädellä kevyesti heilauttaa ovea. Kuitenkin noin joka neljäs (nämä ovat yleensä naisia) on sellaisia, jotka luikahtavat itse siitä avonaisesta ovesta sisään, kun se on heille sopivasti auki, mutta antavat oven mennä takanaan kiinni, kun eihän heitä kiinnosta, miten muut pääsevät.

Miksi pitäisi kiinnostaa? Eihän tästä ole mitään sääntöjä olemassa.
 

J.Petke

Jäsen
Nämä vastaukset eivät lainkaan yllätä, sillä sama ajatusmaailma on nähtävissä ruokakaupassa. Eihän tämä kerro mistään muusta kuin kyseisten ihmisten käytöstapojen puuttumisesta. Valitettavasti sama käytöstapojen puutos ilmenee useissa arkipäivän tilanteissa ja näkee, että vähintään 1/4 aikuisista suomalaisista ei omaa edes alkeellisia käytöstapoja.

Entä ne jotka tulevat siihen jonoon "jonon ulkopuolelta", miten heidän pitää käyttäytyä? Sillä jos he menevät siihen juuri avatulle kassalle ennen alkuperäisiä jonottajia niin pitäisikö heidänkin päästää nuo edelleen? Itse ainakin osaan noin muuten kaupassa käyttäytyä ja itseäni vituttaa ihmiset jotka esim. vievät kärrynsä aina siihen hyllyn viereen mistä ottavat tavaraa, pysähtyvät heti oven jälkeen keskelle käytävää laittamaan esim. hiuksiiaan, ihmiset jotka seisovat keskellä käytävää kärryjensä kanssa juttelemassa tutuille, jättävät kaduttamaan alkaneet ostokset mihin sattuu. Sen sijaan tuo jonotusasia ei minua häiritse yhtään. Voin joskus itsekin kiireessä sukeltaa siihen avatulle kassalle välittämättä edellä olevista. Tosin jos edessäni on kaksi tai kolme asiakasta niin jään siihen jonoon missä olinkin.

Mutta yleisesti olen sitä mieltä, että nuoret osaavat käyttäytyä paremmin ja kohteliaammin kuin aikuiset. Nuorilla on käytöstavat, aikuisilla harvemmin.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Miksi pitäisi kiinnostaa? Eihän tästä ole mitään sääntöjä olemassa.

Juu, ei näissä sinänsä sääntöjä tarvittaisi, jos kaikilla olisi edes jonkinlaista sosiaalista peliälyä.

Tottakai pidemmän jonon perältä saa, ja on suositeltavaa, siirtyä uudelle avatulle kassalle, mutta tosiaan omastakin mielestä pitää hiukkasen haistella siinä edellä olevien intressejä.

Itseäni ärsyttää ihan eniten jonottamisessa pariskunnat, joista toinen liittyy pitkään kauppajonoon hyvissä ajoin ehkä yhden karkkipussin kanssa ja perästä sitten saapuu toinen puolisko vankkurit täynnä ostoksia hieman myöhemmin ja sitten niiden kanssa ängätään sinne keskelle jonoa.

Kaupassa (ja varsinkin isoissa marketeissa) huonoiten yleensä käyttäytyvät keski-ikäiset rouvashenkilöt. Sori yleistyksestä, mutta niin vain se on. Ovat juuri näitä pahimpia kiilaajia, onnistuvat muodostamaan kateuden toisen jo valitsemaa savukalaa tms. kohtaan (hyvä ettei revitä käsistä) ja heidän mielestään kaupassa voi jäädä turisemaan aivan minne haluaa. Paras esimerkki oli tässä joulun alla kun kaksi fiiniä rouvaa kärryinensä päätti vaihtaa jouluterveiset marketin autohallista tulevien liukuportaiden alapäässä, mukavan ruuhkan saivat aikaiseksi. Teki mieli ajaa omilla kärryillä kantapäille ja haistattaa vitut.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Itse ottasin osaa lyhyesti tuohon kassajonotusasiaan. Olen joskus itsekin vaihtanut kassaa ensimmäisten joukossa. Tämä riippuu pitkälti omasta paikasta ja siitä, onko kiire. Toinen merkittävä asia on se, miten paljon ostettavaa on. Jos mulla on yksi ostos kädessä ja tiedän, että joudun siitä nopeasti, en koe silloin ensimmmäisenä kiiruhtamista pahaksi. Sama koskee pullopalautusta. Vastaavasti, jos itsellä on paljon ostettavaa, päästän muut ensin avautuvalle kassalle ja katson kumpaan jonoon itse jään. Jos tulen toisen kanssa yhtäaikaa kassalle ja huomaan, että toisella on vain vähän ostettavaa, annan 100% varmasti toisen mennä ensin.
 

Tumbi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Red Wings (Oilers), Liverpool, La Selección
Ihmettelin tänään kovaan ääneen sitä, kun uudessa Monopolissa (siis se lautapeli) Erottajan paikalla on Turenki! Kyllä siis Turenki! Kuhmo oli toiseksi kallein, sitten Lahti, Seinäjoki ja Kuusamo. Jotenkin oli ihan hölmö olo pitkästä aikaa pelata kyseistä peliä, kun ei ollut Vesilaitosta, Korkkaria jne.

Sorry, hieman jälkikäteen vastailen, mutta menköön nyt.

Eikös tästä Monopoly-versiosta ollut aikoinaan jonkinlainen äänestys netissä ja siinä parhaiten menestyneestä paikkakunnasta tuli kallein, eli Erottaja, toiseksi eniten ääniä keränneestä tuli Mannerheim jne.

Muistaakseni täällä Jatkoajassakin oli jonkinlainen thread koskien tuota äänestystä, missä kampanjoitiin Turenkia melkoisen hyvällä menestyksellä. En nyt jaksa sitä tähän etsiä, mutta joku, joka jaksaa nähdä vaivaa tai muistaa tarkemmin voi joko vahvistaa tai kumota muistikuvani.
 

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Nii-i! Sitähän se omasta jonosta salamana toiseen jonoon edelle rynniminen juuri on - etuilua! Ja siksi se vituttaa ja ihmetyttääkin, että miten voi olla niin sikamaisia ihmisiä olemassa. Tuulipuku vain kohisee, kun kun kusipäät rynnivät kärkkyen takaa ohitse kuin pesäpallossa.


Ja taas on naurussa pitelemistä.

Jos viereinen kassa on tyhjä ja menet siihen niin ketä sä silloin etuilet? Niitä jotka eivät vaihda jonoansa?? No just. Ei siinä sitten paljoa parane jonoja vaihtamaan kun kuitenkin edessäsi on niitä mummoja mitkä eivät edes huomaa että toinenkin kassa aukaistiin.

Voi poika parka sinua. Parempi että sinunlaisesi porukollit ostavat netista tavaransa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös