Ihmettelyketju

  • 6 373 147
  • 38 790

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
On istunut kyllä yli kuusi vuotta.
Ehkä muistan väärin, mutta Valjakkala aloitti anomustensa tehtailun jo heti elinkautistuomionsa alussa ja ehti tehdä niitä aikamoisen kasan ennen vapautumistaan. Jospa tämä Heinojen murhaaja on päättänyt aloittaa samalla tiellä.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
EDIT: Liityn myös Nicholas Cagen inhoajien yhä kasvavaan joukkoon. En muista yhtään roolia, johon Cage olisi sopinut.

"Adaptation" - Kaufmanin veljesten outoleffa jossa kaljuuntuva Cage on maskeerattu läskimmäksi versioksi itsestään. Tuskainen perusilme on ihan nappi. Sama homma toisessa leffassa "Bringing Out The Dead", jossa unettomana ambulanssikuskina. Älyttömän mieleisiä elokuvia minulle. "Dogs Of War" on kolmas hyvä Cage-elokuva, tosin esittää samaa roolia mitä kaikissa toimintaelokuvissaan, nyt vain vakavammasti otettavammassa leffassa.

Ihmetyttää jos joku ei ole nähnyt vielä näitä elokuvia. Oliko tämä oikeasti vain kutsu kylään dvd:t kainalossa, Alamummo?
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Vielä sen verran tuohon leffa-aiheeseen, että ihmettelen todella ihmisiä, joiden mielestä 95% leffoista on paskaa. Yhden kaverin kanssa aikoinaan paljonkin leffassa käyneenä mieleen jäi useimmat kommetit. "Aika surkea", "Ei mikään erikoinen", "Ihan paska" jne... ja itse kun en muista nähneeni ihan paskaa leffaa, ainakaan elokuvateatterissa. Tiettyjä etukäteisvalmisteluja kun pystyy tekemään, katsomalla esim. näyttelijälistaa tai lukemalla juonesta.

Tuossa muutaman tunnin kuluttua lähdetään siis katsomaan tuota Cagen uusinta... eli eilisen leffan kakkososaa. En usko, että se mikään elämää suurempi leffa on, mutta tuskin mikään surkeakaan. Perusviihdettä siis, jolla saa itsensä irti arjesta. Itse en vaadi sitä Romanialaista taidelokuvaa, joka kuvaa elämää 1930-luvun Bukarestissa. Ja joka saa kaikissa lehdissä viisi tähteä.

Harvoin se lätkämatsikaan päättyy 9-8 suosikkijoukkueelle (voittomaali ajassa 59.59). Välillä joku matsi voi olla puuduttava, mutta ihan paska, surkea? Harvemmin. Ei se HPK-Ässätkään kuukausi takaperin ollut paska matsi. HPK vain oli siinä ihan surkea. Ottelu tapahtumana oli ihan jees.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Vielä sen verran tuohon leffa-aiheeseen, että ihmettelen todella ihmisiä, joiden mielestä 95% leffoista on paskaa.
Itselläni on elokuvalle sellainen vähimmäisvaatimus, että se pitää jaksaa katsoa loppuun ilman että vituttaa. Valtaosa elokuvista täyttää tämän ehdon. Olettaen siis, että olen edes vähän viitsinyt ennakkoon tsekata mitä katson (genre, näyttelijät jne). Romanttiset komediat eivät ole minun juttuni, joten en sellaisia edes ala katsoa. Oikeastaan ainoa leffa viimeisen vuoden ajalta, joka on tämän testin reputtanut, on V niinkuin verikosto. Sen joutui katsomaan loppuun puoliväkisin.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Adaptation" - Kaufmanin veljesten outoleffa jossa kaljuuntuva Cage on maskeerattu läskimmäksi versioksi itsestään. Tuskainen perusilme on ihan nappi. Sama homma toisessa leffassa "Bringing Out The Dead", jossa unettomana ambulanssikuskina. Älyttömän mieleisiä elokuvia minulle. "Dogs Of War" on kolmas hyvä Cage-elokuva, tosin esittää samaa roolia mitä kaikissa toimintaelokuvissaan, nyt vain vakavammasti otettavammassa leffassa.

Ihmetyttää jos joku ei ole nähnyt vielä näitä elokuvia. Oliko tämä oikeasti vain kutsu kylään dvd:t kainalossa, Alamummo?

Lainkaan pöllömpi leffa ei ole myöskään David Lynchin Wild at Heart, jossa Lynch veti melko hyvin, samoin kuin Laura Dern ja Willem Dafoekin.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
"Adaptation" - Kaufmanin veljesten outoleffa jossa kaljuuntuva Cage on maskeerattu läskimmäksi versioksi itsestään. Tuskainen perusilme on ihan nappi. Sama homma toisessa leffassa "Bringing Out The Dead", jossa unettomana ambulanssikuskina. Älyttömän mieleisiä elokuvia minulle. "Dogs Of War" on kolmas hyvä Cage-elokuva, tosin esittää samaa roolia mitä kaikissa toimintaelokuvissaan, nyt vain vakavammasti otettavammassa leffassa.

Ihmetyttää jos joku ei ole nähnyt vielä näitä elokuvia. Oliko tämä oikeasti vain kutsu kylään dvd:t kainalossa, Alamummo?
Se tuskainen perusilme on pahinta koko äijässä. Bringing Out the Dead on tuttu, samoin Snaksterin kehuma Wild at Heart. Jälkimmäinen on ok Cagesta huolimatta.

Jos nyt välttämättä haluat mua sivistää, niin tuo bisset ja popparit tullessas.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Minua ihmetyttää, miksi monesti näyttelijöiden kykyjä arvioidessa homma menee yllä kuvatun kaltaiseksi ilmeiden laskemiseksi. Minulle näytteleminen on jotain muuta kuin kyky väännellä naamaansa. Minuun kolahtavat yleensä sellaiset roolisuoritukset, joissa näyttelijä pystyy hanskaamaan koko vaadittavan tunneskaalan suhteellisen vähäeleisesti.
Ikävä kaivaa taas vanha kunnon rautalankakerä esille, mutta ei tässä muukaan auta. Kukaan ei oikeasti laske niitä ilmeitä. Tuo on vain hassunhauska tapa ilmaista, että ko. näyttelijä on lahjaton paska. Eli ei siis osaa näytellä. Naamanvääntelijöille on toki oma kannattajakuntansa, mutta heitä ei kovin usein kannata rinnastaa näyttelijöihin. Jotkut naamanvääntelijät osaavat toki näytelläkin, mutta siitä ei nyt liene kysymys. Nicolas Cage valitettavasti kuuluu siihen kategoriaan, jonka lusikka on aika paljon kauhaa pienempi. Siksi se varmaankin näyttää leffoissa aina niin huolestuneelta.

Ihmetyttää, että mikä suonenveto Cagelle tuli Raising Arizonassa. No, onhan Michael Douglaskin pari hyvää leffaa, joissa unohti näytellä Michael Douglasta.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Ikävä kaivaa taas vanha kunnon rautalankakerä esille, mutta ei tässä muukaan auta. Kukaan ei oikeasti laske niitä ilmeitä. Tuo on vain hassunhauska tapa ilmaista, että ko. näyttelijä on lahjaton paska.
Paha sanoa, kuka käyttää ilmausta missäkin tarkoituksessa, minä perustin viestini aiemmin ketjussa olleeseen keskusteluun. Siellä mm. Harrison Ford listattiin mukaan näyttelijöihin, jotka siis ovat "lahjattomia paskoja"? Ford ei varmastikaan kuulu elokuvahistorian parhaimpiin miesnäyttelijöihin, mutta ihan kelpo näyttelijä hän minun mielestäni on, kaukana paskasta. Eli kyllä tuosta keskustelusta nyt vain sellainen kuva tuli, että niitä ilmeitä juurikin "laskettiin".

Hukkaan meni rautalankasi.
 

scholl

Jäsen
Itse ihmettelen myös tuota Heinojen surmaajan toimintaa. Olen ollut siinä käsityksessä, että 12 vuotta istutaan ja sitten aletaan lähetellä lippusia ja lappusia Presidentille kysellen, että oliko se jo tässä. Ei ole tainnut tekijä tajuta elinkautisen tuomion merkitystä.
 

Cmprs

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, HIFK
Mitäköhän helvettiä Häkkinen teki Laureus-gaalassa? Tämäkin vaimonsa pettäjä voisi jo häipyä julkisuudesta, eihän se mitään enään edes tee.

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2008/02/613084

Putin oli valinnut Häkkisen seurakseen, niinpä niin.
Olisiko vaikka ihan kunniavieraan ominaisuudessa päättänyt lähteä, kun kerran kutsu napsahti eikä parempaakaan tekemistä sattunut olemaan. Putin tietysti todellisuudessa salakavalasti ajatteli, että nyt olisi paikka tyrkyttää Mikalle vaimo rajan tuolta puolen!

Ei ole muuten viime päivinä oikein näkynyt toimivia provoja Bradilta - koitas petrata vähän!
 

scholl

Jäsen
Mitäköhän helvettiä Häkkinen teki Laureus-gaalassa?

Oli töissä siellä.

Laureus palkinto on Mercedes-Benzin omistajan Daimlerin ja Cartierin omistaman sveitsiläisfirman perustama ja jakama "urheiluoscar", joten on hyvin luonnollista, että Mersun mannekiinit Häkkinen ja Becker ovat eturivissä. Aivan samalla tavalla jos Nokia jakaisi palkintoja niin olisi aika luonnollista, että heidän ykkösnimensä olisivat paikalla. Häkkinenhän on duunissa Mersulla ja olennainen osa heidän pr-osastoaan.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mitäköhän helvettiä Häkkinen teki Laureus-gaalassa? Tämäkin vaimonsa pettäjä voisi jo häipyä julkisuudesta, eihän se mitään enään edes tee.

Tämä saman asian äärellä keskustelen vaimo kanssa tämän tästä, kun hän muiden naisten kanssa päivittelee jonkun tuttavan avioliiton kariutumista ja miehen uutta kumppanivalintaa.

Mistä sitä Brad tai kukaan muukaan tietää, mikä Häkisen eron takana on. Onko jollakin näyttöä siitä, että Mika on pettänyt vaimoaan a) ollenkaan b) ollut kyseisen parisuhteen ensimmäinen pettäjä.

Mistä sitä tietää, mikä Häkkiset tai tuhannet muut pariskunnat on tuohon tilanteeseen ajanut. Onko vaimo kaikilta ulkopuolisilta piilossa väkivaltainen pirttihirmu tai sadistinen nalkuttaja. Eikö parisuhteessa ole ollut seksiä kymmeneen vuoteen tms.

Tämä ei nyt koske yksistään Häkkistä, eikä minulla ole mitään intressiä sen kummemmin miestä ja hänen seuraelämäänsä puolustella, mutta nuo ulkopuolisten kommentit siitä, kuka on erotilanteessa se pahempi osapuoli, ovat aivan älyttömiä.
 

tty_01

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tässä ketjussa on jo monta kertaa ihmetelty iltapäivälehtien juttuja ja niiden vähäpätöisyyttä. Apu ei ehtinyt ajoissa - metsäkauris hukkui Porvoonjokeen
Koskahan nuo iltapulut tekevät juttuja siitä, että metsäkauris ammuttu Pihtiputaalla - Enää 3 kaatolupaa jäljellä. Katso kuvat raa'asta teosta. Tai vaikkapa: Polkupyöräilijä törmäsi hyttyseen, vakavilta vahingoilta vältyttiin täpärästi - molemmat selvisivät hengissä.

Onhan se hyvä yrittää auttaa noita pulaan joutuneita eläimiä, mutta mihin se raja oikein vedetään? Kyseessä ovat kuitenkin villit ja luonnossa elävät eläimet, jotka selviävät pääosin luonnonvalinnan periaatteella.
 

Tobias

Jäsen
Ihmettelen tätä meneillään olevaa palgiointitapausta. Tai lähinnä sitä, että tämä plagioinnista syytetty kirjailija kiistää edelleen plagioinnin, vaikka teksti on käytännössä sanasta sanaan aivan samaa kuin kollegansa muutama vuosi sitten kirjoittama teksti. Tämän päivän Hesarissa on näitä tekstipätkiä.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
SubTv ihmetyttää tällä kertaa. Siis alkoiko Frendit tosiaan uudestaan alusta? Eikö niillä tosiaan ole muita sitcomeja laittaa uusintaan? Hyvä sarjahan se Frendit on, ei siinä mitään, mutta rajansa kaikella.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
SubTv ihmetyttää tällä kertaa. Siis alkoiko Frendit tosiaan uudestaan alusta? Eikö niillä tosiaan ole muita sitcomeja laittaa uusintaan? Hyvä sarjahan se Frendit on, ei siinä mitään, mutta rajansa kaikella.
Jos ne tällä kertaa näyttäisivät vain sen sit-com osuuden eli 6-7 ekaa kautta. Viimeiset 2-3 kautta olivat sitten vakavaa saippuaoopperaa.

Tätä ihmettelen.
 

MusanMake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Suomi
Ihmetyttää näiden pukumiesten osaaminen kiertelyyn ja kaarteluun vähän niinkuin vähäpätöisemmissäkin asioissa.

Eilen tuli kännyyn puhelu oudosta numerosta kun olin aamupaskalla. Koitin soittaa takas mutta eipä vastannu kukaan. Mulla kun on salainen numero, niin ei nuo lehtimyyntimiehet paljon soittele, joten soitin numerotiedusteluun ja kysyin että minkä sämpyn numero tuo mahtaa olla. Vastasivat että joku "shipment company" tai jotain sinne päin ja joku ihme päällikkö sieltä. Ok, totesin että varmaan sitte väärä numero tullu heebolle.

Noh, hetken päästä tää numero soittaa taas ja joku ukko kyselee että miksi olen soittanu sille. Sanoin että soitin vaan takas ku sä olit näemmä soittanu ekaks mulle ja kysyin että mitähän asia koskee. Ja siitähän se ihmetys sitten alkoi. "En ole soittanut sinulle, sinä olit soittanut minulle" sanoi mies. "Joo mun kännyssä näkyi sun numero että olit soittanu ku olin "hommissa" jotain vartti sitten. Tuli kai vahingossa väärään numeroon, vai kuinka?" "Minä en ole soittanut kenellekään, sinä olet erehtynyt" sanoi mies määrätietoisesti. Alkoi jo vähän pännimään ja sanoin että "Varmasti soitit mulle ja mä soitin sulle takas ihan vaan kysyäkseni että mitä asiaa". "En ainakaan muista soittaneeni, enkä todellakaan myönnä" sanoi mies. Ja siinä vaiheessa ajattelin luovuttaa.. Kysyin että eikö äiti opettanut edes sen vertaa että pahoitellaan jos vahingossa soitetaan väärään numeroon? Sitten iso valkoinen päällikkö näki parhaakseen sanoa että "minulla on nyt tärkeitä töitä" ja löi luurin kiinni.

Kysymykseni kuuluu: eikö edes wanhan koulun oikeistomiehille opeteta käytöskoulun perusteita edes kotona, vai kulkeeko tämä sankari vaikka Kuusisen ovesta sisään ohi rollaattoria käyttävän suomenruotsalaismummon sanomatta edes "ursäkta"? Vai onko vaan niin vaikeaa tunnustaa pieni virhe, vai kuinka? Myönnän itse olevani varsinainen vastarannankiiski ja vittupää suurimman osan valveillaoloajastani, mutta ainakin mun mutsi opetti mut pyytämään anteeksi ja yleensäkin myöntämään asian jos olen väärässä jossain asiassa (niinkuin useinkin olen). Harvoin mua kenenkään käytöstavat pännii, mutta tää kyllä vähän otti pattiin naurun seassa. Surkea "mies". Varmaan kannattaa tiettyä lätkäjengiä... :)
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Pahoinpitely? Missä? Hä?
IL: Opettaja pahoinpiteli 7-vuotiaan
IL kirjoitti:
-Poika tuli taksikyydillä koulusta kotiin. Hän hyppäsi autosta ulos ja sanoi opettajan satuttaneen häntä. Hän ei osannut tarkkaan sanoa mitä oli tapahtunut. Otin koulun rehtoriin välittömästi yhteyttä, 7-vuotiaan äiti kertoo Iltalehdelle.

Poika kärsii muun muassa yliherkistä aisteista.

-Opettaja oli huutanut pojalleni, joka meni paniikkiin, koska varsinkin kuuloaisti on hänellä herkkä. Sen jälkeen opettaja oli työntänyt pojan puisen pulpetin ja tuolin väliin ja pitänyt siinä 20 minuuttia, äiti kertoo.
 
Ihmettelen kun keittiön kaapista löytyy neliön muotoisia rasioita ja pyöreitä kansia. Mihin on joutunut ne neliön muotoiset kannet ja pyöreät rasiat???
 

MusanMake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Suomi
Nykyaikana on kuitenkin monenlaisia virityksiä ja ruudussa näkyvä numero ei ole suinkaan välttämättä numero josta on todellisuudessa soitettu.

No joo tulihan tuo itsellekin mieleen. Mutta tää äijä kyllä kuulosti mun korvaan ihan vaan siltä ettei osaa tunnustaa pienintäkään virhettä omaksi tekosekseen. Voinhan olla väärässäkin. Silti sillä hetkellä olisi tehny mieli pyöritellä sitä vähäsen. Vaikka typeräähän se multakin on alkaa moisesta pikkujutusta jankuttamaan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tällä viikolla on tullut joka päivä omaan kännykkääni soitto 020-alkuisesta numerosta. Joka kerta alanumero on ollut eri, mutta viimeistä neljää edeltäneet numerot ovat samoja.

En ole ollut vastaamassa, koska jätän oman kännyni kämpille, kun lähden duuniin.

Kertaakaan ei ole jätetty viestiä vastaajaan, ja numerotiedustelu ei tunnista numeroa.

Mistäköhän on kyse?
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Ihmettelen kun keittiön kaapista löytyy neliön muotoisia rasioita ja pyöreitä kansia. Mihin on joutunut ne neliön muotoiset kannet ja pyöreät rasiat???

Ne ovat luullakseni samassa paikassa kuin kuulakärkikynät, sakset, kaukosäätimet, keltaiset muistilaput sekä erilaisten urheilujuomapullojen korkit.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös