Ihmettelyketju

  • 6 350 993
  • 38 754

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Edelleen ihmettelen näitä poliisin julkaisemia valvontakamerakuvia, joissa se etsii kuvassa näkyvää henkilöä. Kuvissa naama on mustattu tunnistamisen estämiseksi. Mitä vittua, miksi niitä ylipäänsä julkaistaan jos kuvissa näkyvää henkilöä ei saa tunnistaa?
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mää ihmettelen, missä toveri kuukauden?
No tossa oli tuollainen kuukauden ränni. Tai tarkemmin sanottuna puoli vuotta. Huhtikuussa kun olin kolme yötä katkolla. Tai oli mulla toukokuussa joku kolme päivää että meni vaan joku 12-13 kaljaa päivässä kun piti vähän skarpata. Nyt alkaa tulemaan tärkeitä juttuja. Tai oli kesälläkin, mutta moni jäi väliin. Tänään kyllä jätän ton yhden tilaisuuden väliin, mutta illalla meen lätkämatsiin. Onkohan ollut neljä kotimatsia ja yhteen oon päässyt kausikorttilaisena. Hitto kun ne pelataan niin myöhään. Ja siinä yhdessäkin lähdin tokan erän jälkeen kaljalle. Toissa päivänä kuoli viides kaljakaveri vuoden sisään niin sekin vähän pistää funtsimaan. Ja naamakin sen verran turvoksissa että vähän vaikeampi puhua kun posket ei liiku entiseen malliin. Joo sori ei tää ole alko-ketju.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Toissa päivänä kuoli viides kaljakaveri vuoden sisään niin sekin vähän pistää funtsimaan

Tuo kuulostaa jo aika hälyttävältä, ehkä on syytäkin kellojen kilistä. Enkä minä ole mikään neuvomaan.
 

axe

Jäsen
Emmää oikein keksi mihin tää kuuluisi, mutta voihan tätä vaikka ihmetellä.

Pieni urheiluseura Kemiön Kiilat oli jo pari päivää sitten uutisissa, mutta en muistanu sillon käydä ihmettelemässä, ja ihmettelen ettei kukaan muukaan ilmeisesti ole juttua nostanu Jatkiksessa esiin. Kiilat sai entiseltä jäseneltään perintölahjoituksena 500 000 euroa. Seuran puheenjohtajakin tykkää, että seuran toiminta on nyt turvattu moneksi kymmeneksi vuodeksi. Vuosibudjetti on ollut 15 000 euroa.

 

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tänään jääkiekon MM-kisoissa vuorossa ottelu Ottawa - Philadelphia?
 

Liitteet

  • IMG_6284.jpeg
    IMG_6284.jpeg
    63 KB · kertaa luettu: 177

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lauantai-karkkipussi on jossain vaiheessa muuttanut muotoaan. Varmaan on saman verran karkkeja sisällä, mutta kymmenen senttiä korkeampi pussi, sellainen pitkulainen pystysuunnassa. Siis pohjalla kolmasosa karkkeja ja kaks kolmasosaa tyhjää.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Lauantai-karkkipussi on jossain vaiheessa muuttanut muotoaan. Varmaan on saman verran karkkeja sisällä, mutta kymmenen senttiä korkeampi pussi, sellainen pitkulainen pystysuunnassa. Siis pohjalla kolmasosa karkkeja ja kaks kolmasosaa tyhjää.
No eihän tuo vielä mitään, mutta mieti jos kaljatölkille olisi tehty kaljan suhteen samoin. Aina ois tyhjä kaljatölkki.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Mikähän ihme siinäkin on, että kun täällä Jatkoajassa tämän tietyn känniurpojen porukasta joku saa bannia, niin mulle pitää lähettää YVtä että mun syy ja oot pelle/läski/vauva/ruma jne. Oletettavasti aikuiset miehet kuitenkin. Ja siis minähän selvästi tosiaan olen modejen suojelussa.
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikähän ihme siinäkin on, että kun täällä Jatkoajassa tämän tietyn känniurpojen porukasta joku saa bannia, niin mulle pitää lähettää YVtä että mun syy ja oot pelle/läski/vauva/ruma jne. Oletettavasti aikuiset miehet kuitenkin. Ja siis minähän selvästi tosiaan olen modejen suojelussa.
Mikä siinä on, että meille Unitedin kannattajille pitää aina soittaa suuta? Luulitko etten vanhana koodinmurtajana huomaa? Ei siis ihme, että olet heti epäiltyjen listan kärjessä joka asiassa.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Mikähän ihme siinäkin on, että kun täällä Jatkoajassa tämän tietyn känniurpojen porukasta joku saa bannia, niin mulle pitää lähettää YVtä että mun syy ja oot pelle/läski/vauva/ruma jne. Oletettavasti aikuiset miehet kuitenkin. Ja siis minähän selvästi tosiaan olen modejen suojelussa.
WTF :D
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
No niinpä. Ja tätä on jatkunut jo helvetin pitkään.
Ylipäätään sangen kummallinen ilmiö, että noita vittuilu-YV:tä lähetetään. Itsellenikin tulee säännöllisesti kaiken maailman paskaa (joskin käsittääkseni vähemmän kuin sinulle), ja aiheina sellaisiakin juttuja kuten viesteistä löytyvät lyöntivirheet tms. Vähemmän yllättäen futispuolen jutut tuntuvat aiheuttavan isoa närää etenkin sellaisten joukossa jotka eivät itse sinne mitään kirjoita. YV:llä tulee sitten sitä homottelua, nälvimistä ja muuta sellaista. Ai että.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Vähemmän yllättäen futispuolen jutut tuntuvat aiheuttavan isoa närää etenkin sellaisten joukossa jotka eivät itse sinne mitään kirjoita.

Joo tämä on tuttua myös. Heh. Mä olen täällä tosiaan aika suoraan kertonut, tai on helppo päätellä, kuka olen, joten tietty sen jälkeen on myös ok vittuilla mm. ulkonäöstä. Noh, samapa tuo itselle kun ei jaksa välittää. Ihmetyttää vaan vuodesta toiseen.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Joo tämä on tuttua myös. Heh. Mä olen täällä tosiaan aika suoraan kertonut, tai on helppo päätellä, kuka olen, joten tietty sen jälkeen on myös ok vittuilla mm. ulkonäöstä. Noh, samapa tuo itselle kun ei jaksa välittää. Ihmetyttää vaan vuodesta toiseen.
Sama juttu täällä. Gradun linkkauksen jälkeen tuli jos jonkin sortin vittuiluja mm. työhistoriasta ja koulutuksesta. Asia erikseen oli sitten pari ns. vakavampaa uhkausta twitterin puolella kun saivat V-G-:n henkilön tilin selville. Eivät olleet tykänneet kriittisyydestäni Jokereiden Venäjä-retkeä kohtaan joten totta kai piti kertoa mitä kaikkea mulle tultaisiin tekemään kaduilla. Ne menivät lopulta poliisille. Ei tullut turpaan eikä edes länsirajalle kyydityksiä.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mikähän ihme siinäkin on, että kun täällä Jatkoajassa tämän tietyn känniurpojen porukasta joku saa bannia, niin mulle pitää lähettää YVtä että mun syy ja oot pelle/läski/vauva/ruma jne. Oletettavasti aikuiset miehet kuitenkin. Ja siis minähän selvästi tosiaan olen modejen suojelussa.
Mäkin syytän sua sitten seuraavan kerran kun urpoilen itteni penaltiboksiin täältä! Sun syytä kun minä olen tyhmä!

Tuo on kyllä sinänsä vähän huono juttu täällä, että Modet ja Ylläpito ei voi tehdä mitään yksityisviesteillä tuleville viesteille. Vaikka sinne tulee viestejä missä ihan oikeaan maailmaan sijoittuvalla väkivaltauhkailulla mesotaan, niitä viestejä ei voi raportoida. Vai oliko se niin että Modet ei ota niitä käsittelyyn koska kellään Ylläpidosta ei ole pääsyä lukemaan mitä siellä on puolin ja toisin kirjoiteltu, jotenkin sillee. Minäkin joskus sain yyveitse kaikenlaista paskaa, onneksi suuri osa niistä uuvateista on saanut jo muista syistä ikuiset lähtöpassit täältä.

Modejen kanssa tuosta aikanaan keskustelin että mitä tässä nyt voi tehdä, ja sieltä neuvottiin konsti millä saa kyllä estettyä ettei joku nimimerkki pysty enää edes yksityisviestejä lähettämään. Mutta mitään penaltia sinne kirjoitetuista sairaimmistakaan jutuista ei jaeta. Se on vähän huono juttu minusta. @Moderaattorit korjatkaa toki jos olen jäänyt väärään käsitykseen.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Screenshottia viesteistä niin luulis saavan penalttia.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Screenshottia viesteistä niin luulis saavan penalttia.
Ei niistä tuu, kun Modet näkee sitten vain sen toisen osapuolen raportoinnit, eikä sitä mitä se raportoija on itse kirjotellut. Näin sitä selitettiin ainakin minulle aikoinaan. Minä ehdotin että pistäisin koko viestiketjun teille mutta siinäkin olisi sitten vielä mahis jotenkin jättää omia juttujaan piiloon, tai vaikka photoshopilla keksiä jotain ihan muuta mitä oikeesti on kirjoiteltu.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Ei niistä tuu, kun Modet näkee sitten vain sen toisen osapuolen raportoinnit, eikä sitä mitä se raportoija on itse kirjotellut. Näin sitä selitettiin ainakin minulle aikoinaan. Minä ehdotin että pistäisin koko viestiketjun teille mutta siinäkin olisi sitten vielä mahis jotenkin jättää omia juttujaan piiloon, tai vaikka photoshopilla keksiä jotain ihan muuta mitä oikeesti on kirjoiteltu.
Minäkin sain yksi yö yksityisviestin.
 

Liitteet

  • asiallinen viesti.jpg
    asiallinen viesti.jpg
    59,8 KB · kertaa luettu: 321

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Ei niistä tuu, kun Modet näkee sitten vain sen toisen osapuolen raportoinnit, eikä sitä mitä se raportoija on itse kirjotellut. Näin sitä selitettiin ainakin minulle aikoinaan. Minä ehdotin että pistäisin koko viestiketjun teille mutta siinäkin olisi sitten vielä mahis jotenkin jättää omia juttujaan piiloon, tai vaikka photoshopilla keksiä jotain ihan muuta mitä oikeesti on kirjoiteltu.
No mitäs ihmettä? Ei kai se niin voi mennä, että jos käyttäjä X uhkaa yksityisviestillä käyttäjää Y väkivallalla palstan ulkopuolella, niin sitä ei voi ottaa käsittelyyn, koska kuvamanipulaation riski. Tai, että ei voida olla varmoja siitä, että onko uhkauksen kohde ensin provosoinut jotenkin ja sitten piilottanut viestejään. Uhkaus on uhkaus. Sen mä ymmärrän ihan täysin, että ylläpidolla, tai modeilla ei ole pääsyä katselemaan kenenkään yksäreitä, koska itse rinnastan ne jonkinlaisen "kirjesalaisuuden" piirin kuuluviksi, kuten sähköpostitkin, mutta kyllä tuollaisissa tapauksissa screenshotti pitäisi ainakin riittää tapauksen tutkimisen aloittamiseksi ja onhan sillä uhkaajalla, tai väitetyllä sellaisella myös oikeus puolustautua ja esittää oman näkemyksensä ja "screenshottinsa" asiasta. Tietysti kun mennään jo tuolle alueelle, missä fyysistä koskemattomuutta uhataan, niin oikea osoite silloin on Poliisi, eikä voida olettaakaan, että Jatkoajan ylläpito/mode-tiimillä olisi mahdollisuuksia, tai edes valtuuksia alkaa moisia asioita sovittelemaan. Itse en ole kuin kerran saanut uhkauksen lakituvasta ja toisella kertaa pientä vittuilua, mutta siinä kaikki. Toisin päin on menty kyllä useasti käsi pystyssä myöntämään, että nyt ei mennyt meiksin postaukset palstalla oikein putkeen, että pahoittelut.

Mutta joo, jonkinlainen toinen ulottuvuus tuntuu nuo yksärit olevan ja jos tietyt nimimerkit saa koko ajan, tai vaikka saisivat vain kerran sitä törkypostia, jollaisella sanankäytöllä pamahtaisi palstan puolella vähintäänkin bannia, ellei suoraan kickbannit, niin toivoisi tietysti, että palstan hallinnoijat sille voisivat jotain tehdä. Kaikenlainen kiusaaminen ja lällättely on täällä palstalla hyvin suitsissa, kiitos modejen, mutta kun miettii minkälaista on puheenparsi nykyään somessa ihan omalla nimelläkin ja naamalla, niin en ihmettele yhtään, etteikö siitä osa ajautuisi myös käyttäjien jatkispostilaatikoihin. Vastaus ei voi olla se, että käyttäjä joutuu asetuksista täppäämään "En vastaanota yxäreitä"-vaihtoehdon päälle, kun kuitenkin tarvitsee sitä toimintoa viestimiseen muiden palstalaisen kanssa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Mikähän ihme siinäkin on, että kun täällä Jatkoajassa tämän tietyn känniurpojen porukasta joku saa bannia, niin mulle pitää lähettää YVtä että mun syy ja oot pelle/läski/vauva/ruma jne. Oletettavasti aikuiset miehet kuitenkin. Ja siis minähän selvästi tosiaan olen modejen suojelussa.
Onhan näitä aikoinaan minullekin satanut. Olen ollut ainakin "kusiaivo paskaläjä" ja "kaikkitietävä ylimielinen kyrpä". On minua myös modeksi joskus epäilty yksityisviestein.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Mä keksin ratkaisun, kertokaa ne nikit niin me "koulukiusaajat" kiusataan takaisin, näytetään ketkä on herroja ja rouvia tässä talossa.

Tuleekohan tästä viestistä penalttia...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös