Ei niistä tuu, kun Modet näkee sitten vain sen toisen osapuolen raportoinnit, eikä sitä mitä se raportoija on itse kirjotellut. Näin sitä selitettiin ainakin minulle aikoinaan. Minä ehdotin että pistäisin koko viestiketjun teille mutta siinäkin olisi sitten vielä mahis jotenkin jättää omia juttujaan piiloon, tai vaikka photoshopilla keksiä jotain ihan muuta mitä oikeesti on kirjoiteltu.
No mitäs ihmettä? Ei kai se niin voi mennä, että jos käyttäjä X uhkaa yksityisviestillä käyttäjää Y väkivallalla palstan ulkopuolella, niin sitä ei voi ottaa käsittelyyn, koska kuvamanipulaation riski. Tai, että ei voida olla varmoja siitä, että onko uhkauksen kohde ensin provosoinut jotenkin ja sitten piilottanut viestejään. Uhkaus on uhkaus. Sen mä ymmärrän ihan täysin, että ylläpidolla, tai modeilla ei ole pääsyä katselemaan kenenkään yksäreitä, koska itse rinnastan ne jonkinlaisen "kirjesalaisuuden" piirin kuuluviksi, kuten sähköpostitkin, mutta kyllä tuollaisissa tapauksissa screenshotti pitäisi ainakin riittää tapauksen tutkimisen aloittamiseksi ja onhan sillä uhkaajalla, tai väitetyllä sellaisella myös oikeus puolustautua ja esittää oman näkemyksensä ja "screenshottinsa" asiasta. Tietysti kun mennään jo tuolle alueelle, missä fyysistä koskemattomuutta uhataan, niin oikea osoite silloin on Poliisi, eikä voida olettaakaan, että Jatkoajan ylläpito/mode-tiimillä olisi mahdollisuuksia, tai edes valtuuksia alkaa moisia asioita sovittelemaan. Itse en ole kuin kerran saanut uhkauksen lakituvasta ja toisella kertaa pientä vittuilua, mutta siinä kaikki. Toisin päin on menty kyllä useasti käsi pystyssä myöntämään, että nyt ei mennyt meiksin postaukset palstalla oikein putkeen, että pahoittelut.
Mutta joo, jonkinlainen toinen ulottuvuus tuntuu nuo yksärit olevan ja jos tietyt nimimerkit saa koko ajan, tai vaikka saisivat vain kerran sitä törkypostia, jollaisella sanankäytöllä pamahtaisi palstan puolella vähintäänkin bannia, ellei suoraan kickbannit, niin toivoisi tietysti, että palstan hallinnoijat sille voisivat jotain tehdä. Kaikenlainen kiusaaminen ja lällättely on täällä palstalla hyvin suitsissa, kiitos modejen, mutta kun miettii minkälaista on puheenparsi nykyään somessa ihan omalla nimelläkin ja naamalla, niin en ihmettele yhtään, etteikö siitä osa ajautuisi myös käyttäjien jatkispostilaatikoihin. Vastaus ei voi olla se, että käyttäjä joutuu asetuksista täppäämään "En vastaanota yxäreitä"-vaihtoehdon päälle, kun kuitenkin tarvitsee sitä toimintoa viestimiseen muiden palstalaisen kanssa.