Ihmettelyketju

  • 6 351 307
  • 38 754

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
3,20e veloittivat pienestä haaleasta kahvista vantaalaisessa toimistorakennuksen ravintolassa ja sekin piti vielä maksaa itsepalvelukassalla. Selviääkö moisesta alle kympillä jossain stadin keskustan hipsterikahvilassa missä asiakasta saatetaan jopa palvella?
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Tätä varmaan on ennenkin ihmetelty, mutta miksi helvetissä monet ihmiset puhuu puhelimeen niin että siinä on kaiutin päällä ja puhelinta pidetään naaman edessä?! Mikä ihme saa ihmiset toimimaan näin….
Teen kotioloissa aina noin, puhun siis kaiutin päällä. On paljon helpompi keskustella puhelimessa, kun itse laite voi olla vaikka pöydällä edessäsi tai nojatuolin kyynärnojalla - molemmat kädet ovat vapaana, mitä sitten teetkään. Asia on tietysti aivan eri, kun ollaan "ihmisten ilmoilla", jolloin en häiritse kanssaihmisiäni puhelinkeskusteluillani.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei, kyllä ne puhuu ja vastailee..
Olen kuvitellut, että niillä on napit korvilla ja napeissa ei mikrofonia tai se on niin paska että sitä ei haluta käyttää. En ole kyllä kiinnittänyt huomiota että kaiutin olisi päällä, tuntuu aika erikoiselta julkisella paikalla.
Jättävät ääniviestejä. Mikrofoni on siinä puhelimen päässä niin ei tartte pitää korvalla puhelinta.
En kyllä setämiehenä jaksaisi, jos minulle joku jättäisi ääniviestejä, tuntuu jotenkin paskalta formaatilta, ainakin jos viestin sisältämään tietoon pitää palata. Ja muutenkin tuollainen tietysti ruokkii jaarittelua, jota en oikein siedä. Joskus tulee käytettyä whatsapin puheestä tekstiksi ominaisuutta, sehän ihan toimii kauppalappuihin ym vaikka autoa ajaessa (hui). Puheohjelmaa/selostusta ei voi tosin pitää radiossa samaan aikaan päällä.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
On kieltämättä välillä ärsyttävää ja joskus perin kiusallista, kun joku kailottaa puhelimeensa ja vielä kaiutin päällä.

Onkohan tämä vain nykyajan tekniikan luoma ongelma vai oliko näitä pulmia aikaisemmin? Ottiko aikoinaan päähän, kun joutui sattumalta katselemaan joidenkin jollekin muulle kuin itselle lähettämiä savumerkkejä? Oliko ihminen silloin vain utelias tai varuillaan vai ottiko touhu välillä vain päähän, ja hän mietti, että voisitteko lopettaa tuon häiritsevän touhunne?
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tätä varmaan on ennenkin ihmetelty, mutta miksi helvetissä monet ihmiset puhuu puhelimeen niin että siinä on kaiutin päällä ja puhelinta pidetään naaman edessä?! Mikä ihme saa ihmiset toimimaan näin….

Ns näkkileipäpuhelu. Itse käytän tätä joskus, jos välillä joudun laittamaan puhelimen pöydälle tai keittiötasolle jne.
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Mulla taas on käytössä bluetooth hands free eli "avohoitonappi". Siihenkään en viitsi julkisella paikalla kaikkia tietojani kuulutella jos esim. terveysasemalta tai kelasta tulee vastauspuhelu. Sanon vain, josko voisi soittaa uudestaan viiden/kymmenen minuutin kuluttua, kun en ole enää bussissa tms.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kun hankin bluetooth kuulokkeet yksi tärkeä asia oli, se että niissä on mikrofoni jonka kautta puhua. Täten olen hyvin hämmentynyt siitä kuinka ihmiset joilla on laitteita joissa on selvästi ne bluetooth kuulokkeet mikrofonilla, ottavat kyseisen laitteen pois päältä ja alkavat puhua puhelimeen kaiuttimella.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Mulla on yksi tuttu joka jättää kansa Whatsapissa näitä ääniviestejä, ja sanoisin että ehkä 9/10 niistä on sellaisia että puhe on sellaista saakelin muminaa. En ymmärrä miten se onnistuu tuossa.
 

444

Jäsen
Kun hankin bluetooth kuulokkeet yksi tärkeä asia oli, se että niissä on mikrofoni jonka kautta puhua. Täten olen hyvin hämmentynyt siitä kuinka ihmiset joilla on laitteita joissa on selvästi ne bluetooth kuulokkeet mikrofonilla, ottavat kyseisen laitteen pois päältä ja alkavat puhua puhelimeen kaiuttimella.
Enemmän mä ihmettelen sitä, kun joku kurvailee uuden karhealla autolla tuolla pitkin kylänraitteja ja puhelin on korvalla. Onko se laite todella muka niin vaikeaa yhdistää siihen auton handsfreehin, kun siinä kuitenkin yhteensopivuus on? Joo ei jossain Daciassa tai muissa kikkareissa, mutta suurimmassa osassa uusia (esim. 2015->) autoja on. Ja kun sen yhdistämisen suorittaa kerran, niin yhdistyy joka ikinen kerta siitä eteenpäin automaattisesti, kun autoon lyö virrat päälle. Mutta kai se on liian vaikeaa, ja helpommalla pääsee kun sohlaa yhdellä kädellä rattia, vaihdekeppiä (jotkut oikeasti ajavat vapaaehtoisesti manuaalilla), vilkkuja, pyyhkimiä, mulkkua, yms., ja toista kättä sitten puhelin korvalla.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Tätä varmaan on ennenkin ihmetelty, mutta miksi helvetissä monet ihmiset puhuu puhelimeen niin että siinä on kaiutin päällä ja puhelinta pidetään naaman edessä?! Mikä ihme saa ihmiset toimimaan näin….
Jos ne on jotain näköpuheluita, eli näkevät toistensa naamat?
p.s. Ei tulis itselle mieleenkään moista edes kokeilla.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En tiiä onko yleistä vai olenko vain kummajainen, mutta aina välillä surettaa kuinka nopeasti omat lapset kasvavat. Esikoinen täyttää kohta 5 vuotta ja on yllättävän itsenäinen, fiksu sekä osaa haastaa vanhempiaan. Sinällään olen ylpeä tytöstä, mutta välillä on ikävä sitä hönöä taaperoa, joka tykkäsi makoilla iskän sylissä.

Nuorempi on nyt tuossa hönössä taaperoiässä ja vähän kauhistuttaa myös hänen kohdalla kuinka nopeasti aina menee.
 

axe

Jäsen
Ei ole mikään uusi asia ja voipi olla ponderoitu jo aikaisemmin, mutta mulle tuli joku hetki sitten ihan puun takaa taas tällainenkin byrokraattinen diskriminointi, että Suomessa ei saa myydä täällä rypäleistä tehtyä viiniä. Byrokraattinen vastuu jakautuu ilmeisesti jollekin EU:n sisäiselle protektionismille ja totta kai kotimaiselle alkoholimonipolille. Erikoisia juttuja kyllä mahtuu maailmaan.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Yksi syy pitää puhelinta edellä mainitulla tavalla on, että voi selailla puhelimesta samalla nettiä puhelun aikana, kun kaiutin on päällä.

Tämä hyvä tietää. Otan heti käyttöön. Tai no, joskus selailen läppäriltä nettiä samaan aikaan. Ainakin tuhat viestiä olen kirjoittanut Jatkoaikaan kuunnellessani jonkun idiootin juttuja siitä, miten hänellä on hankalaa eikä häntä kukaan kuuntele. No, ole mielenkiintoisempi ihminen. Niin yksinkertaista.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Ei ole mikään uusi asia ja voipi olla ponderoitu jo aikaisemmin, mutta mulle tuli joku hetki sitten ihan puun takaa taas tällainenkin byrokraattinen diskriminointi, että Suomessa ei saa myydä täällä rypäleistä tehtyä viiniä. Byrokraattinen vastuu jakautuu ilmeisesti jollekin EU:n sisäiselle protektionismille ja totta kai kotimaiselle alkoholimonipolille. Erikoisia juttuja kyllä mahtuu maailmaan.
Saahan täällä myydä, mutta ei Suomessa valmistettua. Sitä ei ainakaan saa kutsua viiniksi.
 

Straight Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs, Jokerit
"...kommentoi Mr. Doe viestipalvelu X:ssä (entinen Twitter)..."

Niin että kauanko tuo pitää mainita joka jumalan kerta, että entinen tvitterihän se peijooni vieköön on. Eikö se ole ihan jokaiselle päivänselvä asia jo?
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
"...kommentoi Mr. Doe viestipalvelu X:ssä (entinen Twitter)..."

Niin että kauanko tuo pitää mainita joka jumalan kerta, että entinen tvitterihän se peijooni vieköön on. Eikö se ole ihan jokaiselle päivänselvä asia jo?
Olen miettinyt ihan samaa asiaa. Sanoisin, että menee ainakin tämä kuluva kalenterivuosi ennen kuin suurempi lukijajoukko sisäistää mitä joku viestipalvelu X tarkoittaa. Suurimmalla osalla jotain Iltalehden lukijoista kesti varmaan 10 vuotta ymmärtää mitä joku Twitter edes tarkoitti. Eli kannattaa vaan tottua tuohon (entinen Twitter) -lisäykseen.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat

Kyllä sitä joskus miettii tai jopa ihmettelee että mitähän sitä liikkuu näiden päässä, jotka saavat kämppänsä tähän kuntoon.
Minusta kun tuntuu, ettei tuollaisten päässä liiku juurikaan mitään itse tekojen tai niiden arvioinnin aikana - aika tyhjää täytyy olla...
 

Straight Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs, Jokerit
Ihmettelen, miten jotkut ihmiset pystyvät katsomaan urheilua pääosin jälkilähetyksenä. Tuulettavatko nämä tyypit oman joukkueensa maaleja kuin ne tulisivat suorana? Itse en ainakaan pystyisi eläytymään noin hyvin.
Mä katson NHL-matsit pelkästään jälkilähetyksinä. Tai siis kun könyän jalkeille alan katsoa illalla valitsemaani ottelua alusta. Kun skippaa erätauot, mainoskatkot ja yms., niin matsi on noin puoleentoista tuntiin katsottu. Hyvä homma, ja siitä sitten töihin.
 
Mä katson NHL-matsit pelkästään jälkilähetyksinä. Tai siis kun könyän jalkeille alan katsoa illalla valitsemaani ottelua alusta. Kun skippaa erätauot, mainoskatkot ja yms., niin matsi on noin puoleentoista tuntiin katsottu. Hyvä homma, ja siitä sitten töihin.
Sehän vasta olisi mukavaa, kun joku lafka joskus antaisi jälkilähetysten katsojille kunnon alennuksen verrattuna liveseuraajiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös