Ihmettelyketju

  • 6 347 677
  • 38 754

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Missähän vaiheessa ihmiskunnan historiassa on ensimmäisen kerran alettu juonimaan vallan tavoittelu mielessä? Tiettyyn pisteeseen asti on vain menty raa'alla voimalla, mutta joku jossain vaiheessa miettinyt, että ei jaksa tätä alfa-urosmeininkiä. Pitää päästä helpommalla. Ja onkohan se ollut Selviytyjät-tyylistä supattelua puskassa.
Jotkut heikommat urossimpanssit tekevät niin että juonittelevat muiden heikompien kanssa miten saadaan alfa pois päiviltä ja uusi parempi johtaja heimolle/laumalle. Toki saattoivat olla myös gorilloja. Toki simpanssit ovat keksineet vankeudessa että ruokaa voi vaihtaa seksiin naaraiden kanssa.
 

pehtoori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HPK
Missähän vaiheessa ihmiskunnan historiassa on ensimmäisen kerran alettu juonimaan vallan tavoittelu mielessä? Tiettyyn pisteeseen asti on vain menty raa'alla voimalla, mutta joku jossain vaiheessa miettinyt, että ei jaksa tätä alfa-urosmeininkiä. Pitää päästä helpommalla. Ja onkohan se ollut Selviytyjät-tyylistä supattelua puskassa.
Ringin kehittämisen aikoihin.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Missähän vaiheessa ihmiskunnan historiassa on ensimmäisen kerran alettu juonimaan vallan tavoittelu mielessä? Tiettyyn pisteeseen asti on vain menty raa'alla voimalla, mutta joku jossain vaiheessa miettinyt, että ei jaksa tätä alfa-urosmeininkiä. Pitää päästä helpommalla. Ja onkohan se ollut Selviytyjät-tyylistä supattelua puskassa.
Silloin kun ihmisillä on ollut sisaruksia niin aina on lyöttäydytty jonkun kanssa yhteen.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Intiassa kuoli sellaiset 300 ihmistä junaturmassa. Se oli todellakin suuronnettomuus. Suomessa meillä oli suuronnettomuus kun n. 40 nuorta tippui kävelysillan petettyä viitisen metriä maahan. Luokkaantuneita kyllä tuli mutta kukaan ei kuollut. Että kyllä minä voin sanoa että mukavaa olla suomalainen. Täällä on melko turvallista. Meidän suuronnettomuudet on pieniä moneen muuhun maahan nähden.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Balettia ihmettelen. Siis sitä, että eivät löydä tarpeeksi pitkiä ihmisiä sinne koikkelehtimaan. Näyttää niin kovin epämukavalta kun vetävät varpaillaan koko ajan.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Balettia ihmettelen. Siis sitä, että eivät löydä tarpeeksi pitkiä ihmisiä sinne koikkelehtimaan. Näyttää niin kovin epämukavalta kun vetävät varpaillaan koko ajan.

Ooppera toinen hyväkäs. Ei vaan taitu.
Juntteja, sivistymättömiä näemmä on vielä, vaikka kulttuuritoimitukset ovat yrittäneet teitä valistaa ja opettaa käytöstavoille. Ettekö te tumpelot lue lehtiä ja erityisesti kulttuurisivuja? Katso teeveetä?

Mutta jos on kanta-astuja luonnostaan, niin ei voi ymmärtää varvasastujan, puhumattakaan kärkiastujan temaattista estetiikkaa.

Myöskään ette voi ymmärtää sellaista, missä lauletaan kovaa ja korkealta, tunteella.

Mietitäänpä nyt tarkemmin, mitä nämä voisivat tarjota teille, opiksi.

Kun palaatte retkiltänne voisitte sipsutella hiirenhiljaa varpaisillaan, liukua sohvalle/vierashuoneeseen tai jonnekin. Aamulla voisitte dramaattisesti esittää jotain surkuteltavaa hahmoa voimakkaasti ääniä päästellen puolison esittäessä vähintään yhtä dramaattisesti kaiken olevan ohi. Draamaa, tunnetta, mistä syntyy jälleen uusi kipinä, rakkauden roihu.

Tuon jälkimmäisen, lukuunottamatta rakkauden roihua, toki voi ulkoistaa menemällä vaan oopperaan
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ooppera toinen hyväkäs. Ei vaan taitu.
Oopperassa on hyviäkin puolia. Ex harrasti oopperaa ja kävin hänen kanssaan siellä. Esimerkiksi jossain Savonlinnan Oopperajuhlilla on tosi juhlallista, kun mennään puvut päällä vanhaan linnaan ja juodaan kallista viinaa ja nähdään ihmisiä. Sitten kun se ooppera on katsottu, niin tullaan takaisin keskustaan johonkin hyvään ravintolaan syömään hyvin ja juomaan lisää sitä kallista viinaa. Myönnettäköön toki, että se itse ooppera on tuossa se tylsin osuus.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Oopperassa on hyviäkin puolia. Ex harrasti oopperaa ja kävin hänen kanssaan siellä. Esimerkiksi jossain Savonlinnan Oopperajuhlilla on tosi juhlallista, kun mennään puvut päällä vanhaan linnaan ja juodaan kallista viinaa ja nähdään ihmisiä. Sitten kun se ooppera on katsottu, niin tullaan takaisin keskustaan johonkin hyvään ravintolaan syömään hyvin ja juomaan lisää sitä kallista viinaa. Myönnettäköön toki, että se itse ooppera on tuossa se tylsin osuus.
Melko hyvin kiteytetty oopperan syvin olemus.

Vähälle huomiolle on toisaalta jääneet dekolteet (ette sivistymättömät tiedä tätäkään).
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Melko hyvin kiteytetty oopperan syvin olemus.
Minä kyllä oikeasti tykkäsin käydä oopperassa, mutta nimenomaan Savonlinnassa.

Siellä pystyi hienossakin ravintolassa tilaamaan muikut ja kaljaa ilman että olisi vaikuttanut juntilta.

Ei olisi onnistunut Stadissa.
 

Glove

Jäsen
Oopperassa on hyviäkin puolia. Ex harrasti oopperaa ja kävin hänen kanssaan siellä. Esimerkiksi jossain Savonlinnan Oopperajuhlilla on tosi juhlallista, kun mennään puvut päällä vanhaan linnaan ja juodaan kallista viinaa ja nähdään ihmisiä. Sitten kun se ooppera on katsottu, niin tullaan takaisin keskustaan johonkin hyvään ravintolaan syömään hyvin ja juomaan lisää sitä kallista viinaa. Myönnettäköön toki, että se itse ooppera on tuossa se tylsin osuus.
Kävin kerran Savonlinnan oopperajuhlilla ja tosiaan se itse ooppera oli niin tylsä, että nukahdin. Puolustuksekseni sanon, että ikää oli joku 7 v ja olin aika iltauninen ja aamuvirkku tuon ikäisenä. Ja kai minun piti olla siellä mukana kun minä ne liput arpajaisista voitin. Eikä äiti varmaan olisi antanut minun jäädä yksin kotiin viikonlopuksi.
 

444

Jäsen
Oopperassa on hyviäkin puolia. Ex harrasti oopperaa ja kävin hänen kanssaan siellä. Esimerkiksi jossain Savonlinnan Oopperajuhlilla on tosi juhlallista, kun mennään puvut päällä vanhaan linnaan ja juodaan kallista viinaa ja nähdään ihmisiä. Sitten kun se ooppera on katsottu, niin tullaan takaisin keskustaan johonkin hyvään ravintolaan syömään hyvin ja juomaan lisää sitä kallista viinaa. Myönnettäköön toki, että se itse ooppera on tuossa se tylsin osuus.
Oopperajuhlilla kävin Lappeenrannan vuotenani kahdesti samassa kesässä. Vähän moukkamaisesti kylläkin siisteissä housuissa ja pikkutakissa. Ensimmäiseen esitykseen panostin hyvän istumapaikan verran, toisessa istuin piippuhyllyllä siten, että pressukatto viisti päälakea. Ensimmäinen paikka oli hyvä, koska ilma kiersi (oli ihan jumalattoman kuuma kesä), toisessa helpotusta tarjosi vähän ja harvoin ne hetket, kun tuuli henkäisi sieltä katon reunan alta edes vähän. Hyvät juhlat olivat, oikein hyvät. Ainoa haittapuoli on oikeastaan tuo miljöö yhdistettynä kävijäkuntaan; epätasaisella alustalla 130-vuotiaat ihmiset kävelevät helvetin hitaasti ja leveästi, joten väliajan pitäisi kestää n. 3 tuntia, että siinä ehtisi tehdäkin jotain, mikäli oma istumapaikka ei ole sellainen, josta ehtii ampaista baaritiskille väliajan alkaessa. Toinen taktiikka olisi tuuppia vanhukset kumoon siitä väylältä, mutta ei oikein istu omaan pirtaani moinen käytös.
Mutta hienot juhlat ja kaunis miljöö. Ja kyllä, pidän myös oopperasta.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ooppera on vallan mukava tapa viettää aikaa, joskin melko hinnakasta siellä käyminen on. Samoin teatterissa käyminen on mukavaa, vaikka se onkin hieman vulgaarimpaa. Tai sinfonioiden kuuntelu tai muuten klassisen musiikin parissa oleskelu. Onhan tiettyjen taidemuotojen haukkuminen paskaksi itsessään vulgaaria toimintaa tai sillä ylpeily ettei tunne jotain tiettyä musiikin lajia ollenkaan. Puhumattakaan siitä että menisi nauramaan sille kun jonkun tietyn genren muusikoita kuolee tai alkaa selittämään siitä kuinka jotkut säveltäjät ovat täysin merkityksettömiä ihmisiä kun ei itse pidä heidän musiikistaan.
 

Glove

Jäsen
Balettia ihmettelen. Siis sitä, että eivät löydä tarpeeksi pitkiä ihmisiä sinne koikkelehtimaan. Näyttää niin kovin epämukavalta kun vetävät varpaillaan koko ajan.
En minäkään sitä ymmärrä, muuta kuin näin entisenä urheiluvalmentajana, että se ei ole heikkokuntoisten laji. Ja aika hemmetin hyvä kehonhallintakin siinä hommassa pitää olla.
 

Hööty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Penguins
Ooppera on vallan mukava tapa viettää aikaa, joskin melko hinnakasta siellä käyminen on. Samoin teatterissa käyminen on mukavaa, vaikka se onkin hieman vulgaarimpaa. Tai sinfonioiden kuuntelu tai muuten klassisen musiikin parissa oleskelu. Onhan tiettyjen taidemuotojen haukkuminen paskaksi itsessään vulgaaria toimintaa tai sillä ylpeily ettei tunne jotain tiettyä musiikin lajia ollenkaan. Puhumattakaan siitä että menisi nauramaan sille kun jonkun tietyn genren muusikoita kuolee tai alkaa selittämään siitä kuinka jotkut säveltäjät ovat täysin merkityksettömiä ihmisiä kun ei itse pidä heidän musiikistaan.
Tuskin tuollaisia ihmisiä on edes olemassa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Katsoin suorana kun tuli, 38 vuotta sitten. Muistan elävästi. Ei ole tarvinnut uusia kokemusta.

Muutamathan siellä veti ihan hyvin ja sai uralleen nostetta, toiset (Dylan, Sabbath…) ihan paskasti. Minusta yksi kovimmista oli Thorogood, josta en ollut ennen edes kuullut.
WTF, eihän mikään Sabbath siellä ole soittanut vai onko muistini niin huono nykyään, että en muista asioita mitä olen livenä nähnyt yhdeksänvuotiaana?
Kun ei ole visa niin google sallittu ja onhan se siellä ollut.
Miksi tiedän sen vasta nyt?
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
WTF, eihän mikään Sabbath siellä ole soittanut vai onko muistini niin huono nykyään, että en muista asioita mitä olen livenä nähnyt yhdeksänvuotiaana?
Kun ei ole visa niin google sallittu ja onhan se siellä ollut.
Miksi tiedän sen vasta nyt?
Ozzy mummopermanentissa, Tony ja Geezer treenaamatta ja Bill aika romuna. Ei sitä ole tarvinnut tietääkään. Eikä mennyt Zeppelinilläkään siellä mitenkään lujaa. Ei liitänyt ilmalaiva, oli enemmänkin ilmavaiva.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Ei vaan voi sietää sen operettiprimadonnan ääntä, ei voi mitään. Tulee näppyliä.
Bulsara ei ehkä ole mikään ikisuosikkini, mutta järjettömän kyvykäs laulaja ja karismaattinen esiintyjä tyyppi kyllä oli. Live Aidin veto oli Freddieltä ja koko yhtyeeltä aivan erinomainen, ja zeppeliini olisi tosiaan saanut olla lentämättä tuolla. Page soitti hepohöyryissään mitä sattuu.

Poppikoulukysymys: kuka henkilö soitti avausnuotit 1985 Live Aidissa, jos soundcheckejä ym. ei lasketa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös