Ihmettelyketju

  • 6 358 316
  • 38 767

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tähän ketjuun liittyen voi varmaan ihmetellä, että eikö olisi helpointa käyttää vaikka Googlea asioita selvittääkseen ennen kuin jaksaa pahastua kirjoittaakseen jostain asiasta.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Jos joku Natt och Dag muuttaisi Suomeen tai Viroon, ja tahtoisi kovasti kotoutua, olisi sukunimi kätevästi sekä suomennettavissa että vironnettavissa:
Öinpäivin/Päivinöin tai Ööpäevaringi.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Taas lompakossa kahdeksan pullokuittia, viiteen eri kauppaan. Eilen oli yhdeksän. Kaks käytin ja yks tuli tilalle. Sitä kun kiertelee ja tissuttelee eikä aina jaksa mennä enää just siihen kauppaan, eikä ole kiva että repussa on paljon tyhjiä.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK

Kauaksi ollaan tultu niistä ajoista, jolloin Ruisrockissa esiintyi rokkareita. Noista artistikiinnityksistä vain muutama taitaa olla sellaisia, jotka soittavat rockia. Onneksi olen köyhä ja kärsin tinnituksesta, joten nämäkin kekkerit jäävät väliin.
 

Big Joe

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, IPK, Manchester United, San Jose Sharks, NFL

Kauaksi ollaan tultu niistä ajoista, jolloin Ruisrockissa esiintyi rokkareita. Noista artistikiinnityksistä vain muutama taitaa olla sellaisia, jotka soittavat rockia. Onneksi olen köyhä ja kärsin tinnituksesta, joten nämäkin kekkerit jäävät väliin.
Tämä turkulaisena vituttaa. Olisi kiva noilla festareilla käydä jos olisi edelleen rock-painotteisempi festari. En viitsi maksaa helvetisti lipusta että pääsen kolmeksi päiväksi ryyppäämään jos festareilla ei ole yhtään artistia mikä olisi katsomisen arvoinen. Toivottavasti Knotfestin viime vuoden menestys toisi Turkuun jonkin vakituisen vuosittaisen rock/hevi-festarin.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS

Kauaksi ollaan tultu niistä ajoista, jolloin Ruisrockissa esiintyi rokkareita. Noista artistikiinnityksistä vain muutama taitaa olla sellaisia, jotka soittavat rockia. Onneksi olen köyhä ja kärsin tinnituksesta, joten nämäkin kekkerit jäävät väliin.
Eikai tää nyt mikään varsinainen uusi juttu ollut että tuolla aika vähän sitä rockia on.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72

Paastainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP & 80-luvun HoNsU

Kuka jatkoaikalainen siellä on mennyt antamaan lapselleen nimeksi Torspo?
Torspohan oli hyväksytty nimenmuutoksena, lapsen nimenä.
Tosin nyt sekin on hyväksytty, saa sen kai antaa jatkossa lapsilleen. Itse en valitettavasti pääse nimeämään lastani Torspoksi, kun piuhat on katkaistu, mutta jospa joku tulevista lapsenlapsista olisi Torspo?
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei nimi miestä pahenna.

Oletan, että jos verrataan vaikka Uuno-nimeen niin ensin Uuno oli etunimi ja myöhemmin sitä alettiin käyttämään herjaavassa tarkoituksessa. Torspo-nimelle näyttää käyneen päinvastoin.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Elisa ilmoitti juuri nostavansa yrityspalveluidensa hintaa 8,5% maaliskuun alusta. Ja duunarit vaativat inflaation kompensoimista meiltä yrittäjiltä. Firmojen nousevista kuluista eivät ole erityisen huolissaan.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Elisa ilmoitti juuri nostavansa yrityspalveluidensa hintaa 8,5% maaliskuun alusta. Ja duunarit vaativat inflaation kompensoimista meiltä yrittäjiltä. Firmojen nousevista kuluista eivät ole erityisen huolissaan.

Yrittäjä on aina riistäjä. Ihan sama mitä tekee ja miten on. Siinä on jotain liikuttavaa, kun joku filosofian maisteri alkaa tolkottaa yrittäjyydestä ja kapitalismista.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat

Kuka jatkoaikalainen siellä on mennyt antamaan lapselleen nimeksi Torspo?
Voihan kilin pilpero, mihin tää maailma on menossa...
Noilla lähtökohdilla, etunimi Torspo, ei kyllä oo elämällä paljoa annettavaa, potentiaalinen jonne ja takarivin taavi...
 

Glove

Jäsen
Voihan kilin pilpero, mihin tää maailma on menossa...
Noilla lähtökohdilla, etunimi Torspo, ei kyllä oo elämällä paljoa annettavaa, potentiaalinen jonne ja takarivin taavi...
Oli minulla joskus Torspon jääkiekkomaila. Ei ollut hyvä. Suurimman osan pelaajaurastani pelasin Titan merkkisillä mailoilla. Titan kyllä sopisi lapsellekin paremmin nimeksi kuin Torspo. Liekö sallittujen listalla?
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Oli minulla joskus Torspon jääkiekkomaila. Ei ollut hyvä. Suurimman osan pelaajaurastani pelasin Titan merkkisillä mailoilla. Titan kyllä sopisi lapsellekin paremmin nimeksi kuin Torspo. Liekö sallittujen listalla?
Joo - kyllä Titan ja Torspo ovat tuttuja mailamerkkejä, molemmilla olen pelannut...
60-luvulla olivat muistaakseni Montreal, Toronto ja joku Fighter kovia mailamerkkejä keskenkasvusten(kin) mielestä - kovin olivat kulutustavaraa kuitenkin, kun eivät kestäneet minunkaan käsissäni välillä viikkoakaan...
 

Glove

Jäsen
Joo - kyllä Titan ja Torspo ovat tuttuja mailamerkkejä, molemmilla olen pelannut...
60-luvulla olivat muistaakseni Montreal, Toronto ja joku Fighter kovia mailamerkkejä keskenkasvusten(kin) mielestä - kovin olivat kulutustavaraa kuitenkin, kun eivät kestäneet minunkaan käsissäni välillä viikkoakaan...
Kyllä niitä mailoja kului varsinkin tuossa C- ja B-junnuiässä. Varmaan se kymmenkunta kaudessa. Onneksi seuralla oli tuo soppari Titanin kanssa ja maila maksoi muistaakseni 80-90 mk.

Yhden mailan löin rikki vastustajan sääreen kun meinasi mokoma päästä yksin läpi. Ilmeisesti tsekkoslavikialaistuomarit tunsivat sääliä minua kohtaan kun maila meni päreiksi, enkä saanut edes jäähyä.
 

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu

ace

Jäsen
Joo - kyllä Titan ja Torspo ovat tuttuja mailamerkkejä, molemmilla olen pelannut...
60-luvulla olivat muistaakseni Montreal, Toronto ja joku Fighter kovia mailamerkkejä keskenkasvusten(kin) mielestä - kovin olivat kulutustavaraa kuitenkin, kun eivät kestäneet minunkaan käsissäni välillä viikkoakaan...
Torontosta tuli myöhemmin juuri Torspo. Toronto Sport.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten te muut kausarilaiset oikein pääsette peleihin? Pitäiskö sitä jotain Raamattua lukea koko aamu. Lapsuusajan Siionin kevättä. Jo joutui armas aika.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

Kuka jatkoaikalainen siellä on mennyt antamaan lapselleen nimeksi Torspo?
En tiedä onko tämä itsestäänselvyys kaikille, niin suomen kieleen sana "torspo", on tullut sanasta torpe(e)do. Kyseessä on haukkumasana. Tarkoittaa ihmistä joka ei ymmärrä mitään, eli kulkee ja katsoo eteenpäin kuten torpe(e)do.

Aika käsittämätöntä, että haukkumasanan saa antaa lapselle nimeksi.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
En tiedä onko tämä itsestäänselvyys kaikille, niin suomen kieleen sana "torspo", on tullut sanasta torpe(e)do. Kyseessä on haukkumasana. Tarkoittaa ihmistä joka ei ymmärrä mitään, eli kulkee ja katsoo eteenpäin kuten torpe(e)do.

Aika käsittämätöntä, että haukkumasanan saa antaa lapselle nimeksi.
Mä oon ymmärtäny että torpeero ainakin meilläpäin tarkottaa ninku velanperijää tms. Vähä ninku korilla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös