Ihmettelyketju

  • 6 354 974
  • 38 764

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Sitä mä ihmettelen että mitä tarkoittaa tuo Saukkosen mainitsema "pelimiehen kymppi" kun pelataan kolmannen erän jälkimmäistä puolikasta.
Ensinnäkin se on Saukkosen selostamissa otteluissa sama kuin lätkämatsin kuuluttaja sanoisi "kolmannen erän peliaikaa jäljellä kaksi minuuttia". Eli sanoo sen vittu joka ikisessä pelissä.
Ja sehän tarkoittaa sitä, että aloitetaan ottamaan asetelmia kuka ehtii ekana ottamaan kamat pois ja suihkuun, niin pääsee etumatkalta naaraita vikittelemään. Toisaalta nuorilla kosseilla ei yleensä ole saumoja, kun mopoautolla ei pääse suurinta sallittua.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Joks tänään on perjantai? Mihin tämä viikko taas meni...
 

Glove

Jäsen
Halonhakkuseen - ensi vuonnakin on kuulema talvi - ja tyhmien piilosanojen keksimiseen. Sitten jotain muutakin sälää, mutta sitähän ne viikot ovat.
Voisihan tuota halkoja hakata. Ei kyllä ole kovin tarvetta kun kaukolämpö tuo lämpöä asuntoon. On minulla kyllä takka, mutta käytän sitä lähinnä pahvien polttamiseen kun en viitsi kuskata niitä kierrätyspisteelle.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Voisihan tuota halkoja hakata. Ei kyllä ole kovin tarvetta kun kaukolämpö tuo lämpöä asuntoon. On minulla kyllä takka, mutta käytän sitä lähinnä pahvien polttamiseen kun en viitsi kuskata niitä kierrätyspisteelle.
Kauko Lämpö, vaikka kaima onkin, ei ole kuitenkaan sukulaiseni eikä siten ole sitoutunut tuomaan lämpöä talooni. Ite sekin pitää tuoda joskin Helen ystävällisesti siinä auttaa. Toki maksua vastaan.

Sainpa kuitenkin ihmettelyn aihetta kun joku, tässä tapauksessa Glove, polttaa pahveja takassa. Mitä sille mahottomalle tuhkan määrälle teet? Karkoitat etanoita, lannoitat kukkapenkkejä, heität järveen vai mitä ihmettä?
 

Glove

Jäsen
Kauko Lämpö, vaikka kaima onkin, ei ole kuitenkaan sukulaiseni eikä siten ole sitoutunut tuomaan lämpöä talooni. Ite sekin pitää tuoda joskin Helen ystävällisesti siinä auttaa. Toki maksua vastaan.

Sainpa kuitenkin ihmettelyn aihetta kun joku, tässä tapauksessa Glove, polttaa pahveja takassa. Mitä sille mahottomalle tuhkan määrälle teet? Karkoitat etanoita, lannoitat kukkapenkkejä, heität järveen vai mitä ihmettä?
Tuolla nuo on takan pohjalla vielä. Enhän minä tässä kauaa ole asunut ja oisinko kaksi kertaa polttanut noita jätepahveja. Loppusijoitusta en siis ole vielä miettinyt. Pitäisikö kaivaa takapihalle kuoppa, kaataa tuhkat sinne ja valaa betonia päälle?
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Loppusijoitusta en siis ole vielä miettinyt. Pitäisikö kaivaa takapihalle kuoppa, kaataa tuhkat sinne ja valaa betonia päälle?
Ennakoiminen onkin niin so last season - eletään kun kerran voidaan - carpe diem Muutoinkin kuulostaa pätevältä ja vaivattomalta toimelta joskaan en tunne asuinympäristöäsi ja sen asettamia vaatimuksia/odotuksia.

Loppusijoitus kuulostaa jotenkin tutulta???
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei se kyllä siihen mennyt. Meillä puut tulee klapikoneesta eikä niitä tartte enää hakata.
Ei ehkä sinulla. Sinulla on muita askareita tai sitten jotain.

Ihmettelen nyt sellaista, että mistä tuollaisia klapikoneita saa, mistä klapit sen kun tulee vain? Toki nimihän on 'klapikone' joten kai se sitten klapeja tekee, mutta mistä?

Minun klapikoneeni on sillälailla epätäydellinen ettei se tee yhtään klapia. Sen lisäksi se ei myöskään palauta sitä työnnintä paikalleen normaalisti (putsattu, hydrauliöljyt katsottu).

No, eipä tarvitse käydä kuntosalilla - jossa en kyllä muutoinkaan kävisi.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Loppusijoitusta en siis ole vielä miettinyt. Pitäisikö kaivaa takapihalle kuoppa, kaataa tuhkat sinne ja valaa betonia päälle?
Vois ihan vaan "for the fuck of it", ninku isossa mailmassa pannaan, joskus roudata ison säkillisen tuhkaa takapihalle, kaivaa monttu ja haudata ne sinne. Ja valaa sitten sementti päälle. Ja olla pukeutuneena johkin pitkään poplariin, kalastajanlakkiin ja aurinkolaseihin. Sitte vilkuilisin ikäänkun ihan hermona ympärilleni että eikai kukaan nähny...? Soittaskohan ykskään kyylä poliisille?
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Varmaan jostain "isojen poikien kaupasta". Veli osti, isä käyttää ja minä vaan nautin tuloksista.
Mä haluan tuollaisen myös.
Ei vaan, klapinteko on rentouttavaa puuhaa.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Tuolla nuo on takan pohjalla vielä. Enhän minä tässä kauaa ole asunut ja oisinko kaksi kertaa polttanut noita jätepahveja. Loppusijoitusta en siis ole vielä miettinyt. Pitäisikö kaivaa takapihalle kuoppa, kaataa tuhkat sinne ja valaa betonia päälle?
Eikös tuhkat ole hyväksi puutarhalle ja nurmikolle? Parantavat maaperää. Sinne vaan, ja kahvinporot myös.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Eikös tuhkat ole hyväksi puutarhalle ja nurmikolle? Parantavat maaperää. Sinne vaan, ja kahvinporot myös.
Myyrät on hyväksi puutarhalle ja nurmikolle. Myyrillä nämä.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
En tiedä saako tästä valittaa. Enkä toki valita vaan ihmettelen kuitenkin...

Mulla on helmikuun 2024 loppuun asti voimassa oleva sähkösoppari hintaan 5.99s/kwh plus 3.99 kk-maksu. Miksi esim lokakuun laskussa hinnaksi oli laitettu 6.00 s/kwh? Suurimmassa osassa on tuo 5.99, mutta myös toukokuun laskussa se oli pyöreä 6.
 
K

Kiekkokatsoja

Uutiset kertoivat, että Helsingissä lumisade + samantien rengasliikkeisiin pitkät jonot.
Lyhytnäköisten kaupunki, monessa asiassa?
Lisäys. "Syrjäkylillä" joutuu ajattelemaan asioita ennakkoon, jottei tule ongelmatilanteissa "kakki housuun".
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Uutiset kertoivat, että Helsingissä lumisade + samantien rengasliikkeisiin pitkät jonot.
Lyhytnäköisten kaupunki, monessa asiassa?
Minulla on ollut talvirenkaat alla viime syksystä asti, tosi auto ei ole liikahtanut metriäkään tammikuun viimeisen päivän jälkeen, kiitos jälkikasvuni.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Uutiset kertoivat, että Helsingissä lumisade + samantien rengasliikkeisiin pitkät jonot.
Lyhytnäköisten kaupunki, monessa asiassa?
Veikkaan että landella ihan sama paitsi jengi on niin persaukista/pihiä että vaihto tehdään itse omassa pihassa ja siten ei synny mitään uutisoitavaa,
 
Veikkaan että landella ihan sama paitsi jengi on niin persaukista/pihiä että vaihto tehdään itse omassa pihassa ja siten ei synny mitään uutisoitavaa,
Tai sitten on maalla on varastotilaa, ja omatoiminen renkaanvaihto tuo joustavuutta. Minulla oli vuosia renkaat hotellissa, ja aina tuppasi jäämään renkaanvaihdot viime tippaan. Erään autonvaihdon yhteydessä vaihtorenkaat jäivät omaan varastoon. Sitten ostin vähän paremman tunkin ja aloin vaihtamaan itse renkaat. Tunnin homma, helppo tehdä silloin kun tarvii. Ainoa huono puoli on tuo rajallinen varastotila.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Tai sitten on maalla on varastotilaa, ja omatoiminen renkaanvaihto tuo joustavuutta. Minulla oli vuosia renkaat hotellissa, ja aina tuppasi jäämään renkaanvaihdot viime tippaan. Erään autonvaihdon yhteydessä vaihtorenkaat jäivät omaan varastoon. Sitten ostin vähän paremman tunkin ja aloin vaihtamaan itse renkaat. Tunnin homma, helppo tehdä silloin kun tarvii. Ainoa huono puoli on tuo rajallinen varastotila.
Mää oon ihan City-Setä. Aina vaihtanu kiakot itte. Aina se on vituttanu ainakin näin vanhemmiten, kun on tullu selkäongelmia. Tänä vuanna sitten kun tuli ajankohtaseks niin oli kylkiluut paskana. Juu, en vaihtanu ite. Maksoko hurjat 25€ vai 30€ ja rahat meni jollekkin opiskelijoille. Juu, en sattana konttaile enää ikinä.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Tai sitten on maalla on varastotilaa, ja omatoiminen renkaanvaihto tuo joustavuutta. Minulla oli vuosia renkaat hotellissa, ja aina tuppasi jäämään renkaanvaihdot viime tippaan. Erään autonvaihdon yhteydessä vaihtorenkaat jäivät omaan varastoon. Sitten ostin vähän paremman tunkin ja aloin vaihtamaan itse renkaat. Tunnin homma, helppo tehdä silloin kun tarvii. Ainoa huono puoli on tuo rajallinen varastotila.
Tuohon kun vielä hankit akku-pulttipyssyn eli mutterivääntimen, niin jopa helpottaa kummasti - jää se pyörittely kokonaan pois. Tosin, pulttipyssyn kanssa tulee olla varovainen, ettei vedä pyöränmuttereita/-pultteja liian tiukkaan - itse kiristän pultit lopuksi momenttiavaimella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös