Ihmettelyketju

  • 6 350 029
  • 38 754

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Oliko tämä se ikuinen vappu johon viitataan jossain laulussa? Ja mikä on edes ikuinen vappu (joka takapenkil jatkuu)...
Enpä tiiä, mutta muistan ja epäilen vahvasti, että Heikki Turusen esikoisromaanista "Simpauttaja" tehdyssä elokuvassa ko. Simpauttajan (Ahti Kuoppala) toteamus: "Siellä se on, pojat, ikkuinen Juhannus" Juuli Taivaisen (Leni Katajakoski) hameenalusesta, liittyy vahvasti samaan tematiikkaan.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Oliko tämä se ikuinen vappu johon viitataan jossain laulussa? Ja mikä on edes ikuinen vappu (joka takapenkil jatkuu)...
Ei ole se. Viittaus siihen että Lappeenrannassa on Suomen pisimmät vappujuhlinnat, kestävät 30 päivää. Tässähän on wappuradiota ollut jo Otaniemessä esimerkiksi käynnissä ja Lappeenrannassa tietenkin. Tänään alkoi Haaga-Helian opiskelijakunnan Helgan vappu.
 

Glove

Jäsen
Jatkoaika: "Naisten Liiga ei enää kiinnosta"

Onko se koskaan kiinnostanutkaan n. ketään? Täysin marginaalisarja niin olosuhteiltaan kuin medianäkyvyydeltäänkin.
Ei tuo kyllä mikään yllätys ole. Tarkemmin kun mietin, en tunne ketään, joka seuraisi naisten liigaa aktiivisesti. Itse seuraan niitä muutamia pelaajia, joita olen joskus aikanaan junioreissa valmentanut. Eli näiden pelaajien pelien tulokset ja tilastot. Leijonat.tv:stä en ole seurannut yhtään naisten peliä enkä minäkään siitä ole maksanut mitään sen jälkeen kun se muuttui maksulliseksi.
 

5hole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, VGK, Savolaiset, Jokerit, Cogliano, RD
Ei tuo kyllä mikään yllätys ole. Tarkemmin kun mietin, en tunne ketään, joka seuraisi naisten liigaa aktiivisesti. Itse seuraan niitä muutamia pelaajia, joita olen joskus aikanaan junioreissa valmentanut. Eli näiden pelaajien pelien tulokset ja tilastot. Leijonat.tv:stä en ole seurannut yhtään naisten peliä enkä minäkään siitä ole maksanut mitään sen jälkeen kun se muuttui maksulliseksi.
Jäänyt itselläni nyt Leijonatv:n osalta samaan. Ruudun aikana aktiivisesti katsoinkin parin joukkueen pelejä.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kuinka vakuuttavana pidät sitä, että lautapelin kannessa lukee "Vuoden lautapeli -kilpailun osallistuja"?

Mullakin on lapsuudesta osallistumismitaleja Hippo-kisoista, mutta en mä siellä kyllä erityisen mieleenpainuvasti suorittanut.

Vakuuttavana. Onhan esimerkiksi P.K. Subban myös tällä kaudella Norris trophy-ehdokas.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Vakuuttavana. Onhan esimerkiksi P.K. Subban myös tällä kaudella Norris trophy-ehdokas.
Tarinahan ei kerro, että onko tässä joku esikarsinta taustalla. Jos olisi, niin minäkin käyttäisin kyllä asiaan viitatessa tuota mainitsemaasi "ehdokas" -sanaa.

Nyt se käytetty sana on "osallistuja"
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Minulla ei ole hajuakaan siitä, mitä alla olevassa videossa tapahtuu, mutta ilmeisesti kyseessä on Kaukasuksen alueen muslimien oma tanssi, joka vaikuttaa suorastaan hypnoottiselta. Omaan helvetin huonon tanssitaidon, koska en ole päässyt sitä harjoittamaan missään vaiheessa. Tämä tanssi vaikuttaa kuitenkin sellaiselta, että jopa minä pystyisin suoriutumaan siitä. Aikamoinen jano tuossa kyllä tulisi ja taatusti tulisin laihtumaan. Pitemmittä puheitta: gentlemen, start your engines!



 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Minulla ei ole hajuakaan siitä, mitä alla olevassa videossa tapahtuu, mutta ilmeisesti kyseessä on Kaukasuksen alueen muslimien oma tanssi, joka vaikuttaa suorastaan hypnoottiselta. Omaan helvetin huonon tanssitaidon, koska en ole päässyt sitä harjoittamaan missään vaiheessa. Tämä tanssi vaikuttaa kuitenkin sellaiselta, että jopa minä pystyisin suoriutumaan siitä. Aikamoinen jano tuossa kyllä tulisi ja taatusti tulisin laihtumaan. Pitemmittä puheitta: gentlemen, start your engines!



Tiivistelmä puolituntisesta, pojat pistää jalalla koreasti Meshuggahin tahtiin.



 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mikäköhän siinä on, että nää monet isäm _maan _toivot tekee noita tilitysvideoitaan autossa istuen. Esimerkkinä vaikka Peltokankaan Maukka.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

Yli 34 000 (2833 kuussa) euron eläke ei riitä vaan pitää ahnehtia urheilijaeläkettä ja sitten kun sitä ei saa, niin soittaa Iltapaskaan.
Niin, ja todennäköisesti ylenmääräisestä painojen nostelusta johtuen hänet on leikattu 18 kertaa. Tuskin hän on omilla rahoillaan noita leikkauksia kustantanut. Eikä tarvitsekaan, kuten ei meillä muillakaan, mutta tuo ulkopuolisen arvostuksen kerjääminen on noloa. Omaa intohimoaan he ovat kuitenkin toteuttaneet ihan vapaaehtoisesti, eikä olympiavoitto tee kenestäkään mitään sotaveteraania.

Edit: Näyttäisi Kalle Olavi myöskin osallistuvan kyseisen uutisen kommentointiin.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miksi lehdissä kerrotaan, että "helleaalto --- aiheutti esimerkiksi Kreikassa maastopaloja".
Ei aiheuttanut.

Samaa sarjaa kuin "auto ajoi väkijoukkoon". Ei ajanut.

Kunhan taas ihmettelen toimittajien laiskuutta.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Miten ihmiset harmaantuu niin aikaisin?

Tuli mieleen, kun huomaisin eilliseltä Valen kuvan. Siis mies on 32 ja parta jo puoliksi harmaa?
Puolet ystävistäkin on jo ainakin osittain harmaita - tai kaljuja. Tai molempia.

Mulla vaan on varmaan sitten hyvät hiusgeenit.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Miten ihmiset harmaantuu niin aikaisin?

Tuli mieleen, kun huomaisin eilliseltä Valen kuvan. Siis mies on 32 ja parta jo puoliksi harmaa?
Puolet ystävistäkin on jo ainakin osittain harmaita - tai kaljuja. Tai molempia.

Mulla vaan on varmaan sitten hyvät hiusgeenit.
En kyllä osaa tuohon muuta sanoa, kuin että harmaata peilistä näkyy. Parta erityisesti Itselläni jännä juttu, kun leukaperissa aivan värittömät karvat, muualla naamassa hieman enemmän väriä. Hiuksissa jonkin verran samaa. Joku saattaisi luulla, että harmaita raitoja otettu.
Itse toki tykkään tästä harmaudesta, jopa hopeudesta. Reilut kymmenen vuotta sitten lopetin hiusten värjäyksen. Ikävuosina 17-30 tukka oli lähestulkoon aina värjättynä mustaksi. Kerran tuona aikana olin kalju, ja hetken tukkaa kasvatettua oli vihreä.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Psykoosit tulille.
Jotenkin tuntuu taas synkkiä pilviä kertyvän taivaalle. Jäin joskus melko pahasti narsistin mankeliin, mikä tietenkin verottaa henkistä puolta ja itsetuntoa jonkun verran.
Tämä ei ollut siis mikään romanttinen suhde, vaan klassinen ikävä äitipuoli.

Nyt on erään elämässäni läheisesti vaikuttavan ihmisen kanssa samoja viboja ilmassa. Ahdistaa.
Yritän puhua tunteistani, mutta jotenkin hän kääntää jokaisen keskustelun itseensä.
Olenkohan kuitenkin väärässä? En kai mä ole se itsekäs osapuoli?

Onneks on uusi duuni mihin pääsen aamulla taas virkistäytymään. Toivottavasti on hyvä keli.

Edit. Nii joo, sanoin sitä tänään vitun huonoksi ihmiseksi.
Mun oikeesti piti kertoa sille, että en pidä siitä miten hän kohtelee minua. Harmittaa.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Miten ihmiset harmaantuu niin aikaisin?

Tuli mieleen, kun huomaisin eilliseltä Valen kuvan. Siis mies on 32 ja parta jo puoliksi harmaa?
Puolet ystävistäkin on jo ainakin osittain harmaita - tai kaljuja. Tai molempia.

Mulla vaan on varmaan sitten hyvät hiusgeenit.
En tiedä mutta olen havainnut että todella tummahiuksiset harmaantuvat yleensä todella aikaisin. Sekä hiuksista että parrasta. Ruskea ja vaaleampitukkaiset taas useimmiten menettävät nopeammin ns tuuheutta eli kaljuuntuvat ennen kuin alkavat harmaantua. Nimimerkki ruskeat hiukset, kaljuutuva (tai no ajeltu 2mm ettei näy) ja ikää 51. Juuri huomasin parrassa ensimmäiset pari harmaata.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
En tiedä mutta olen havainnut että todella tummahiuksiset harmaantuvat yleensä todella aikaisin. Sekä hiuksista että parrasta. Ruskea ja vaaleampitukkaiset taas useimmiten menettävät nopeammin ns tuuheutta eli kaljuuntuvat ennen kuin alkavat harmaantua. Nimimerkki ruskeat hiukset, kaljuutuva (tai no ajeltu 2mm ettei näy) ja ikää 51. Juuri huomasin parrassa ensimmäiset pari harmaata.
Maantienväriset näin yhden henkilön otannalla harmaantuvat parrasta nelikymppisinä (parissa vuodessa n.0-->40%), mutta hiuksissa vasta kymmenkunta harmaata. Hiusten tuuheus taasen ei muuttune kauheasti omana elinaikana, eikös tämä periydy mutsin puolelta, huomio siis siinä sukuhaarassa?
 
Sanonnan mukaan ei nimi miestä tai naista pahenna, eikä nimi myöskään ole enne. Tätä vasten ihmettelen, että miksi Charlott Alexandran tai vaikka Jimmy Johanneksen tyyliset nimet toistuvat säännöllisesti erilaisissa rikosuutisissa. Ovatko ristimänimiä, vai harrastetaanko joissakin piireissä nimien "kansainvälistämistä" joissakin myöhemmissä elämänvaiheissa?

Ensimmäinen esimerkkitapaus poimittu tästä idioottimaista rikosta koskevasta uutisesta:
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mikä ihmisillä on huppuja vastaan? Yleensä jos ostaa kirpparilta takin niin siitä puuttuu huppu. Esim. äidilläni ja isälläni on laatikollinen takeista poistettuja huppuja varastossa. Itse pidän huput taksissa koska niistä saa esim. kivan tuulensuojan niskalle ja korville. Siellähän se huppu mukana takissa roikkuu eikä siitä ole haittaa... (kai?).
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös