Ihmetyttää ihmiskyrpien määrä maailmassa.
Asustelen nyt Kampalan lähes halvimmassa hotellissa, jossa asuu myös noin kuusikymppinen sveitsiläinen hippihomopari.
Pariskunnan toinen osapuoli on jo muutaman kerran kusettanut baarin työntekijöitä tuomalla omia vesi- ja kokispulloja baarin jääkaappiin viilenemään.
Seuraavana päivänä kaveri kyttää hetkeä, jolloin baarin ainoa työntekijä poistuu vaikkapa vessaan tai noutamaan keittiöstä ruokaa. Tällöin ukko hakee juomansa jääkaapista itse. Muutamaa tuntia myöhemmin tulee noutamaan niitä ja koska niitä ei löydy, syyttää henkilökuntaa varkaudesta. Pienipalkkainen tarjoilija joutuu siis ostamaan omilla rahoillaan uudet juomat. Meille nämä muutaman euron juomat ovat pikkujuttu, mutta näille se on puolen päivän palkka.
Kysyin asiasta hotellin managerilta, joka on todella mukava tyyppi, koska epäilin tarjoilijoiden valehtelevan minulle säälin toivossa. Managerin mukaan näin on kuitenkin oikeasti käynyt ja hän olisi antanut asian olla ja kirjannut juomat hotellin tappioksi, mutta omistaja vaati tyttöjä korvaamaan juomat palkastaan.
Olen pikkuhiljaa korvannut rahoja tytöille antamalla reilummin tippiä, jottei mzungujen maine menisi ihan täysin.