Ihmettelyketju

  • 6 344 784
  • 38 746

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Belgiassa taisi taannoin kestää vieläkin pidempään. Vai onko ne vieläkään saanut hallitusta kasaan? Siellä olut- ja suklaapäissään ”neuvottelivat” 493 päivää, kunnes kunkku päätti, että nyt on bakkanaalit kestäneet riittävän kauan. En kyllä olisi muistanut, että siitäkin on jo yli 10 vuotta aikaa. Ei helvetti mä olen vanha.

Ian Wrightin pojanpoika teki debyyttinsä viime viikolla FA Cupissa. Tuntui todella vanhalta olo.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Alankomaissa oli yhdeksän kuukauden mittaiset hallitusneuvottelut. Ja yllätys, yllätys hallituspohja oli sama kuin edellisessä hallituksessa.

Tämä on vähän samantyyppinen tapaus kuin muinainen pohdinta Finlandia-talon uuden ulkopinnan valinnasta 1990-luvulla. Vanhat Carraran marmoria olleet laatat olivat pahasti käpristyneet ja tilalle haluttiin jotain kestävämpää materiaalia. Pitkällisen väännön ja pohdinnan jälkeen päätettiin valita jälleen Carraran marmori.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mies kävi tänään ostamassa City-marketista lohta (ilmainen fileointi niin ei tarvinnut minun tarttua veitseen). Paketin päälle oli läntätty lappu josta joten kuten pystyy lukemaan että teitä palveli "Juuso" (ks. liite). Jotain K-ryhmän "oman kylän kauppa"-hommaa se varmaan on. Vähän ehkä höpö-höpöä minusta...
Ja ihmettelen myös että millainen lohi tuo oli kun oli neljät kylkiruodot, kolme kylkievää ja kaksi selkäevää. Onneksi sillä oli vain yksi pää (jossa kaksi silmää), selkäranka ja pyrstö. Kalaliemen minä noista perkeistä keitin.
 

Liitteet

  • IMG_20220112_183011_HDR.jpg
    IMG_20220112_183011_HDR.jpg
    995,8 KB · kertaa luettu: 123

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Tämä on vähän samantyyppinen tapaus kuin muinainen pohdinta Finlandia-talon uuden ulkopinnan valinnasta 1990-luvulla. Vanhat Carraran marmoria olleet laatat olivat pahasti käpristyneet ja tilalle haluttiin jotain kestävämpää materiaalia. Pitkällisen väännön ja pohdinnan jälkeen päätettiin valita jälleen Carraran marmori.
Se muuten päällystetään taas marmorilla. Ei Carraraa tällä kertaa.

 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Kansanautoni varoitteli alhaisista rengaspaineista. No, eipäs siinä mitään, suunta paikalliselle Nesteelle.
Tuli sellainen "mitä vittua" -fiilis, kun ilmaakaan ei saa ilmaiseksi. Pitäisi tankata tai pestä auto, sitten saisi ilmanpainevärmeeseen suuttimen. No, Neste ei saanut minusta asiakasta, tankki oli lähes täysi ja näillä keleillä auton pesu on aika turhaa. Ja periaatteesta olisin tankannut/pessyt auton muualla. Minähän en ilmasta maksa.

Jatkoin matkaani Shellille. Onnistui.
 
Viimeksi muokattu:

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Ranska | Patongin hinnan pitäminen 29 sentissä raivostuttaa Ranskassa: ”Häpeällistä” ihmettelen tuosta jutusta sitä, että en muista ikinä kuulleenikaan Leclerc kauppaketjusta. Piti googlata ettei sellaista nyt ihan Juan-les-Pinsin lähellä olekaan. Tai no yhtä kaukana toisaalta kuin Carrefour, jossa tuli käytyä jos jonkun kaverin kyydillä pääsi (pari kertaa kävin bussillakin tuolla). Ja tuo Carrefour sattui paremmin koulumatkan varrelle. Ja miksi CERAM on nykyään SKEMA (tiedän että ollut jo pitkään mutta minä olin ceramissa enkä skemassa. tosin opiskelinkin ltkk:ssa enkä lty:ssä, mutta nimi vaihtui juuri edellisessä vuodenvaihteessa ennen kuin valmistuin. molemmat toki lut enkunksi).
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Onko nämä suomikiekko, nhl suomi, leijonat.com jonkun saman porukan sivustoja? Monesti joku spesiaalimpi uutinen vähän eri lailla otsikoituna.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Onko nämä suomikiekko, nhl suomi, leijonat.com jonkun saman porukan sivustoja? Monesti joku spesiaalimpi uutinen vähän eri lailla otsikoituna.
Joo käytännössä pyörivät uhkapelejä mainostamalla ja tekevät shokkiwau uutisia klikkiotsikoilla, about kaikesta turhasta.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Onko nämä suomikiekko, nhl suomi, leijonat.com jonkun saman porukan sivustoja? Monesti joku spesiaalimpi uutinen vähän eri lailla otsikoituna.

"Liigakiekkoilija liigakiekkoili liigakiekkoliigassa liigakiekkoa".
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ihmettelen, miten muuten ihan normaaleilta vaikuttavat ihmiset sekoavat tässä koronahysteriassa. Ekasta vessapaperihamstrauksesta ei ole kokemuksia, mutta muuten jengi on aika sekaisin. Meillä työnantaja on tarjonnut suojamaskeja ehkä kaks euroa halvempaan hintaan, mitä kaupasta saa. Porukka ostaa noita ihan hulluna laatikkotolkulla tyyliin kun halvalla saa. Me ollaan ostettu ihan kaupasta tähän kahden hengen talouteen pian kaks vuotta kestäneen kurimuksen aikana ehkä kaks laatikkoa maskeja ja oikein hyvin ovat riittäneet.
Toinen juttu on nää kotitestit. Niissäkin ilmeisesti jotain ostorajoituksia kaupoissa, kun ihmiset hamstraavat niitäkin järkyttäviä määriä. Mitä vittua?
 

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Ranska | Patongin hinnan pitäminen 29 sentissä raivostuttaa Ranskassa: ”Häpeällistä” ihmettelen tuosta jutusta sitä, että en muista ikinä kuulleenikaan Leclerc kauppaketjusta. Piti googlata ettei sellaista nyt ihan Juan-les-Pinsin lähellä olekaan. Tai no yhtä kaukana toisaalta kuin Carrefour, jossa tuli käytyä jos jonkun kaverin kyydillä pääsi (pari kertaa kävin bussillakin tuolla). Ja tuo Carrefour sattui paremmin koulumatkan varrelle. Ja miksi CERAM on nykyään SKEMA (tiedän että ollut jo pitkään mutta minä olin ceramissa enkä skemassa. tosin opiskelinkin ltkk:ssa enkä lty:ssä, mutta nimi vaihtui juuri edellisessä vuodenvaihteessa ennen kuin valmistuin. molemmat toki lut enkunksi).

Mitä helvettiä, et tiedä de Klerkin puotia!? Mun lähin isompi supermarché oli juurikin Leclerc aikanaan, "kartsafurtsaan" oli jopa 4km matkaa. Kaksi täysin samanlaista prismaa, tosin hyper-kokoisena.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
@El Gordo
Tules nyt kertomaan sanan merkitys ja sen etymologia. Ei voi perjantai jatkua iloisesti ilman kattavaa selvitystä.
Toki joku muukin saa selvittää jos kykenee.

Se lienee sellainen verbi, että voi tarkoittaa asiayhteydestä ja murrealueesta riippuen vähän mitä milloinkin halutaan.

Netistähän löytyy mm. tällainen valaiseva esimerkki:

"Mä muistan kun lehemät oli kotovainios, ja mä sellaasena flikkaasena korrasin vettä sangoolla pihaprunnista. Ja vein ne vanahoolla raskahilla meijäritonkilla ja pikkukärryyllä vainiohon. Siä oli rautaanen tynnyrinpuolikas johonka mä sen veten kaaroon, kyllä ne lehemät olovana palio sitä vettä joi."

Toivottavasti tämä selvensi asiaa.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Tuskin, sillä harva on. Elämäntavat helpolla aikaansaavat sen, että jommasta kummasta päästä rööri vuotaa verta.
Miten olisi tipaton jakso? Otetaanko kisa, kumpi pidempään tipatta? Siis ei alkoholia.

Yhtäkkinen tipaton voi tosin olla kuolemaksi. Täytyy ensin pitää sellainen loiva laskeutumisjakso, muuten voi käydä köpelösti tai ainakin kaimani saattaa tulla kylään.
 

Soutukorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Ihmettelen sanaa "korraaminen".

Google tuntee sanan, mutta minulle ei senkään jälkeen avautunut sanan merkitys.

Lisäksi ihmettelen em. mielipidettä riippumatta siitä, mitä korraaminen tarkoittaa.
Kymenlaaksossa korraaminen oli kuorsaamista tai korinaa. Tyypillinen deskriptiivinen verbi.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
"juurichaknat toistamalla niiden resonanssin"
Näin luki äsken televisiossa kun käänsin sinne silmäni samalla kun yritin osua vihun vaunuihin tankkipelissä.
Olisin todella kiitollinen jos joku voisi suomentaa tuon minulle.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
.... Kalaliemen minä noista perkeistä keitin.
Hyvä että keitit. Minulle on ihmetyksen aihe se, että ihmiset kovin vähän keittävät liemiä itse. Jos vaikka tekee ribsejä ja keittelee niitä ennen grillaamista, on suorastaan rikollista olla keittämättä sitä lientä kasaan höystettynä tietenkin porkkanoilla yms. Kastikkeet hyppäävät toiselle levelille kun liemi on kunnossa. Liemikuutiot ovat saatanasta, vaikka ovatkin käteviä.
 

444

Jäsen
Maailmankuulu näyttelijä lopetti suosikkisarjassa tehdäkseen töitä OnlyFansissa – selittää nyt päätöstään paljon puhuvalla kuvaparilla

Ihmettelen naisia. Vasta oltiin esineellistämistä vastaan ja paheksuttiin setiä, jotka kuolaavat perään. Nyt sitten ollaan valmiina hyppäämään päivätöistä päästäkseen esittelemään persettä rahaa vastaan, niille sedille.
Onko mahdollista, että eri naiset ovat esineellistämistä vastaan kuin ne, jotka esittelevät persettään rahaa vastaan?
Sinällään myös ymmärrän tätä kyseistä naista, joka kertoo tuon kuvaparin keinoin tilanteesta. Itsemääräämisoikeudesta tuossa pitkälti on kyse, ja siitä että saa julkaista juuri sellaisia kuvia kuin mitä itse haluaa ja saa siitä vielä rahaa. Sitä en kuitenkaan ymmärrä, miksi joku on oikeasti valmis maksamaan hirveitä summia nähdäkseen puolialastomia ihmisiä, tai oikeastaan edes alastomia. Olisin toki itsekin valmis esittelemään persettäni, jos sillä muutaman tonnin kuukaudessa saisi ylimääräistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös