Ihmettelyketju

• 6 517 264
  • 39 140

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tämä nyt ei ole sulle vaan yleisesti, mutta on kai tälläkin palstalla muistaakseni ollut tapauksia joissa on kerrottu omalla naamalla sekä nimellä yksityisasioita ja sitten valitettu jälkeenpäin, kun joku on ottanut yhteyttä työnantajaan tms. kertomalla kaikenlaista. Kannattaa aina ensin miettiä hieman eteenpäinkin ennen vastaa-napin painallusta.
Tämä pitäisi laittaa esille kaikille jonnekin. Huoneentauluksi. Tässä se asia on.

Mieti ihan oikeasti, mitä kerrot itsestäsi täällä. Minä olen kertonut täällä itsestäni paljonkin, mutta joistain asioista en ole kertonut lainkaan tai hyvin vähän. Se on ollut ihan tietoinen ratkaisu. Paljon olen kertonut tunteistani vuosien saatossa, mutta aika vähän faktoista. Ja se ei tarkoita sitä, että faktat olisivat olleet väärin. Olen täällä vain kertonut sen oman tuntemukseni.

Ja se linja tulee jatkumaan. Se on minusta oikea.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Olen vain sitä mieltä, että jos ihmisellä on taloudellisia haasteita, niin rahan vippaaminen huvituksiin ei paranna tilannetta, se vain pahentaa. Esimerkiksi pakollisiin menoihin voisin lainata, kunhan sitä kysyttäisiin ihan suoraan ja kerrottaisiin, mihin raha menee. Ja kerrottaisiin myös, koska on mahdollista maksaa takaisin.
Lainasin vaan tämän osan, mutta ihan asiaa koko viesti. Täysin oikein teit kun et kyseiselle kaverillesi rahaa lainannut sitä varten että saa vähän dokata, koska pidemmällä tähtäimellä tuosta varmaan koituisi entistä enemmän ongelmia ainakin hänelle itselleen. Tulotasoasi en tiedä, mutta maailmasi tuskin olisi romahtanut tuohon lainaamiseen, mutta tässä on selvästi ollut enemmän kyse periaatteesta ja ihan terveestä maalaisjärjen käytöstä. Täysin oikein toimittu.

Kertoo toki jotain "kaveristasikin" jos olet paska jätkä tuollaisen vuoksi että kieltäydyit lainaamasta (=antamasta) rahaa siihen että voi vetää kertaalleen pään täyteen. Toivottavasti kaverisi saa asiansa kondikseen.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Lainasin vaan tämän osan, mutta ihan asiaa koko viesti. Täysin oikein teit kun et kyseiselle kaverillesi rahaa lainannut sitä varten että saa vähän dokata, koska pidemmällä tähtäimellä tuosta varmaan koituisi entistä enemmän ongelmia ainakin hänelle itselleen. Tulotasoasi en tiedä, mutta maailmasi tuskin olisi romahtanut tuohon lainaamiseen, mutta tässä on selvästi ollut enemmän kyse periaatteesta ja ihan terveestä maalaisjärjen käytöstä. Täysin oikein toimittu.

Kertoo toki jotain "kaveristasikin" jos olet paska jätkä tuollaisen vuoksi että kieltäydyit lainaamasta (=antamasta) rahaa siihen että voi vetää kertaalleen pään täyteen. Toivottavasti kaverisi saa asiansa kondikseen.
Joo, pienistä summista oli toki kyse. Tuli vain valitettavasti sellainen tunne, että tämä kerta ei jäisi viimeiseksi, jos lainaamaan lähtisi, eikä rahojen takaisin saamisestakaan olisi takeita. Minusta noita kaljavelkoja usein vähätellään, ihan kuin ne eivät olisi oikeita velkoja. Tämäkin tuntui enemmän siltä, että on velvollisuus sponssata kaverille kännit. Ja tämä on nyt ihan eri asia kuin vaikka se, että tarjoaa kaverille jossain tuopin tai parikin.

Minua ainakin häiritsee, jos olen velkaa jollekin. Se on mielestäni yksi epämiellyttävimpiä tunteita, joita ihmisellä voi olla. Jos olen velkaa, haluan maksaa velan pois mahdollisimman nopeasti, se häiritsee todella paljon. Se velka ei ole minun rahaani, se on sen toisen rahaa. Tosin en edes muista, koska olisin viimeksi vipannut rahaa joltain, ehkä opiskeluaikoina. Välttelen tuollaista velan ottamista viimeiseen asti, koska sitä oikeaakin velkaa on, kun pitää asuntoa ja autoa maksaa.

Minusta ratkaisevaa on suhtautuminen siihen velkaan. Voin lainata, jos toinen kysyy rahaa johonkin oikeasti tarpeelliseen ja kertoo, koska voi maksaa takaisin. Silloin tiedän, että ajattelemme asiasta samalla tavalla. Silloin olemme myös velkatilanteessa niin tasaveroisia kuin on mahdollista. Sitä en kuitenkaan ymmärrä, jos toisen odotetaan vippaavan rahaa ihan mihin tahansa, ilman mitään tietoa siitä, saako rahansa takaisin. Minusta siinä vipin pyytäjäkin asettaa itsensä alempiarvoiseen asemaan.

Mutta ehkä olen vain kitupiikki, joka ei oikeasti ymmärrä pahoja talousongelmia. Enkä varmaan ymmärräkään, tunnustan sen rehellisesti. Silti se ei anna oikeutta käydä minun taskullani ilman, että minulla itselläni olisi siihen sanottavaa. Kyllä aika moni ihminen ymmärtää tämän, oli taloudellinen tilanne mikä tahansa.

K

Kiekkokatsoja

UFC kamppailulajin raskaan sarjan ottelija, heitti munasuojakuppinsa yleisöön. Hyvin nopeasti sille löytyi onnellinen ja hymyilevä omistaja. Puuttui vain huudahdus: En pese tätä koskaan!

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Onko tänään joulu? Hyvää joulua viestejä pukkaa sosiaalisen median kautta. Sama kuin vastaavia vappuna 30.5. ja juhannuksena 24.6.

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Taas toi Heikki Kinnunen kähisee möreennetyllä aanellä tuolla maikkarin ohjelmassa. Pitäiskö sen olla jotenkin hauskaa?
Itse näyttelijääkyllä arvostan, ei sillä.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eilen tuli taluteltua kaksikin frendiä sairaalaan. On se jännää miten helpolla jotkut menee. Ykskin käy parin viikon välein vähän lepäilemässä puhtailla lakanoilla. Kotona jääkaappikin on tyhjä jne. Ja tulis krapula.

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Vähän liian tulkinnanvarainen mittayksikkö. Oon meinaan nähny videoita siitä, että joillain mahtuu käsi perseeseenkin.
Totta. Mutta kaiken tuo kone on aina pessyt, mutta linkoaminen jää kesken jos on liikaa painoa. Kokeilin joskus pestä kaksi tyynyä ja kone kyllä pesi ne (9kg lukee siinä) mutta ohjelma keskeytyi linkoamisen kohdalla. Se piti tehdä yksitellen.

K

Kiekkokatsoja

Mitenhän nuo olympialaiset on järjestettävissä siten, että tuo korona ei sotke pahasti.
Vertailun vuoksi U20 mm kisat pelataan "kuplassa", ja nyt on jo kolme joukkuetta saanut tartunnan.

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Kaupassa oli lamppuja. Yhden paketissa luki "Lumen valkoinen" ja toisen "Lumen punainen"

Lumen keltaisen oisin ymmärtänyt, mutta sellaista ei sitten näkynyt.

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mitenhän nuo olympialaiset on järjestettävissä siten, että tuo korona ei sotke pahasti.
Vertailun vuoksi U20 mm kisat pelataan "kuplassa", ja nyt on jo kolme joukkuetta saanut tartunnan.

Kiinalaiset näyttävät kokoajan keksivän uusia tapoja, 4 viikon karanteenit hotelleissa, kaupunkien sulkemiset 3 viikoksi jos löydetään koronapositiivinen ja nyt viimeisenä laitetaan koronaan sairastuneet marssimaan kaupungin läpi suojapuvuissa kantaen kylttiä jossa on valokuva ja nimi.

En ymmärrä miksi tuonne persereikään nimeltä Kiina piti antaa koko kisoja.

K

Kiekkokatsoja

Kiinalaiset näyttävät kokoajan keksivän uusia tapoja, 4 viikon karanteenit hotelleissa, kaupunkien sulkemiset 3 viikoksi jos löydetään koronapositiivinen ja nyt viimeisenä laitetaan koronaan sairastuneet marssimaan kaupungin läpi suojapuvuissa kantaen kylttiä jossa on valokuva ja nimi.

En ymmärrä miksi tuonne persereikään nimeltä Kiina piti antaa koko kisoja.
Joo, ihmetyttää toisinaan tuo Kiinan tapa toimia koronan suhteen. Ehkä he ovat sisimmissään häpeissään, kun taudin laittoivat maailmalle. Ja siksi pitävät kovaa kuria omilleen.
Päättäjät valikoivat aikoinaan kisat sinne, joten kannattanee kohdistaa kritiikki niihin, jotka näin äänestivät.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitenhän kaikki farkut kuluu haarojen välistä. Nytkin taas joku 15 cm reikä. Tai ei se vielä mitään, mutta hitto kun boksereissa kans samassa kohtaa reikä eikä tiedä mitä tuolta roikkuu. Olis edes kymmenen astetta pakkasta niin laittaisin pitkät kalsarit väliin, mutta ei näillä nollakeleillä pysty.

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitenhän kaikki farkut kuluu haarojen välistä. Nytkin taas joku 15 cm reikä. Tai ei se vielä mitään, mutta hitto kun boksereissa kans samassa kohtaa reikä eikä tiedä mitä tuolta roikkuu. Olis edes kymmenen astetta pakkasta niin laittaisin pitkät kalsarit väliin, mutta ei näillä nollakeleillä pysty.
Sulla on niin kauhee heijari, että se syö farkut ja kalsarit. Ota käyttöön kiltti.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Oliko täällä jo joku Suomen Posti painu vittuun -ketju? En ainakaan löytänyt. Jos on, lisään tämän sinne.

Ystäväni laittoi joulupaketin minulle Myrtsistä 17.12. Ja ihan täysillä postimaksuilla. Se ei ole vieläkään tullut perille. Fyysinen matka ei ole este, kuten pk-seudulla asuvat tietävät. Sinne Pasilan syövereihinhän se meni, eikä ole sieltä vielä tullut.

On myös luvattu, että normaali posti kulkee joulun aikaan samalla tavalla kuin muulloinkin. Ilmeisesti tämä on se tapa. Kulkee miten kulkee. Ja tämä oli ihan normaalisti maksettua postia, ei mitään joulupostia.

Eniten harmittaa tämän kaverini puolesta. Hänellä oli ihan henkilökohtainen joululahja, joka nyt tulee sitten kun tulee.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy