Minäkin ihmettelen noita ökyautoja, ja ökykelloja, ja kaikkia ökyjuttuja. Tosin jos mulla ois ökynä rahaa, niin varmaan saattaisin ostaa ökyauton ja ökykellonkin ja ties mitä muuta turhaa, jotain veneitä ja tämmösiäkin ehkä. Miksiköhän? Kun eihän niillä tosiaan oikein mitään muuta tee ku ihmettele itsekseen että höhö, mulla on nyt tämmönen, kattokaa hei te muut, eiks ookin jännää.
Ihmettelen kanssa yletöntä alkoholin juontia, ja röökaamista ja huumeiden käyttöä. Miks ihmiset tommosia harrastaa? Onko joillain elämä niin mälsää oikeesti, että pitää joka päivä saada polla sekaisin. Miksei voi vaan olla omana normaalina itsenään? Mikä niissä ihmisissä oikein on vikana jotka tommosta tekee? Ei varmaan mikään oikeesti, mutta jotain tollasta ne varmaan alitajuisesti kelaa että onpas elämä paskaa, jos en nyt heti vedä itteäni tilttiin niin masennun ja itken. Kyllähän sitä välillä itsekin humalassa tulee toikkaroitua, mutta eikö se nyt oo vähän noloa kun aattelee että täytyy ehdoin tahdoin sumentaa kuuppa jotta elämästä tulee mukavampaa ja ehkä uskaltaa sanoa ja tehdä jotain asioita joita muuten ei uskalla? Röökaamisessa ei taida ees tota tapahtua, siinä nyt on kaikista vähiten järkeä.
Nyt kun oikein mietin niin mitä järkeä on ylipäätään tehdä yhtään mitään? Kuiteskin lopuksi kuolee ja sit on ihan sama mitä oot tehny tai sanonu elämäs aikana, koska oot kuollut ja sitten ei millään oo mitään väliä. Niin miksi sitä sitten yrittää jotain saada elämässä tehtyä, kun kuitenkin lopulta vaan odottelee vääjäämätöntä loppuaan, ihan sama onko ökykello kädessä tai juo joka päivä kaljaa.
Toisaalta, koska millään ei oo mitään väliä loppujen lopuksi, niin sittenhän tän odotteluajan voi tehdä just niitä juttuja mitkä tuntuu kivoilta, jotta odotus menisi mahdollisimman nopeesti ja epätylsästi ohi. Jos joku haluaa olla valtaosan ajasta sekaisin, niin mikäs siinä, samalla se odotusaikakin vielä lyhenee niin win-win. Ökyautollakin saattaa hyvällä tuurilla leikata venailuaikaa oikein reippaasti, ja jos nyt ei tuuri käykään niin onpahan sitten tullut ainakin ihmeteltyä että minulla on tämmönen auto, hihihi, jännää.
Ihmettelen, miten monia asioita sitä pitää ihmetellä, jotta tajuaa että millään ei oo mitään väliä ja se on hyvä juttu se.