Itse en pysty ajattelemaan Leijonien pelaajia seurajoukkueensa kautta, vaan minulle väänäset ja kukkoset ovat meidän kaikkien "yhdessä" kannattamia suomalaispakkeja.
Vapauttaa kummasti ajattelua ja keventää mieltä.
Näinhän sen pitäisi mennäkin. Loppumaton määrä kinastelua. Ensin on isojako NHL vs. KHL, sitten rutistaan seurajoukkuetasolla. Jos ei muu auta, niin on pakko kaivaa "kasvatti"-sana mukaan. Osa tekee tämän sentään huumorilla, mutta osa ei. Ikään kuin Suomen maajoukkueen pelaajan yksittäinen suoritus näissä kisoissa tulisi jotenkin hyväksytyksi tai hylätyksi sillä perusteella, missä seurassa hän on kiekkoillut 10-30 vuotta sitten lapsena.
Minä ainakin suhtaudun pelaajiin pelaajina ja osana Suomen joukkuetta enkä välitä yhtään heidän lähtöseuroistaan. Enkä siitä, mistä sarjasta he tulevat (NHL, KHL) nyt kun heidät kerran on mukaan valittu eikä heitä voi poiskaan vaihtaa.
Valittujen KHL-pelaajien mollaaminen on muutenkin absurdia ihan senkin takia, että ei Suomella ole laittaa olympialaisiin täyttä NHL-joukkuetta. Suomi vetäisi kisoissa kahdella ketjulla ja kahdella pakkiparilla jos vain NHL-status ylevöittäisi kisoihin. Nyt ovat mukana pelaajat, jotka ovat aidosti halunneet kisoihin ja Suomen paitaan ja jotka ovat terveinä. Ei se ole esimerkiksi Jarkko Immosen vika, että Suomelta on kolme ykkössentteriä sivussa ja Saku Koivua ei napannut. Ei Immonen ole Mikko Koivun yms. veroinen, mutta kuka sitten olisi?
Se helpottaa minun elämääni myös suuresti, etten välitä SM-liigasta juurikaan enkä seuraa sen pikku kuppikuntia. Ihan sama, onko joku liigasta valittu pelaaja Oulusta, Helsingistä tai syntynyt Jyväskylässä. Hyvä kun on jossain syntynyt ja Suomen passilla varustettu. En kyllä välittäisi sittenkään, jos Suomeen koottaisiin B-maajoukkue Mestis-miehistä ja ykköskenttään valittaisiinkin Samuli Kivimäki Sportista jonkun TuTon miehen sijasta. Hyvä vain kun valitsisivat, Mestiksen paras maalintekijä.