Ihmettelyketju

  • 6 368 156
  • 38 785
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
Kouvolan pissisevoluutio 1984-2014:

1984-2013 Karvanoppa-Corollan takapenkillä kiertämässä toria ja juomassa Markon, 22, ostamaa siideriä
2014 Phoenixissa "fitness-mallina"

Ei kait siinä.

Noh onhan jumppaaminen ainakin terveellisempää kuin viina, ja Jannikin on varmaan ihan kiva tyttö. Joka tapauksessa mä muutan nyt metsään.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet

Ai makkaran pitäisi olla lihattomampaa ja vähemmän laadukasta ihan vaan sen takia, koska niin oli ennenkin? Ja makkaraa saisi syödä vain köyhempi väki? Myös kaikki jouluruoat sun muut suomalaiset perinneruoat olisivat kiellettyjä varakkaammalta väeltä? Jos aina ajateltaisiin, että asiat tehdään tietyllä tavalla, ei tämä maailma muuttuisi miksikään. Sama myös ruokien kanssa. Eikö ihminen saisi nauttia siitä lihaisasta makkarasta, nyt kun sitä on tarjolla?
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Eikö ihminen saisi nauttia siitä lihaisasta makkarasta, nyt kun sitä on tarjolla?

Ihminen saa minun puolesta nauttia siitä lihaisasta makkarasta kun sitä nyt on tarjolla, mutta toisaalta te lihaisan makkaran ystävät, antakaa minun perkele nauttia siitä HK:n sinisestä kun minä siitä niin pidän ja haluan sitä aina silloin tällöin syödä. Se ei liene ole teiltä pois jos syön teurasjätettä ja muuta roskaa sen sijaan, että söisin lihaa makkarana.

Kun haluan lihaa niin ostan itselleni lihaa parhaassa mahdollisessa muodossa mutta kun haluan makkaraa niin en todellakaan halua ostaa makkaran muotoon puettua lihaa.

vlad.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Ihminen saa minun puolesta nauttia siitä lihaisasta makkarasta kun sitä nyt on tarjolla, mutta toisaalta te lihaisan makkaran ystävät, antakaa minun perkele nauttia siitä HK:n sinisestä kun minä siitä niin pidän ja haluan sitä aina silloin tällöin syödä.

Missä vaiheessa olen varsinaisesti kritisoinut vähälihaista makkaraa? Näkemättä paskaa -ketjussa kirjoitin vaan ketjun aiheen mukaisesti, että Xtra-makkara on varmaan maistamattakin ihan kakkaa. Se nyt on ihan sama minulle, mitä joku toinen syö.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Missä vaiheessa olen varsinaisesti kritisoinut vähälihaista makkaraa? Näkemättä paskaa -ketjussa kirjoitin vaan ketjun aiheen mukaisesti, että Xtra-makkara on varmaan maistamattakin ihan kakkaa. Se nyt on ihan sama minulle, mitä joku toinen syö.

Tarkoitukseni ei ollut esittää asiaa siten, että juuri sinä olisit kritisoinut ei-lihaisien makkaroiden ystäviä vastaan vaan tuoda viestisi huomioiden esille sellainen asia, että on olemassa ihmisiä joille myös ei-lihaisat makkarat kelpaavat oikein mainiosti. On olemassa tilaisuuksia joissa minulle kelpaavat paljon paremmin ei-lihaisat makkarat todellisten a-luokan kunkkujen sijaan sen sijaan, että kuluttaisin aikaani lihaisien makkaroiden etsintään.

Tilanne on sikälikin absurdi, että vaikka näitä lihaisia makkaroita on olemassa suhteellisen paljon ja niitä löytyy lähes jokaisesta suuremmasta pitäjästä, löytyy edelleen ihmisiä, jotka ovat sitä mieltä, että meiltä b-makkaroiden ystäviltä on riistettävä ainoa ilo nauttia näitä jauhoisia ja pehmeitä makkaroita. Jos minä haluan toisinaan syödä HK:n sinistä niin ei se voi olla poissa sellaiselta ihmiseltä, joka haluaa syötä a-luokan makkaraa, kuten sekään ei ole minulta pois jos joku haluaa syödä niitä ykkösluokan makkaroita.

vlad.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onko muuten ihan turvallista vetää Propralia ja viinaa sekaisin? Ihan vaan sillä. että pumppu vähän hakkaa pienen flunssan takia, mutta keppana tekee kutvanaa. Käsittääkseni tuon pitäisi olla ihan turvallista, en ole syönyt makkaraa. Jääkaapissa on ainoastaan sellainen Popsin kevytnakkipaketti, kun sitä lähikauppa myi tänään puoleen hintaan.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit

En tiedä mihin olet tullut, mutta luin tuon videon kuvauksen, en viitsinyt katsoa. Ensinnäkin, kuka on Janni Hussi ja minkä lajin huippu-urheilija hän on. Millainen multilahjakkuus hän on jos vaihtaa lajista toiseen, mutta pysyy edelleen huipulla?

En tiedä yhtään urheilijaa, joka olisi vaihtanut lajista toiseen pysyen edelleen huipulla, paitsi ehkä Anssi Koivuranta, mutta lajit tässä mielessä ehkä erikoistapauksia.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
On ihan turvallista, ollos huoleton. Tämä sekä lääkärin suusta että oman kokemuksen kautta.

Kiitokset vahvistuksesta. Näin ajattelinkin. Flunssa nostaa sykettäni hyvinkin herkästi siitä vajaan 60 lyöntiä/min. sykkeestä lähemmäksi sataa mituutissa ja jopa reilusti ylikin, ja siihen tuota lääkettä taannoin annettiinkin. Lekuri vaan ei maininnut mitään muista lääke/paihdeaineista.
 
Viimeksi muokattu:

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
"Lauri on siis Lauri Korpikoski pelaa phööniks koijote jääkiekkojoukkueessa."
Phööniks.
Phöö vitun niks.

Markku Virkkala, lopeta.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
En tiedä yhtään urheilijaa, joka olisi vaihtanut lajista toiseen pysyen edelleen huipulla, paitsi ehkä Anssi Koivuranta, mutta lajit tässä mielessä ehkä erikoistapauksia.
Ihmettelen ettei tiedä ketään. Saatat ihmetellä vielä enemmän, jos joku on ollut neljässä eri lajissa huipulla.

Tässä tulee: Riikka Nieminen, neljän eri pallopelin suomenmestari.

10 vuoden tauko jääkiekosta, tänä vuonna aloitti uudestaan ja hän on jo Sotshin olympiajoukkueessa.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihmettelen ettei tiedä ketään. Saatat ihmetellä vielä enemmän, jos joku on ollut neljässä eri lajissa huipulla.

Tässä tulee: Riikka Nieminen, neljän eri pallopelin suomenmestari.

10 vuoden tauko jääkiekosta, tänä vuonna aloitti uudestaan ja hän on jo Sotshin olympiajoukkueessa.

Varmaan on lahjakas, mutta jos on 10 vuotta pelaamatta ja palaa suoraan maajoukkueeseen, niin se kertoo kyllä aika paljon lajin tasosta. Tietenkin myös siitä, että kyseinen rouva epäilemättä omaa pelisilmää, mistä kertoo myös pärjääminen useammassa lajissa.

Se, että onko naisten pesäpallo huippu-urheilua, niin voitanee olla montaa mieltä, jääkiekko ei ainakaan ole äsken mainituilla perusteilla.
 

Hanhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, AS Roma
En tiedä yhtään urheilijaa, joka olisi vaihtanut lajista toiseen pysyen edelleen huipulla

Tää joku Loiri on käsipallossa ja vesipallossa suomenmestari. Biljardis, Kaisassa, joku top-15. Taisi pelata myös HJK:ssa ja Jokereissa. Laulaa myös ihan hyvin ja osaa imitoida Uuno Turhapuroa.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En tiedä yhtään urheilijaa, joka olisi vaihtanut lajista toiseen pysyen edelleen huipulla
jos et tosiaan videota katsonut niin kerrottakoon nyt tässä, että Hussin aiempi laji oli fitness, uusi laji on bikini fitness. En tiedä lajeista tuon taivaallista, mutta äkkiä arvaisin, että niillä ei ihan älyttömästi eroa ole.
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Vesku on pelannu jääkiekkoa suomen kolmanneksi ylimmällä sarjatasolla, jalkapalloa suomen korkeimmalla sarjatasolla ja otellut 3 ottelun verran(2 voittoa) nyrkkeilyn 75-kiloisten sarjassa. Lisäksi hänellä on 3 vesipallon SM-kultaa, käsipallon SM-kulta ja diabetes. Unohtamatta, että hänelle on myönnetty Suomen Biljardiliiton hopeinen ansiomerkki vm -89.

Mitä musiikkiin tulee, niin 660 000 kappaletta myytyjä albumeita on kova suoritus sekin, näihin sisältyy 12 kultalevyä. Elokuvissakin Vesku on esiintynyt 60 kertaa, josta kertovat seuraavat tunnustukset:

-5 Jussia
-Humanismin käsi -palkinto 1983
-Festival International du Film Indépendent -festivaali Brysselissä 2003: palkinto roolista elokuvassa Pahat pojat.
-3 Telvis-palkintoa
-2 Erikois-Venlaa

Lisäksi musiikkia on arvostettu viiden Emma-palkinnon verran, ja löytyyhän niitä muitakin palkintoja.

-Wenander-palkinto näyttelijäntyöstä vuonna 1975
-Koomikon elämäntyöpalkinto (HUIPS) 2003
-Jyrki Hämäläinen Award -tunnustuspalkinto 2009
-Taiteen valtionpalkinto 2011

Aamulehden yleisöäänestyksessä Loiri sijoittautui toiseksi kysyttäessä Suomen parasta näyttelijää. Mika Kaurismäki on ohjannut Veskusta elokuvan, hänestä on kirjoitettu elämäkerta sekä HJK on palkinnut hänet seurahistorian värikkäimpänä maalivahtina.

Vesku ei todellakaan ole mikään turha jätkä.
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Brian Jordan ja Deion Sanders ovat pelanneet jenkkifutista ja baseballia korkeimmalla sarjatasolla jenkeissä. Charlie Ward teki saman, mutta lisäsi joukkoon vielä koripallon.

Jim Thorpe pistää kaikkia paremmaksi:
-Viisiottelun Olympiakulta
-Pituushypyn 7. sija
-Korkeushypyn 5. sija
-Kymmenottelun Olympiakulta
-Teki uraa baseball-pelaajana
-Teki uraa Jenkkifutarina
-Teki uraa Koripalloilijana

Se oli kova jannu myös.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
....

Vesku ei todellakaan ole mikään turha jätkä.

Ei, enempi päinvastoin, mutta ei hän silti ole huippu-urheilija. Hän on taiteilija, joka harrastaa urheilua.

Biljardiliiton puheenjohtajanakin on toiminut, mutta mainittakoon, että niin tuo titteli kuin ansiomerkki on kyllä tullut enemmän biljardisalilla notkumisesta ja salin jätkien kanssa dokaamisesta kuin kaisataidoista. Ihmettelisin, jos on ollut 15 parhaan joukossa suomessa, en ainakaan muista. Tiedän, koska olen notkunut salilla hänen kanssaan, kuten myös ollut kuskina ja dokaamassa.

Tämä keskustelu kaipaa mielestäni huippu-urheilun määritelmää. Itse lähtisin siitä ainakin, että huippu-urheilija tekee hommaansa täysipäiväisesti. Tai sanotaan niin, että suurin osa samalla tasolla urheilevista on ammattilaisia, niin annetaan mahdollisuus pelata kahta lajia huipulla samaan aikaan.
 

kuustonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kysyin, että voinko tuoda kissani siskonsa luokse vierailulle. Eivät ole siis nähneet akoihin. Eivät kuulemma muistaisi enää toisiaan ja alkaisivat vain tappelemaan kuten muidenkin kissojen kanssa.

Kuulosti mahdolliselta. Mutta nyt aloin miettimään asiaa tarkemmin. Miten eläimet sitten välttävät insestin? Jos veisin kissani veljensä luokse niin mitäs jos ne alkaisikin panemaan? Kissat kun elävät kohtuu pienellä alueella luonnossa, ja jos vaikka 4 pentua syntyy niin aika todennäköisesti ne törmäävät toisiinsa aikuisinakin.

En tiedä, kysyitkö ihan tosissasi, mutta vastaan kuitenkin. Ei kissat vältä insestiä mitenkään. On ihan tavallista, että yhdestä kantavasta naaraasta syntyy suuri kissapopulaatio. Eli sisarukset ja emo lisääntyvät ihan estoitta keskenään. Mulla pyörii täällä kotona yksi tällainen yhdestä emokissasta syntyneen populaation kasvatti. Onhan se vähän höpsö, mutta kukapa meistä ei olisi.
 
Ohhoh, jenkeissäkin tuli talvi ennen meitä. Linkki vielä Nytimes -juttuun.

Samaa ihmeteltiin täälläkin. Etelä-Suomessa on edelleen "monilla" veneet vesillä, osa käy golfaamassa ja muutama hurja on tullut prätkälläkin vastaan, mutta Nykissä vedellään tykkejä jalkaan. Su-ma yönä näyttäisi olevan 20 astetta tuo lämpötilaero Etelä-Suomen ja New Yorkin välillä.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tiedä yhtään urheilijaa, joka olisi vaihtanut lajista toiseen pysyen edelleen huipulla, paitsi ehkä Anssi Koivuranta, mutta lajit tässä mielessä ehkä erikoistapauksia.

Mites Tapio Rautavaara? Olympiakultaa keihäänheitossa ja maailmanmestaruus jousiammunnassa (joukkuekilpailu tosin, mutta lisänä Suomen mestaruuksia).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös