Minä en kyllä ymmärrä ollenkaan. Koko asiakaskortin ideahan on se, että sillä tarjotaan etuja ihmisille, jotka keskittävät ostoksensa yhteen paikkaan. Tämähän on loistava kilpailukeino, jolla saadaan paremmin jalan sijaa markkinoilta. Rankaistaanko noita ketjuja sitten siitä, että he tekevät liiketoimintaansa liian hyvin?
Tavallaan juu ja ei... Koska nuo järjestelmät tappavat kilpailun ja lähtökohtaisesti se ei koskaan ole asiakkaan etu kun kilpailu vähenee. Nämä kaksi ovat jo "liian" suuria ja siksi niitä halutaan hieman rajoittaa. Esimerkki löytyy vaikka Jyväskylästä jossa aiemmin toimi hyvin menestynyt(taisi olla suomen ainoa tulosta tehnyt?) Euromarket. Mutta kun koko ketju joutui ongelmiin niin möivät penteleet sen Keskimaalle ja nyt siinä on sitten Prisma. Näin asiakkaan näkökulmasta vaihdos oli ehdottomasti huonompaan suuntaan. Ja muutenkin Keskimaan rooli Jyväskylän keskustassa on varsin jyräävä. Pistää niin paljon rahaa parhaisiin tiloihin että ei kenelläkään pienellä yrittäjällä tahdo olla paukkuja tapella vastaan. Koko kauppakatu on kohta vallattu pelkästään Keskimaan kaupoille ja ravintoloille. Mutta saahan sieltä sitä boooooonusta...