Ihmettelen verkkokauppa.comin myymälöiden puhelin- & kameraosastojen toimintaa.
Ainakin täällä tampereen (pirkkalan) toimipisteessä se on toteutettu eräänlaisena erillisenä myymälänä myymälän sisällä. Loodat ovat lukituissa kaapeissa myyjien selän takana, vuoronumerolla tiskille ja maksu myös siihen.
Ok, mutta ihmettelen sitä, että siellä pyöri tänään suurimman osan ajasta 1 kaveri tiskin takana ja kaikki touhu on saman vuoronumerosysteemin alla. Meikäläinen odotti saatana melkein puoli tuntia, kun se yksi ja sama myyjä möi ensin puhelimen jollekin, sitten juuttui jonkun kameraobjektiivikaverin kanssa suustaan kiinni, ohjasi jonkun tyypin toiselle pisteelle, sitten kävi lapsiperheen kanssa ajan kera hyllyjä läpi eri puhelimia esitellen. Jossain vaiheessa siihen tuli toinenkin myyjä, mutta sekin lähti jonkun hörhön matkaan näyttämään esittelystandin kameroita. Siinä se puoli tuntia oikeastaan sitten olikin. Minkäänlaista ruuhkaa ei liikkeessä ollut.
Oisko se oikeasti niin vaikea laittaa sinne vaikka toinenkin myyjä ja etenkin erillinen vuorosysteemi niille, jotka tietävät mitä ostavat, eivätkä tarvitse myyjää kuin noutamaan tuotteen hyllystä ja rahastamaan sen. Otin henkilökohtaisena vittuiluna maksavan asiakkaan jonotuttamisen esittelyasiakkaiden takana.