Ihmettelyketju

  • 6 349 304
  • 38 754

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Lukon mestaruus on ainoa haave joka minulla on ollut koko elämäni.

Ei vittu, en mä ihan tätäkään kyllä ymmärrä. Kyllä mä haaveilin esim pillusta ennen kuin sain sitä ja lottovoitosta haaveilen vieläkin.

Ilmankos sä oot niin pirun kiukkunen, kun ainoa haavekin on vielä toteutumatta. Tai mistäs mä tiedän minkä ikäinen olet.

e. onko tämä sitä lätkäjätkäisyyttä?
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eräs kaverini, joka on kotoisin Jyväskylän seudulta on aina ollut tolkun mies. Aikaisempina vuosina, viime vuonnakin, oli hyvin maltillinen kommenteissaan joukkueensa menestyksestä. Edellisenä viikonloppuna tapasin baarissa ja äijä oli aivan hekumoissaan Jypin menesyksestä. Siis mitä helvettiä, luuleeko se Jypin voittavan mestaruuden kun on kunnossa alkukaudesta?

Taidanpa lähettää sille tekstarin viimeisen 10 pelin kuntopuntarista minkä kärjessä oleva joukkue on kyllä J-alkuinen, mutta ei ole Jyp. Siirryn myös ehkä kalsariketjuun.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei vittu, en mä ihan tätäkään kyllä ymmärrä. Kyllä mä haaveilin esim pillusta ennen kuin sain sitä ja lottovoitosta haaveilen vieläkin.

Ilmankos sä oot niin pirun kiukkunen, kun ainoa haavekin on vielä toteutumatta. Tai mistäs mä tiedän minkä ikäinen olet.
Haaveiletko myös lukutaidosta? Mieti. En haaveile pillusta kun sitä saan, enkä haaveillut siitä tai lottovoitosta kun olin kuusivuotias.
Jos kirjoitan että mestaruus on ainoa asia josta olen haaveillut koko elämäni, niin miten ihmeessä sen voi ymmärtää noin päin vittua ja mistä sait päähäsi että se olisi ainoa haaveeni? Tietenkin moni pitkäaikainenkin haaveeni on toteutunut, ja tietenkin minulla on lukemattomia muitakin haaveita.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Menee hermot, kun TPS-osiossa suuri osa kirjoittajista ei osaa kirjoittaa edes oman jengin pelaajien nimiä oikein. Mikä siinä on niin helvetin vaikeaa? Tänään bongaamiani taivutuksia:

Wilssie (vrt. Willsie)
Russel (vrt. Russell)
Ernhard (vrt. Ehrhardt)

Viime kaudella oli viihdyttävää katsella, kuinka kirjoittaja toisensa perään kirjoitti maalivahtimme nimen väärin. Okei, onhan tuo hankala nimi, mutta miten Marek Schwarzista saa niin monta väännöstä?

Scwarz, Shwarz, Schwarcz, Swarz, Schwarch, Schwartz, mitä näitä nyt oli. Mojzis oli myös hankala monelle.

Raah.
 

Wod

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun olin 16-18-vuotias minulle todellakin oli päivän kohokohta lätkämatsi. Voi sitä tunnetta, kun sai koulupäivän alta pois ja sai alkaa valmistautumaan lätkämatsiin. Se fiilis, kun laitoin napit korville ja hyvä musa pauhasi. Astelin bussiin ja valmiina jäähallille. Matsin jälkeen hipsin kotiin hyvissä tai apeissa tunnelmissa riippuen pelin tuloksesta. Ja en sentään mikään nolife ollut ja muutakin tekemistä oli kuin hallilla käyminen, mutta kyllä se antoi minulle todella hyvän olon, kun tiesin että pääsee matsia katsomaan ja rentoutumaan. Ehdottomasti päivän ellei viikon kohokohta. Toki ikää oli silloin vähemmän ja nykyään en niin paljon peleissä enää käy harmikseni. Mutta jos olemme sopineet kaverin kanssa, että menemme katsomaan matsia esim. lauantaina ja sovimme tämän saman viikon maanantaina, voi helposti olla itselleni viikon kohokohta tämä matsiin meneminen. Ja mitä tulee HIFK:n mestaruuteen niin voin kertoa, että oli sanoinkuvaamatonta ja yksi unelmien täyttymys.

Ja on elämässä toku muitakin kohokohtia, mutta hemmetti jos suosikkijoukkueesi, jota olet tukenut lapsesta asti ja olet kokenut ylä ja alamäet ym. voittaa mestaruuden niin onhan se hienoa. Olet jopa ehkä niin tylsä ihminen, että olet kelannut pienessä mielessäsi miltä mestaruus tuntuu ja sittenkun se tapahtuu oikeasti niin sitä tunnetta ei monesti koe. Ehdottomasti suurimmista haaveista, mitä itse olen koskaan haaveillut/toivonut. Toki muitakin haaveita on, mutta nyt voi ainakin yhden listalta kuitata.

Ja jos jotain ihmetellään niin täytyy ihmetellä duunikaverin ja hänen tyttöystävänsä yhteydenpitoa. Ymmärrän että soitellaan, mutta se kun muija soittaa 4-6 kertaa työpäivän aikana (8 tuntia) ja kertoo jotain juttujaan ja duunikaveri vaan vastailee joo, ei, joo, kyllä, eikä, onko näin. Ja duunikaveri soittelee vaan kuullakseen mitä muijalla on sanottavaa, mutta itsellä ei mitään asiaa ole. No kai tämä on sitä kuuluisaa rakkautta tai jotain.
 
Viimeksi muokattu:

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Haaveiletko myös lukutaidosta?
en, mutta näemmä pitäisi.

kyllähän tässä kävi niin, että luin viestisi ihan päin helvettiä. Onneksi nokkelana miehenä tajusit sen.
Jos kirjoitan että mestaruus on ainoa asia josta olen haaveillut koko elämäni, niin miten ihmeessä sen voi ymmärtää noin päin vittua ja mistä sait päähäsi että se olisi ainoa haaveeni? Tietenkin moni pitkäaikainenkin haaveeni on toteutunut, ja tietenkin minulla on lukemattomia muitakin haaveita.
Hyvä että löytyy muitakin haaveita, tsemppiä!
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Ei vittu, en mä ihan tätäkään kyllä ymmärrä. Kyllä mä haaveilin esim pillusta ennen kuin sain sitä ja lottovoitosta haaveilen vieläkin.
Nuoremmalla iällä tuli ensijaisesti haaveiltua pillunsaannista ja lottovoittokin olisi saattanut tuntua ihan kivalta. Näin hieman kypsemmällä iällä on joutunut hieman tuota järjestystä miettimään uusiksi. Piilunsaanti ei todellakaan ole mikään lottovoitto, päinvastoin. Nussiminen osaa olla todella kallis harrastus. Rahallisesti ajateltuna olisi kannattanut ainakin pari varvia jättää suosiolla väliin. Suuremmalla lottovoitolla sensijaan saa turvatun elintason lisäksi pilluakin varsin vaivattomasti.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Äsken Ylöjärvellä Kuruntien ja Siltatien risteyksessä oli oikein ameriikanmeininkiä. Poliisi oli kiilannut auton ojaan. Autossa oli ikkunat paskana ja poliisi löi verisiä aijiä rautoihin. Toinen poliisisetä vei sylillisen katkaistuja haulikkoja maijan perään. Poliisit olivat varustautuneet rynkyillä. Mistähän mahtoi olla kyse?
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Olette aivan oikeassa, MP5-konepistooleita olivat nuo. Ja kaksi haulikkoa poliisisedät talteen ottivat. Rautoihin lyödyt äijät olivat ilmeisen pöllyissä.

Okei, sylillisestä mulle tuli mielikuva oikeasti isosta läjästä aseita, jota vähän epäilin. Ilmeisesti poliiseilla on ollut aseista tieto etukäteen, muutenhan noita konepistooleja ei juurikaan esiin kaiveta. Käsittääkseni kuuluu kuitenkin joka partion varustukseen tukiaseena.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Italia ihmetyttää. Aiemmin on pohdituttanut mm. mafian vallalla olo sekä Berlusconin käsittämättömän pitkäksi venynyt valtakausi (verrattuna siihen, mitä jamppa teki). Tänään tuli taas vastaan pari uutista, joita ei voi oikein millään skaalalla käsittää:

Italiassa metsästyskausi -> 13 kuollut ja tusinoittain haavoittuneita.

Tutkijat vankilaan kuudeksi vuodeksi, koska epäonnistuivat maanjäristyksen ennustamisessa.

Ei vaan voi ymmärtää. Joskus haluan käydä saapasmaassa katselemassa nähtävyyksiä, mutta eipä taida ns. länsimaista löytyä maata, jossa haluaisin asua vähemmän kuin Italiassa.
 

Hiker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jalkapallo, jääkiekko, yleisurheilu
Ihmetyttää hesarin NYT-liite. Olen miettinyt, että yrittääkö se olla hauska, nuorekas, provosoiva vai urbaani. Minusta se on kuitenkin lähinnä vain huono.
 

Seymon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punakeltaiset och världens bästa Karlsson
Ihmetyttää hesarin NYT-liite. Olen miettinyt, että yrittääkö se olla hauska, nuorekas, provosoiva vai urbaani. Minusta se on kuitenkin lähinnä vain huono.

Mun mielestä aika on ajanut ohi jo puoli vuosikymmentä sitten NYT -liitteestä. Se on lähinnä säälittävä. Ainoa hyvä asia siinä on se TV-lehti, jonka voi blokata talteen.

Pelottavaa tason laskua on myös osoittanut kuukausiliite, jota olen arvostanut aina aika korkealle. Aikaisemmin siitä riitti lukemista/selaamista vähintään viikoksi. Nyt kevyen sisällön vuoksi kyseinen liite löytää tiensä paperinkeräykseen jo seuraavana päivänä.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Kysynkin siis: pitääkö ihmistä kunnioittaa hänen ikänsä vai hänen tekojensa perusteella? Mielestäni jälkimmäisen. En esimerkiksi kunnioita isovanhempiani sen takia, että he ovat n. 80-vuotiaita, vaan siksi, että he ovat kokeneet niin paljon ja tukeneet minua ja perhettäni.

Täysin samaa mieltä kanssasi. Kunnioitan ihmisiä tekojensa tähden en iän. Minua on aina oudoksuttanut asia jonka mukaan vanhempia ihmisiä tulee kunnioittaa. Miksi? Minusta kunnioitus tulee ansaita teoilla, vain ne ovat silmissäni merkityksellisiä ei ikä. Mistä sitten päästään siihen tosiasiaan, että joku minua huomattavasti nuorempi voi ansaita kunnioitukseni ja vastaavasti joku vanhempi ei sitä ansaitse, koska tekonsa ovat sitä luokkaa ettei niiden perusteella henkilöä voi pahemmin kunnioittaa.

vlad.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kunnioitan ihmisiä tekojensa tähden en iän. Minua on aina oudoksuttanut asia jonka mukaan vanhempia ihmisiä tulee kunnioittaa. Miksi? Minusta kunnioitus tulee ansaita teoilla, vain ne ovat silmissäni merkityksellisiä ei ikä.

Nainen 96-vuotta ja kasvattanut kolme lasta. Et kunnioita käsittääkseni. Mitä olisi tämän äidin pitänyt tehdä ansaitakseen kunnioituksesi?
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Nainen 96-vuotta ja kasvattanut kolme lasta. Et kunnioita käsittääkseni. Mitä olisi tämän äidin pitänyt tehdä ansaitakseen kunnioituksesi?

Vaikka en pidä lapsista ja olen lasten tekemistä vastaan niin nainen joka on onnistunut kasvattamaan kolme asiansa hyvin hoitanutta ihmistä voi ansaita kunnioitukseni mutta se, että tekee kolme lasta ei vielä riitä siihen, että kunnioittaisin häntä ihmisenä, tai muussa tapauksessa minun pitäisi kunnioittaa jokaista naista joka noita lapsia on tänne enemmän kuin yksi tai kaksi väsännyt ja se nyt on täysin absurdi ajatus. Mutta yleisesti ottaen pelkkä lasten tekeminen ei ole riittävä syy saadakseni kunnioitukseni mutta onnistuminen kasvatustyössä nostaa osakkeita huomattavasti. Onko sinulle kolmen lapsen kasvattaminen riittävä syy kunnioituksen ansaitsemiseen, vai onko sinullakin kenties jotain ylimääräisiä ehtoja olemassa?

vlad.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Nainen 96-vuotta ja kasvattanut kolme lasta. Et kunnioita käsittääkseni. Mitä olisi tämän äidin pitänyt tehdä ansaitakseen kunnioituksesi?

Minä kielipoliisina olen ihmetellyt, miten jollakin voi tulla mieleen kirjoittaa 96 vuotta yhteen. Se on sama asia kuin kirjoittaisi 2-koiraa.

96-vuotias kuuluu kirjoittaa yhteen, koska se on yhdyssana.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Onko sinulle kolmen lapsen kasvattaminen riittävä syy kunnioituksen ansaitsemiseen, vai onko sinullakin kenties jotain ylimääräisiä ehtoja olemassa?

Olen aina kunnioittanut vanhempia ihmisä huolimatta siitä mitä saavutuksia heillä on. Kunhan heitin ilmoille ns perusteeman. Kasvattanut yhden tai seitsemän lasta...aivan sama.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Olen aina kunnioittanut vanhempia ihmisä huolimatta siitä mitä saavutuksia heillä on. Kunhan heitin ilmoille ns perusteeman. Kasvattanut yhden tai seitsemän lasta...aivan sama.

Eli ilmeisesti kunnioitit Jammuakin? Ok! Vai päteekö tämä "vanhempia ihmisiä" vain naisiin? Jolloin varmaan kunnioitat myös Aino Nykoppiakin?

vlad.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Aina siitä lähtien, kun Vuosaaren pääväylän Vuotien reunoille ilmaantuivat turva-aidat, olen ihmetellyt sitä omituista perustetta, miksi nuo aidat hankittiin. Ne hankittiin kuulemma siksi, että vain tuolla tavoin kyettiin estämään autoilijoiden törmäämiset Vuotien erikoisiin valopylväisiin. Kuinka moni autoilija sitten noihin pylväisiin törmäsi ennen kuin turva-aidat asennettiin?
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aina siitä lähtien, kun Vuosaaren pääväylän Vuotien reunoille ilmaantuivat turva-aidat, olen ihmetellyt sitä omituista perustetta, miksi nuo aidat hankittiin. Ne hankittiin kuulemma siksi, että vain tuolla tavoin kyettiin estämään autoilijoiden törmäämiset Vuotien erikoisiin valopylväisiin. Kuinka moni autoilija sitten noihin pylväisiin törmäsi ennen kuin turva-aidat asennettiin?

Muistaakseni kaksi kolaria siinä ainakin oli ihan lyhyen ajan sisään siitä kun uusi tie avattiin.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Eli ilmeisesti kunnioitit Jammuakin? Ok! Vai päteekö tämä "vanhempia ihmisiä" vain naisiin? Jolloin varmaan kunnioitat myös Aino Nykoppiakin?

vlad.

En tunne tätä jammua tai Ainoa. Oletko tämän asian suhteen nyt näin saatanan puusilmäinen että tartut tällaisiin ääritapauksiin asiassa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös