Ihmettelyketju

  • 6 398 241
  • 38 811

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Pieniä askeja ei enää myydä. Ei ole myyty puoleentoista vuoteen. Tässä kai haluttiin nostaa kynnystä ostaa oma aski tjsp. -Ja sehän toimii! Hyvä Suomi.
Onko kuitenkin erikokoisia askeja myynnissä? Esim. normikoko ja joku jumbopack. En ole tupakkamiehiä, ja kun siinä vain aluksi puolella korvalla kuuntelin, en ole varma mistä koosta mies puhui. Kassaneiti kuitenkin sanoi, ettei löydy kuin tätä isompaa, joka ei miehelle kelvannut.

Ei kai siinä, ihan hyvä vaan, että jäivät nekin tupakat kaupan hyllylle. Tosin miehen vaimo osti päkin jotain muuta merkkiä eli eiköhän miehen keuhkot saa sen päivittäisen myrkkyannoksen kuitenkin.

Laitetaan vielä yleinen ihmettely yleensäkin tupakoinnista. En vain ymmärrä, mitä sellaista siitä voi saada, että viitsii kärsiä kalliista hinnoista, terveyshaitoista ja yksinkertaisesti siitä seuraavasta helvetin pahasta hajusta, mikä tupakoitsijoita ympäröi. Ok, koukuttaa kyllä, mutta kyllä siitä pääsee eroon, jos halua on*. Lisäihmettely sille, kuinka helvetin tyhmiä ihmiset ovat teineinä, jolloin käsittääkseni valtaosa tupakoitsijoista on tapansa aloittanut. Veikkaan, että harvempi aloittaa tupakoimaan yli 20-vuotiaana.

*Ei, en ole itse vieroittanut itseäni tupakasta, kun en sitä ole koskaan polttanut. Tiedän kuitenkin ihmisiä, jotka siitä ovat irti päässeet. Malliesimerkkinä ukkini, joka varmaan 30-40 vuotta tupakoituaan päätti, että nyt riitti, ja siihen se jäi.
 
Viimeksi muokattu:

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Onko kuitenkin erikokoisia askeja myynnissä? Esim. normikoko ja joku jumbopack. En ole tupakkamiehiä, ja kun siinä vain aluksi puolella korvalla kuuntelin, en ole varma mistä koosta mies puhui. Kassaneiti kuitenkin sanoi, ettei löydy kuin tätä isompaa, joka ei miehelle kelvannut.

Isompia saa myydä kyllä, minimikoko savukkeille on tuo 20 kappaletta, maksimia ei ole määritelty.
 

Isle of Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, TuTo
Laitetaan vielä yleinen ihmettely yleensäkin tupakoinnista. En vain ymmärrä, mitä sellaista siitä voi saada, että viitsii kärsiä kalliista hinnoista, terveyshaitoista ja yksinkertaisesti siitä seuraavasta helvetin pahasta hajusta, mikä tupakoitsijoita ympäröi. Ok, koukuttaa kyllä, mutta kyllä siitä pääsee eroon, jos halua on*. Lisäihmettely sille, kuinka helvetin tyhmiä ihmiset ovat teineinä, jolloin käsittääkseni valtaosa tupakoitsijoista on tapansa aloittanut.
No helvetin tyhmiä, niin kuin nyt teininä yleensä ollaan.

Tupakointihan on periaatteessa sama kuin mikä tahansa tapa, vaikkapa kynsien pureskelu, mille ehdollistat itsesi ajan kuluessa, joskin nikotiinilla on kieltämättä oma roolinsa tupakin suhteen. Ainakin meikäläisellä isoin asia siinä, miksi tupakoinnin lopettaminen on hankalaa on se että tupakointi on liittynyt jokaiseen päivään, tiettyihin tilanteisiin kiinteästi 13-vuotiaasta lähtien. Vaatii melkoista itsekuria päästä eroon ja laiska luonne kun on niin sortuminen on aina, ah niin ihanaa ja helppoa.

Pikkuaskit muuten saisivat tulla takaisin. Yritin tuossa taannoin moista ostaa, mutta myyjä vaan nauroi että eihän niitä ole myyty pitkiin aikoihin.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Onhan ne sellaisia kurttuja, melkein samannäköisiä kaikki. Toki, tahdikas ihminen ei lataa suustaan kaikkea mitä päässä liikkuu, varsinkin jos joku höppänä isöäiti innoissaan jotain vastasyntyneen kuvaa esittelee. Tietenkin, jos on varustettu jollain Touretten oireyhtymällä tms. vialla, niin asia on sitten toinen.

Tahdikkuus on taito, joka minulta monasti puuttuu kun sille päälle mieleni kääntyvi. Höppänöille isoäideille ja muuten lapsista yli-innokkaille on hyvä välillä ladella karuja elämän totuuksia. En kuitenkaan mennyt tokaisemaan, että "vielä joku poraa mitä suurimmalla todennäköisyydellä lapsen lasta persauksiin joku kaunis päivä, tai että jos huonosti käy hän siideristä ja tupakasta antaa sulojaan muille" - näin hienotunteinen kuitenkin olin.

vlad.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Ihmettelen taas moderaattoreiden pelisilmää. Ässät-JYP -ketju pistetään lukkoon muutaman jauhelihapään takia juuri siinä vaiheessa, kun sinne alkaisi tulla silminnäkijäraportteja myös niiltä, jotka ovat ottelussa paikan päällä olleet.

Olisi kiinnostanut kuulla vähän useampikin todistajanlausunto noista tilanteista ja yleisön reaktioista, vaan ei.
 

Buffalo_1988

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ihmettelen taas moderaattoreiden pelisilmää. Ässät-JYP -ketju pistetään lukkoon muutaman jauhelihapään takia juuri siinä vaiheessa, kun sinne alkaisi tulla silminnäkijäraportteja myös niiltä, jotka ovat ottelussa paikan päällä olleet.

Olisi kiinnostanut kuulla vähän useampikin todistajanlausunto noista tilanteista ja yleisön reaktioista, vaan ei.
Niinpä. Noh ainakin pahimmat höyryt jää porukalta laittamatta..... menee myös vähän otteluketju pilalle kun minuutissa tulee 20 viestiä
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olen tässä hetkisen jo ihmetellyt neitosen nimeltä Chisu (lausutaan Zisu, niinku esim. children ja chip) radiosta aina toisinaan kuultavaa kappaletta, jossa lauletaan että "se tielle jää" ja jotain muuta jaadajaadaa. Kun siinä tulee se kohta, missä lauletaan että silkki peittää lanteita, ja takaovi on auki jos sitä mieluummin haluat käyttää, tulkitsen minä sen metaforaksi, joka tarkoittaa että sitä silkillä lanteensa verhonnutta tätiä saa panna perseeseenkin jos huvittaa. Ihmettelen että niinkin salonkikelpoinen muusikko kuin Chisu on uskaltanut moisen sanoman lauluunsa piilottaa.

Lisäksi - aihetta kevyesti sivuten - ihmettelen nimimerkki Surukukun viimeaikaista intoa kertoa vähän joka ketjussa että hän muuten saa kohta pildeä. Joojoo saatana, tuli jo selväksi, oot Vanhan Lenin jortikan jälkeen kovin alfauros täällä, lopeta nyt jo se veitsen kääntö haavassa. Siis täällä Jatkoajassa, siellä ruudun toisella puolella jatka toki oman vanhalen-merkkisen veitsesi kääntelyä siellä maailman ihmeellisimmässä haavassa.
 

turo-urpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Happee
Olen tässä hetkisen jo ihmetellyt neitosen nimeltä Chisu (lausutaan Zisu, niinku esim. children ja chip) radiosta aina toisinaan kuultavaa kappaletta, jossa lauletaan että "se tielle jää" ja jotain muuta jaadajaadaa. Kun siinä tulee se kohta, missä lauletaan että silkki peittää lanteita, ja takaovi on auki jos sitä mieluummin haluat käyttää, tulkitsen minä sen metaforaksi, joka tarkoittaa että sitä silkillä lanteensa verhonnutta tätiä saa panna perseeseenkin jos huvittaa. Ihmettelen että niinkin salonkikelpoinen muusikko kuin Chisu on uskaltanut moisen sanoman lauluunsa piilottaa.

Tein tänään saman havainnon kun kuulin biisin radiosta. Oon pari kertaa aikaisemminkin biisin kuullu, mutta ajattelin vaan, että kaveri vois lähtee takaovesta karkuun, jos kisun seura ei kiinnosta. Kunnon perspanoa taitaa kuitenkin tyttö olla vailla.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Miksi SM-liigassa puolustetaan oikeutta taklata kiekottomia? Aikoinaan mm. Oulussa oli Aarnio näissä töissä, nyt Salomäki. Reaktio on sama, kauhea valitus siitä, että puhdas oli, kun kädet eivät nousseet (ja Aarnion kohdalla ei pitänyt edes paikkaansa).

Kiekotonta taklaamatta pääsee vähemmällä. Ei loukkaannu itse, kuten Armia eikä saa pelikieltoa, kuten Salomäki.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
^^ Piti tulla kirjoittamaa, että onko tuolta POHjoisesta happi vähissä tai muuten vaan ihmiset sekaisin kun iso määrä aiemmin suht järki-tyyppeinä pitämistäni nimimerkeistä suoltaa tuonne Salomäki-ketjuun aivan uskomatonta tuubaa... Annas, kun olis mennyt toisin päin ja Hodgman olisi kolannut kiekottomana tuon Kärppien rivipelaajan?
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eilen oli taas palmusunnuntai. Päivä, joka saa minut ihmettelemään samaa asiaa vuosi vuoden perään. Tämä liittyy virpojiin ja heidän vanhempiinsa. Älkää nyt käsittäkö väärin tätä... minä hyväksyn täysin sen, että lapset virpovat sukulaisiaan tai tuttaviaan. Mutta sitä minä ihmettelen suuresti, että monet lapset kiertelevät koko päivän täysin ventovieraiden ihmisten ovilla ker(j)äämässä suklaamunia ja muita herkkuja. Oikeastaan ihmettelen vielä enemmän, että vanhemmat päästävät lapsensa soittelemaan vieraiden ihmisten ovikelloja.

Tämän vuoden palmusunnuntain olin evakossa, joten en tiedä, millaista meininki oli täällä kotiseudullani. Viime vuonna ovikello soi kolmasti, vaikka emme tunteneet vasta paikkakunnalle muuttaneina yhtäkään lapsiperhettä näiltä kulmilta. Nytkään emme tunne sellaista perhettä, jolla olisi virpomisikäisiä mukuloita... sellaisia en ole edes havainnut asustelevan tässä taloyhtiössä. Todennäköisesti nämä pikkunoidat tulevat siis jostain kauempaa ja kulkevat kaikki taloyhtiöiden asunnot läpi ja siirtyvät sitten seuraaavan kimppuun. Vanhempieni luona pienemmällä maalaispaikkakunnalla meininki on mennyt jopa niin härskiksi, että äidit kuljettavat lapsiaan autoilla ympäri kunnan keskustaa ja haja-asutusalueita täysin ventovieraiden ihmisten luo...

Anyway, vaikka tuo vieraiden ihmisten luona kerjuulla käynti on mielestäni suhteellisen arveluttavaa, ei se ole tässä se suurin ongelma. Ennen kaikkea ihmettelen sitä, miten jotkut vanhemmat päästävät lapsensa soittelemaan täysin vieraiden ihmisten ovikelloja. Perkele, koskaan ei tiedä, mikä hullu tai pedofiili siellä aukaisee oven. Aamulehden tämän päivän numeron mukaan "ahkerat virpojat kiersivät iltapäivän aikana kolmen kaupunginosan alueella ja saivat niin paljon saalista, että joutuivat käymään kolmesti kotona tyhjentämässä korinsa"... ei helvetti, tuskin tuntivat murto-osaa ihmisistä, joiden luona vierailivat.

Vai onko palmusunnuntai vanhempien mielestä sellainen poikkeuspäivä vuodessa, jolloin ventovierailta ihmisiltä saa ottaa karkkia tai rahaa?
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Vai onko palmusunnuntai vanhempien mielestä sellainen poikkeuspäivä vuodessa, jolloin ventovierailta ihmisiltä saa ottaa karkkia tai rahaa?

Entäpä Halloween, jolla nyt on vieläkin lyhyempi historia Suomessa "kerjäyskulttuurin" saralla? Ei sillä, että itse olisin lapsena käynyt virpomassa muita kuin isovanhempani ja kummini, tai että katsoisin näitä virpojia suopeasti. En avaisi kuunaan ovea virpojalle, koska minusta(kin) on arvelluttavaa, että täysin umpivieraiden ovilla juostaan vitsojen kanssa virpomassa ja kerjäämässä palkaksi makeisia tai jotkut pyytävät jopa rahaa ja jopa loukkaantuvat jolleivat saa rahaa.

vlad.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Entäpä Halloween, jolla nyt on vieläkin lyhyempi historia Suomessa "kerjäyskulttuurin" saralla? Ei sillä, että itse olisin lapsena käynyt virpomassa muita kuin isovanhempani ja kummini, tai että katsoisin näitä virpojia suopeasti. En avaisi kuunaan ovea virpojalle, koska minusta(kin) on arvelluttavaa, että täysin umpivieraiden ovilla juostaan vitsojen kanssa virpomassa ja kerjäämässä palkaksi makeisia tai jotkut pyytävät jopa rahaa ja jopa loukkaantuvat jolleivat saa rahaa.

Ei auota ovia meilläkään. Muutenkaan meillä harvemmin auotaan ovea, jos ei ole tietoa, kuka siellä on. TV-lupa meillä on maksettu, eli tarkastajan pelosta ei ole kyse, eikä haastemiehenkään, meillä kun ei ole tapana rötöstellä... mutta jehovantodistajat ja kaiken maailman huijarikaupustelijat ovat kuitenkin ne todennäköisimmät oven takana kilistelijät... (kahdesti olen tänä vuonna aukonut oven, ja juurikin nuo edellä mainitut olivat asialla...)

No joo, asiaan... Halloweenin rantautumisesta Suomeen en ollut tietoinen. Ilmeisesti olemme saaneet olla rauhassa tältä. Tai sitten Pirkanmaalla ei tätä vielä juhlita siinä mittakaavassa. Vastenmielistä tuokin on. Aika paljonhan tämä nykyinen virpomismeininki on kai ammentanut mallia Halloween-juhlinnasta...
 

scholl

Jäsen
Poliisi kusettaa passeissa. Mulla on nyt kolmas EU-passi menossa. Ensimmäinen oli 10 vuoden, sittemmin ne on lyhennetty 5 vuoden mittaisiksi ja kun koko ajan ei jaksa Punanotkossa jonotella niin päivillä on merkitystä. Nyt viimeinen voimassaolopäivä oli 5.4, joka on kiirastorstai ja kun toimitusaika on viikon niin minun piti siis anoa passi viimeistään to 29.3. Olin kuitenkin matkan takia estynyt, joten viimeinen mahdollinen anomisajankohta olisi ollut ma 26.3 aamulla. Olin kuitenkin silloin niin kiireinen, joten päätin anoa passin jo perjantaina 23.3 (Punanotkon mesta on viikonlopun suljettu). Toimitusaika ei ollutkaan viikon, vaan jo keskiviikkona 28.3, eikä siis pe 30.3 sain kännykkääni tekstiviestin, että passi on valmis. Olin kuitenkin matkoilla, joten en päässyt passia noutamaan, vaan noudin sen tänään, mikä on ihan ok muutenkin, koska entinen passi oli voimassa 5.4 saakka. Uudessa passissani on nyt kuitenkin ongelma. Se on muka myönnetty samana päivänä 23.3, jolloin jätin anomuksen ja viimeinen voimassaolopäivä on 23.3.2017. En ensinnäkään usko, että sitä olisi millään voitu myöntää jo samana päivänä ja toisekseen jos passilla on joku toimitusaika kuten viikko niin silloin ainakin se viimeinen voimassaolopäivä pitäisi olla viikon myöhemmin eli 30.3.2017. Aion tehdä tästä passista valituksen, koska minulta on nyt ikäänkuin ryöstetty päiviä.

Kaiken huipuksi siellä luki, että Punanotkon passimesta poistuu käytöstä 30.4 ja kaikkien pitää jonottaa sen jälkeen Pasilassa, mikä on todella törkeätä. Ensinnäkin Pasilaan on hankala mennä ja siellä on kaiken maailman manneja, somaleita ja ties mitä porukkaa kaduilla. Niin ja ne ruuhkat, kun kaikkien pitää jonottaa samassa paikassa.

Muistin samalla, etten muistanut anoa EU-henkilökorttia. Viimeksi ne anoin samanaikaisesti, mutta se henkkari varastettiin lomakon mukana marraskuussa 2008, enkä viitsinyt sen jälkeen lähteä jonottelemaan, vaan päätin hankkia ne molemmat taas samalla. Toisaalta kun olen tottunut käyttämään passia niin en minä sillä henkkarilla mitään tee, joten sinänsä ihan sama, että jäi anomatta. Matkustusasiakirja kumminkin löytyy ja matkoihini ei tule nyt minkäänlaista katkosta/estettä.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Kun itse kävin tuossa kuukausi sitten uusimassa passin nimenomaan Pasilan laitoksella, en nähnyt yhtäkään mannea tai somalia laitoksen pihalla enkä edes sisällä. Itse asiassa, jonotussalissa oli itseni lisäksi ainoastaan 15 henkilöä odottamassa vuoroaan.
 

scholl

Jäsen
Kun itse kävin tuossa kuukausi sitten uusimassa passin nimenomaan Pasilan laitoksella, en nähnyt yhtäkään mannea tai somalia laitoksen pihalla enkä edes sisällä. Itse asiassa, jonotussalissa oli itseni lisäksi ainoastaan 15 henkilöä odottamassa vuoroaan.

Aijaa, mä olen nähnyt aina niitä ja kaikkea muuta epämääräistä sakkia, kun olen autolla ajanut Pasilan kautta. Viimeksi viime viikon maanantaina lentokentälle siitä aseman ja messukeskuksen ohi. Kyllä minusta Etelä-Helsingissä pitää olla passitoimisto kaikissa olosuhteissa, jotta ei joudu asioimaan Pasilassa. Ja se jonotusvuoro tulee pidentymään, jos kahdesta tehdään nyt yksi.
 

Kaberle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Maple Leafs, Chelsea
Ihmetyttää lippupalvelun "sekoilu" näiden play-off pelien suhteen. Siis netin puolella. Miten voi systeemit vaihtua aivan täysin päivästä/ottelusta riippuen? Esimerkiksi sunnuntaina (päivää ennen 7. ottelua) varasin lipun ongelmitta ja kävin hakemassa vähän myöhemmin läheiseltä ärrältä.

Tänään oli sama suunnitelma (ja aivan vastaava tilanne, eli matsi huomenna), toki niin, että varaan kumpaankin kotiotteluun liput ja haen taas ärrältä kauppareissun yhteydessä. No, mitäpä vielä. Ensimmäiseen peliin lippuja ei voinut varata! Ainoa vaihtoehto ostaa tulostettavat liput, mutta eihän mulla ole tulostinta. Mistä helvetistä tuonkin nyt olisi voinut etukäteen tietää kun edellisellä kerralla, aivan vastaavassa tilanteessa, liput pystyi varaamaan? No eikai tässä muu auta kun illalla käydä porukoilla tulostamassa lippu. Onneksi edes asun samassa kaupungissa. Tuossa vaiheessa kun olisi ollut aivan turhaa lähteä enää mistään ABC:ltä tjsp hakemaan kun liput menevät todennäköisesti kaikki kuin kuumille kiville.

Lauantain peliin taas liput pystyi varaamaan. Uskomatonta puuhastelua, ei voi muuta sanoa.

Toinen asia sitten lähinnä istumapaikkojen ostoa ajatellen. Tässäkin näköjään aivan päivästä riippuvaa pystyykö valitsemaan liput paikkakohtaisesti vai arpooko kone "parhaat paikat", jotka ovat aina paskimmat mahdolliset. Ensimmäisiin peleihin Kärppiä vastaan pystyi valitsemaan itse, samoin muistaakseni tuohon viimeiseenkin. Kolmanteen matsiin ei ainakaan kun itsekin niiden "parhaiden paikkojen" kanssa tappelin. Valitsin vaihtoehdoiksi rivit 3-17 vai 18 ja koko ajan heitti vaan kolmosriviä. Lopulta varmaan 15 minuuttia uudestaan ja uudestaan yrittämällä sentään pääsin toiseksi ylimmälle riville... Sama homma näytti olevan taas näiden Blues pelienkin kanssa.

edit. Ekaan peliin näköjään jonkun verran vielä jäljellä. Ja kyllähän siellä nyt pystyisi varaamaankin. Ei jumalauta.
 
Viimeksi muokattu:

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Olikos Spartalaisilla sotureilla muuten aikoinaan hame?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös