Ihmettelyketju

• 6 475 557
  • 39 063

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Ihmetyttää se parturien käyttämä karvahuiska, jolla ko. ammattikunta tasaisin väliajoin huispauttaa pitkin naamaa tarkoituksenaan ilmeisesti saada leikellyt hiuksenpalaset pois kutisemasta silmiltä ja pärstävärkistä. On ehdottomasti maailman huonoin härveli se siihen tarkoitukseen ja sen keksijän sietäisi saada vähintään tukkapöllyä joka päivä loppuikänsä ajan. Saatana.

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ruotsalaisia ihmettelen. Lakritsihahmo puhuttaa kansankodissakin, tosin rasismikeskustelu ei käy kuumana. Sen sijaan svenskit keskittyvät vääntämään siitä, kumpaa sukupuolta tuo hahmo on. Asia otetaan sen verran vakavasti, että Cloetta Fazerin toimitusjohtajankin on ollut pakko kommentoida asiaa.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
bozik kirjoitti:
Ei se asusteista tai siisteydestä johtunut, mulla ainakin oli ihan normikamat eli kommandopipo, kalsarit ja maiharit...

...Ei tuossa sen jälkeen auttanut kuin vetää niittivyötä ylemmäs ja sanoa merci beaucoup.
Mullekin tuollaiset kalsarit! Saako Pariisista?

K

kiwipilot

Ihmettelen nimim. Jupsterin samaa viikon pelikieltoa sinänsä ihan hauskasta postauksesta Lukko-Ässät -ketjuun. Toki porilaiset sen provona ottivat ja moderaattorien huumorintajustahan löytyy oivia esimerkkejä mode-ketjusta.

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
kiwipilot kirjoitti:
Ihmettelen nimim. Jupsterin samaa viikon pelikieltoa sinänsä ihan hauskasta postauksesta Lukko-Ässät -ketjuun. Toki porilaiset sen provona ottivat ja moderaattorien huumorintajustahan löytyy oivia esimerkkejä mode-ketjusta.

Sama.

Huumorintajuahan löytyy kun kyse on kavereitten turenkilaishuumorista.

Ender00

Jäsen
scholl kirjoitti:
Ihmettelen sitä, että uutisten mukaan naiset tekevät 9 tuntia enemmän kotitöitä viikossa kuin miehet. Naiset on kyllä tehotonta porukkaa. Itse asun yksin, eikä täällä ole mitään kotitöitä. Siis jos miettii niin jos kerran viikossa kaataa puol litraa vettä per kasvi niin se on melkein siinä.

Pasi Jaakkonen kirjoitti:
Tutkijat kertoivat naisten tekevän kotitöitä viikossa 9 tuntia enemmän kuin miehet.
Tutkimuksen keskeltä, kuin piilotettuna löytyi mielenkiintoinen, selittävä tieto. Miehet tekevät viikossa 8 tuntia enemmän töitä kuin naiset. Sitä ei jostain syystä nostettu esiin, kun ajankäytöstä puhuttiin.

Zame

Jäsen
Suosikkijoukkue
kalpa, ottawa
laredo kirjoitti:
. Jumalauta Buranaakin saa ostaa vaan yhden paketin kerrallaan.. Voisiko joku mulle kertoa miten silla ibuprofeiinilla itsensa huumaa vai mista helvetista oikein on kyse?!?! Reseptittomat laakkeet marketteihin niin saadaan muutama ylipalkattu farmaseutti kilometritehtaalle!

Kyllä sillä ibuprofeiinillakin saa pään sekaisin, kunhan vaan ottaa tarpeeksi paljon. Olen jopa kerran tälläiseen törmännytkin. Ei tosin ollut sekaisin menemistä varten ottanut. Mutta kyllä miunkin mielestä niitä voisi myydä vähän enemmän kerralla.
Ja sitten vielä tuosta viimeisestä lauseesta. Ei farmaseutit ole ylipalkattuja. Ei se peruspalkka ole mitenkään hirveän suuri. Provisorit sitten saavat jonkinverran enemmän ja apteekkarit kärii ne suurimmat rahat.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Vähän väärä ketju, kun en mitään ihmettele noin sinänsä, mutta sopinee tilanteeseen kuitenkin.

Rocky Balboan kaikki jo tietää, Rambo IV on "in production" ja Indiana Jonesistakin on uskoakseni paperit tehty.

MacGyver, koska tätä lisää, mitä parhaillaan SubTV:lta katsotaan?

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Muistaakseni joskus tuli luettua jostain, että jotkut hammastahnat eivät sovi joillekkin ja voivat aiheuttaa rakkuloita suuhun. No nyt minä olen taas muutaman päivän ajan käyttänyt tälläistä jotain vihlontaa estävää hammastahnaa ja nyt sitten taas sen takia tuli rakkula kieleen, välillä niitä on tullut kitalakeen, poskiin yms.. Samanlaisten tahnojen takia.

Ehdin olla jo parin kuukauden ajan täysin onnellinen kun ei niitä rakkuloita tullut kun käytin eri tahnaa mutta se pääsi loppumaan. Tässä sitä taas kärsitään kun tuli söhlättyä. Eli siis miten tälläinen voi olla mahdollista, että jotkut hammastahnat eivät vain sovi.

Luulisi nyt ettei niille voi olla "allerginen" tai sitten olen vain hölömö kun en tälläisestä ole ollut tietoinen. Perkele! Ihmetyttää.

Koala

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManU, TPS - HIFK 16.03.1999
Menin liittymään Hillary Clintonin tukijalistalle. No, minut on kutsuttu kahville Washingtoniin ja New Yorkiin, seminaariin suureen omenaan sekä tietenkin johonkin hyväntekeväisyystapahtumaan. Maksaiskohan Hillary mulle nämä kaikki, vai pitääkö omasta pussista maksaa..

scholl

Jäsen
Koala kirjoitti:
Menin liittymään Hillary Clintonin tukijalistalle. No, minut on kutsuttu kahville Washingtoniin ja New Yorkiin, seminaariin suureen omenaan sekä tietenkin johonkin hyväntekeväisyystapahtumaan. Maksaiskohan Hillary mulle nämä kaikki, vai pitääkö omasta pussista maksaa..

Noihan ovat perinteisesti varojenkeräystapahtumia eli kun maksat vaikkapa muutaman tonnin niin pääset kahville.

Koala

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManU, TPS - HIFK 16.03.1999
scholl kirjoitti:
Noihan ovat perinteisesti varojenkeräystapahtumia eli kun maksat vaikkapa muutaman tonnin niin pääset kahville.

Eli onko tämä Pilin vaimo huijannut köyhää turkulaista kranttua ja pyytää päiväkahville vielä? Stna, mä meen sinne ja lyön sen kantturan naaman paskaks. "Mulle ei vittuilla" Juhaa lainatakseni.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mua ihmetyttää jotkut viestit täällä jatkoajassa.

Esimerkiksi nuo viestit noissa otteluseurantaketjuissa. Mulla on vaikea ymmärtää, mitä järkeä on jonkun joukkueen tehtyä maali, viiden eri nimimerkin kirjoittaa sama viesti "1-0", tai "jes, make teki, pera syötti, jee jee". Miten paljon sen yhden tuollaisen viestin kirjoittaminen voi tuoda tyydytystä itse kirjoittajalle. Siis kun kyllähän jokainen asiasta kiinnostunut voi seurata matsin tuloksia ja tilastoja netistä, tai vaikka tekstitv.ltä realiajassa. Välillä musta melkein tuntuu että noissa otteluseurantaketjuissa on oikein kilpailu meneillään kuka kirjoittaa sen nopeimmin. Toisaalta onhan noille ketjuille selvästi kysyntää, ja varmaankin noi ketjut poistaa muista lätkäaiheisista asiaketjuista ne turhat ja asiattomat viestit pois, ainakin enimmäkseen. Välillä kylläkin tuntuu että noi on enemmänkin sellaisia realiaikaisia chattiketjuja, kuin keskustelupalstan kirjoituksia, vai miten tonkin nyt paremmin sanois.

Toinen asia mikä ihmetyttää on se, että tuolla sm-liiga osiossa on samoja nimimerkkejä, jotka kirjoittavat täysin saman kirjoituksen todella moneen kertaan. Hieman ehkä eri sanoin, mutta itse asia on täysin sama. Ei se haittaisi, jos saman kirjoittaisi vaikka 2-3 kertaa, joko vaikkapa "vahingossa" tai sitten pitkän ajan kuluttua edellisestä viestistä tms. Mutta mikä saa saman kirjoittajan kirjoittamaan saman kirjoituksen esimerkiksi viisi tai vaikka kymmenenkin kertaa lyhyen ajan sisään...

Tuolla Vapaa keskustelu -osissa on monesti järkevänpää keskustelua. Siellä on ketjuja lähes laidasta laitaan, ja jokainen voi lukea ja kirjoittaakkin siihen mikä itseä kiinnostaa. Mua ja varmaan monia muitakin kiinnostaisi myös tuo jääkiekkokeskustelukin, mutta harmi kun keskustelun taso ei ole kovinkaan korkea, ja hitsi kun nuo jotkut kirjoittajat ja varsinkin kirjoitukset ärsyttävät.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Pete2004 kirjoitti:
Mua ihmetyttää jotkut viestit täällä jatkoajassa.

Esimerkiksi nuo viestit noissa otteluseurantaketjuissa. Mulla on vaikea ymmärtää, mitä järkeä on jonkun joukkueen tehtyä maali, viiden eri nimimerkin kirjoittaa sama viesti "1-0", tai "jes, make teki, pera syötti, jee jee"...

Minuakin tämä ihmetyttää, vaikka siihen olen itsekin joskus syyllistynyt, eilen viimeksi.

Kaikilla on kuitenkin myös netti ja teksti-tv esimerkiksi käytössään. Tosin, jos on tarkemmin selitetty miten maali on syntynyt tms. niin antaahan se lisätietoa.

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Miksi Suomen urheilujournalismi on tätä tasoa:

http://www.iltalehti.fi/jalkapallo/200701225644621_jp.shtml

Painotan kohtaa: Real on viime viikkoina käyttänyt keskikentällään tuntemattomampia miehiä, kuten Fernando Gagoa, Gonzalo Higuainia, Miguel Torresia ja Jose Antonio Reyesiä.

Kyseisistä pelaajista vain yksi on pelannut keskikentällä...varauksin voisi Reyesin sinne laskea, mutta Higuain on kärki ja Torres on puolustaja.

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Katselen just videolta Perhe on Pahin maanantain jaksoa ja vieläkin ihmetyttää miten Sally Struthers on joskus näyttänyt noin..."pantavalta" kun vertaa sitä nykyiseen Gilmoren tytöissä esiintyvään "hiukan" tukevampaan ilmestykseen. Samassa sarjassa esiintyy myös Bunkereitten puerto ricolaista vuokralaista näyttelevä nainen ja hänkin on kokenut saman kohtalon. Ilmeisesti sama "all you can eat" seisova pöytä tullut tutuksi?

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ensin britit... ja sitten suomalaiset

Nyt hämmästyttää ja kummastuttaa ihmisten oikeuskäsitys. Kun brittirannikolla sattui se paljon uutisissa ollut laivaonnettomuus, niin sen jälkeenhän tilanne on mennyt siihen, että laivasta mereen ja sieltä rantaan ajautuneet tavarat ovat joutuneet varastelun kohteeksi. Katsoin eilen uutisista pätkän, jossa rannalla tavaraa kerännyt kaveri oli sitä mieltä, että sieltä saa jokainen vapaasti ottaa mitä löytää. Miten ihmeessä nämä ihmiset ymmärtävät onnettomuuden katkaisevan omistussuhteen ? Ei voi käsittää.

Ajattelin aluksi että tämän voisi jotenkin ymmärtää kun kyseessä on britit. Eilen illalla sitten kuulin uutisista kalalastia kuljettaneesta rekasta, joka oli ajanut ulos ja lasti oli levinnyt metsään. Eikös tuolla sitten uutisten mukaan ollut koko kylällinen suomalaisia keräämässä kalaa. Ei perkele, mitä ihmettä ihmisillä liikkuu päässä. Tämähän on täysin sairasta meininkiä!

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
bozik kirjoitti:
Miten ihmeessä nämä ihmiset ymmärtävät onnettomuuden katkaisevan omistussuhteen ?

Varmaan siinä vaiheessa, kun vakuutusyhtiö kuitenkin korvaa ja heittää tavarat roskikseen. Näin ne menee edes käyttöön.

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Lisätään vielä, että siellä rannikolla sosialisoitiin mm. auton varaosia, moottoripyörä! jne. Itse asiassa koko uutispätkä oli mielestäni täysin käsittämätön ollen samalla sekä hämmentävä että hauska. Kuinka voi suhtautua mieheen, joka hakee tuolta rannasta itselleen pick upilla upouuden moottoripyörän (hinta-arvio 15 00£) tai äijiin jotka kantavat auton varaosia. Ihan helppoa ei ole suhtautua myöskään tavaraa keräilevään kaveriin, joka antaa televisiolle haastattelun, jossa kertoo vakuuttavasti "täältä saa kuka vaan viedä mitä vaan". Kruununa kaiken päälle sitten vielä kaveri kertomaan, että "onneksi sattui vapaapäivä töistä niin pääsi katselemaan mitä täällä tapahtuu". Voi hesus sentään.

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
bozik kirjoitti:
Nyt hämmästyttää ja kummastuttaa ihmisten oikeuskäsitys. Kun brittirannikolla sattui se paljon uutisissa ollut laivaonnettomuus, niin sen jälkeenhän tilanne on mennyt siihen, että laivasta mereen ja sieltä rantaan ajautuneet tavarat ovat joutuneet varastelun kohteeksi. Katsoin eilen uutisista pätkän, jossa rannalla tavaraa kerännyt kaveri oli sitä mieltä, että sieltä saa jokainen vapaasti ottaa mitä löytää. Miten ihmeessä nämä ihmiset ymmärtävät onnettomuuden katkaisevan omistussuhteen?

Ajattelin aluksi että tämän voisi jotenkin ymmärtää kun kyseessä on britit. Eilen illalla sitten kuulin uutisista kalalastia kuljettaneesta rekasta, joka oli ajanut ulos ja lasti oli levinnyt metsään. Eikös tuolla sitten uutisten mukaan ollut koko kylällinen suomalaisia keräämässä kalaa. Ei perkele, mitä ihmettä ihmisillä liikkuu päässä. Tämähän on täysin sairasta meininkiä!

Kyllä kieltämättä on huvittavaa tuo brittien toiminta. Ehkä voi suomalaisia hieman puolustella sillä, että tuo kalalasti on jo pilalla, kun sitä kerran TIR-tyyliin oltiin viemässä läpi. Eikä varmaan niitä irtonaisina lennelleitä kaloja sieltä mikään vakuutusyhtiö lähde keräämään.

Huvittavan mielikuvan kyllä saa, kun lukee tuon Ilta-Sanomien uutisen. "Kyläläiset pääsivät hajulle kalalastista". Kun sulkee silmänsä, niin voi nähdä kuinka mummolauma potkukelkoilla koreineen ja kävelykeppeineen potkivat kilpaa onnettomuuspaikalle kaloja keräämään. Ja luonnollisesti sitten vielä valittavat, että onpa kuitenkin aika surkeita lohia ja vain norjalaisia.

Että silleen...

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
bozik kirjoitti:
Lisätään vielä, että siellä rannikolla sosialisoitiin mm. auton varaosia, moottoripyörä! jne. Itse asiassa koko uutispätkä oli mielestäni täysin käsittämätön ollen samalla sekä hämmentävä että hauska. Kuinka voi suhtautua mieheen, joka hakee tuolta rannasta itselleen pick upilla upouuden moottoripyörän (hinta-arvio 15 00£) tai äijiin jotka kantavat auton varaosia. Ihan helppoa ei ole suhtautua myöskään tavaraa keräilevään kaveriin, joka antaa televisiolle haastattelun, jossa kertoo vakuuttavasti "täältä saa kuka vaan viedä mitä vaan". Kruununa kaiken päälle sitten vielä kaveri kertomaan, että "onneksi sattui vapaapäivä töistä niin pääsi katselemaan mitä täällä tapahtuu". Voi hesus sentään.

Niin itse asiassa ainakaan minun olisi äärettömän vaikeaa jättää piharannalle keikkunutta upouutta BMW:tä vaille huolenpitoa. Pistäisin sen autotalliin ja odottelisin aikani, että rajat aukeaa kunnolla ja sitten vaan pyörää rekisteröimään johonkin toiseen maahan ja sieltä takaisin. Alkaisiko mulla omatunto sitten kolkuttamaan? No empä tiedä, koska kukaan ei ole ennen julmasti heitteillejättänyt uutta Bemaria rannalleni.
Kyseenalaista toimintaahan tuo on, mutta ymmärrän niitä jotka ovat vaikka köyhiä ja pitkäaikaistyöttömiä, että myytävän tavaran ilmestyminen saa aikaan pienen vilunkipelin. Hauskan näköistä oli, kun suu messingillä Bob kyyditsi uutta Bemaria avolavallaan.

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Kun en autoa enkä prätkää omista niin kysyn asiaa paremmin tuntevilta, mahtaakohan tällaiselle rantaan kelluneelle saada vakuutuksen?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy