Ihmettelyketju

  • 6 394 010
  • 38 807

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
scholl kirjoitti:
Miten joku voi löytyä Töölönlahdesta niin, että siihen ei liity rikosta. Ei ole ollut jäitä, joten niihin ei ole voinut pudota ja Töölönlahdessa on matalat rannat, joten ei sinne ole voinut horjahtaakaan.

Itsemurha ei ainakaan ole rikos, joten esimerkiksi sillä tavalla.
 

Cimbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Liverpool
scholl kirjoitti:
Miten joku voi löytyä Töölönlahdesta niin, että siihen ei liity rikosta. Ei ole ollut jäitä, joten niihin ei ole voinut pudota ja Töölönlahdessa on matalat rannat, joten ei sinne ole voinut horjahtaakaan.

Eikös siellä vajaa kuukausi sit ollu jo jonkinlainen jää? Silloin vissiin nää nyt etsityt katosivat.
 

scholl

Jäsen
Cimbe kirjoitti:
Eikös siellä vajaa kuukausi sit ollu jo jonkinlainen jää? Silloin vissiin nää nyt etsityt katosivat.

se saksalainen katosi alkuviikosta, jolloin oli reilusti plussaa ja veneilykelit suorastaan. Ketään muuta ei käsittääkseni löydetty.
 

puuppa28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
bozik kirjoitti:
Nykyään jos Helsingissä haluaa tykin ostaa niin Yliopiston apteekista. Siellä myyvät niitä varta vasten narkkareile ja saa neulankin mukaan:) Saa toki toimia niinkin, että antaa neulan suoraan takaisin. Asiointi on jopa miellyttävää kun nuoret näppärät apteekkineidot tasan tarkkaan tietävät mistä on kyse.

Juu itselleni tarjottiin edullista neula/ruisku-pakkausta kun inttiaikoina hain nuuskaa varten parin millin ruiskua. "Köh, emmä tarvi niitä neuloja."

Tuohon buranarajoitukseen olen itsekin törmännyt, ja ihmettelen sitä suuresti.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Minkäs pirun takia Subilla alkanutta Entourage-sarjaa sponssaa Hämeen Ammattikorkeakoulu? Yritetäänkö tässä vihjata jotain?
 

JuVii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
bozik kirjoitti:
Tätä samaa asiaa on ihmetelty täällä Helsingissäkin. Kun pari vuotta takaperin apteekissa kävin niin sanoin tarvitsevani 2 ml ruiskun nuuskatykiksi, eivät myyneet. Jäimme ihmettelemään kaverien kanssa sitä, että olisikohan apteekki myynyt, jos olisi sanonut tarvitsevansa sitä huumeiden annosteluun ja nauttimiseen. Tuntuu nimittäin helvetin oudolta, jos joltakin narkkarilta kielletään puhtaiden välineiden hankkiminen. Käyttöä se ei takuulla estä tai rajoita, mutta puhtailla ruiskuilla taudeilta voisivat narkomaanit välttyä.

Nykyään jos Helsingissä haluaa tykin ostaa niin Yliopiston apteekista. Siellä myyvät niitä varta vasten narkkareile ja saa neulankin mukaan:) Saa toki toimia niinkin, että antaa neulan suoraan takaisin. Asiointi on jopa miellyttävää kun nuoret näppärät apteekkineidot tasan tarkkaan tietävät mistä on kyse.
Itse olen ostanut tarkkaa liimausta vaativiin töihin ruiskuja Kampin keskuksen apteekista, maksoi muistaakseni 20snt. Ja kysyi vielä, että haluanko neulankin mukaan.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
JuVii kirjoitti:
Itse olen ostanut tarkkaa liimausta vaativiin töihin ruiskuja Kampin keskuksen apteekista, maksoi muistaakseni 20snt. Ja kysyi vielä, että haluanko neulankin mukaan... :)
Tämäkin ihmetyttää kovasti. Muuta syytä en keksi kuin sen, että nimimerkki bozik (anteeksi bozik) ja allekirjoittanut ovat pärstäkertoimeltaan sellaista sakkia, että niille voi halutessaan vittuilla olemalla myymättä, jos siltä tuntuu.
 

Erik Loka

Jäsen
Niin, minkähän takia niillä on edes ruiskuja myynnissä, jos eivät niitä kenellekään suostu myymään? Sama kun autokauppias kieltäytyisi myymästä autoa, kun pelkää että sillä ajetaan joskus kolari.
 

JuVii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Trenchtown kirjoitti:
Tämäkin ihmetyttää kovasti. Muuta syytä en keksi kuin sen, että nimimerkki bozik (anteeksi bozik) ja allekirjoittanut ovat pärstäkertoimeltaan sellaista sakkia, että niille voi halutessaan vittuilla olemalla myymättä, jos siltä tuntuu.
En tiedä kumpi on parempi, olla saamatta ruiskuja vai saada ruisku ja siihen neula. Eli mitä tekisin neulalla jos suoneen ei tarvitse tunkea mitään. Näytänkö narkkarilta vai? :D
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Erik Loka kirjoitti:
Niin, minkähän takia niillä on edes ruiskuja myynnissä, jos eivät niitä kenellekään suostu myymään?
Kyllä ne kenellekään niitä myy. Pitää vaan olla oikean näköinen, se on ainut syy mikä selittää tuon injektioruiskujen selektiivisen myynnin.

Muutenkin tuntuu, että se apteekin homekorva ei oikein edes tiedä, että mihin sitä ruiskua tarvitaan, mutta jotain pahaa sillä tehdään, eikä perkele myy vaikka mikä olisi.
 

acidjazz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames
Trenchtown kirjoitti:
Tämä on ilmeisesti apteekkikohtainen ongelma, jossain vaan joku homevittuinen vanhapiika päättää, että nuuska on pahasta ja ruiskuja ei myydä.

Itseasiassa ei tarvitse edes olla homevittuinen vanhapiika, allekirjoittaneelta evättiin osto-oikeus ruiskuun erittäin hehkeän proviisoriopiskelijan toimesta Tampereen Koskikeskuksen apteekissa.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
acidjazz kirjoitti:
Itseasiassa ei tarvitse edes olla homevittuinen vanhapiika, allekirjoittaneelta evättiin osto-oikeus ruiskuun erittäin hehkeän proviisoriopiskelijan toimesta Tampereen Koskikeskuksen apteekissa.
Jaajaa, mutta saattoi se silti olla vanhapiika. Mistä noista koskaan tietää. Perusteltiinko sinulle jotenkin tuota eväämistä? Pitäisiköhän tästä piruuttaan väsätä joku kunnollinen kysely kuluttajavirastolle, vai onko niillä siellä parempaa tekemistä?
 
No katotaan huomenna jos myyvät minulle ruiskua, tai sen toisen paketin sitä särkylääkettä. Pitänee ruiskulla antaa nuo matolääkkeet kissoille. Tosin voihan olla niin että olen niin epäilyttävän näköinen ettei minulle myydä edes laastaria.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
pikkukatti kirjoitti:
Pitänee ruiskulla antaa nuo matolääkkeet kissoille.
Tuossa on muuten oiva selitys käytettäväksi jos joutuu tilanteeseen että tykki on saatava, mutta ei ole varma suostuuko apteekki myymään. Onhan noita selityksiä tosin käytetty jo aikojen alusta, en taida osata edes laskea montako ruiskua olen tarvinnut muka koottavien liimailuun, radio-ohjattavana auton öljyämiseen tms :) Tuo kissaselitys tosin lienee paras jos myyjänä on varttunut vanhapiika. Näillä kissa kait kuuluu vakiovarusteisiin. Kandee vaan aluksi selvitellä kissan perusominaisuuksia, jos nimittäin wanha neito intoutuu juttelemaan. Joo se mun kissa on sellainen noh vähän isoa koiraa pienempi, sillä on häntä ja karvoja ja se tykkää uida....
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Mun täytyy ihmetellä, että missä apteekeissa oikein käytte tai vaihtoehtoisesti että kannattaisiko omaan perussiisteyteen kiinnittää huomiota (hymiö)...

Olen joutunut ostamaan useampaan kertaan ruiskun koirille lääkkeen antamista varten ja aina olen ko tuotteen ongelmitta ja ilman apteekintädin tenttaamista saanut hankittua. Pyydän vain sellaista isompaa injektioruiskua ja sanon, etten tarvitse neulaa.

EDIT: Koska matolääkkeet ovat yleensä - ainakin koirilla - tabletteja tai tahnaa, niin suosittelen nuuskatykin hankkijoille, että sanovat saaneensa koiralleen Kaomycin-kuurin. Tämä on savivellimäinen koirien vatsalääke, jonka saa eläinlääkäristä mukaansa.
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Missä kohtaa Suomen päihdevalistus on epäonnistunut näin pahasti:

- Ystäväni kanssa ihmettelimme, miksi tupakat eivät syttyneet kunnolla. Kun katkaisimme ne, sisältä löytyi pieni pussi, joka oli kiinnitetty punaisella langalla. Onneksi tumppasimme tupakat ajoissa, muuten voisimme olla molemmat hengettömänä, Sanna kiitteli onneaan IS:lle viime perjantaina.

Kumpi on vaarallisempaa, olla tupakoitsija vai vetää pieni hatsi kokaiinia?

Missä kohtaa Sannasta tuli näin uskomattoman naiivi:

- Minun ja perheeni kannalta oli tuuria, ettei tullissa kiinnitetty ei-toivottuun tuliaiseeni huomiota. Se olisi ollut äärimmäisen noloa jo lastenkin takia.

Tyttö tosiaan kuvittelee, että hän olisi vain sanonut tullisedälle, että minä en tiedä tästä mitään ja jatkanut matkaansa matkatavarahihnalle. Äärimmäisen noloa, voi yläkerran ukko sentään.

Koko juttu
 

acidjazz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames
Trenchtown kirjoitti:
Mistä noista koskaan tietää. Perusteltiinko sinulle jotenkin tuota eväämistä?


Kysyi, että mihin tarkoitukseen ruisku tulee. Vastasin, että nuuskaamiseen. Tyttö totesi kylmästi, että myyvät ruiskuja vain lääkekäyttöön.

Hetken ihmeteltyäni kysyin, että entä jos tarvitsenkin ruiskua lemmikin matolääkitystä varten. Tiskin takaa vastattiin "Meni jo."
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Alamummo kirjoitti:
Mun täytyy ihmetellä, että missä apteekeissa oikein käytte tai vaihtoehtoisesti että kannattaisiko omaan perussiisteyteen kiinnittää huomiota (hymiö)...
No joo, ainakin meikäläinen saattaa sopivalla parransängellä näyttää rosvolta, pointti olikin siinä että miten se apteekin täti/setä (onko apteekissa muuten setiä töissä?) voi ulkonäön perusteella evätä sen ruiskun ostamisen. Ei mitenkään, tai ei ainakaan pitäisi voida.

Samalla tavallahan Prisman kassa voisi sanoa, että "Viiittu mä sulle mitään sytkäriä myy, jotain pahaa meinaat sillä kuitenkin tehdä." Mutta ei sano.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Alamummo kirjoitti:
Mun täytyy ihmetellä, että missä apteekeissa oikein käytte tai vaihtoehtoisesti että kannattaisiko omaan perussiisteyteen kiinnittää huomiota (hymiö)...
Ei se asusteista tai siisteydestä johtunut, mulla ainakin oli ihan normikamat eli kommandopipo, kalsarit ja maiharit. Sänki tosin oli vähän kasvanut.

Kerran olen kysynyt miksi he eivät halua myydä minulle ruiskua nuuskan käyttöä varten. Tällöin vastaus oli, että nuuskaaminen on epäterveellistä ja he eivät halua sitä tukea. Ei tuossa sen jälkeen auttanut kuin vetää niittivyötä ylemmäs ja sanoa merci beaucoup.

Kiusanteosta lienee myös kysymys. Olen ihan varma ettei esim. 10 ml ruiskun ostaminen olisi mikään ongelma, mutta kun nuori/nuorehko mies menee pyytämään 2 tai 5 ml ruiskua niin tietävät mistä on kyse ja eivät halua myydä. Poikkeuksena siis Yliopiston apteekki joka vieläpä fiksusti usein kysyy otetaanko neulat pois paketista. Kyllä kiitos, he saavat hävittää ne.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
bozik kirjoitti:
Sänki tosin oli vähän kasvanut.

Nyt ihmettelen, että miten tuo sänki näkyi sieltä kommandopipon alta?

Toinen ihmettelyn aihe: Onkohan VR onnistunut vielä koskaan saamaan Iisalmi-Ylivieska -välillä liikennöivää taajamajunaansa aikataulussa perille? Olen aina luullut, että junien myöhästyminen on myytti, mutta nyt pikkuhiljaa alkaa jo nakertaa.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
bozik kirjoitti:
Kiusanteosta lienee myös kysymys. Olen ihan varma ettei esim. 10 ml ruiskun ostaminen olisi mikään ongelma, mutta kun nuori/nuorehko mies menee pyytämään 2 tai 5 ml ruiskua niin tietävät mistä on kyse ja eivät halua myydä.
Juuri näin. Tosin tähänkin sopii tuo Prisman kassa- vertaus, eli vaikka kuinka tekis mieli olla vittuillakseen myymättä tupakkaa/olutta sille saatanan punkkarille/liimapipolle, niin pakko se on silti myydä. Edellyttäen tietenkin että ikää on tarpeeksi.

Onneksi mä olen siirtynyt pussinuuskan käyttämiseen. Apteekin ämmä, voitit tämän erän, mutta sota ei ole ohi.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Grainger kirjoitti:
Nyt ihmettelen, että miten tuo sänki näkyi sieltä kommandopipon alta?
Kato vahva skekke niin se puskee sitä naamatukkaa sieltä villan välistä :)

Grainger kirjoitti:
Toinen ihmettelyn aihe: Onkohan VR onnistunut vielä koskaan saamaan Iisalmi-Ylivieska -välillä liikennöivää taajamajunaansa aikataulussa perille?
Tulee ajoissa heti kun Iisalmen ja Ylivieskan välille saadaan taajama.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Trenchtown kirjoitti:
pointti olikin siinä että miten se apteekin täti/setä (onko apteekissa muuten setiä töissä?) voi ulkonäön perusteella evätä sen ruiskun ostamisen. Ei mitenkään, tai ei ainakaan pitäisi voida.

Ei pitäisikään, mutta on naiivia ajatella, ettei siivoton ulkonäkö vaikuta. Enkä oikeasti tosiaankaan epäile, että arvon kanssakirjoittajani herättäisivät epäilystä ulkoisella olemuksellaan.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
bozik kirjoitti:
Tulee ajoissa heti kun Iisalmen ja Ylivieskan välille saadaan taajama.

Tuntuu niitä olevan, kun jokaisessa pitäjässä siinä välillä pitää pysähtyä, vaikkei olisi edes raidetta. Kyrsii se vähempikin, kun olisi kiire.

Ja toki toki, ajattelin vain, että mainitsemasi "pikku sänki" ei näy kommandopipon alta, mutta bozikilla kaikki on aina niin suurta. Pikku sänki ja mies näyttää joulupukilta.
 

JV

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jack in the Box kirjoitti:
Niin tuolla annostuksellahan tuo 20:n satsi ei riitä kuin 3 päivää. Mulle ainakin on neuvottu, että tulehduskipulääkkeenä käytettäessä tulee vetää se viikko noita naamaan.

Juuh. Itse olen saanut reseptin 400 buranalle tuota varten:).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös