Ihmettelyketju

• 6 476 890
  • 39 063

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
....
Ihmettelen myös sitä, että jossain lehdessä oli jonkun suomalaisen asiantuntijan selitys siitä, että kaikissa firmoissa on oma osasto, joka etsii tällaisten sanojen merkitystä...

Kaksikielisestä Espanja/Katalaani perheestä oleva työkaverini ei kysyttäessä osannut tuota yhdistää huoriin vaan sanoi, että se on lähellä "lum from latin, which is something like light". Kun googletti niin kyllä löysi jostain sanakirjasta tuon yhteyden, mutta missään nimessä ei voi sanoa, että "lumia tarkoittaa huoraa espanjaksi". Jollain hyvin pienellä murteella kyllä, mutta hän ei ollut ikinä kuullut.

Suosikkijoukkue
Leijonat, Jokerit
Näin unta, että vedin pilveä, ja nyt on virtaa kuin pienessä kylässä. En ole yleensä aamuihminen, mutta nyt olen pirteä ja on suorastaan ad/hd -fiilis. WTF?

Selvennys: en ole käyttänyt tai tule koskaan käyttämään huumeita.

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä ihmettelen autoilmoituksia. Joka vitun ilmoituksessa kerrotaan, että auto maksaa X euroa ja siihen päälle tulee autoveroja Y euroa. Loppuhinta on Z euroa. Miksi? Kuluttajalle ainoa hinta, mikä merkitsee on tuo Z, eli lopullinen hinta. Miltä kuulostaisi, jos elintarvikekaupassa ilmoitettaisiin tomaattien hinnaksi X €+ verot Y € = kassalla maksettava Z €? Naurettavalta?

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minä ihmettelen autoilmoituksia. Joka vitun ilmoituksessa kerrotaan, että auto maksaa X euroa ja siihen päälle tulee autoveroja Y euroa. Loppuhinta on Z euroa. Miksi? Kuluttajalle ainoa hinta, mikä merkitsee on tuo Z, eli lopullinen hinta. Miltä kuulostaisi, jos elintarvikekaupassa ilmoitettaisiin tomaattien hinnaksi X €+ verot Y € = kassalla maksettava Z €? Naurettavalta?

Joo, ja käytetyissä autoissa vituttaa nettiautossa ne ilmoitukset, joissa on ilmoitettu hinnaksi vaikka 8000€, ja sitten itse ilmoituksessa, tai parhaassa tapauksessa vasta vastauksissa ilmoitetaan, että joo, on tax free -hinta, vero about 3000€. Eli siis ei ole ilmoitusta laadittaessa laitettu täppää siihen "hinta on tax free" -kohtaan. Miksi vitussa ei, ja mitä helvettiä ne myyjät luulee tällä voittavansa?

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Minä ihmettelen autoilmoituksia. Joka vitun ilmoituksessa kerrotaan, että auto maksaa X euroa ja siihen päälle tulee autoveroja Y euroa. Loppuhinta on Z euroa. Miksi?
Joissain on vieläpä niin, että lukee se auton hinta + autoveron määrä euroina ja sen päälle vaikkapa "+ toimituskulut 600 e". Siinä kohtaa virhe tapahtuu, ellei ole kokonaishintaa merkitty ilman että tarvitsee kuluttajan yhteenlaskua harjoittaa. Kunniallinen kansalainen soittaa aluehallintovirastoon, he tekevät kirjelmän kyseiselle mainostajalle ja jos ei ala muutosta tulla, niin pian on kuluttajavirasto mainostajafirman persiissä kiinni. Tosin tässä kohtaa termi "pian" on aivan helvetin myöhään mutta kuitenkin.

Oulussa Wetteri on pahin rötöstelijä tässä asiassa.

Patajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Jokerit, Man C, Real Zaragoza
Mä ihmettelen, kuin ihmiset viittii vuosi toisensa jälkeen kytätä toisten verotietoja. Katso maakuntasi huipputuloiset, näin tienasivat huippukokit, BB-Lehmällä vain 1600€ vuositulot jne. Oikeesti, ketä vittua kiinnostaa?

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Mä ihmettelen, kuin ihmiset viittii vuosi toisensa jälkeen kytätä toisten verotietoja. Katso maakuntasi huipputuloiset, näin tienasivat huippukokit, BB-Lehmällä vain 1600€ vuositulot jne. Oikeesti, ketä vittua kiinnostaa?

Näköjään ainakin sinua.

Hei oikeasti, suomalaiset ovat maailman kateellisinta ja vittumaisinta kansaa. Siksi.

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
HIFK ja siinä samalla Pesonen ihmetyttää. Tuon jengin piti dominoida liigaa. Tosin kausi on vielä alussa mutta...

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Mistähän syystä Pelicans ei vaan millään tasolla sytytä minua? Ei edes vituta, ei vaan kiinnosta koko jengi, vaikka siellä on Suikkanen ja menestyvätkin tosi hyvin. Outoa, yleensä nuo kauden menestysjoukkueet kiinnostavat edes jollain tasolla...

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Mistähän syystä Pelicans ei vaan millään tasolla sytytä minua? Ei edes vituta, ei vaan kiinnosta koko jengi, vaikka siellä on Suikkanen ja menestyvätkin tosi hyvin. Outoa, yleensä nuo kauden menestysjoukkueet kiinnostavat edes jollain tasolla...

Itsellä ollut aina sama, ei ole mitään sympatioita Lahden suuntaan. Tuloksiakaan jaksa edes seurata sillein että huomaisin Pelicansin.

Bobcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Itsellä ollut aina sama, ei ole mitään sympatioita Lahden suuntaan. Tuloksiakaan jaksa edes seurata sillein että huomaisin Pelicansin.

Samoja fiiliksiä täällä. Ja nuo ovat muka jotain hämäläisiä vielä. Minä tamperelaisena koen Jyväskylän, Porin ja Seinäjoenkin läheisempänä kuin Lahden. Tosin olenkin pitänyt itseäni aina ensisijaisesti tamperelaisena, toissijaisesti pirkanmaalaisena ja kolmantena suomalaisena.

Vielä vähemmän miellän HPK:n paikallisvastustajaksi. Jotenkin sen vaan mieltää divariin Jim Bedard maalilla.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
HIFK ja siinä samalla Pesonen ihmetyttää. Tuon jengin piti dominoida liigaa. Tosin kausi on vielä alussa mutta...
Tässä on se sama juttu, kuin Kyllösen julistaessa ZeiZein olevan "hyvissä tarkkailijan asemissa". Sijoitus taisi olla sillä hetkellä kuudestoista, pari kierrosta kärjestä.

HIFK siis tarkkailee ja tuudittaa muut valheellisen itseluottamuksen uneen. Tulee takaa ja lyö lujaa.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mitä outoa siinä on? En pystyisi tältä istumalta luettelemaan varmaan kolmea KalPan pelaajaa nimeltä.

Kapanen, Kuivalainen, Rinne. Helppoa.

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
Mitä outoa siinä on? En pystyisi tältä istumalta luettelemaan varmaan kolmea KalPan pelaajaa nimeltä.

Siinä todellinen asiantuntijah! Mä rupesin kans kelailemaan turenkilaisen perunakerhon pelaajia, ja ekana tuli mieleen Jutta-Petra, Alexia, Jatta, Oona-Petra ja joku kiva-Hanna.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Siinä todellinen asiantuntijah! Mä rupesin kans kelailemaan turenkilaisen perunakerhon pelaajia, ja ekana tuli mieleen Jutta-Petra, Alexia, Jatta, Oona-Petra ja joku kiva-Hanna.
Jos ihan totta puhutaan, en osaisi yhdistää Kerhosta kuva-nimi-pareja varmaan kuin Laakkosen, Piispasen, Mäkelän, Laamasen ja Tuulolan. Muuten olen sitä mieltä, että olet ratkihauska tyyppi. Jutta :DDD Ei jumalauta! :D

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
Jos ihan totta puhutaan, en osaisi yhdistää Kerhosta kuva-nimi-pareja varmaan kuin Laakkosen, Piispasen, Mäkelän, Laamasen ja Tuulolan. Muuten olen sitä mieltä, että olet ratkihauska tyyppi. Jutta :DDD Ei jumalauta! :D

Tuntuu vaan hyvin hyvin oudolta, kun itse osaisi varmasti ainakin 50% SM-liiga pelaajista nimetä kuvista. Mutta eihän se tietysti sinun vika ole, jos et tällaiseen kykene. Ihmettelen vain, että millä tyylillä sinä seuraat kotimaista jääkiekkoa, jos jo kolmen vastustajan pelaajan tunnistaminen tuottaa tuskaa.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ihmettelen vain, että millä tyylillä sinä seuraat kotimaista jääkiekkoa, jos jo kolmen vastustajan pelaajan tunnistaminen tuottaa tuskaa.
Seuraan niitä joukkueita, mitkä kiinnostavat minua. Miksi minun pitäisi tietää yhtään mitään KalPasta?

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tuntuu vaan hyvin hyvin oudolta, kun itse osaisi varmasti ainakin 50% SM-liiga pelaajista nimetä kuvista.
Minä osaisin varmaan 90% - 80-luvun pelaajista. Nykyisellään ei oikein enää kiinnosta minkä näköinen pää siellä visiirin takana lymyää. Sitäpaitsi aika lailla samalta ne kaikki näyttää, kuten nykynuoriso ylipäätään.

Pörö

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
...Tosin olenkin pitänyt itseäni aina ensisijaisesti tamperelaisena, toissijaisesti pirkanmaalaisena ja kolmantena suomalaisena.

Vielä vähemmän miellän HPK:n paikallisvastustajaksi. Jotenkin sen vaan mieltää divariin Jim Bedard maalilla.
Nuo kommentit samassa kirjoituksessa, niin eipä tarvitse ihmetellä enää mitään.

Itseäni ihmetyttää, että koskahan se jääkiekko oikeasti alkaa. Juu ja se on hypoteettinen kysymys, vastaus on täysin selvä. Kunhan ihmettelen.

ditrim

Jäsen
Näin unta, että vedin pilveä, ja nyt on virtaa kuin pienessä kylässä. En ole yleensä aamuihminen, mutta nyt olen pirteä ja on suorastaan ad/hd -fiilis. WTF?

Selvennys: en ole käyttänyt tai tule koskaan käyttämään huumeita.

Varmaan oli sen verran jännää unessa, että heräsit adrenaliiniryöppyyn. Näin ainakin veikkaisin, vaikken ole ikinä unissani huumeita käyttänytkään.

Konson Antti

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ihmettelen, miksi seuraan Raakel Liekkiä twitterissä. Kuvittelenko oikeasti, että Liekki palaa takaisin eläkkeeltä ja postaa twitteriin uuden videonsa. Tätä odotellessa sitten vain siedän Raakkelin twiittejä animaliasta, amnestystä ja muista vastaavista kerhoista.

_Kuusyks

Jäsen
Suosikkijoukkue
SKA Pietari, Afinogenov #61, (Blues & Jokerit)
Tuli viime yönä katsottua Tampa-Buffalo matsi Nelonen Prolta. Toisella erätauolla näytettiin kooste syyskuussa pelatussa Salavat - Atlant (?) KHL-ottelusta. Pisti silmään ja jokseenkin huvitti tuo matsin kuvanlaatu. Ihan kuin olisi hypännyt katsomaan jotain 80-luvun kotivideota ja lisäksi grafiikatkin oli kuin Amigan ajoilta.

Ihmettelenkin, että kuvataanko kaikki KHL-ottelut vastaavalla kuvalaadulla? Tuli mieleen ihan joku 4-divarin ottelu, kun tuota koostetta näytettiin. Ja juu, en ole ennen KHL-otteluita mistään katsonut, joten ei mitään hajua.

Joo, KHL-otteluiden kuvanlaatu vaihtelee erittäin suuresti. Joissakin on erittäin hyvä kuvanlaatu ja joissakin vielä huomattavasti heikompi kuin noissa finaaleissa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy