Ihmettelyketju

  • 6 390 900
  • 38 805

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Et, jos uskallat vittuilla niille. Mäkään en oo kukaan, koska olen vaan "tyhmä poikatyttö joka ei jaksa ees meikata"... Siis mun mielipiteellä ei ole mitään merkitystä heille, koska olen automaattisesti alempiarvoinen kun nämä Barbie-ihmiset. Mukavaa!

Käyt ilmeisesti edelleen jonkinlaista koulua, meikkauskommentista päätellen?

Ihan yleispätevästi sanon, että jos joku käy liiaksi hyppimään silmille, etsi sen heikoin kohta ja anna takaisin kerran niin, että kuuluu - mutta tyylikkäästi, oma itsekunnioitus säilyttäen. Kaikkinainen ryppyily, vittuilu ja peppuilu loppuu siihen.

Meikkaaminen muuten ei tapa, kannattaa kokeilla joskus. Tyylillä, toki.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Käyt ilmeisesti edelleen jonkinlaista koulua, meikkauskommentista päätellen?

Ihan yleispätevästi sanon, että jos joku käy liiaksi hyppimään silmille, etsi sen heikoin kohta ja anna takaisin kerran niin, että kuuluu - mutta tyylikkäästi, oma itsekunnioitus säilyttäen. Kaikkinainen ryppyily, vittuilu ja peppuilu loppuu siihen.

Meikkaaminen muuten ei tapa, kannattaa kokeilla joskus. Tyylillä, toki.
Ei, en käy koulua. Joskus vaan peruskouluKaksnelonen pääsee irti ja muistelee vanhoja - mukavaa. Vittuilla yritin takaisin parhaani mukaan, mutta peroksiidiblondeilla on tapana kulkea laumoittain, ja papukaijoida perässä jokainen vastalause. Sen jälkeen tulee hyeenanauru, johon osallistuvat myös kelkkajätkät. ;)

Meikata en osaa, peruskoulussa päähän taottiin ettei mikään muutu muuta kuin naamaa vaihtamalla. No, ehkä mäkin joskus opettelen!

Nyt ihmettelen, että miks mä aina avaudun netissä tuntemattomille, kun en mistään "tärkeästä" koskaan oikeasti face-to-face kellekkään puhu. Ja ihmettelen myös sitä, että miksi se peruskouluKaksnelonen ylipäätänsä haudasta nousee, vaikka se on mullan alle pistetty jo lähen kymmenen vuotta sitten. Näin täällä tänään!
 
Vittuilla yritin takaisin parhaani mukaan, mutta peroksiidiblondeilla on tapana kulkea laumoittain, ja papukaijoida perässä jokainen vastalause. Sen jälkeen tulee hyeenanauru, johon osallistuvat myös kelkkajätkät. ;)

Näihin tilaiteisiin olen kehittänyt oman, nk. "Sarkastiseen metodin" jota viljelemällä pääsee pälkähästä vaikeistakin tilanteista. Jos juotuu keskusteluun jossa vittullaillaan ankarasti toisin ja puolin ja alkaa oma varasto tyhjetä, täytyy ottaa kanssa keskustelijaan hänen puhuessaan hieman etäinen ote, katsoa seinille, huokailla ja kun "vastustaja" on omasta mielestään sanonut jotakin nasevaa ja heittää perään "olen parempi kuin sinä"-tekohymyn niin nauraa päin naamaa ja poistua paikalta. Jättää varsin sekopäisen kuvan mutta toimii ainakain jollakin tasolla.

Dr. House näyttää mallia.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Ihmetyttää tuo tyttöjen maailma, mitä yllä on ihmetelty. Onko se sittenkään paha, jos nuorna vitsoina on toista taitettu varsipillujen osalta? Siinä kun samaan aikaan nämä varrettomat repivät sellaisia avanteita toisilleen, ettei arpeudu ennen multia.

Mikä koko naissukupuolta oikein vaivaa? Kauhea älämölö ja kilpasiskojen lyttääminen käynnissä, kunnes ne muksut on tehty ja voikin ajoittain pudotella norsunluutornista jumalaisen tiedon rippeitä? Ja kohta se sykli alkaa taas alusta, kun tornista tiputaan.

Ihmettelen vaan näin sivustakatsojana.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Ihmetyttää tuo tyttöjen maailma, mitä yllä on ihmetelty. Onko se sittenkään paha, jos nuorna vitsoina on toista taitettu varsipillujen osalta? Siinä kun samaan aikaan nämä varrettomat repivät sellaisia avanteita toisilleen, ettei arpeudu ennen multia.
Olen ihmetellyt ihan samaa. Ei sitä tietenkään voi kaikkiin suoraan yleistää, mutta hyvin suuri osa koko sukupuolesta on kyllä mätää. Lukioaikoina (joista ei vielä todellakaan ole kauaa) tuli ajoittain vietettyä aikaa varsin naispainotteisessa seurassa ja päätään pyöritellen sai seurata sitä menoa. Aivan käsittämätöntä kaksinaamaisuutta ja selkäänpuukottamista muita naisia kohtaan harrastivat nekin tytöt, joita pidin oikeasti mukavina. Porukan sisällä jotkut olivat jatkuvasti sellaisissa riidoissa, että puhevälit olivat poikki ja ne jotka eivät ihan niin vakavaa flaidista juuri sillä hetkellä käyneet, tyytyivät valitsemaan puolensa ja jauhamaan seläntakana niin paljon paskaa, kuin ikinä kerkesivät. Ulkonäkö ja ihmissuhteet olivat suosituimpia lyömäaseita.

Mä en edes muista koska olisin joskus oikeasti riidellyt jonkun kaverini kanssa ja jos on jotain ollut palautetta annettavana, niin jätkille sen on aina pystynyt sanomaan päin naamaa. Naisille ei uskalla edes yrittää, kun ne ymmärtää kaiken tahallaan väärin ja kääntää viatonta Varista vastaan. Toivon todella, että ongelma pienenee/katoaa, kunhan ko. hameväki hieman aikuistuu. Ihmettelen kuitenkin.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Toivon todella, että ongelma pienenee/katoaa, kunhan ko. hameväki hieman aikuistuu. Ihmettelen kuitenkin.
Omat lukiovuodet ovat siellä edellisellä tuhannella, enkä enää todellakaan jaksa toivoa, että lainaamassasi viestissä esittelemäni vaivat minnekään katoaisivat.

Kuten jo kerroinkin: se sama sykli alkaa aina vaan ja uudestaan alusta. Ensin kilpaillaan näkyvyydestä muussa kanssasisarten sakissa - epärehellisin keinoin - ja kun voitto on saatu miehen ja muksujen muodossa ovat he tyytyväisiä. Jostain kumman syystä se pääseekin vähän väljähtymään sitten sen "voiton" kanssa ja saavutukset eivät maistukaan enää, siispä nollaavatkin tilanteen ja lähtevät "puhtaalta pöydältä" takaisin kisailemaan! Tässä vaiheessa on toki elämänkokemusta jo, mutta se kanssasisaren selkään lyötävä tikari on nyt entisen teroittamisen lisäksi myös myrkytetty.

Ihmettelen vain, että missä vaiheessa naiset oppisivat reilun pelin? Ei se näytä muuttuvan pääpiirteittäin ala-asteen nokkimisjärjestyksen luonnista tuonne eläkeikään mennessäkään. Raaistuu vain iän karttuessa, vaikka toisaaltahan hormonaaliset muutokset voisivat tuon selittää.

Ei siinä sinänsä mitään ihmeteltävää ole, etteikös tuossa pelissä ole hauskaa olla sattumana seassa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
LoKV:n kokoonpanon mukaan tämä minua päivälleen 21 vuotta nuorempi (lue 14-vuotias) 131 kertaa torjunut maalivahti on kaiken lisäksi virallisesti hyökkääjä. Melkoisen ammattimaiselta menolta vaikuttaa. Joku voisi kysyä, kannattiko edes ottaa sarjapaikkaa?

Ei jumalauta! Tuolla kokoonpanossahan on yksi 12-vuotias pelaajakin... Ja pelataan naisten SM-sarjaa.
 

pongo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ihmettelen kovasti kun joillakin ihmisillä on kova tarve tyrmätä kaikki tunteet. Suru, ilo, rakkaus, viha, empatia, sääli, myötähäpeä ja muut tunteet eivät vain mahdu näiden ihmisten (ja nimimerkkien) puhtaaseen järkeen ja kirkkaan rationaaliseen ajattelutapaan. Paitsi jos itse sattuu olemaan masentunut, onnellinen tai vihainen. Mahtaa elämä olla ahdistavaa kun sitä tuosta näkövinkkelistä tsiigailee ja kyynisyyttä viljelee. Tunnen kyllä empatiaa näitä ihmisiä kohtaan, nimimerkillä kokemusta on.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei jumalauta! Tuolla kokoonpanossahan on yksi 12-vuotias pelaajakin... Ja pelataan naisten SM-sarjaa.

Naisten jääkiekko ja pesäpallo, ovat nuorten tyttöjen lajeja, jossa 25 -vuotias pelajaa on jo vanha. Sarjat vaativat paljon sitoutumista, mutta suurinosa pelaajista joutuu pelaamaan ilman korvausta, tästä syystä lupaavatkin pelaajat saattavat lopettaa hyvinkin nuorena. Jääkiekossa motivaation lähteenä voi toimia olympialaisten helpoin mitali.
 

TAM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
LoKV:n kokoonpanon mukaan tämä minua päivälleen 21 vuotta nuorempi (lue 14-vuotias) 131 kertaa torjunut maalivahti on kaiken lisäksi virallisesti hyökkääjä. Melkoisen ammattimaiselta menolta vaikuttaa. Joku voisi kysyä, kannattiko edes ottaa sarjapaikkaa?

Katsoinko nyt oikein, että se oikea kakkosmaalivahti on ollut kuitenkin mukana joka pelissä... siis penkillä. Ja kertaalleen päässyt jäälle (siinä 27-0 pelissä). Siis eihän se häneltä nyt ihan putkeen mennyt jos torjuntoja kertyi 31/44, mutta toisaalta jos jengi ei saa jalkeille kuin vajaa kymmenen kenttäpelaajaa, niin tuntuu hassulta laittaa yhtä hyökkääjää maaliin. Tosin tuo hyökkääjähän pelasi varsinkin ekassa pelissä aika huikean hyvin ainakin tilastojen mukaan (131/142 = 92,3%). Eilinen peli onkin sitten mennyt jo vähän huonommin 119/151 = 78,8%.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Ihmettelen kovasti kun joillakin ihmisillä on kova tarve tyrmätä kaikki tunteet. Suru, ilo, rakkaus, viha, empatia, sääli, myötähäpeä ja muut tunteet eivät vain mahdu näiden ihmisten (ja nimimerkkien) puhtaaseen järkeen ja kirkkaan rationaaliseen ajattelutapaan. Paitsi jos itse sattuu olemaan masentunut, onnellinen tai vihainen. Mahtaa elämä olla ahdistavaa kun sitä tuosta näkövinkkelistä tsiigailee ja kyynisyyttä viljelee. Tunnen kyllä empatiaa näitä ihmisiä kohtaan, nimimerkillä kokemusta on.

Aamen. Samaa olen usein ihmetellyt, että mikä siinä voi olla niin vaikeaa?......
 

eleven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montréal Canadiens
Eipä näytä kalliimman pään lippu Anaheim-Buffalo-peliin saavan huutoja, vaikken siitä edes ylihintaa pyydä. Noh, vielä toki päivä aikaa huutaa. Ehkä ne ostajat taktikoiden iskee sitten viime minuuteilla.
 

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
Ihmettelinkin jo että eikö Granlundista muka mitään IL tai IS nettisivuilla..?
Mutta kun selasi vähän alaspäin niin sieltähän se juttu tuli.
Miten olisinkaan pärjännyt ilman päivän Granlundia.

Netti-tv | Iltalehti.fi

linkki IL nettitv:seen
Granlund kikkaili aamujäillä: On se taitava!
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ihmettelinkin jo että eikö Granlundista muka mitään IL tai IS nettisivuilla..?
Mutta kun selasi vähän alaspäin niin sieltähän se juttu tuli.
Miten olisinkaan pärjännyt ilman päivän Granlundia.

Netti-tv | Iltalehti.fi

linkki IL nettitv:seen
Granlund kikkaili aamujäillä: On se taitava!

Voi herran jestas... Onhan se taitava, mutta kyllä tämä olisi enemmänkin nauraa vai itkeäkö -ketjun tavaraa. Ihmettelen videon otsikointia.
 

Buffalo_1988

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miksi raksalla alkaa aina duuni klo 7. Olen ollut duunissa rakennushommissa pari kuukautta ja ainoa mikä rassaa on tämä. Onks se niin, että koulutus tuo tiettyjä etuja?
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Ässät
Miksi raksalla alkaa aina duuni klo 7. Olen ollut duunissa rakennushommissa pari kuukautta ja ainoa mikä rassaa on tämä. Onks se niin, että koulutus tuo tiettyjä etuja?

Tuohon tottuu melko nopeasti, ja muutaman kuukauden päästä huomaat viikonloppuisinkin heräileväsi ensimmäistä kertaa kuudelta.

Sama kahdeksan tunninhan työpäivä raksalla on kuin kynäniskoillakin. Ruokatunti tosin ei kuulu työaikaan ja siitä syystä päivät päättyvät puoli neljältä. Tosin noita ruoka/kahvitunteja voi esimiehestä riippuen soveltaa ja jättämällä esim sumpittelut välistä, pääset kolmelta himaan. Ainakin keskustoissa tuo on jo suuri etu sillä että välttää ruuhkat.

Itseäkin alkuun otti päähän tuo seisemältä alkaminen, kun en mikään aamuihminen ole koskaan ollut. Mutta kun pääsee kunnolla rytmiin sisään ja tottuu aikatauluihin, ei ne loppujen lopuksi ole yhtään hassummat. Ainoastaan tuo ruokatunnin aiheuttama puolen tunnin pidennys päivään vituttaa.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Tuohon tottuu melko nopeasti, ja muutaman kuukauden päästä huomaat viikonloppuisinkin heräileväsi ensimmäistä kertaa kuudelta.

Ei totu, tai riippuu ihmisestä. Olen työskennellyt alalla (useammalla), jossa aamuduunit alkoi klo. 7:00 tai 6:30 mutta kroppani - etenkään pääni - ei sopeudu tähän aikaan vuorokaudesta alkavaan työhön. Jo opintojen kanssa on hankaluuksia kun ne alkavat klo. 8:00. Ja on kokeiltu aikaisin nukkumaan menemistä mutta ei auta vaikka käyn nukkumaan 21:00 - aamut ovat tästä huolimatta hirveitä. Niinpä olen tehnyt mielummin ilta- ja yötöitä. Paljon mielummin valvon ja päivystän yöllä kymmenen tuntia kuin teen kahdeksan tuntia aamuvuoroa.

vlad.
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Ei totu, tai riippuu ihmisestä.
Paljon mielummin valvon ja päivystän yöllä kymmenen tuntia kuin teen kahdeksan tuntia aamuvuoroa.

Sama. Aamuyhdeksäksikin vääntäytyminen on vittumaista, aiemmasta puhumattakaan. Sen sijaan työnteko täydellä teholla esim. klo 23 ei tunnu missään; vaihtaisin heti iltavuoroduuniin, jos olisi mahdollisuus. Onneksi on liukuva työaika (se koulutus:), jotta voi päivätyöstä huolimatta säätää aamujen kanssa aika hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Ässät
Kai se sitten on ihmisestä kiinni. Itse olin nuorena helvetin kaukana aamuihmisestä ja varsinkin nuo kuudelta heräämiset olivat alkuun ihan täyttä helvettiä. Koko ikäni olen myös kärsinyt nukahtamisongelmista, eikä niihin ole auttaneet päiväunien jättämiset, kuuden aamuherätykset tai mitkään muutkaan, joten yöunet jäävät välillä hyvin lyhyiksi. Silti olen nykyään aamuisin ensimmäisen kahvikupin jälkeen valmiina päivään kuuden aikoihin, ilman ongelmia. Sanotaanko, että olen tässä suhteessa onnekas.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Minä herään joka aamu viideltä, jotta ehdin toiseen kuntaan seitsemäksi bussilla töihin. Työaika 7-15:30. Paras mahdollinen työaika. Illat jää vapaaksi harrastuksille ja pääsee peleihin yms. Mä sitten tykkään tästä.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Ihmettelen tätä:

(25.9.2011)


(28.9.2011)


Poliitikkoainesta näköjään, niin nopeasti takki kääntyy.
No jaa, siis "aikuispuolella". Ei siis edellä mainittuja ongelmia enää. :) Vanhat haamut kummitelee vaan joskus.

Ei pitäisi kirjoitella väsyneenä, anteeksi :D
 
Suosikkijoukkue
Leijonat, Jokerit
Ihmettelen kovasti, kun yritin mennä youtubeen kuuntelemaan gunnareita, niin yhtäkkiä tulee teksti:

"500 Internal Server Error
Jotakin meni vikaan.

Joukko hyvin koulutettuja apinoita lähetettiin selvittämään ongelmaa.

If you see them, show them this information:" + paljon njhf83dio-tekstiä.

Nyt kyseinen sivu toimii ilman erroria.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Mitä perjantaissa nyt on niin ihmeellistä, ettei Jatkoaikaan ehdi kirjoittaa ja jopa otteluraportit uupuvat?
 

Raatelurakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Liverpool, Jokerit.
Mitä perjantaissa nyt on niin ihmeellistä, ettei Jatkoaikaan ehdi kirjoittaa ja jopa otteluraportit uupuvat?

On Suomen virallisen viikonloppukännin aika ja jopa toimittajatkin voinevat tämän geneettisen vian takia kärsiä akuuttia kirjoittamiskammoa, joten sitä korjataan tuopilla tai parilla ehkä.

Mikähän ihme siinä on että pitää synkistellä vaikka tällä hetkellä asiat ovat verrattaen hyvin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös