Ihmettelyketju

  • 6 398 516
  • 38 811

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Mikä ihmeen paikka tuo Markantalo on! Luin jostain, että samaa konsernia kuin Gigantti, mutta nuo myy tavaraa vieläkin halvemmalla! Ostin juuri Voltan imurin 40€:lla ilmaisella kotiinkuljetuksella vai onko tuolla menossa jotkut hullut päivät? Ja minä ku luulin, että Gigantti on halpa...
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Ihmettelen miten nopea Arsenalin Theo Walcott todella on. Olen aiemminkin tiennyt, että Arsenalin nuori brittifutari on nopea, mutta että eilen YLE:n selostajan mukaan satanen kulkisi 10,30? Wikipedia kertoo 10,50, mutta anyway. Joka tapauksessa noilla ajoilla otettaisiin Kalevan kisoissa jo mitali.
 

Kihaus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Flyers
Paikallisen linja-autoyhtiön mainos/tiedote yleisurheilumaaottelun kuljetuksiin liittyen aiheutti pientä hämmennystä. Otsikkona oli "Suomi-Ruotsi-maaottelu 6-1". Muutenkin aika erikoista mainita aivan toisen lajin tuloksia tuossa yhteydessä, saatikka sitten, että se on tehty noin helvetin tökeröllä tavalla.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Paikallisen linja-autoyhtiön mainos/tiedote yleisurheilumaaottelun kuljetuksiin liittyen aiheutti pientä hämmennystä. Otsikkona oli "Suomi-Ruotsi-maaottelu 6-1". Muutenkin aika erikoista mainita aivan toisen lajin tuloksia tuossa yhteydessä, saatikka sitten, että se on tehty noin helvetin tökeröllä tavalla.
Toisaalta en ihmettele ettei ollut 5-6. Ei ilmaveivistä mitään puhetta ollut? Onhan siellä seiväshyppyäkin tai jotain.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Naudan paksummatkin pihvit paistetaan lähes poikkeuksetta liian kypsiksi, kun pyydät medium miinuksen. Ei mulla sinänsä mitään ihmeellisiä laatuvaatimuksia ole rahvaan ravintoloille mutta hämmästyttävän vaikeaa tuntuu pihvin paistaminen ammattikokeille olevan.

Vaikeaa se ei ole, eikä ole kyse ammattitaidottomuudesta vaan nimenomaan ammattitaidosta.

Tietyissä paikoissa (lue: halvemmissa) ihmiset yleensä haluavat pihvinsä jonain muuna kuin verisenä, joten kokit paistavat pihvit aina hieman toivottua kypsemmiksi. Ei sitten tarvitse ottaa ruokia takaisin ja / tai haukkuja, kun "tää pihvihän on ihan raaka, tässä on punaista sisällä".

Tilaa siis jatkossa noissa paikoissa hieman raaempaa kuin mitä normaalisti söisit.

Tai näin minulle ovat alan ammattilaiset kertoneet.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Tietyissä paikoissa (lue: halvemmissa) ihmiset yleensä haluavat pihvinsä jonain muuna kuin verisenä, joten kokit paistavat pihvit aina hieman toivottua kypsemmiksi. Ei sitten tarvitse ottaa ruokia takaisin ja / tai haukkuja, kun "tää pihvihän on ihan raaka, tässä on punaista sisällä".

Tilaa siis jatkossa noissa paikoissa hieman raaempaa kuin mitä normaalisti söisit.

Tässä tulee helposti se ongelma vastaan, että se pihvi ei ole kovinkaan tasaisesti punainen sisältä, vaan pinnalta käristynyt ja sisältä raaka. Nimenomaan näissä tietyissä paikoissa. Sekin on perseestä.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Tässä tulee helposti se ongelma vastaan, että se pihvi ei ole kovinkaan tasaisesti punainen sisältä, vaan pinnalta käristynyt ja sisältä raaka. Nimenomaan näissä tietyissä paikoissa. Sekin on perseestä.
Osa tuollaisesta pihvistä valittavista on todellisuudessa saanut juuri tyylipuhtaan mediumin tai rare mediumin, aivan tilauksensa mukaisesti. Ihmisillä on kovin erilaiset käsitykset esimerkiksi siitä, mikä on raaka ja mikä taas punertava.

Oletan että vähemmän gastronomisesti ruokailuun suhtautuva asiakas valittaa yleensä pihvin raakuudesta, ei niinkään liian kypsäksi vedetystä pihvistä. Tässä mielessä tuo TQoFE:n mainitsema hieman toivottua kypsemmäksi paistaminen voi joissakin perussyöttölöissä olla ihan käytännöllistä. Onko se yleisesti ottaen fiksua, se on toinen asia. Kun asiakas siirtyy "oikeaan" pihviravintolaan syötyään ensin ikänsä ylikypsentävissä paikoissa, niin luulisi tulevan napinaa raaoista pihveistä.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Miesten jääkiekkojoukkueen nimeksi on annettu Peliitat.

Mulle tulee tosta sanasta mieleen leikkimielellä pelaava naisjoukkue, joka kaartee jäällä hameet päällä ja kaunoluistimet jalassa.
 

Rocco

Jäsen
Miesten jääkiekkojoukkueen nimeksi on annettu Peliitat.

Mulle tulee tosta sanasta mieleen leikkimielellä pelaava naisjoukkue, joka kaartee jäällä hameet päällä ja kaunoluistimet jalassa.

Peliitathan on vanha klassinen nimi, joka jonkun aivopierun takia muutettiin muutamia vuosia sitten HeKi:ksi. Heinolan Kiekko. Vau. Nyt siis palattiin vanhaan tuttuun nimeen.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miesten jääkiekkojoukkueen nimeksi on annettu Peliitat.

Mulle tulee tosta sanasta mieleen leikkimielellä pelaava naisjoukkue, joka kaartee jäällä hameet päällä ja kaunoluistimet jalassa.
Et tainnut vielä 80-luvulla jääkiekkoa seurata/olla syntynyt? Peliitat on vanha nimi ja hienoa, että se saatiin nimenä takaisin. Lisäksi kun miettii, että seuran nimi tulee hakkapeliitoista, on mielleyhtymäsi varsin erikoinen.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Miesten jääkiekkojoukkueen nimeksi on annettu Peliitat.

Mulle tulee tosta sanasta mieleen leikkimielellä pelaava naisjoukkue, joka kaartee jäällä hameet päällä ja kaunoluistimet jalassa.

Oliskohan kuitenkin lyhennelmä taannoin Keski-Euroopassa kauhua kylväneistä suomalaistaistelijoista Hakkapeliitoista, jotka ovat kyllä mahdollisimman kaukana hameet päällä pelaavista naisista.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Miksi ihmiset jaksavat nillittää pysäköintivirhemaksuistaan? Että onko sen nyt antanut parkkipirkko vai joku yksityinen firma? Mitä väliä? Jos pysäköi väärin saattaa joutua maksamaan. Jos ei pysäköi väärin ei joudu maksamaan. Jos pitää maksaa silloin maksetaan. Perkele.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Miksi ihmiset jaksavat nillittää pysäköintivirhemaksuistaan? Että onko sen nyt antanut parkkipirkko vai joku yksityinen firma? Mitä väliä? Jos pysäköi väärin saattaa joutua maksamaan. Jos ei pysäköi väärin ei joudu maksamaan. Jos pitää maksaa silloin maksetaan. Perkele.

Kyllä minä ainakin valitan. Sain omasta parkkiruudusta pysäköintisakon, koska en ollut käyttänyt parkkikiekkoa. Jumalauta, että omassa ruudussa pitää pitää parkkikiekkoa, ei sillä, mutta minulla on kaiken lisäksi ikkunassa invalätkä....
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Kyllä minä ainakin valitan. Sain omasta parkkiruudusta pysäköintisakon, koska en ollut käyttänyt parkkikiekkoa. Jumalauta, että omassa ruudussa pitää pitää parkkikiekkoa, ei sillä, mutta minulla on kaiken lisäksi ikkunassa invalätkä....
On sulla vittumainen pysäköintipaikka. Ihmettelen eikö tuonne saisi merkattua johonkin esille rekisterinumeroa merkiksi siitä, että autosi seisoo ruudussa luvallisesti?

Invalätkä ei tietenkään vaikuta asiaan mitenkään. Invapysäköintikortti oikeuttaa pysäköimään invapaikalle, ei pysäköimään väärin.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
On sulla vittumainen pysäköintipaikka. Ihmettelen eikö tuonne saisi merkattua johonkin esille rekisterinumeroa merkiksi siitä, että autosi seisoo ruudussa luvallisesti?

Invalätkä ei tietenkään vaikuta asiaan mitenkään. Invapysäköintikortti oikeuttaa pysäköimään invapaikalle, ei pysäköimään väärin.

Tieliikennelain mukaan invalidin pysäköintiluvan haltijat saavat pysäköidä julkisilla alueilla aina maksutta ja välittämättä esimerkiksi pysäköinti kielletty -merkeistä tai aikarajoituksista.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Mitä on tämä argentiinalainen puu ja miten se eroaa esim. suomalaisesta koivusta?
Korjaan, siis puuhiilellä, ei puulla.
Mutta, asiaan. Se ero on esim koivuhiileen (grillihiileen) tms verrattaessa että kyseisen Argentiinalaisen puuhiilen koostumus on opimaalinen.
Normihiili sisältää 20-30% haihtuvia ainesosia, tämä vähemmän = Vähemmän savukaasuja. Hiilipitoisuus korkea = Suurempi lämpötila, tiiviys = Palaa kauemmin ja vapauttaa lämpöä tasaisemmin.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Et tainnut vielä 80-luvulla jääkiekkoa seurata/olla syntynyt?

Kyllä mä olen hyvinkin ennen 80-lukua syntynyt.

Enpä osannut yhdistää mihinkään Hakkapeliittaan, vaikka nimeltään yhdenmukaisia ovatkin.

Ja silti... mielleyhtymä pitää edelleen :)
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Ja silti... mielleyhtymä pitää edelleen :)

♫ Mutta isohan se Iitalla on, mutta isohan se Iitalla on, mutta ison Iitan siskolla se on aivan mahdoton ♪.

Plääh, Peliitat hakkaa HMV-HeKin milloin vaan. Hienoa, että näitä uusia nimiä haetaa (, jos tarvetta on) historiasta. Mestiksessä on kuitenkin jo yksi akatemia liikaa.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Tieliikennelain mukaan invalidin pysäköintiluvan haltijat saavat pysäköidä julkisilla alueilla aina maksutta ja välittämättä esimerkiksi pysäköinti kielletty -merkeistä tai aikarajoituksista.
Asia on klaari. Muistin määritelmän vain sinne päin ja ilmaisin itseäni vielä epäselvästi.

Asiayhteydestä päättelen että sinunkin virhemaksusi on yksityisen pysäköinninvalvonnan tulosta. Kai tuo heijastelee sitäkin, että yksityisiä pysäköintialueita ratsaavilla ei alan tuoreudesta johtuen ole kaikki yksityiskohdat selkäytimessä. Kun tilanne on mikä on, niin moni ei maksa yksityisen valvonnan sakkolappuja silloinkaan kun pysäköinti on tapahtunut vastoin pysäköintipaikan pelisääntöjä. Sinun ei kannata maksaa senkään vertaa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Asia on klaari. Muistin määritelmän vain sinne päin ja ilmaisin itseäni vielä epäselvästi.

Asiayhteydestä päättelen että sinunkin virhemaksusi on yksityisen pysäköinninvalvonnan tulosta. Kai tuo heijastelee sitäkin, että yksityisiä pysäköintialueita ratsaavilla ei alan tuoreudesta johtuen ole kaikki yksityiskohdat selkäytimessä. Kun tilanne on mikä on, niin moni ei maksa yksityisen valvonnan sakkolappuja silloinkaan kun pysäköinti on tapahtunut vastoin pysäköintipaikan pelisääntöjä. Sinun ei kannata maksaa senkään vertaa.

Jos lähdetään olettamuksesta, että yksityinen pysäköinninvalvonta valvoo yksityisaluetta, onko se tällöin lain tarkoittamaa julkista aluetta? Kysyn, koska en tiedä.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Peliitathan on vanha klassinen nimi, joka jonkun aivopierun takia muutettiin muutamia vuosia sitten HeKi:ksi. Heinolan Kiekko. Vau. Nyt siis palattiin vanhaan tuttuun nimeen.

Ei siinä sen kummempaa aivopierua ollut kuin konkurssi, jonka Peliitat teki 1989. HeKi oli käsittääkseni perustettu jo aiemmin, ehkä vuonna 1984. Peliittojen konkurssin jälkeen HeKi otti luonnollisesti paikkansa Heinolan ykkösseurana. Nyt on sitten päätetty muuttaa HeKin nimi Peliitoiksi. Samalla HeKin (Peliittojen) edustuskiekon taakse on perustettu Oy.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös