Ihmettelyketju

  • 6 389 514
  • 38 805

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Voiko ihminen uhohtaa pankkikortin tunnusluvun.. ? meikäläiselle on nyt käynyt niin. En tiedä mitä vittua, totaalinen blackout vaikka ollut käytössä jo piteämmän ajan tuo. Jotenkin pää ihan jumissa
Kyllä voi. Parasta on, että muistin numerot ja sen, että yksi niistä on peräkkäin tyyliin 1123, mutta en vain sitä, että mikä esiintyi kahdesti ja oliko se lopussa vai alussa. Ja tämä siis useamman vuoden käytössä olleella kortilla. Lopuksi myönnän, että tämä tapahtui vuoden sisällä kahdesti, ensimmäisellä kerralla lopetin kahden kokeilun jälkeen, toisella vedin tappiin saakkaa, kun alkoi kyrsiä koko touhu.
 
Itsekin olen joskus ihmetellyt noita tunnuslukujen muistamista. Niitä kun on useita muistettavana, pankkikorttia ja töissä esim. tankkauskorttia ym. Ja sitten myös nettipankkien tunnukset. Niitä ei muista jos joku tässä nyt niistä jotain kysyisi. Mutta siinä tilanteessa kun pitää jotain niistä käyttää niin se tulee automaattisesti jostain muistin kätköistä.
 

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Tunnusluvuthan on helppo muistaa, kun vain käyttää sopivia pelaajia apuna. Esimerkiksi edellisen korttini PIN oli Alikoski-Viuhkola.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Kettu
Ihmettelen et miks vitussa luen täällä jatkoajassa ilmeisen päihtyneiden tamperelaisten aivopieruja enkä tajua nukahtaa tai lähteä itse kaupungille rännäämään... hermo!
 

ScottStevens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat, NasKi
minä ihmettelen ja olen jo hetken pohtinut sellaista asiaa, että onko JWC, jota olen kokoajan pitänyt hyvänä asiana kuitenkin huono asia.

perustelen sillä, että ennen lähes täysin nimimerkkien välinen keskustelu on muttunut osittain pienen sisäpiirin väliseksi keskusteluksi, johon on ulkoa tulevan vaikea päästä sisään.

Ehkä siinä piirissä sisällä olevien mielestä se on hyvä asia, mutta miten meille muille?

Kuitenkin annan arvostukseni kyseisten tapahtumien järjestäjille, koska tiedän että se ei ole helppo homma ja siinä on onnistuttu hyvin
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tunnusluvuthan on helppo muistaa, kun vain käyttää sopivia pelaajia apuna. Esimerkiksi edellisen korttini PIN oli Alikoski-Viuhkola.
Totta tämä, terveisin nimimerkki Nylander-Elias.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Tunnusluvuthan on helppo muistaa, kun vain käyttää sopivia pelaajia apuna. Esimerkiksi edellisen korttini PIN oli Alikoski-Viuhkola.

Totta tämä, terveisin nimimerkki Nylander-Elias.

Ei voi olla totta. Minä luulin keksineeni aivan ainutlaatuisen muistisäännön itselleni ja nyt käykin ilmi että tämä on yleisempää kuin heteroseksuaalisuus.
 

Museoesine

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja muut keskisuomalaiset
Tunnusluvuthan on helppo muistaa, kun vain käyttää sopivia pelaajia apuna. Esimerkiksi edellisen korttini PIN oli Alikoski-Viuhkola.
Totta tämä, terveisin nimimerkki Nylander-Elias.
Tässä asiassa on yhdyttävä herroihin. Viitisen vuotta olen jo käyttänyt tätä muistisääntöä, joskin myös hyvä kuvamuisti auttaa muistamaan lyhyitä numerosarjoja. Jälkimmäisessä tekniikassa on tosin se ongelma, että tutusta näppäimistöstä poikkeavat numerot aiheuttavat ylimääräistä pohdintaa, kun muistissa ei ole valmista mielikuvaa numeroiden näppäilyjärjestyksestä.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Ei voi olla totta. Minä luulin keksineeni aivan ainutlaatuisen muistisäännön itselleni ja nyt käykin ilmi että tämä on yleisempää kuin heteroseksuaalisuus.
Tuosta juontui mieleeni, että minullakin on ollut, ja on, vastaava muistisääntö jo vuosia. Entinen numerosarja oli Melbourne Seefeldissä. Nykyinen on perseraiskaus Tokiossa.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Niin kuin hyvin tiedetään, on Jumala kaikkivaltias ja kaukaa viisas. Niinpä minäkin olen laittanut lompakkooni lapun mahdollisen ryöstön varalle: lompakossa on roistoille muistisääntönä väärät PIN-koodi ja pankkikortin tunnusluku.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Muistisäännöt ja muut konstit vain eivät auta, jos tulee totaalinen jumi. Silloin kun ei välttämättä muista edes sitä, mikä päivä on menossa.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Muistisäännöt ja muut konstit vain eivät auta, jos tulee totaalinen jumi. Silloin kun ei välttämättä muista edes sitä, mikä päivä on menossa.

Worst case scenario: jos on täysin kaputt, kannattaa leikkiä kuollutta - vähintään tajutonta. Olla muka niin sekaisin ettei pysty puhumaan mitään. Sen luulisi luonnistuvan paatuneimmaltakin jatkoaikalaiselta. Silloin ei voro ehkä ole vievä kaikkea maallista omaisuutta siitä yksinkertaisesta syystä ettei siihen pysty.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Muistisäännöt ja muut konstit vain eivät auta, jos tulee totaalinen jumi. Silloin kun ei välttämättä muista edes sitä, mikä päivä on menossa.

Totta. kerran minulle sattui seuraava tapaus. Olin ollut silloisen naiseni kanssa yhdessä jo viisi vuotta ja asuttukin yhdessä neljä vuotta. Yhtenä päivänä mulla tuli sille asiaa, mutta en kuollaksenikaan muistanut sen nimeä. Ei auttanut muuta kuin kysyä. Onneksi se ei suuttunut, nauroi vain.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kortsuja?

Myydäänkö apteekissa edes niitä?

Ei ole itsekkään tullut katsottua onko, mutta paljos nuo halvimmat särkylääkkeet maksaa? Kortonkiin eivät varmasti ole käyttäneet. Veikkaan krapulaa ja joutuivat tyytymään pilleriin sian pernan sijaan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Worst case scenario: jos on täysin kaputt, kannattaa leikkiä kuollutta - vähintään tajutonta. Olla muka niin sekaisin ettei pysty puhumaan mitään. Sen luulisi luonnistuvan paatuneimmaltakin jatkoaikalaiselta. Silloin ei voro ehkä ole vievä kaikkea maallista omaisuutta siitä yksinkertaisesta syystä ettei siihen pysty.
Ryöstötilanteessa auttanee sama ohje kuin karhun kohdatessa; jähmettyy paikalleen eli jäätyy. Toki voi myös lysähtää maahan ja leikkiä kuollutta, mutta pitää olla varsin kylmähermoinen, että kykenee siihen, kun rosvo alkaa nuuhkia kasvoja.

Nyt pitäisi enää tietää, kuinka tämä liittyy arkiseen tunnusluvun unohtamiseen.
 

M10

Jäsen
Minä ihmettelen ja olen jo hetken pohtinut sellaista asiaa, että onko JWC, jota olen kokoajan pitänyt hyvänä asiana kuitenkin huono asia.

perustelen sillä, että ennen lähes täysin nimimerkkien välinen keskustelu on muttunut osittain pienen sisäpiirin väliseksi keskusteluksi, johon on ulkoa tulevan vaikea päästä sisään.

Ehkä siinä piirissä sisällä olevien mielestä se on hyvä asia, mutta miten meille muille?

Itse olin alkuperäisessä JWC-hommassa aktiivisesti mukana, mutta tätänykyä olen pudonnut täysin kärryiltä koko hommassa, kun en ole osallistunut näihin lukuisiin sivujuonteisiin, harrastekiekkoihin, turnauksiin, kolmiodraamoihin ja ryyppysetteihin. Ei sillä, että olisi ollut kamalasti tarvetta kärryillä pysyäkään, mutta jotenkin tuntuu kaukaisemmalta ja kaukaisemmalta asialta tämä JWC. Siitä alkuperäisestä tapahtumasta on toki jäänyt upeat muistot.
 

Habs16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
Ihmettelen leijonakuningas-DVD:n hintaa. Huuto.netissä hinta vähintään 60€. Minkä muun dvd:n hinta nousee noin paljon?
 

Schadowan

Jäsen
Ihmettelen, että olen ollut 9:stä asti töissä tänään, ja olen vielä vajaa 3tuntia, mutta missään vaiheessa ei ole vituttanut, eikä vituta vieläkään. Ja siis tarkennuksena vielä, että olen sellaisessa työssä missä on hyvin tarkat ma-pe työajat, ja lupauduin eilen tulemaan poikkeustilanteen takia tänään duuniin. Ihme juttua.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ihmettelen, että miksi eilen media koki tärkeäksi ilmoittaa kuinka Lukko hävisi ilman Vehasta, mutta tänään en ole nähnyt mainintaakaan Petristä. Aikaa kuitenkin välissä vain päivä. Tai sitten en ole katsonut tarpeeksi tarkkaan.

Odotan myös Santtu Silvennoisen (vaimikäsenytoli, en ole varma) kahta leijonanpäätä Raannalle.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Muistisäännöt ja muut konstit vain eivät auta, jos tulee totaalinen jumi. Silloin kun ei välttämättä muista edes sitä, mikä päivä on menossa.

Oma 90v isoäitini joka ei nyt varsinaisesti ole vielä dementti, mutta no, vanhus kuitenkin, kertoi että aina kun häneltä on joku nimi tai asia kateissa mielestä niin hiljakseen lukemalla ääneen/tai ihan vain mielessä aakkoset alusta loppuun nimet yms. monesti tulevat mieleen.
Toki voi myös pohtia, että onko kyse vain siitä että stimuloimalla aivoja yleisestikin tuollaisella selvien asioitten muistelemisella samalla niitä hämärään joutuneitakin juttuja tulee mieleen, mutta samapa tuo, ainakin itsellä metodi toimii ihan kohtalaisesti kun nimi tai paikka on kateissa.

Numeroihin varmaan voisi kokeilla 1 2 3...laskemista.

PS. pelaajakoodit since 2002.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mulla nuo pahimmat unohdukset ovat liittyneet melko stressaaviin elämäntilanteisiin, mikä varmasti on vaikuttanut myös nupin pelaamiseen. Nyt ei taas hetkeen ole ollut mitään ongelmia, kun meininki on yleisestikin hiukan tasoittunut. Mutta hyvä noita keinoja on toki olla takataskussa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Ettet nyt Theo Fleuryä tähän...
En sentään. Meikäläinen kun tyrmäystippaisenakin kykenee juoksemaan karkuun ennen kuin fleuryidyin ja siis säilytin homosteluneitsyyteni. Sen tapahtuman jälkeen olen pitänyt näköyhteyden tuoppeihini.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös