Ihmettelyketju

  • 6 399 678
  • 38 817

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Oletko oikeakätinen? Voipa olla, että oikea kätösesi tekee enemmän töitä kuin vasuri päivän aikana.

Olen kyl, mut käytän molempia käsia saman verran. Perua nuoruusvuosien boxailu-harrastuksesta, kun valmentaja käski tietoisesti noin tekeen. Autollakaan ei tuu juurikaan ajeltua, kun liikun fillarilla 95% kulkemisesta.
 
Itsellä taasen tuli mieleen olisiko mahdollista, että nimimerkki puuntakaa ajaa autolla suht paljon? Oikea käsi ratissa ja vasen ruumista vasten?

Ihmetellään nyt vaikka sitä että ajaako ihmiset yleensä noin? Siis oikea käsi ratissa. Itse kun pidän enimmäkseen vasuria. Voisi toki liittyä siihen kun oikealla vaihdetaan vaihteita, mutta töissä ajan pääasiassa automaattivehkeillä niin ei ole siinä se selitys. Tosin olen molempikätinen ja se kätisyys vaihtelee vähän joka asiassa.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Miksei täällä ole tylsyysketjua? Tylsistyttää kun joutuu päivätolkulla odottelemaan Lukon pelejä. Taidan mennä tylsyyksissäni nukkumaan.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Olen kyl, mut käytän molempia käsia saman verran. Perua nuoruusvuosien boxailu-harrastuksesta, kun valmentaja käski tietoisesti noin tekeen. Autollakaan ei tuu juurikaan ajeltua, kun liikun fillarilla 95% kulkemisesta.
Itse olen huomannut saman ilmiön. Ainoa ero käsien käytössä on hiirulainen (puhun nyt siis tietokoneen osoittimen kontrollointiin tarkoitetusta kapistuksesta), jota heiluttelen oikealla kädellä. Autoakaan ei tule juuri nykyään enää ajeltua. Se dunkkis muuten vähenee oleellisesti, jos vaivautuu ajelemaan kainalokarvansa. Kokeiltu hygieniasyistä usemamman päivän patikkaa varten. Ja kyllähän meissä jokaisessa sen verran metroseksuaalia asuu, että tuotakin voi kokeilla ihan huvikseen.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Jatkoaikahan on pullollaan tylsyysketjuja, ei muuta ku valitsemaan vapaasti. Vai oisko se valinta sitten osunu tähän ketjuun kuiteski.
Ei mulla sitten ollutkaan tylsää koska vaimo halusi lempiä ja sehän sopi minullekin mainiosti. Ihmettelisinkö sitten vaikka sitä, että aika harvoin tulee kieltäydyttyä kun kauniimpi osapuoli haluaa lähentyä. Muistan että näin olisi käynyt tasan yhden kerran tämän suhteen aikana (kohta 15 vuotta.) Vaimo on tainnut kieltäytyä muutaman kerran useammin.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Ihmettelen, miksi jotkut ihmiset iloitsevat lumentulosta (mm.BB:n homot) mutta kuitenkin valittavat myöhemmin jossain vaiheessa, että on kylmä, kun totuus on kuitenkin se, että lumikaan ei pysy maassa, jos ei ole kylmä.

Itse tosin olen talvi-ihmisiä, eikä kylmyys niinkään haittaa.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Ihmettelen, miksi jotkut ihmiset iloitsevat lumentulosta (mm.BB:n homot) mutta kuitenkin valittavat myöhemmin jossain vaiheessa, että on kylmä, kun totuus on kuitenkin se, että lumikaan ei pysy maassa, jos ei ole kylmä.

Itse tosin olen talvi-ihmisiä, eikä kylmyys niinkään haittaa.
Kyllä lumi omalta osaltaan luo omanlaisensa tunnelman. Se vaan on aika kurjaa välillä pyöräillä todella kovassa pakkasessa aamulla kouluun/töihin. Lumen pysyminen maassa ei kuitenkaan edellytä mitään hirmuisia pakkaslukemia. Olisi vain sellaiset sopivat muutama astetta.
 

Fiiu

Jäsen
Kyllä se kylmyys vituttaa näin syksyisin mutta ongelma tasaantuu pikkuhiljaa kun/JOS saamme vielä lunta maahan. Vähintään puoli metriä lunta ja pakkasta viidestä kymmeneen astetta olisi aika ihanteellinen keli. Ihmettelen jos joku pitää vielä koleasta syksystä. Ei se ole mistään kotoisin.

Välihuomautuksena vielä: en pysty kuvittelemaan elämää ilman talvea, jos johonkin muuttaisin asumaan niin vaatimus olisi muutama talvikuukausi ja lunta. Jatkuva kesäkin on hanurista.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
"7 päivää -lehti valittaa Kata Kärkkäiselle häviämästään jutusta", otsikoi mm. Hesari. Mitä hyötyä siitä on Kärkkäiselle valittaa? Höh.
 

grace

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ
"7 päivää -lehti valittaa Kata Kärkkäiselle häviämästään jutusta", otsikoi mm. Hesari. Mitä hyötyä siitä on Kärkkäiselle valittaa? Höh.

Fingeporilaista pohdintaa!

Itse ihmettelen tällä hetkellä "hukassa" olevia luottokorttikuitteja tai oikeastaan sitä miten korttitapahtumien aiheuttaja ei muka ole käyttänyt korttia ulkomailla ollessaan. Täytyy kuitenkin lohduttautua sillä, että kuitit löytyvät viimeistään silloin, kun talouspäällikkö (jälleen) kertoo, että viilaukset vähennetään ko. henkilön tilistä jos kuitteja ei löydy...
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Tällä hetkellä ihmettelen sitä, että miten joku jaksaa vääntää TV:n kanssa asioista. *En ole nähnyt vielä viestiäkään TV:ltä, missä ei olisi ollut provoa tms. Maailma on mustavalkoinen, jos niin haluaa...

Kyllä toiset vaan jaksaa...

*tää oli provo
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
"7 päivää -lehti valittaa Kata Kärkkäiselle häviämästään jutusta", otsikoi mm. Hesari. Mitä hyötyä siitä on Kärkkäiselle valittaa? Höh.

grace jo sanoikin tuossa olevan Fingerporilaista pohdintaa, jatkan samalla linjalla. Maikkari uutisoi "Maija-Liisa Lahtinen puhui sairaalan sängystä." Mitähän se on siitä puhunut: "Tämmöinen tämä nyt on, tässä on säädettävä korkeus ja pääpuolta saa nostettua, vähän kova patja minun makuun mutta kyllä siinä makailee."
 
Suosikkijoukkue
HIFK
grace jo sanoikin tuossa olevan Fingerporilaista pohdintaa, jatkan samalla linjalla. Maikkari uutisoi "Maija-Liisa Lahtinen puhui sairaalan sängystä." Mitähän se on siitä puhunut: "Tämmöinen tämä nyt on, tässä on säädettävä korkeus ja pääpuolta saa nostettua, vähän kova patja minun makuun mutta kyllä siinä makailee."
Ooh (kuten Heimo Vesa sanoisi), teikäläinen kyllä löysi fingerporilaisuuden vielä paljon komeammin, hieno otsakebongaus. Tietty jos tuo Lahtiska jonkun pienen aivoinfarktin sai, niin ehkei kyennyt korkealentoisempaan jutusteluun.

Nyt kuitenkin ihmettelen, miksi niin monet käyttävät Mikael Granlundista lempinimeä 'Micke'. Mistä tuo c-kirjain on sinne napattu?
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Nyt kuitenkin ihmettelen, miksi niin monet käyttävät Mikael Granlundista lempinimeä 'Micke'. Mistä tuo c-kirjain on sinne napattu?

Eikös sen sanonu Heikki Paasonen että C:llä se on raikkaampaa? Moikka = Moicca ja siis Mikke = Micke. Tosin jos näin on niin ihmettelen miksi se ei sitten ole suoraan Micce.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Eikös sen sanonu Heikki Paasonen että C:llä se on raikkaampaa? Moikka = Moicca ja siis Mikke = Micke. Tosin jos näin on niin ihmettelen miksi se ei sitten ole suoraan Micce.

Tässä se on raikkaus huipussaan, Yucci, tämähän oli joku herrariisuutuja.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ooh (kuten Heimo Vesa sanoisi), teikäläinen kyllä löysi fingerporilaisuuden vielä paljon komeammin, hieno otsakebongaus.
Aikoinaan bongasin paikallislehdestä otsikon Hanki normaalia paksumpi. Pitkään piti pohtia, että mikä normaalia paksumpi nyt pitäisi hankkia.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Aikoinaan bongasin paikallislehdestä otsikon Hanki normaalia paksumpi. Pitkään piti pohtia, että mikä normaalia paksumpi nyt pitäisi hankkia.

Tuohan on vähän kuin se vanha tuttu "Liimaa pääsi viemäriin".
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tuohan on vähän kuin se vanha tuttu "Liimaa pääsi viemäriin".
Jep, sillä erotuksella että (dramaattisella, matalalla äänellä) tämä tarina on tosi. Vuosi oli muistaakseni 1997 tjsp.
 

dali

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lamoriellon Enkelit, the Spirit of CBA
Täällä Tampereella on jo pitkään ihmetelty, että minkä tähden useamman bussilinjan reitin varrella asuvat henkilöt juoksevat pysäkille, kun ovat matkalla keskustaan? Tällaisia ryntäileviä henkilöitä asuu muun muassa Kalevassa. Eikö kukaan ole kertonut touhottajille, että myös se noin minuutitia myöhemmin saapuva bussi ajaa todennäköisesti reittinsä mukaisesti keskustorin kautta eikä mitään varsinaista syytä kiirehtimiseen ole?

Sen toki ymmärrän, että ihmisen pitää joskus joutua tietyn linjan autoon tai rientää vaihtamaan jatkoyhteyttä varten. Mutta miksi juosta hiki hatussa onnikkaan, jos määränpäänä on keskusta ja pysäkiltä pääsee kymmenen eri linjan kyydissä keskustaan?
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Tuli mieleen että milloinkohan nähdään Granlundin speciaali eli ilmaveivi-maali maalin takaa. Tehnyt sen useaan kertaan niin maajoukkueessa kuin seurajoukkueessakin.

Toivottavasti ei milloinkaan. Nämä lacrosse/sähly -pelleilyt näyttävät todella hölmöiltä, jos ne eivät ensimmäisellä kerralla onnistu ja kuuluvat ainakin minun mielestä harjoituksiin tai kesän kikkakouluihin.

Voi Jeesus, mistä näitä sikiää... Ikivanha sanontakin toteaa sen; They never ask how, just how many ja kyllä sitä nykyliigassa katselee maaleja kuin maaleja. Ajatella, jos Granlund uskaltaisi vielä tuulettaa tuollaisen maalin jälkeen.. Nyt Grapes pipoa löysemmälle.
 
Emännän mummolla on kesämökillään tuollainen. Kuulemma kestää hiusväri paremmin hiuksissa ja ei korvanlehdet pala vaikka ottaisi kovemmatkin löylyt! Kaikkea ne keksii.

Yhtään liittymättä siihen, miksi tarvita jotain vaikka on jo kaikkea, saunahattu on myös oiva kapine niille, keille saunan kuumuus aiheuttaa kerrassaan kettumaista päänsärkyä.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
"Raumalla rakkaudentunnelista luistelee estradille Lukko..."

Tuolla samalla lauseella on Juhani Henriksson aloittanut Lukon kotiotteluiden raportit Nelosen Urheilu-uutisissa tällä kaudella ainakin jo viidesti (kuusi kotiottelua pelattuna). Mikä helvetin rakkaudentunneli ja miksi sama lause joka kerta? Juu ei ole yöunia vienyt eikä pahin päänsärky tällä hetkellä, ihmettelen vaan. Jos tulee vielä seuraavassa Urheilu-uutisten lähetyksessä Lukon pelatessa kotona, alan epäilemään vedonlyöntiä tyyliin "uskallatko aloittaa samalla lauseella raportin kaikissa Lukon kotiotteluissa tällä kaudella"...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös