Ihmettelyketju

  • 6 388 745
  • 38 805

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mikä on tämä IFK:n kuuluisa kuittivihko, jota kaikki muut joukkueet pelkäävät jo ennen kauden alkua?

Vai onko tämä kaikki vain tiettyjen IFK-fanien kuvittelua?
Vihkoja on tämän päivän liigassa vain kaksi. Toinen pelaa Kerhossa ja toinen on cobolin hallussa. Jälkimmäisellä on värikin.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihmettelen toimiiko kovinkin moni niinkuin Jari Hedman ja ravaa käräjäoikeudessa aina silloin tällöin viemässä ja perumassa eropapereitaan? Nykästen kohdalla taisi olla jotain samaa. Riidelkää kotonanne, vai onko tämä joku valtataistelun mahtava salainen ase, jolla toista nöyryytetään maanrakoon?

MACK
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti

ditrim

Jäsen
Onko tämän viikon iltatyttö todella sama ihminen joka kuvassa? Miten helvetissä voi muuttua kuvien välillä noin paljon? Yhdessä kuvassa näyttää Riitta Havukaiselta ilman meikkiä!

Tätä samaa hieman itsekin ihmettelin. Aika paljon on eroa "saman" kuvasarjan välisissä kuvissa. Ensimmäinen kuva on aivan huikea, samoin kuin viimeinen. Tämän viikon ääneni taitaa kuitenkin saada Liisa kuvankäsittelyn ihmemaassa.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Tätä samaa hieman itsekin ihmettelin. Aika paljon on eroa "saman" kuvasarjan välisissä kuvissa. Ensimmäinen kuva on aivan huikea, samoin kuin viimeinen. Tämän viikon ääneni taitaa kuitenkin saada Liisa kuvankäsittelyn ihmemaassa.


Ah, tämä oli kyllä jotain niin mahtavaa. Saisin paintilla paremmin kikkailtua taustat tuohon. Myös pimatsun niska ja pään asento on jotain uskomattoman hienoa!
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Mitähän tässä oikein on tapahtumassa kun olen viime aikoina menettänyt mielenkiintoni tosi moneen asiaan? Enää ei ollenkaan entiseen tapaan kiinnosta vanhat suosikkipuuhasteluni - esimerkikisi ManU:n suoritukset (tai futiksen seuraaminen ylipäätään), kalastaminen ja live-keikat (kalja-alueella on kivaa mutta bändejä en jaksa kattoo sitte yhtään).

Canal tuuttaa jo Englannin liigaa täysillä mutta ei vaan kiinnosta, ei yhtään. Yhtään peliä en oo katsonut. Eilinen tappiokaan ei hetkauttanut mitenkään. Syyskuussa olis Opeth ja DT - luulis nyt että olisin ihan kipinöissä, mutta oikein jo etukäteen ahdistaa se tungos ja venailu joka on aina niin syvältä. Kaljaakaan ei juuri viitti ottaa kun on keskellä viikkoa tuo. Kalareisuakin pitäis syksylle suunnitella mutta saa nähdä. Kaipa sinne vois lähteä olutta latkimaan, eipä siinä mitään.

Tulinko nyt yhtäkkiä jotenkin tosi vanhaksi ja aikuiseksi? Lätkä nyt sentään kiinnostaa vieläkin. Ja salibandy. Ja lukeminen. Ja musiikin kuuntelu rauhassa kotona, autossa tai luureilla.

Ikäkriisi? Perkele kaikki vaatteetkin joita katson kaupoissa on joko ihan teineille tai sitten kypsille aikuisille jota mä en nyt oikein jaksa olla vielä(kään).
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tulinko nyt yhtäkkiä jotenkin tosi vanhaksi ja aikuiseksi? Lätkä nyt sentään kiinnostaa vieläkin. Ja salibandy. Ja lukeminen. Ja musiikin kuuntelu rauhassa kotona, autossa tai luureilla.

Ikäkriisi? Perkele kaikki vaatteetkin joita katson kaupoissa on joko ihan teineille tai sitten kypsille aikuisille jota mä en nyt oikein jaksa olla vielä(kään).

En tiedä minkä ikäinen olet, mutta itse olen 24 vuotta ja vähän samoja oireita on ollut. Välillä mikään ei oikein jaksa kiinnostaa, esimerkiksi SM-liigan alku ei tällä hetkellä voisi vähempää kiinnostaa, myöskään ManUn tappio ei edes haitannut ja kotonakaan ei tietokoneella tai PS3:lla pelaaminen voisi vähempää kiinnostaa. Myös viikonloppuisin perusördääminen kavereiden kanssa kyllästyttää. Tyttöystävän kanssa sentään on vielä mukavaa ja vielä oudompaa on, että tykkään olla töissä. Toki parin viikon päässä oleva Kreikan matka lämmittää mieltä ja ensi kevään vaihtoa odotan myös innolla.

Ja noiden vaatteiden kanssa on samoja ongelmia.

Jotenkin itse odotan, että pääsen valmistumaan koulusta, siirtymään kunnolla työelämään, ostamaan ensimmäistä asuntoa ja kenties samalla toteutan pitkäaikaisen haaveen Volvo V70:n ostamisesta. Tuo haave kylläkin kruunaa koko ikääntymisen.

Itselläkin on vähän vanhenemisolo, kenties se on ohi menevää ja tuo Volvokin vaihtuisi johonkin muuhun.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Arvon palstaveljet Datsun ja macnevis, kyllä te vaan olette vanhenemassa. Mielenkiinnon kohteet vaihtuu ja nyt teen itsestäni kalkkiksen kertomalla, että se johtuu elämänkokemuksen karttumisesta. Itsehän olen itsestäni löytänyt tätä mielenkiinnon kohteiden vaihtumista jo kauan. Jopa mielipiteet asioista voivat muuttua. Välillä olen lukenut joitain vuosia vanhoja kirjoituksiani keskusteluissa, jotka joku on nostanut ylös ja huomannut, että enää en ajattele samoin. En tosin kerro, missä asioissa mielipide on muuttunut, ja saankin tämän kirjoituksen mukavasti osumaan varsinaiseen aiheeseen ihmettelemällä, että hittoako sitten yleensä edes kerron koko asiasta.

Muok. Ja macnevisin on ihan turha väittää etteikö vanhenisi, jos kerran V70:sta haaveilee.
 

passenger

Jäsen
En tiedä minkä ikäinen olet, mutta itse olen 24 vuotta ja vähän samoja oireita on ollut. Välillä mikään ei oikein jaksa kiinnostaa, esimerkiksi SM-liigan alku ei tällä hetkellä voisi vähempää kiinnostaa, myöskään ManUn tappio ei edes haitannut ja kotonakaan ei tietokoneella tai PS3:lla pelaaminen voisi vähempää kiinnostaa. Myös viikonloppuisin perusördääminen kavereiden kanssa kyllästyttää. Tyttöystävän kanssa sentään on vielä mukavaa ja vielä oudompaa on, että tykkään olla töissä. Toki parin viikon päässä oleva Kreikan matka lämmittää mieltä ja ensi kevään vaihtoa odotan myös innolla.

Ja noiden vaatteiden kanssa on samoja ongelmia.

Jotenkin itse odotan, että pääsen valmistumaan koulusta, siirtymään kunnolla työelämään, ostamaan ensimmäistä asuntoa ja kenties samalla toteutan pitkäaikaisen haaveen Volvo V70:n ostamisesta. Tuo haave kylläkin kruunaa koko ikääntymisen.

Itselläkin on vähän vanhenemisolo, kenties se on ohi menevää ja tuo Volvokin vaihtuisi johonkin muuhun.

Ihan samoja fiiliksiä täälläkin ilmoilla. Asiat tuntuvat vain olevan elämässä, mutta oikeen mistään ei jaksa kovasti innostua. Baareissa notkuminen kyllästyttää, sopivia naisehdokkaita ei tahdo löytyä, urheileminen sentään innostaa kovasti. Ja koulun aloittaminen pitkästä aikaa innostaa. Siinäpä se. Sitten hyppään sillalta kun alan haaveilemaan V70 Volvosta.. Jotain sellasta rauhoittumisen ja vakiintumisen halua/tarvetta tai vastaavaa tämä kai on. Eli passenger on tulossa tylsäksi ja vanhaksi, tai tulossa vanhaksi tylsä olen jo ollut :)
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
En tiedä minkä ikäinen olet, mutta itse olen 24 vuotta ja vähän samoja oireita on ollut
Mä oon jo 34...mulla oli joku isompi ikäkriisi 27 vuotiaana jolloin tuntui että useampikin asia meni uusiksi. Nyt on sitten taas joku. 7 vuoden sykli? Seuraava sitten neljäkymppisenä?
 

passenger

Jäsen
Mä oon jo 34...mulla oli joku isompi ikäkriisi 27 vuotiaana jolloin tuntui että useampikin asia meni uusiksi. Nyt on sitten taas joku. 7 vuoden sykli? Seuraava sitten neljäkymppisenä?

Mulla on nyt ilmeisesti toi 27v kriisi. Ja monikin asia on tosiaan muuttunut tässä viimeisen vuoden aikana, työt, parisuhde, opiskelu, harrastukset jne. No toivottavasti tämä tästä tasaantuu ja saa ihmetellä seitsemän vuoden päästä uudestaan. Nyt tuntuu vaan jotenkin sisällöttömältä tämä oleminen.
 
Viimeksi muokattu:

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Ikäkriisejä olen itsekin ihmetellyt. Itselläni oli viidenkympin kriisi viime vuonna, kun täytin 31 vuotta.

Vaatinee selitystä.

Täytettyäni toissa vuonna 30 vuotta, arvelin, että siihen se kehitys loppuu, maali tuli vastaan, vaan näköjään sitä tuonkin jälkeen joka vuosi vanhenee vuoden lisää. Hämmentävää. Tässähän pitäisi tehdä ne perussetit jos niitä ylipäänsä meinaa tehdä. Ei ole hääviä jos viisikymppisenä ei esimerkiksi ole asuntolaina kutakuinkin maksettuna. Mahdollisista kakaroistakin pitäisi jo tuossa iässä olla pääsemässä eroon, kuka niitä jaksaa vanhempana enää kotona katsella. Elämän ja kuoleman välillä pitäisi ehtiä tehdä kaikenlaista. Ja etenkin kolmenkympin ja viidenkympin välillä.

Jotenkin epäkäytännöllinen keksintö tuo koko syntyminen, yli kolmenkympin vanheneminen ja lopulta kuoleminen. Näin kvartaalitalouden aikoina ihmettelenkin, että on se älytöntä taloudellista resurssien haaskausta koko ajan synnyttää, kasvattaa ja kouluttaa uusia tolkkuja kulkijoita tähän maailmaan. Minkä ihmeen takia sitä pitää ylipäätänsä ihmisiä maapallolla vaihtaa? Koko ajan vaan entisiä pois ja uusia tilalle. Eikö voisi pitää yhdet ja samat iänkaiken. Mitäpä sitä kuoltuakaan tekee.

Paljon tässä on siis ihmeteltävää.
 

KIMPE

Jäsen
Pisti kerrankin miettimään Iltalehden otsikko, jossa oli mielestäni täyttä asiaa naisten 800m voittajasta Caster Semenynianista. Tuntuu, että häneen kohdistuvassa uutisoinnissa on kokonaan unohdettu että kyseessä on nuori nainen(?) ja ihminen. Hänelläkin on siis tunteet ja mietityttää miten nuori ihminen selviää, koska hänen koko identiteettinsä on periaatteessa kyseenalaistettu ja varsin kriittisessä vaiheessa ihmisen sekä hengistä että fyysistä kasvua.

http://www.iltalehti.fi/kisaextra/2009082010108624_ki.shtml
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Pisti kerrankin miettimään Iltalehden otsikko, jossa oli mielestäni täyttä asiaa naisten 800m voittajasta Caster Semenynianista. Tuntuu, että häneen kohdistuvassa uutisoinnissa on kokonaan unohdettu että kyseessä on nuori nainen(?) ja ihminen. Hänelläkin on siis tunteet ja mietityttää miten nuori ihminen selviää, koska hänen koko identiteettinsä on periaatteessa kyseenalaistettu ja varsin kriittisessä vaiheessa ihmisen sekä hengistä että fyysistä kasvua.

http://www.iltalehti.fi/kisaextra/2009082010108624_ki.shtml

Tästä juuri puhuin tänään kaverin kanssa. 19-vuotias nuori nainen(?) pitäisi olla hehkeimmillään ja maailmanlaajuisesti aletaan lehdistössä ja myös Yleisurheiluliiton puolelta kyselemään, että oletkos sä edes nainen. Jos ja luultavasti kun kaikki on kunnossa, niin ei voi kuin toivoa, ettei tästä jää mitään traumoja hänelle.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onkohan Saksassa kisojen aikana moni penkkiurheilija ja tv-katsoja ajatellut, että kyllä hävettää olla saksalainen? Samoin kuin 2005 Helsingin kisojen aikana moni suomalainen kirjoitti häpeävänsä isäntämaan kisajärjestelyjä. Ja jätetään tästä spekuloinnista kokonaan pois itse urheilijoiden suoritukset sekä sääolojen vaihtelut.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onkohan Saksassa kisojen aikana moni penkkiurheilija ja tv-katsoja ajatellut, että kyllä hävettää olla saksalainen? Samoin kuin 2005 Helsingin kisojen aikana moni suomalainen kirjoitti häpeävänsä isäntämaan kisajärjestelyjä. Ja jätetään tästä spekuloinnista kokonaan pois itse urheilijoiden suoritukset sekä sääolojen vaihtelut.

Suurin osa ei tiedä koko kisojen olemassaolosta, muut miettivät tulevan viikonlopun Bundesliigaa. Vastaus on todennäköisesti etteivät välitä pätkääkään.

MACK
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Suurin osa ei tiedä koko kisojen olemassaolosta, muut miettivät tulevan viikonlopun Bundesliigaa. Vastaus on todennäköisesti etteivät välitä pätkääkään.

MACK
Yli 50% saksalaisista ei tiedä että maassa on yleisurheilun MM-kisat? Kärjistäminen on kivaa.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Yli 50% saksalaisista ei tiedä että maassa on yleisurheilun MM-kisat? Kärjistäminen on kivaa.

Yleisurheilun MM-skabat eivät oikeasti ole kovin järisyttävä juttu siellä. Vielä heinäkuussa kun kyselin urheilun ystävien fiiliksistä kisojen suhteen, olivat kyllä harvinaisen väliinpitämättömiä koko tapahtumasta. Todetaan kuitenkin, etten haastatellut koko kansaa.

MACK
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Muistan sen hetken, kun JWC:tä suunniteltiin ja sitten avattiin toinen ketju avuksi. Osalla paloi käämit kun JWC:stä pitää mennä avaamaan niin monta ketjua.

Nyt kun katsoo noita SM-Liiga ja NHL Drafti-ketjuja ja sitten kaikille eri alustoille lätkäpeliketjuja, niin tulee mieleen erinäisiä asioita. Jokainen saa tykätä mistä haluaa ja niin pitääkin olla. Kun noita mielessään punnitsee asioina, niin voisi alkaa kysellä sen oikeudenmukaisuuden perään. Mutta ei aleta, ihmetellään vain.
 

passenger

Jäsen
Muistan sen hetken, kun JWC:tä suunniteltiin ja sitten avattiin toinen ketju avuksi. Osalla paloi käämit kun JWC:stä pitää mennä avaamaan niin monta ketjua.

Nyt kun katsoo noita SM-Liiga ja NHL Drafti-ketjuja ja sitten kaikille eri alustoille lätkäpeliketjuja, niin tulee mieleen erinäisiä asioita. Jokainen saa tykätä mistä haluaa ja niin pitääkin olla. Kun noita mielessään punnitsee asioina, niin voisi alkaa kysellä sen oikeudenmukaisuuden perään. Mutta ei aleta, ihmetellään vain.

Mietein tänään ihan samaa asiaa. Ja ihmettelen myös välillä miten ihmiset jaksavat esimerkiksi "uskotko Jumalaan?" - ketjussa vängätä keskenään sivutolkulla kiertäen samaa kehää uudestaan ja uudestaan. Kai se on joillekin tärkeää mihin tai miten muut uskovat. No ihmettelen vaan, kun en ymmärrä. Enkä haluakaan.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Mietein tänään ihan samaa asiaa. Ja ihmettelen myös välillä miten ihmiset jaksavat esimerkiksi "uskotko Jumalaan?" - ketjussa vängätä keskenään sivutolkulla kiertäen samaa kehää uudestaan ja uudestaan. Kai se on joillekin tärkeää mihin tai miten muut uskovat. No ihmettelen vaan, kun en ymmärrä. Enkä haluakaan.

Vastaaminen ei ole mitenkään välttämättömyys, mutta tuohon "Uskotko Jumalaan"-ketju asiaan voin ottaa sen verran kantaa, että en ole kertaakaan edes avannut sitä ketjua. Voin helposti kuvitella mitä siellä on. En jatka tätä, niin ei tehdä tästä uskonto-ketjua :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös